Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.01.2011, 01:48:26
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pippo_ Vezi mesajul
Deci fara rugaciune nu facem nimic. Adevarul este ca m-am rugat la Dumnezeu sa ma lumineze, sa ma ajute sa inteleg, inainte de a obtine rezultatele surprinzatoare.

(Starea de reflectie in care am reusit sa inteleg mai multe, este o stare speciala. Nu este starea normala de constienta, ci o stare diferita, care nu se obtine imediat, ci in 1-3 ore din mometul in care incep sa ma concentrez profund pe argumente fara a face alte activitati. Apoi, revenind cu atentia asupra lucrurilor obsinuite, de zi cu zi, starea se pierde, in schimb ramane o anumita luciditate peste medie. Imi da impresia ca pe masura ce petrec mai mult timp in starea de reflectie, starea normala de luciditate creste de fiecare data)

De ce spun asta... Deoarece ma intreb, aceasta stare de reflectie ar putea fi "judecata duhoviniceasca" despre care se vorbeste? Adica, pana la urma ce este Duhul? O superratiune, o forma de constienta suprarationala? Sau altceva? Nu inseamna oare tocmai o stare de reflectie profunda in care starea de constienta se modifica, "judecata duhovniceasca"?
Mi-e drag de tine ca te zbati..Cauti,cauti,cauti...si sunt sigura ca pana la urma vei gasi..;-)
Citat:
În prealabil postat de Pippo_ Vezi mesajul

Nu inseamna oare tocmai o stare de reflectie profunda in care starea de constienta se modifica, "judecata duhovniceasca"?
Starea asta de reflectie profunda,tu o descrii ca pe o meditatie..Starea de rugaciune este o stare a inimii, a sufletului,nu a mintii...

Last edited by Melissa; 28.01.2011 at 01:57:52.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.01.2011, 02:25:47
Pippo_'s Avatar
Pippo_ Pippo_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Cu capul in nori si picioarele pe pamant.
Mesaje: 413
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Starea asta de reflectie profunda,tu o descrii ca pe o meditatie..Starea de rugaciune este o stare a inimii, a sufletului,nu a mintii...
Ai descris bine, este exact o meditatie rationala. In schimb starea de rugaciune, atunci cand imi reuseste, este starea copilului care-si spune oful si cere ajutor, lasandu-se protejat ca bebele la pieptul mamei :) (ca sa-ti dau senzatia a ceea ce inteleg eu prin rugaciune si credinta in Absolut (Dumnezeu) la nivel emotional). Si starea de meditatie rationala produce la un moment dat emotii, deci tinde sa se transforme in credinta si simtire.

Oricum, ceea ce as vrea sa inteleg mai exact, este unde se termina animalul din noi si unde incepe Duhul Sfant. Si daca meditatia rationala duce in final automat la revelatii (Adevaruri direct perceptibile). Eu as tinde sa spun ca da, dar ramane de vazut. Oricum, rugaciunea cred ca este foarte importanta, precum si sentimentul de comunicare directa cu Dumnezeu si de incredere. Deci nu este o analiza logica stearpa, ci o cautare logica pasionala ce induce stari emotionale. Bine, adevarul este ca si un pasionat in matematica traieste momente emotionante cand descopera cate ceva. Deci cu revelatiile, ramane de vazut...
__________________
Cu sinceritate, Pippo
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.01.2011, 11:32:45
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pippo_ Vezi mesajul
Ai descris bine, este exact o meditatie rationala. In schimb starea de rugaciune, atunci cand imi reuseste, este starea copilului care-si spune oful si cere ajutor, lasandu-se protejat ca bebele la pieptul mamei :) (ca sa-ti dau senzatia a ceea ce inteleg eu prin rugaciune si credinta in Absolut (Dumnezeu) la nivel emotional). Si starea de meditatie rationala produce la un moment dat emotii, deci tinde sa se transforme in credinta si simtire.

