![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, în cazul Sfinților Dumnezeu lucrează minuni prin intermediul moaștelor, însă aici nu văd cum am putea vorbi despre prezența Lui ca Persoană în acele moaște binecuvîntate. Prezența Sa presupune un dialog cu persoana care Îi răspunde, presupune o Cină, o comunicare, o comuniune. Daca sufletul este absent din trup și se află in Rai, atunci Dumnezeu este cu el acolo, continuînd comuniunea care a început pe pămînt în timpul vieții Sfîntului respectiv. Eu așa înțeleg. Rămîne să primesc de la voi citate ale Sfinților Părinți care să îmi demonstreze eventual contrariul.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu este prezent in creatie nu dupa Fiinta, ci prin energiile Sale necreate. El ramane prezent tainic in lucrul sau locul care I-au fost inchinate, sfintite, dar si in omul indumnezeit, chiar dupa moartea acestuia. Noi tindem sa raportam relatia cu harul dumnezeiesc doar la nivel spiritual, la nivelul sufletului, insa acesta ni se impartaseste in aceasi masura si prin materie, la nivel trupesc.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa nu o mai lungim inutil, stie cineva vreun canon ortodox care s-ar aplica in cazul celor care opteaza pentru incinerare?
Adica care i-ar interzice preotului sa faca slujba de inmormantare? Ca de la asta a pornit topicul. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
"In ceea ce priveste vreo oranduire expresa din partea Sfintilor Apostoli, nu avem nici un document scris. Stim insa ca foarte de timpuriu Biserica a primit in sanul ei un mare numar de neofiti din lumea greco-romana, care erau obisnuiti cu crematiunea. Cu toate acestea, nici arheologia crestina si nici istoria nu ne arata vreun caz de incinerare in comunitatile apostolice si stravechi crestine. Aceasta se poate explica prin faptul ca trebuie sa fi existat o lege formala sau anumite dispozitii care prevedeau inhumarea mortilor crestini si nu arderea lor"
http://www.crestinortodox.ro/diverse...oxa-69379.html |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2. Înainte de oficierea slujbei de prohodire a unui mort, preotul respectiv să aibă grijă să se informeze pe lângă familia mortului, la care cimitir se va înmormânta cel decedat; 3. Celor ce totuși au fost incinerați sau se vor incinera să fi se refuze orice serviciu religios, atât la moarte, cât și după moarte. Problema incinerării a fost reluată și în ședința Sfântului Sinod din 22 februarie 1933, în care s-a hotărât ca instrucțiunile formulate în ședința din 15 iunie 1928, cu privire la incinerare, să se comunice tuturor chiriarhilor spre a le pune în vedere preoților, în scopul aplicării lor. De asemenea, a hotărât ca chestiunea incinerării să se trimită la sediul Comisiei pentru doctrină și viață religioasă spre a preciza dacă în cazurile de incinerare forțată și fără voia sa a vreunui credincios, i s-ar putea da asistența bisericească. Hotărârea Sf. Sinod a fost aplicată trimițându-se tuturor eparhiilor hotărârea din 15 iunie 1928 pentru a fi comunicată preoților, cu ordinul de a lua cunoștință și a se conforma. Hotărârea a fost adusă la cunoștința preoților și pe alte căi, iar în ordinul din 18 septembrie 1933, dat în urma unui caz de abatere de la hotărâre, s-a făcut precizarea că "pentru orice abatere de la hotărârea luată de Sfântul Sinod, în respectul doctrinei și practicii Sfintei noastre Biserici Creștine Ortodoxe, preoții vor fi opriți de la toată lucrarea preoțească și trimiși în judecata Consistoriului Spiritual Eparhial, spre aspră sancționare". Așadar, Biserica Ortodoxă Română are o atitudine clar exprimată față de cei care s-au incinerat sau se vor incinera. Din 1928 și 1933, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române nu a revenit asupra acestei hotărâri, așa, încât ea exprimă punctul de vedere oficial al Bisericii noastre.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu scrie insa nicaieri explicatia. De ce s-a luat aceasta decizie, de ce nu este acceptata incinerarea? Exact de asta am nevoie. Asa in mare stiu cate ceva, dar cum argumenteaza biserica ortodoxa am fost intrebata.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Marius,
Sper să nu greșesc răspunzîndu-ți așa: Citat:
Citat:
De acord, însă a nu se confunda lucrarea [energiilor] harului cu prezența Duhului Sfînt. Harul lucrează prin infinite metode, deci nu numai prin intermediul Sfinților.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Incinerarea este un pacat? | rainer_ligia | Eutanasia | 108 | 06.03.2013 20:01:52 |
Ortodoxia | dobrin7m | Dogmatica | 64 | 25.09.2011 20:23:28 |
Problema mea cu ortodoxia | oana_21 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 37 | 19.05.2009 17:14:33 |
ORTODOXIA | cosmin_lovin | Despre Biserica Ortodoxa in general | 73 | 14.08.2008 13:43:58 |
Ortodoxia | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 33 | 03.11.2007 14:59:22 |
|