![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Iar in ceasul al noualea a strigat Iisus cu glas mare, zicand: Eli, Eli, lama sabahtani? adica: Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit?
Iar unii dintre cei ce stateau acolo, auzind ziceau: Pe Ilie il striga Acesta. Si unul dintre ei, alergand indata Si luand un burete, Si umplandu-l de oțet Si punandu-l intr-o trestie, Ii da sa bea. (Matei 27, 46-48). Sfantul Ioan Gura de Aur sustine ca Mantuitorul nostru Iisus Hristos a rostit cuvintele profetice Eli, Eli, lama sabahtani? dupa ce s-a luat intunericul, pentru a intelege iudeii ca nu murise pe cruce, ca El Insusi facuse intuneric pe pamant. A grait astfel "ca sa vada iudeii ca cinsteste pe Tatal pana la cea din urma suflare, ca nu este impotriva lui Dumnezeu. De aceea a si dat drumul la cuvinte profetice, marturisind Vechiul Testemant pana in cel din urma ceas. Si n-a dat drumul numai la cuvinte profetice, ci si la cuvinte ebraice, ca sa fie cunoscute si pricepute de iudei. Prin toate arata acordul Lui cu Tatal. Dar uitat-te si acum la nerusinarea, la obraznicia si la nebunia iudeilor! Au crezut ca striga pe Ilie; si indata I-au dat sa bea otet". Last edited by George.m; 22.04.2011 at 23:20:50. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Iisus Hristos și-a asumat singur crucea și singur a pătimit pe cruce, ca om, fără a cere ajutor de la Dumnezeu-Tatăl.
De aceea suferința lui este cea mai cumplită dintre toate suferințele omenirii. A acceptat aceasta din marea lui iubire față de noi. Fără Jertfa Lui supremă, lumea, căzută în păcate grele, nu avea șanse de mântuire. Dragostea lui nemăsurată și faptul că era fără de păcat, i-au dat puterea să îndeplinească până la capăt misiunea pentru care venise pe Pământ. Ajuns în culmea suferinței, a rostit cuvintele "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce m-ai părăsit", dar nu în sens de cârtire. Alți oameni, cum ar fi mucenicii, au suferit și ei chinuri grozav de grele, dar au fost ajutați și întăriți în patima lor de însuși Hristos-Dumnezeu. Last edited by Carmen FUNIERU; 23.04.2011 at 00:17:53. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Aceste cuvinte sunt din psalmi. Prin aceasta Mantuitorul a vrut sa ne descopere ca nu este impotriva Vechiului Testament. Este strigatul umanitatii recapitulata de Hristos.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Parintele Nicolae Steinhardt spune ca in momentul in care Mantuitorul a rostit aceste cuvinte, natura omeneasca din Hristos pare sa fi covarsit oarecare timp - dupa cum, contrapunctic, a predominat natura divina pe muntele Tabor. Si adauga mai departe ca "omenescul a trebuit sa fie predominant; altfel tragedia era contrafacuta...".
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Aceste cuvinte rostite de Mantuitorul, consemnate de Evanghelistul Matei, vor fi fost smintitoare pentru cei de fata, asa cum generatii intregi de crestini, se vor fi smintit de-a lungul timpului auzindu-le. Asta pentru ca nu sunt rostite de un simplu om pacatos si muritor, ci de Dumnezeu-Omul.
Hristos aflat pe Cruce nu pare a fi Hristos care I-a spus Sfantului Siluan Athonitul "Tine mintea in iad si nu deznadajdui". Mantuitorul nu a urmarit insa sa sminteasca prin aceste cuvinte rostite pe cruce. Doar El a zis "vai celui prin care vine sminteala!". Nici nu S-a contrazis prin ele. In acele momente Hristos a experiat ca om, purtand o fire partasa afectelor pacatului, starea de parasire ca agonie in fata mortii. Ne arata astfel ca incercarile din viata aceasta si moartea nu pot fi depasite niciodata de catre om fara prezenta lui Dumnezeu, fara a fi unit cu El. In aceste momente critice sentimentul parasirii, al instrainarii de Dumnezeu, doare mai tare decat chinurile mortii. Este socul trait de om, soc creat de prapastia ontologica, cea de la moarte la viata, peste care acesta de unul singur nu poate niciodata trece fara harul si prezenta lui Dumnezeu. De aceea, ca Unul ce a cunoscut suferinta parasirii, chinurile crucii si moartea, dar mai ales ca unul ce le-a biruit pe acestea prin Inviere, Hristos I-a spus Sfantului Siluan ca in momentele de parasire sa nu deznadajduiasca. Si aici vedem maretia nadejdii, una ce ne poate intoarce spre Dumnezeu, iar pe El Il poate intoarce la noi. Nadejdea in Hristos poate transforma parasirea in regasire. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Dumnezeu, Creatorul tuturor cele vazute si nevazute, Cel ce este din vesnicie in vesnicie este in primul rand Sfant. Sfant, Sfant, Sfant ii canta ingerii in Ceruri.
Separat de orisice inseamna pacat, Dumnezeu, in sfintenia Lui, a ales sa trimeata pe Fiul Sau pe cruce ca pret de rascumparare pentru noi. Iisus Hristos a fost trimis de Tatal ca sa ia pacatul meu si pacatul tau asupra Lui. "Pe Cel ce n-a cunoscut niciun pacat, El L-a facut pacat pentru noi, ca noi sa fim neprihanirea lui Dumnezeu in El." (2Cor.5:21) Din pricina aceasta, a substituirii osandei ce trebuia sa pice asupra noastra, Hristos a fost parasit de Tatal. Hristos pe cruce a purtat pacatul meu si pacatul tau; nu era cu putinta ca Tatal, in sfintenia Lui, sa fie in partasie cu Cel ce imbratisase pacatul meu si al tau. Asadar, acolo pe cruce, a fost un timp, o vreme cat o vesnicie, in care Cel fara de pacat S-a facut pacat si a fost parasit de Tatal. Pentru acest ceas a plans Domnul in Ghetimani cand a zis: "Tata, daca se poate, indeparteaza paharul acesta de la Mine." Nu suferinta si nici rusinea ce urmau sa vina peste El, ci despartirea de Tatal aveau sa Ii fie cea mai grea incercare. Last edited by ucenic; 23.04.2012 at 19:57:37. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Binecuvantat sa fie Mielul lui Dumnezeu! Lauda in veci Numelui Sau! |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Pentru cei ce nu stiu textul integral din Jurnalul Fericirii in care a spus Parintele Nicolae Steinhardt aceste cuvinte, merita citit in intregime eseul „Eli, Eli, lama sabahtani?”
Tocmai asta vrea sa demonstreze Steinhardt, ca tragedia nu a fost contrafacuta, asa cum sustin dochetistii mai vechi si mai noi, si ca Hristos a fost pe tot timpul rastignirii si Dumnezeu si om, nu cum afirma monofizistii de atunci si de acum. „Hristos pe cruce nu le-a facut semn cu ochiul alor săi spre a le da de înțeles: las’ că asta e de gura lumii, fiți fără grijă, știm noi ce știm, ne vedem Duminică dimineața?” |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Originea lui Yahweh(Dumnezeul Vechiului Testament) si sotia sa Ashera | Templier Knight | Din Vechiul Testament | 32 | 07.04.2018 12:22:39 |
| Fiecare om are dumnezeul lui, Dumnezeu nu exista. | oni91 | Alte Religii | 97 | 31.08.2011 17:30:26 |
| Dumnezeul crestin si ceilalti Dumnezei | RaduIoan | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 4 | 12.10.2009 21:42:18 |
|
|