![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Cel ce-l cinsteste pe preot, si pe Dumnezeu Il va cinsti; iar cel ce se învata a-l dispretui pe preot, cu timpul Il va dispretui si pe Dumnezeu. “Cine primeste proroc în nume de proroc plata de proroc va lua” si: “Cine va primeste pe voi pe Mine Ma primeste” (Matei 10, 41, 40), si: “Cinsteste pe preot si da-i partea lui” (întelepciunea lui Isus Sirah 7, 32). De aici s-au învatat iudeii a-L dispretui pe Dumnezeu, fiindca l-au dispretuit pe Moise, fiindca l-au alungat cu pietre. Când cineva se poarta cu evlavie fata de preot, cu atât mai mult se va purta fata de Dumnezeu. Chiar de ar fi preotul rau, totusi Dumnezeu, vazând ca pentru cinstea Sa tu te porti cuviincios fata de cel ce nu este vrednic de cinste, îti va rasplati tie dupa dreptate. Caci daca “cine primeste proroc în nume de proroc plata de proroc va lua”, la fel si cel ce se pleaca si este supus preotului. Ca, daca fiind vorba de ospitalitate si primesti rasplata, desi nu stii cine este cel ospatat, apoi cu atât mai mult vei primi daca te supui celui ce ti se porunceste a te supune. “Carturarii si fariseii, zice, au sezut în scaunul lui Moise; deci toate câte va vor zice voua, faceti-le si paziti-le; dar dupa faptele lor nu faceti”. (Matei 23, 2-3) Nu stii ce este preotul? Nu stii ca este îngerul Domnului? Nu cumva spune poate cele ale sale? Daca îl dispretuiesti, nu pe el îl dispretuiesti, ci pe Dumnezeu, Care l-a hirotonit pe el. “Si de unde este învederat, zici, ca Dumnezeu l-a hirotonit?” Daca nu ai aceasta credinta, speranta ta este desarta. Ca, daca Dumnezeu nu lucreaza nimic printr-însul, atunci nici botez nu ai, nici de taine nu te împartasesti, nici de binecuvântari nu te bucurii si, prin urmare, nici nu esti crestin. “Dar ce? zici tu; Dumnezeu îi hirotoneste pe toti, chiar si pe cei nevrednici?” Nu pe toti îi hirotoneste Dumnezeu, însa prin toti lucreaza – chiar de ar fi si nevrednici – pentru mântuirea poporului. Caci, daca Dumnezeu a vorbit pentru popor printr-un magar si prin Valaam(A se vedea Numerii, cap. 22-24), printr-un om spurcat, cu atât mai mult prin preot. Asa ca nu se cuvine noua a judeca pe altii, caci "a judeca" i se cuvine doar Domnului si iubitului nostru Mantuitor Iisus Hristos. Pace tuturor si iertati-ma daca v-am gresit !! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar oare Cristos nu a venit sa judece Lumea ?! Nu a venit mantuitorul ca sa judece raul si spurcaciunea din Lume ??? Oare noi nu trebuie sa-l avem model de comportament pe Mantuitor ??? Deci, si prin urmare, cand vedem raul trebuie sa tacem malc ??? Nu a intrat oare Cristos cu biciul in Templu, urland la bisnitari sa iasa afara si lovindu-i cu biciul ??? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca vrem sa-L imitam pe Hristos, sa-L imitam intai in ceea ce ne-a invitat El Insusi sa-L imitam. Nu uitati ca El ne-a spus ca cei blanzi vor mosteni pamantul. Sa nu uitam ca El ne-a spus sa nu ridicam sabia, ca cine ridica sabia, de sabie va pieri. Sa nu uitam ca El ne-a spus ca Imparatia Lui nu-i din lumea aceasta si nu trebuie sa alergam dupa bunurile acestei lumi. Daca vrem sa-L imitam, sa fim gata sa ne dam viata pentru aproapele nostru, pentru mantuirea lui, sa lepadam iubirea de sine si mandria si toata rautatea... Pentru ca altfel, de dat cu biciul ... oricine se pricepe. In Patericul egiptean se povesteste despre un avva care nu ingaduia ucenicilor sai sa pescuiasca, spunandu-le: "De ce sa moara pestele acela pentru lacomia pantecelui tau?" Unul din ucenici, mai "dezghetat", a gasit cu cale sa-l infrunte: "Dar de ce, avva, nu ne dai voie sa pescuim? Ca si ucenicii lui Hristos pescuiau!" Iar avva raspunde: "Dar ce, voi sunteti ucenicii lui Hristos?" Si a tacut acela, rusinat. Insa noi mergem si mai sus: ne asemanam Insusi Domnului, si vrem sa facem curatenie... pai, cel mai bine ar fi sa incepem fiecare cu ograda sa.
