Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.02.2011, 16:29:55
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dianagroza Vezi mesajul
Sa inteleg ca diavolii se tem de gheena doar pentru ca nu se pot bucura de Dumnezeu? Nu se rugau ei de Domnul nostru Iisus Hristos, cand i-a scos din cei doi indraciti "Te stim pe Tine cine esti, Fiul Celui Preainalt; Te rugam nu ne trimite pe noi in gheena!" Deci El avea puterea sa ii trimita acolo, acestia temandu-se de aceasta gheena de care Insusi Mantuitorul spunea "Unde focul lor nu se stinge."
Deci e foc la propriu.
Daca stiti toate aceste lucruri, de ce ne mai intrebati? V-am spus ca interpretarea Iadului si a Purgatorului este una personala, nu e pozitia biisericii. Si este foarte posibil, ca da, Iadul sa fie mult mai cumplit decit orice pe acest pamint, astfel incit demonii sa prefere sa stea pe pamint decit sa mearga in Iad.

Citat:
În prealabil postat de florin-ionut Vezi mesajul
Iata diferenta fundamentala dintre ortodoxie si catolicism! Astfel catolicii [si (neo)protestantii] intrepreteaza gresit in acelasi sens insasi Jertfa Lui Hristos de pe Cruce.
Nu exista nici o diferenta. Orice suflet care intra in Rai intra numai si numai datorita indurarii lui Dumnezeu. Nimeni nu poate prin meritele lui personale sa obtina acest lucru. Insa, aceasta indurare o putem cere noi pentru cei decedati, prin rugaciune si jertfa. Referitor la plata pentru pacate, ne invata Isus in parabola datornicului nemilostiv:

32. Atunci chemandu'l pre el domnul lui i-a zis lui: sluga vicleana, toata datoria aceea ti-am iertat tie, pentru ca m'ai rugat;

33. Dar tie nu ti se cadea sa'ti fie mila de sotia ta, precum si mie mi-a fost mila de tine?

34. Si maniindu-se domnul lui, l-a dat pre el muncitorilor, pana ce va plati toata datoria lui.

35. Asa si Tatal meu cel ceresc va face voua, de nu veti ierta fiecare fratelui sau, din inimile voastre, gresalele lor.

Deci si aici, ca si in alte locuri, Biblia ne spune ca trebuie sa ne platim datoriile, iar acesta e motivul pentru care atit ortodocsii cit si catolicii se roaga pentru cei decedati.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.02.2011, 16:34:52
dianagroza's Avatar
dianagroza dianagroza is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.10.2010
Locație: Iasi, Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 714
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Daca stiti toate aceste lucruri, de ce ne mai intrebati? V-am spus ca interpretarea Iadului si a Purgatorului este una personala, nu e pozitia biisericii. Si este foarte posibil, ca da, Iadul sa fie mult mai cumplit decit orice pe acest pamint, astfel incit demonii sa prefere sa stea pe pamint decit sa mearga in Iad.
Era mai mult ca o lamurire decat o intrebare...
Uite ca nu stiam ca BC nu are o pozitie fata de gheena si ca e totul la mintea enoriasilor. Multumesc de lamurire.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.02.2011, 16:50:57
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Referitor la plata pentru pacate, ne invata Isus in parabola datornicului nemilostiv:

32. Atunci chemandu'l pre el domnul lui i-a zis lui: sluga vicleana, toata datoria aceea ti-am iertat tie, pentru ca m'ai rugat;
33. Dar tie nu ti se cadea sa'ti fie mila de sotia ta, precum si mie mi-a fost mila de tine?
34. Si maniindu-se domnul lui, l-a dat pre el muncitorilor, pana ce va plati toata datoria lui.
35. Asa si Tatal meu cel ceresc va face voua, de nu veti ierta fiecare fratelui sau, din inimile voastre, gresalele lor.