Oricum, ceea ce as vrea sa inteleg mai exact, este unde se termina animalul din noi si unde incepe Duhul Sfant. Si daca meditatia rationala duce in final automat la revelatii (Adevaruri direct perceptibile). Eu as tinde sa spun ca da, dar ramane de vazut. Oricum, rugaciunea cred ca este foarte importanta, precum si sentimentul de comunicare directa cu Dumnezeu si de incredere. Deci nu este o analiza logica stearpa, ci o cautare logica pasionala ce induce stari emotionale. Bine, adevarul este ca si un pasionat in matematica traieste momente emotionante cand descopera cate ceva. Deci cu revelatiile, ramane de vazut...
Starea de "meditatie rationala sau suprarationala" la sfintii din pustie se
chema contemplatie. Sf. Maxim Marturisitorul vorbeste de doua faze in
evolutia duhovniceasca a crestinului: faza activa si cea contemplativa. Dar,
asa cum si in faza activa crestinul trebuia sa impleteasca munca si rugaciunea,
tot asa si in cea contemplativa, cele doua sunt strans impletite. De fapt, ei
practicau rugaciunea inimii, care e o rugaciune permanenta. Astfel obtineau
starea de trezvie, stare care le permitea si usura contemplatia. Dar Duhul era
cel care ii ridica la starea suprarationala sau starea contemplativa.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.01.2011, 12:16:08
Pippo_'s Avatar
Pippo_ Pippo_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Cu capul in nori si picioarele pe pamant.
Mesaje: 413
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Starea de "meditatie rationala sau suprarationala" la sfintii din pustie se
chema contemplatie. Sf. Maxim Marturisitorul vorbeste de doua faze in
evolutia duhovniceasca a crestinului: faza activa si cea contemplativa. Dar,
asa cum si in faza activa crestinul trebuia sa impleteasca munca si rugaciunea,
tot asa si in cea contemplativa, cele doua sunt strans impletite. De fapt, ei
practicau rugaciunea inimii, care e o rugaciune permanenta. Astfel obtineau
starea de trezvie, stare care le permitea si usura contemplatia.
Dar Duhul era
cel care ii ridica la starea suprarationala sau starea contemplativa.
Har, smerenie si jertfa de sine.
Da, cred ca e vorba de acelasi lucru. Deci e posibil ca starea de meditatie rationala profunda (sau contemplativa) sa fie "judecata cu duhul". (bine, starea poate fi mai adanca sau mai putin adanca, depinde de corectitudinea bazei conceptuale la care s-a ajuns cu corectarea erorilor)
__________________
Cu sinceritate, Pippo
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.01.2011, 15:02:34
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Intrebare intrebatoare :-)

Citat:
În prealabil postat de Pippo_ Vezi mesajul
Oricum, ceea ce as vrea sa inteleg mai exact, este unde se termina animalul din noi si unde incepe Duhul Sfant. Si daca meditatia rationala duce in final automat la revelatii (Adevaruri direct perceptibile). Eu as tinde sa spun ca da, dar ramane de vazut. Oricum, rugaciunea cred ca este foarte importanta, precum si sentimentul de comunicare directa cu Dumnezeu si de incredere. Deci nu este o analiza logica stearpa, ci o cautare logica pasionala ce induce stari emotionale. Bine, adevarul este ca si un pasionat in matematica traieste momente emotionante cand descopera cate ceva. Deci cu revelatiile, ramane de vazut...
Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Starea de "meditatie rationala sau suprarationala" la sfintii din pustie se chema contemplatie. Sf. Maxim Marturisitorul vorbeste de doua faze in evolutia duhovniceasca a crestinului: faza activa si cea contemplativa. Dar,asa cum si in faza activa crestinul trebuia sa impleteasca munca si rugaciunea, tot asa si in cea contemplativa, cele doua sunt strans impletite. De fapt, ei practicau rugaciunea inimii, care e o rugaciune permanenta. Astfel obtineau starea de trezvie, stare care le permitea si usura contemplatia. Dar Duhul era cel care ii ridica la starea suprarationala sau starea contemplativa.
Har, smerenie si jertfa de sine.
Despre care duh vorbiti????Faceti referire la Duhul Sfant din Trinitate sau faceti referire la sufletul,spiritul propriu???Pentru ca nu se prea "asorteaza " afirmatiile voastre si io nu mai inteleg nimic ..
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.01.2011, 15:23:19
Pippo_'s Avatar
Pippo_ Pippo_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Cu capul in nori si picioarele pe pamant.
Mesaje: 413
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Despre care duh vorbiti????Faceti referire la Duhul Sfant din Trinitate sau faceti referire la sufletul,spiritul propriu???Pentru ca nu se prea "asorteaza " afirmatiile voastre si io nu mai inteleg nimic ..
Sufletul nu este acelasi lucru cu Spiritul (Duhul Sfant). Deci Spiritul (din alte dogme) si Duhul Sfant (din Biblie) este acelasi lucru si este in stransa legatura cu mentalul, cu ratiunea. Iar sufletul este in stransa legatura cu sentimentul existentei si personalitatea. Se poate face usor confuzie intre Spirit(Duh) si Suflet. Dar eu nu cred ca sunt acelasi lucru, ceea ce se poate observa la o analiza mai atenta.