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cristos e exemplul nostru, el ne-a aratat calea echilibrului ! El a intors si celalalt obraz,dar a pus si mana pe bici pentru a biciui raul ! Cu adevarat trebuie sa biciuim rau din noi, dar oare sa stam cu mainile in san, ascunsi dupa o fatarnica smenrenie,atunci cand vdem raul proliferand in jurul nostru,fara sa facem nimica ? Asa ne vrea Cristos, niste lasi si niste lepadaturi comode ??? Cel care a avut curajul sa se suie pe cruce,ne vrea oare niste adormiti ??? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
In nici un caz nu cred ca a vrut sa arate ca orice individ cu porniri justitiare dar discernamant ioc, trebuie sa puna mana pe bici, mai ales dupa cum ii comanda altul la fel de "mintos".
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Fratilor, o rugaminte, ca sunt nedumerit: unde scrie in Evanghelie ca Mantuitorul a pus mana pe bici? Unde este descrisa ceea ce unii au numit aici "violenta" Domnului?
Ca eu am cautat cu atentie in Biblia mea ortodoxa (Editia 2005) (nota: in Evanghelia dupa Ioan nici nu e pomenit episodul dezbatut aici, iar in celelalte este descris cu totul diferit decat inteleg ca discutam) si nu am gasit nimic din presupusele "violente" ale Domnului. Unde e biciul despre care tot pomeniti? Va rog, asadar, sa imi indicati pasajele care sa ma lamureasca despre ce vorbim, de fapt. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cap. 2 15. Și, făcându-Și un bici din ștreanguri, i-a scos pe toți afară din templu, și oile și boii, și schimbătorilor le-a vărsat banii și le-a răsturnat mesele. Acesta e pasajul, numai ca trebuie inteles corect. Se observa ca in interiorul Templului erau si oi si boi. Nu se spune si daca a lovit pe oameni, ceea ce eu nu cred defel, ba chiar nu cred nici ca a lovit vreun animal. E normal sa folosesti biciul acolo unde sunt animale, nu pentru a le lovi, ci pentru a le determina sa plece. Eu cred ca a fost suficient sa-l invarta deasupra capului, doar ca simbol al unei posibile pedepse in caz de neascultare, dar nicidecum de lovire sau biciuire. Mantuitorul NU A LOVIT PE NIMENI. Cred ca a fost mai mult suparat decat manios pentru balciul si iarmarocul pe care il faceau oamenii in Casa Domnului, si S-a folosit de un simbol al pedepsei, dar in niciun caz nu cred ca a lovit pe cineva. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iisus nu ne-a spus: Luati sabia si urmati-Ma! ci a spus: Cine vrea sa-Mi urmeze sa-si ia crucea... Ce ti se pare aici blegeala si falsa smerenie? Da, trebuie sa fim neclintiti in credinta, sa nu cedam nicio iota din Ortodoxie, dar nu cu sabia "obiect concret" in mana, ci cu sabia duhului. Sa nu tradam credinta, sa nu facem compromisuri, sa nu amestecam lumina cu intunericul. Dar nu sa luam la propriu sabia sau biciul in mana si sa ne apucam sa facem curatenie in piata, pe strazi etc. Oare Dumnezeu nu ar putea distruge pe toti oamenii rai? Oare nu i-ar putea face sa dispara intr-o clipa? Oare nu are aceasta putere? Nu asta vrea de la noi. Nicaieri in Evanghelie nu spune Domnul: "Si las voua porunca sa faceti cum am facut Eu la templu cu zarafii"... Oare daca ar fi vrut asta, nu ar fi spus-o? Insa ne spune: Las voua porunca noua: sa va iubiti unii pe altii... Sa luam aminte, sa nu scoatem lucrurile din context, folosind bucatele separate, facandu-ne noi legi dupa cum ni se pare noua. Sa ne ajute Domnul sa ramanem in credinta, sa ramanem pe cale, si sa ne ajute Domnul ca dupa fiecare cadere sa urmeze o ridicare! Doamne, ajuta!
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) |
|