Deci si aici, ca si in alte locuri, Biblia ne spune ca trebuie sa ne platim datoriile, iar acesta e motivul pentru care atit ortodocsii cit si catolicii se roaga pentru cei decedati.
:) Exista unele texte traduse intr-un limbaj invechit, prin expresii care pot induce in eroare. Eu nu cunosc ebraica, deci nu pot veni cu citate din original, insa pot sa-ti demonstrez ca exprimarea "pana ce va plati toata datoria" nu trebuie inteleasa la modul propriu. Iata un verset similar, tradus prin acelasi mod:

Evrei 1, 13
"Șezi de-a dreapta Mea până când voi pune pe vrăjmașii tăi așternut picioarelor Tale"?

Ce sa intelegem de aici, ca Fiul va sta de-a dreapta Tatalui pana ce-i va pune Tatal pe vrajmasii Fiului asternut picioarelor Sale? Nicidecum. Este evident ca Fiul ramane de-a dreapta Tatalui in vecii vecilor, deci expresia asta nu trebuie inteleasa gresit nici aici, nici in versetul citat de dumneavoastra.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.02.2011, 17:30:32
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

bine ca pot fi curatiti cei pacatosi si patimasi si sa ajunga in Rai iar cei fara de pacat personal (pruncii nebotazati) nu...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.02.2011, 17:59:53
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
bine ca pot fi curatiti cei pacatosi si patimasi si sa ajunga in Rai iar cei fara de pacat personal (pruncii nebotazati) nu...
Prin "păcătoși" și "pătimași" vă referiți, bănuiesc, la cei care au fost botezați și sunt, ca atare, fii ai lui Dumnezeu și ai Bisericii care au dobândit iertarea pentru păcatele lor. Nu este cazul copiilor nebotezați. De aceea, Biserica Ortodoxă, ca și Biserica Catolică se grăbește să boteze copiii. Dacă Botezul nu ar fi nu important, ci condiție esențială a mântuirii, nu s-ar grăbi atât ci ar putea să facă așa cum fac mulți protestanți: să amâne botezul până la vârsta înțelegerii. Dar, bineștiind importanța Botezului pentru mântuire, Biserica Ortodoxă se grăbește să boteze copiii și, dacă mor în stare nebotezată, nu le acordă funeraliile pe care le acordă celorlalți păcătoși, care sunt botezați. Aceste lucruri ar trebui explicate mai bine de preoții ortodocși credincioșilor lor, că, iată, apar topicuri în care credincioșii, din necunoaștere, sunt revoltați că nu se acordă funeralii copiilor nebotezați. Tot atunci, credincioșii ar realiza mai bine de ce este mai grav avortul decât crima și de ce e normal să fii excomunicat în primul caz, dar nu în al doilea.

Nu am auzit de niciun episcop ortodox, domnule Daniel, care să susțină că nebotezații ajung în rai. E o afirmație heterodoxă. De sperat, putem spera, dar nu putem spune că este o certitudine de credință.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 04.02.2011 at 18:02:04.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.02.2011, 18:24:53
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu am auzit de niciun episcop ortodox, domnule Daniel, care să susțină că nebotezații ajung în rai. E o afirmație heterodoxă. De sperat, putem spera, dar nu putem spune că este o certitudine de credință.
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.

Last edited by Erethorn; 04.02.2011 at 18:26:59.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.02.2011, 18:44:32
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.
mi se pare corect.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.02.2011, 19:10:08
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.
Da. Frumos text. (Nu se mai vorbeste despre limbe, vad, ar DM a scris undeva ca nu este dogma , de fapt)

As adauga ca sf. Grigorie de Nissa scrie in cartea lui despre Pruncii morti inainte de vreme ca ajung in rai. De fapt, nici nu isi pune problema! Pentru el este clar ca ajung acolo. Se intreaba numai de ce Dumnezeu creaza unele persoane care nu sunt destinate sa traiasca pe lumea asta, si cum anume isi dezvolta ei facultatile fara trup.