Spiritul propriu este Duhul Sfant.
__________________
Cu sinceritate, Pippo
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.01.2011, 15:37:17
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pippo_ Vezi mesajul
Sufletul nu este acelasi lucru cu Spiritul (Duhul Sfant). Deci Spiritul (din alte dogme) si Duhul Sfant (din Biblie) este acelasi lucru si este in stransa legatura cu mentalul, cu ratiunea. Iar sufletul este in stransa legatura cu sentimentul existentei si personalitatea. Se poate face usor confuzie intre Spirit(Duh) si Suflet. Dar eu nu cred ca sunt acelasi lucru, ceea ce se poate observa la o analiza mai atenta.

Spiritul propriu este Duhul Sfant.
Duhul Sfant este una din cele 3 ipostaze ale Trinitatii Divine( in Crestinism ).
Deci nu poate fi spiritul propriu.Spiritul propriu il poti numi duh,dar nu Duh Sfant.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.01.2011, 15:52:21
Pippo_'s Avatar
Pippo_ Pippo_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.01.2011
Locație: Cu capul in nori si picioarele pe pamant.
Mesaje: 413
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Duhul Sfant este una din cele 3 ipostaze ale Trinitatii Divine( in Crestinism ).
Deci nu poate fi spiritul propriu.Spiritul propriu il poti numi duh,dar nu Duh Sfant.
TOTUL este Duh (Spirit), dar Duhul Omului este Duhul Sfant (Spirit Inteligent). Deci Spiritul (Duhul) Omului nu este orice Duh, ci Duhul Sfant, deoarece este Inteligent in comparatie cu tot ceea ce este Duh pe pamant. Duhul oricarui alt lucru il vad ca pe o structura logica, dar lipsita de inteligenta proprie. Deci Duhul in sine este structura logica, dar Duhul Sfant este o structura logica Inteligenta. Atentie! Precum nu sunt iluminat si e foarte probabil sa fac atat greseli de intelegere cat si de exprimare, lucrurile astea trebuiesc rationate foarte bine si nu asimilate asa cum le-am scris. Dar cred ca directia este corecta.
__________________
Cu sinceritate, Pippo
Reply With Quote
  #9  
Vechi 28.01.2011, 16:08:18
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Duhul Sfant este una din cele 3 ipostaze ale Trinitatii Divine( in Crestinism ).
Deci nu poate fi spiritul propriu.Spiritul propriu il poti numi duh,dar nu Duh Sfant.
Incerc sa mediez un pic:)
Cred ca Pipoo vorbeste din experienta lui directa cu Duhul, ceva ce cred ca el a descoperit in cautarile si credinta sa timp de multi ani, tu insa, si poate gresesc, vorbesti din definitii pe care le-ai luat din carti sau din spusele altora.
Din nou poate ma insel si ai discutat clar cu Duhul Sfint si ai clarificat foarte bine ce si cum!..sau poate si tu esti ca anna21, o pacatoasa si nevrednica de a afla ceva concret si n-ai acces la intelepciune?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 28.01.2011, 16:20:21
Fr.Guillaume de Ruszka Fr.Guillaume de Ruszka is offline
Member
 
Data înregistrării: 26.01.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 80
Implicit Ratiune si Credinta

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Duhul Sfant este una din cele 3 ipostaze ale Trinitatii Divine( in Crestinism ).
Deci nu poate fi spiritul propriu.Spiritul propriu il poti numi duh,dar nu Duh Sfant.
Mai bine-zis, Duhul Sfant este una dintre cele trei PERSOANE ale Sfintei Treimi.Fiindca Persoana Duhului este alta decat Persoana Tatalui,si alta decat cea a Fiului.Ceea ce le uneste este Natura Divina.O Natura,Trei Persoane.Iar dupa cum am demonstrat deja ca Natura Divina este pura-Fiinta,rezulta ca este in mod absolut infinita,deci prin urmare indivizibila,deci desi Persoanele sunt Trei,si sunt diferite,Dumnezeu este Unul.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
A filosofa sau a crede? Seraphim7 Generalitati 38 18.07.2024 00:01:30
"Crede si nu cerceta!" ??? moro.d Despre Biserica Ortodoxa in general 20 03.09.2013 12:29:18
cauta cu inima si cu tot ce stii, nu cerceta cu ochii Man Teo Generalitati 15 15.08.2011 19:17:52
Cine nu crede in Dumnezeu ladyanda Generalitati 235 14.08.2011 14:08:26
Nevoia de a crede dorinastoica14 Pocainta 15 21.07.2009 12:41:01