Citat:
În prealabil postat de catalin2
Cum am mentionat, purgatoriul e un caz particular al ereziei numite apocatastaza. Apocatastaza presupune ca focul din iad nu este vesnic si la sfarsit toti se vor mantui si iadul va fi desfiintat.
Si in cazul Purgatoriului avem un foc care nu e vesnic si dupa un timp cei de acolo vor ajunge in rai. Apare o oarecare aluzie de un foc vremelnic la Sf. Grigorie de Nissa, dar acesta o facea in contextul apocatastazei, nu doar pentru pacatele mai mici (cum e in purgatoriu).
|
Nu este corect ceea ce scrii aici. Apocatastaza presupune ca SIGUR TOTI se vor mantui pana la urma.
A SPERA ca pana la urma Dumndzeu va reusi sa ii scoata din iad pe toti, ca se vor purifica prin dragostea lui, ca vor accepta Raiul (caci accepratea este conditia sine qua non) nu este nici ea apocatastaza; ea a fost de ex. marturisita de sf. Grigore de Nyssa (nu a fost niciodata condamnat pt asta).
Doctrina Purgatoriului nu presupune ca iadul va fi vrodata desfiintat. Pur si simplu este alt 'loc' sau alta 'stare', mai exact, decat iadul.
Sa nu acuzam catolicii de mai multe lucruri decat zic. Si asa avem probleme cu diferentele care excista, sa nu adaugam altele.