![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Acest subiect se poate intinde pe multe , multe pagini , dar este dureros ca problema in sine nu prea intereseaza , si asta o spun datorita numarului scazut de vizualizari , si este pacat , cel putin asa cred eu . Spunea MariS_ , ca bunatatea va fi invinsa de corectitudine ! A lega adevarul , corectitudinea , si in general Dreapta credinta , de inabusirea , anihilarea bunatatii , mi se pare complet deplasat si neavenit ! Ce om ,cat de cat normal , si mai ales cu frica de Dumnezeu poate sa deteste bunatatea , si sa-si intemeieze credinta pe ura . Daca-mi iubesc Biserica in care am fost botezat , am datoria sa-i respect regulile , sa o apar de miscarile sectare si de erezii , dar asta nu are a face cu ura si lipsa bunatatii , a iubirii , a iertarii ! Dar am dreptul sa ma rog cu ai mei pentru ai mei , dar si pentru tot omul , dar nu am dreptul sa terfelesc biserica cu cei ce nu o recunosc , sau mult mai rau o hulesc . Intradevar de-alungul mileniilor , ortodoxia a trecut prin numeroase prigoane , dar aceasta prigoana a madularelor ei este cea mai periculoasa .In numele unui umanism gresit inteles , in numele iubirii , iertarii , a nejudecarii , suntem pusi la colt si chiar dojeniti ca nu-l iubim pana la jertfa pe catolic , sau mult mai grav pe protestant , neoprotestant . . . ! Miau miaurile prind la public , cuvantul ortodoxiei e sugrumat si catalogat atat de simplu ca find fundamentalist ! Se fac confuzii grave , mai mult voite , intre polemica , intre "disputa " ideilor , si ura fata de utilizator ! Cum poate gandi o minte sanatoasa ca doi fotbalisti de la echipe adverse se urasc , se dusmanesc ? Dar , ce mai conteaza ce cred eu , un rau si un fundamentalist , atata timp cat nu joc hora iubirii cu bisericile "concurente " ?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt mulți cei pe care Ortodoxia îi supără. Ne fac retrograzi, suspendați în timp (de fapt noi chiar asta facem în timpul Sfintei Liturghii - suspendăm timpul). Last edited by luciand; 03.05.2011 at 20:57:10. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Am propus aceasta tema de discutie dintr-un motiv bine intemeiat . Acela de a fi f. frecvent intilnita si interesind toate mediile sociale , de la culte la profane. Este posibil ca aici sa intereseze mai putin , nu ar fi de mirare !
Spun acum cum ca mi-a atras atentia postarea userului Mihailc (nu precizez insa si sensul, poate mai tirziu ori poate este de subinteles) si pt. ca ne-am priceput exact pe dos am sa mai dau citeva explicatii documentate suplimentare . Asadar : Insasi viata Fiului lui D,.zeu , care s-a facut om , este o marturie graitoare a lipsei de echivoc a Evangheliei, a fundamentalismului ei (conform mentalitatii zilei !). Domnul Iisus Hristos, incepind de la ispita de pe Muntele Karantaniei si pina la suirea pe cruce nu este deloc preocupat sa NU scandalizeze prin marturisirea adevarului , sa nu creeze impotriviri prin incalcarea traditiilor omenesti. ,,Cautati sa ma omoriti, pt. ca cuvintul meu nu incape in voi. Eu vorbesc ceea ce am vazut la Tatal Meu, iar voi faceti ceea ce ati auzit de la tatal vostru . (Ev. Ioan 8/38) " ,, Voi sunteti din tatal vostru diavolul si vreti sa faceti poftele tatalui vostru " (Ev. Ioan, 8/44) Oare cum ar raspunde mentalitatea corect politica a zilei la ispitirile diavolului de pe Muntele Karantaniei : ,, Si I-a spus diavolul : Daca esti Fiul lui D.zeu, zi acestei pitre sa se faca piine ?" ( Ev. Luca 4/4 ) Am mai zice noi astazi precum atunci Mintuitorul : ,, Scris este ca nu numai cu piine va trai omul , ci orice cuvint al lui Dz.eu" ? Sau ne-am gindi sa nu fim atit de extremisti si sa luam ce este bun din ceea ce ni se ofera : ,, Oare nu putem face ciment sau scoate piatra de constructii din pietrele astea , dupa care sa le vindem si sa ne imbogatim ?" Dar la ispitirea diavolului : ,, Tie iti voi da toata stapinirea aceasta si stralucirea ei , caci mi-a fost data mie si eu o dau cui voiesc; deci daca Tu te vei inchina inaintea mea , toata va fi a Ta" (Ev. Luca , 4/7-8) am mai raspunde noi precum Mintuitorul : ,, Mergi inapoia Mea satano, caci scris este : ,,Domnului Dumnezeului tau sa te inchini si numai Lui Unuia sa-i slujesti" (Ev. Luca , 4/9). Sau ca sa nu cadem in fundamentalism , ne-am gindi fatarnic : ,, Pe fata ma inchin astuia, dar in inima mea imi pastrez credinta cea adevarata in D.zeu. Iar de bogatia pe care o voi cistiga astfel ma voi folosi ca sa fac mult bine : voi ridica spitale, voi face asistenta sociala si sponsorizari la biserica, si uite asa imi cistig si sufletul ! " Mintuitorul a fost prigonit pt. ca marturisea adevarul despre lume si ii chema pe oameni la adevarata pocainta. Nu cumva noua ne este teama ca vom fi luati drept fundamentalisti daca-i sfatuim pe ceilalti sa-si asume o viata si o marturisire crestina ? Sau vom spune : ,, Ia sa-mi vad eu de treaba mea , ca , pina la urma , fiecare cu credinta lui..." Oare oamenii care vorbesc asa cunosc cuvintul Mintutitorului , care ne spune : ,, Cel ce se va rusina de Mine si de cuvintele Mele, in neamul acesta desfrinat si pacatos, si Fiul Omului se va rusina de el , cind va veni intru slava Tatalui sau cu sfintii ingeri " (Ev. Marcu , 8/38). Iisus Hristos ar fi putut f. usor sa scape de ura si prigoana carturarilor si a fariseilor . Trebuia doar sa le vorbeasca putin mai frumos, mai cu ocolisuri, mai diplomatic, facindu-se totodata exponent al poporului in lupta pt. eliberarea evreilor de sub romani ...