Este adevarat ca Bisreica se fereste in rest sa afirme clar ce se intampla cu pruncii nebotezati, dar nu din cauza ca ar crede ca ajung in iad (sau nu ajung nicaieri) se grabeste sa boteze copiii. De altfel , in primele secole , crestinii se botezau la varsta matura.
Sigur, un copil nebotezat nu face parte din comunitatea Bisericii asa cum o stim noi pe pamant, nu este deci respnsabila Biserica diret pentru el, si de aceea nu se inmormanteaza.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.02.2011, 19:31:07
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.
Aceștia sunt nebotezații care se pot mântui potrivit Legii Vechi, mai precis potrivit legii naturale sădite în inima lor. Despre aceștia am scris chiar azi în topicul vecin:
-cei nebotezați care au murit înainte de începutul misiunii publice a Bisericii, adică înainte de ziua Cincizecimii vor fi judecați numai în baza faptelor lor și a legii morale naturale, care este sădită de Dumnezeu în inima omului. Dacă au fost drepți, în perioada petrecută între momentul judecății lor (care are loc imediat după moarte) și momentul Înălțării Domnului nostru Isus au stat într-un loc (sau stare) numită Limbul Patriarhilor în care, deși au fost lipsiți de vederea lui Dumnezeu, nu au fost lipsiți de fericirea naturală. După Înălțare, sufletele lor au ajuns la Cer, unde s-au bucurat, se bucură și se vor bucura mereu de Lumina cea Neînserată. În aceeași categorie intră și cei nebotezați, care au murit ulterior Cincizecimii, dar la care nu au ajuns cuvintele Evangheliei, cu singura deosebire că, în cazul lor, nu mai vorbim de Limbul Părinților, ci de Rai, Purgatoriu sau Iad. Astăzi, cred că puțini nebotezați din această categorie mai sunt. situație.

În orice caz, nu veți găsi niciun catehism catolic (și niciun catehism ortodox) care să susțină că acei copii care mor nebotezați ajung în rai. Este o speranță, putem spera că ar exista o posibilitate pe care Cristos nu a dezvăluit-o Bisericii Catolice, dar nu putem spune că asta credem, e împotriva Crezului însuși ("Cred într-un Botez spre remisiunea păctelor"). Dacă îmi găsiți un catehism al unei Biserici apostolice care să afirme că cei care mor nebotezați înainte de vârsta înțelegerii ajung în rai, mănânc cartea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.02.2011, 19:43:22
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
âÎn aceeași categorie intră și cei nebotezați, care au murit ulterior Cincizecimii, dar la care nu au ajuns cuvintele Evangheliei, cu singura deosebire că, în cazul lor, nu mai vorbim de Limbul Părinților, ci de Rai, Purgatoriu sau Iad. Astăzi, cred că puțini nebotezați din această categorie mai sunt. situație.
Eu cred ca sunt foarte multi - despre cati musulmani sau coreeni putem spune cu mana pe inima ca la ei a ajuns cuvantul Evangheliei ?

Pe de alta parte, se afirma clar ca cei nebotezați, chiar și astăzi, pot ajunge în Rai.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
În orice caz, nu veți găsi niciun catehism catolic (și niciun catehism ortodox) care să susțină că acei copii care mor nebotezați ajung în rai.
Dar nu veți găsi nici un catehism catolic (contemporan, cel puțin) care să afirme că ajung în iad.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Este o speranță, putem spera că ar exista o posibilitate pe care Cristos nu a dezvăluit-o Bisericii Catolice, dar nu putem spune că asta credem, e împotriva Crezului însuși ("Cred într-un Botez spre remisiunea păctelor"). Dacă îmi găsiți un catehism al unei Biserici apostolice care să afirme că cei care mor nebotezați înainte de vârsta înțelegerii ajung în rai, mănânc cartea.
Deci să înțeleg că suntem îndemnați, prin Catehism, să sperăm împotriva Crezului ?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? mela me Rugaciuni 6 10.04.2014 20:28:30
Sfanta Scriptura EDI Despre Sfanta Scriptura 0 09.06.2008 14:19:49
Sfanta Scriptura danyel Despre Sfanta Scriptura 22 12.11.2007 23:39:18
Sfanta Scriptura Dodi Despre Sfanta Scriptura 6 24.03.2007 03:27:38