![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
In aceste zile am gasit o carte "Marturii Ortodoxe" "Ne vorbeste Parintele Cleopa" si iata ce spune acest mare duhovnic :=Invataturile principale care ne despart dogmatic si canonic de catalici sunt:
1.Intai este"filioque.Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul.Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea.Sfantul Evanghelist Ioan spune:Iar cand va veni Mangaietorul,pe Care Eu Il voi trimite voua de la Tatal,Duhul Adevarului,Care de la Tatal purcede,Acela va marturisi despre Mine(Ioan 15.26). 2.Al doilea este "suprematia papala".Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine,adica loctiitorul lui Hristos pe pamint!Mai mare decit toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala.Papa numindu-se urmasul Sfantului Petru.Mandrie draceasca! 3.Infailibilitatea papala.Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta,cand predica el,ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Ortodoxa. 4.Al patrulea este "purgatoriul".Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul citeva sute de ani si se curata,apoi se duce in Rai.Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva ; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura.Noi avem Evanghelia Judecatii,pe care o au si ei,dar nu arata trei locuri,ci numai doua-Raiul si iadul.Mantuitorul ,cind va sta pe scaunul slavei Sale si va aduna toate popoarele de la zidirea lumii sa le judece,ii va desparti pe dansii,precum desparte pastorul oile de capre.Si va pune pe drepti de-a dreapta Sa si pe pacatosi de-a stanga Sa....Si vor merge pacatosii in munca vesnica ,iar dreptii in viata vesnica.Deci nu putem zice ca sunt trei locuri,ci numai doua:munca vesnica sau viata vesnica. 5.Azimile.Ei nu slujesc cu paine dospita,ci cu azime ,ca evreii. 6.Catolicii mai au o dogma noua: "imaculata conceptie".Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant.Nu-i adevarat.Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti ,Ioachim si Ana,ca rod al rugaciunii. 7.Au "substantialitatea".La sfintirea Darurilor catalocii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh,cum facem noi la Sfanta Epicleza.Ei zic ca Darurile se sfintesc singure,cand se zice: Luati mancati....si celelalte.Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant,peste Daruri. 8.Celibatul preotilor ; preotii lor catolici nu se casatoresc.Sunt celibatari,impotriva Sinoadelor Ecumenice,care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie. 9.Ei au si "indulgentele" papale.Alta ratacire.Papei,daca ii dai parale multe,poti sa faci oricate pacate,te iarta,te dezleaga.Sfintii lor au prea multe fapte bune,n-au ce face cu ele,le da papei,iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune. 10.Si inca un punct important: "MIRUNGEREA" .Catolicii nu miruiesc copiii imediat dupa Botez,ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc. Iata aceste sunt punctele dogmatice si canonice principale care despart Biserica Ortodoxa de cea catolica." =am incheiat citatul=........Doamne Ajuta!!!!!!!!! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
BIRUIREA PATIMILOR
Ucenicul: Vreau mult sa ma pot indrepta, dar sunt in continuare tulburat de dorintele patimase. Ce pot face sa le biruiesc? Staretul : Staruie in vointa, iar Dumnezeul Cel Atotputernic te va rasplati dupa inima ta; caci inceputul virtutilor si izvorul lor este deschiderea si dorinta de bine a cuiva in Domnul. Omul nu poate birui patimile prin el insusi. Aceasta e lucrarea dreptei Celui Preainalt, este lucrarea puterii lui Dumnezeu. Dinspre partea noastra, noi trebuie doar sa pastram intreaga deschidere intru sfintenie daruita noua de Dumnezeu, si, potrivit ei, sa aducem ostenelile noastre de a atinge limanul lin al nepatimirii. Fara nici o indoiala, Cel Preainalt va desavarsi osteneala celui care voieste aceasta. Asa ca, daca voiesti sa te ridici din mormantul patimilor, atunci tine-ti intotdeauna mintea atenta la aceasta; ingrijjeste-te de aceasta si lucreaza cu ravna nesovaielnica. Nadajduieste in Dumnezeu, Care poate arata puterea Sa, prin harul Sau, in slabiciunile noastre, si te vei mantui. