![]() |
![]() |
|
#27
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Eu nu contest și nu resping ceva categoric. Nu văd lucrurile în alb și negru. Nu-i cred nici pe aceia (am identificat, inclusiv pe paginile de unde am citat, interpretări tendențioase sau eronate) dar sunt deschis ideilor lor, care pot fi corecte în unele aspecte. Ce faci acum, mă imiți, sau nu citești ce am scris? Mă acuzi că iau de bun orice lucru care e împotriva Ortodoxiei. Să inventezi așa ceva e de-a dreptul paranoic, mai ales când abia ți-am spus că am găsit greșeli la acei autori străini. Și când am spus de atâtea ori că Ortodoxia are părțile ei bune. Nu am susținut că e adevărat mormântul, ai înțeles tu greșit. Nici nu resping ipoteza să fie autentic. Nu am nici o părere și nici nu mă interesează prea tare. Așa cum am zis de mai multe ori, e important să-L cunoaștem pe Dumnezeu în prezent, nu în istorie. Citat:
Citat:
Dau niște exemple de interpretări tendențioase din primele pagini: În Epistola lui Barnaba. Adresându-se creștinului, îi spune: „Să-ți mărturisești păcatele tale”(cap.19). Clement Romanul ne zice astfel: „E mai bine să-ți mărturisești păcatele decât să-ți împitrești inima” (I Cor. 15, 5). ..... În veacul al doilea Sfântul iustin Martirul și Filosoful, afirmă în Dialogul său cu iudeul Trifon că „apostolii credinței creștine nu se pot mântui decât prin pocăință sinceră ... Tertulian ne vorbește despre mărturisirea păcatelor ca fiind „un act prin care mărturisim păcatul nostru, Domnului" Prin insinuarea că în aceste citate ar fi vorba de mărturisirea în fața preotului se dovedește caracterul necinstit a celui care a scris lucrarea. În toate aceste citate nu e vorba de mărturisirea în fața unui preot ci lăuntric, în fața conștiinței, a lui Dumnezeu. În lucrare se mai vorbșete și de Didascalia Apostolilor, un fals scris în secolul 3 și atribuit în mod tendențios Apostolilor. Un exemplu despre felul cum unii oameni ai Bisericii creau deliberat lucrări false, instituind prin ele practici și rânduieli ale Bisericii. Citat:
CANON XII. As many as were called by grace, and displayed the first zeal, having cast aside their military girdles, but afterwards returned, like dogs, to their own vomit, (so that some spent money and by means of gifts regained their military stations); let these, after they have passed the space of three years as hearers, be for ten years prostrators. But in all these cases it is necessary to examine well into their purpose and what their repentance appears to be like. For as many as give evidence of their conversions by deeds, and not pretence, with fear, and tears, and perseverance, and good works, when they have fulfilled their appointed time as hearers, may properly communicate in prayers; and after that the bishop may determine yet more favourably concerning them. But those who take [the matter] with indifference, and who think the form of [not] entering the Church is sufficient for their conversion, must fulfil the whole time. În concluzie, așa cum am zis și mai înainte, nu exista Spovedania ca sacrament în primul mileniu. Poate că exista ca ierurgie, dar sper că știi diferența între ierurgie și Taină.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfantul Apostol Andrei | cristiboss56 | Diverse Sarbatori | 19 | 29.11.2016 20:22:53 |
pe ce baza afirma catolicii ca Petru a fost primul papa? | ludovic | Secte si culte | 52 | 05.10.2011 11:31:55 |
Crucea Sf. Apostol Petru vs. crucea satanica | camy_d | Sfintii Apostoli Petru si Pavel | 19 | 14.04.2011 04:23:25 |
Intrebare: Sfantul Petru era un apostol al Domnului Hristos? | 52ZIZO | Despre Sfanta Scriptura | 7 | 25.08.2010 23:57:21 |
Sfantul Petru a fost episcop al Romei? | delia95 | Intrebari utilizatori | 0 | 26.03.2010 13:03:28 |
|