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 03.05.2011 at 23:10:53. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Fără îndoială că trebuie să ne mărturisim credința. Însă nu oricum, ci numai după ce ne-am însușit noi înșine faptele credinței. Prima mărturisire a lui Hristos trebuie să fie în viața noastră. Altfel riscăm să vorbim fără să fim convingători.
Și nu oricând, ci doar atunci când este cazul. Nici să ne ascundem din lașitate, nici să ne afirmăm zgomotos, bătându-ne cu pumnul în piept. Și, mai ales, să o facem dintr-o grijă sinceră pentru mântuirea celui căruia îi facem mărturisirea. Altfel el ne va simți nesinceritatea și ne va repsinge. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Cred că nu creștinii s-au schimbat, în sensul că ar fi început să se rușineze de Cristos, ci lumea s-a schimbat. Azi, riscăm să fim catalogați drept fundamentaliști, nefăcând, totuși, altceva decât au făcut bunicii noștri: să ne rugăm înainte de masă și de culcare, să mergem Duminica la slujbă, să ne spovedim des și să ținem posturile. Toate aceste lucruri, care erau perfect normale și apanaj al unei majorități ieri, astăzi par excentrice unei lumi care șade cu spatele la Dumnezeu. Argumentul moral nu funcționează: faptul că nu pot face un anumit lucru sau altul (să prescriu un anticoncepțional, să primesc un comision de la o firmă de medicamente), explicând că, după părerea mea, Cristos nu ar face asta, văd bine că provoacă uluire din partea interlocutorului meu. În timp ce mie mi se pare că acestea sunt lucruri normale, îmi dau seama, după expresia feței celui cu care vorbesc, că motivul unui asemenea refuz nici nu i-a trecut prin minte, asta în cazul optimist în care nu-și spune: "am dat peste un ben Laden în variantă creștină".
Așa cum au observat și alții, paradigma dominantă, acum, este relativismul. Dumneata ai adevărul dumitale, eu am adevărul meu și ambele adevăruri au același drept la existență. Pasul următor este acela că ambele adevăruri sunt legitime. Ideea că adevărul nu poate avea același drept de cetate cu eroarea pare, astăzi, fundamentalistă. Propoziția "Isus este Dumnezeu" este egală cu propoziția "Baal este Dumnezeu". Mai mult, te poți mântui la fel de bine cu oricare din cele două propoziții, indiferent ce adevăr cultivi: totul este să nu calci iarba și să nu judeci aproapele. De aceea, oricine își afirmă aderența prea strânsă la o credință și un sistem de valori riscă să primească o ștampilă pe frunte: "fundamentalism înăuntru !". Dar relativismul dogmatic duce imediat la relativism moral, fiindcă ideea noastră despre bine și rău e mereu secundară credinței noastre. Prin urmare, fidelitatea o fi bună pentru dumneata, dar nu e bună pentru mine, iar a afirma propoziții precum "fidelitatea este bună pentru toți" e fundamentalism, monșer, fiindcă îmi încalci mie dreptul la "binele meu", așa cum mi-ai încălcat dreptul la "adevărul meu". Așa că nu-mi spune mie că am făcut un lucru rău că mi-am înșelat nevasta. Teroristule !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 04.05.2011 at 00:08:58. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Adevarul nu se poarta la lavaliera. Deobicei se poarta in inima! Si e Unul singur.
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa nu apara confuzii, termenul de "fundamentalisti" sau altele inrudite se poate atribui la doua categorii de crestini:
1. Cei care faca lucrurile cum trebuie cum trebuie si sunt gresit catalogati altfel dar nu se plang si isi vad de treaba lor. 2. Cei care cred ca fac lucrurile cum trebuie (dar le fac aiurea) si pe buna dreptate sunt catalogati astfel si pe nedrept victimizeaza. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Romania pierde si rezervele de LIGNIT si ANTRACIT. | hydro314 | Generalitati | 3 | 22.08.2012 14:28:04 |
Se poate pierde mantuirea? | lacrimi | Din Vechiul Testament | 38 | 10.05.2010 17:32:04 |
In ce conditii se poate pierde sau ceda parohia? | sophia | Preotul | 3 | 26.10.2009 23:34:58 |
Teama de schimbare sau... | silverstar | Generalitati | 0 | 12.12.2008 08:30:18 |
Mi-e teama... | bridezilla | Preotul | 74 | 29.12.2007 15:34:39 |
|