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cel mai gros si mai intunecat val al orbirii este tocmai aparenta buna-cuviinta a purtarii din afara si legaturile cu cei din jur ! Sa-ti fie cat mai limpede ca cele din afara nu au nici o insemnatate fara cele din launtru . Buna purtare din afara e frunza, in vreme ce bunatatea din launtru e roada .Frunzele smochinului fagaduiau roada , dar Mantuitorul , neafland nici una , l-a blestemat . Acelasi lucru se intampla si cu orice om cu buna randuiala exterioara , dar care sta inaintea fetei lui Dumnezeu fara o inima cu adevarat buna si tematoare de El . " Da-mi , fiule inima ta " ( Pilde 23,26 ) i-a spus Domnul celui intelept ( lui Solomon ). Din inima iese tot binele si tot raul . Dupa cum ti-e inima , asa esti si tu inaintea Domnului . Daca inima ti-e mandra , atunci oricat de smerit te-ai arata in afara , domnul tot mandru te va socoti . Asa e si cu orice altceva . Si judecarea altora e inselare. Ceilalti nu ne cunosc, dar se poarta bine cu noi , fie pentru ca ne socotesc buni , fie ca respecta regulile de politete . Oare nu se mai intampla ca cei dinprejurul nostru ne vad rautatea , dar nu o vadesc din cine stie ce socoteli ale lor ? Si nu se mai intampla ca unii, vazand raul din altii , ii lauda pentru aceasta , dand , astfel , oarecare sare si piper necuviintei lor ? Iar nebunii care -i asculta continua fara sa se opreasca , afundandu-se din ce in ce mai adanc in nebunie si rautate ; caci , atunci cand cineva vede pe cei din jur zambind cu placere la faptele sale , inainteaza in caile cele rele cu o anumita multumire de sine . Oare nu tot asa am face si noi daca am sta sa ascultam cu atata grija cum ne socotesc si ne judeca altii ? ( Sfantul Teofan Zavoratul - " Calea spre mantuire ", o carte ce o recomand tuturor )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu adevarat minunate sfaturile acestui sfant. Legat de citatul tau, vreau sa iti cer parerea ta: eu am incercat , ca cele din afara ale mele sa fie intocmai cu cele dinlauntru. De aceea uneori cele din afara nu sunt toate bune. Dar asa reusesc sa vad mai bine cand gresesc sa ma pot indrepta. Insa uneori ceilalti din jur, ma pot cataloga gresit tocmai pentru acest fapt. Este greu astazi in aceasta societate sa putem sa fim in afara asa cum suntem inauntru. Chiar si un pic, si tot se mascheaza cele dinlauntru de catre oameni, cel putin asta am remarcat eu. E bine sa fim asa in societatea de astazi? sa aratam in afara asa cum suntem dinlauntru? Pentru ca e normal ca, daca arati cum esti sa se vada si lucruri mai putin bune pentru ca nu suntem desavrasiti. Mie imi e greu cateodata sa ma pastrez asa. Pentru ca societatea simt cum trage de mine sa fiu altfel. Si de multe ori sunt in impas. Astazi de pilda primesc rau, asta inseamna ca am arat cele rele sau am aratat cele bune dar duhul lumii ma vrea rea?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 30.05.2011 at 12:21:57. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Crestinul trebuie sa fie agal cu sine insasi. Ce inseamna sa fii egal cu tine insuti? Simplu: [i]Asa trebuie sa fie omul crestin [/I]ceea ce simte, aceea sa si gandeasca, ceea ce gandeste si simte aceea sa si vorbeasca ("caci din prisosul inimii vorbeste gura!". Aceasta inseamna sa fii egal cu tine insuti, sa fii sincer cu Dzeu, cu tine si cu semenii tai si toate gandurile, simtirile si vorbele sa i le inchini lui Dzeu! Iertare, eu sunt totusi ipocrita, nu-mi iese 100%...desi vreau... dar totusi eu sper...pentru ca... „Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoși, dintre care cel dintâi sunt eu” (/ Tim, l, 15).
__________________
1.Toate respira prin darul lui Dumnezeu! 2. Oricat ai fi de bun, nu esti suficient de bun! 3. Omul smerit poate sa miste astrele! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
" Cum sa gasim o iesire in viata noastra cotidiana ? Cum sa ne lucram Mantuirea ? Fara darul Divin al libertatii nu existam , dar aceasta libertate ne depaseste . Ea este necesara , dar noi nu putem nici s-o intelegem , nici s-o purtam . Cum sa traim ? Asceza ORTODOXA ne da un raspuns . Prin ea noi incepem sa traim constiinta limitelor noastre in frica de Dumnezeu ". ( Arhim . Sofronie )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|