![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Gestul are o explicatie.Bunul,blandul si credinciosul Iov cand a auzit de tragediile inexplicabile care il loveau si-au rupt hainele(Iov 1:20).Arhiereul din Marcu 14:63 isi sfasie hainele cand considera ca Mantuitorul a spus o blasfemie.Gestul este unul dramatic,denota o tulburare profunda,o zbatere a constiintei celui care face acest gest,se intimpla in momente dramatice,aproape paroxistice. In Faptele Apostolilor 14:11-18 Pavel si Barnaba isi rup hainele si sar in mijlocul lor.O scena cutremuratoare.Ceva i-a nelinistit,i-a intristat atat de tare,i-a tulburat atat de profund,incat au apelat la acel gest extrem,facut in situatii teribile.Problema era perceptia celor din jurul lor.Daca acestia,in loc sa inteleaga mesajul corect al Mantuitorului,se complaceau si preferau sa-i glorifice pe cei doi atunci totul era pierdut. Altcineva poate ar fi ezitat in fata unei asemenea tentatii,de a fi adulat precum un zeu.Nu si Pavel sau Barnaba.Despre Apostolul Pavel,care era un iudeu, se spune ca studiase la scoala lui Gamaliel.Nu era un ignorant,era un intelectual si cu toate acestea reactioneza precum un lider de manifestatie.Pentru el era de neconceput inlocuirea a ceea ce este divin,sau punerea pe picior de egalitate,cu desertaciunea umana,trecatoare,praf si pulbere.Daca realitatea era perceputa in acest fel atunci mesajul si lupta lor era inutila.Nu mai puteau transmite un mesaj izbavitor ci doar ar fi vestit o alta credinta populara pur omenesca,interesanta dar nu mantuitoare. In Romani 1:1-6 Apostolul Pavel defineste extrem de clar si precis realitatea la care se raporta.Pentru Pavel o perceptie eronata,falsificata sau schimbata a mesajului era o drama similara cu ceea ce simtise Iov.Traia profund menirea sa si stia ca daca nu lupta mai presus de puterile sale mesajul Domnului va fi alterat.Asa ceva nu putea sa conceapa.In aceea scena cu o tensiune extrema,Pavel isi rupe hainele,se arunca in mijlocul lor,urla la ei si pana la urma reuseste sa-i linisteasca,aratindu-le care este realitatea pe care trebuie sa o inteleaga.Gesturile lor aproape disperate sunt dovada ca intelegerea realitatii pe care o propovaduiau nu era o fictiune,se baza pe fapte reale,trebuia inteleasa intr-un anumit mod care putea influenta tot cursul lumii. Da,eu cred ca intelegerea realitatii este esentiala.Multi cadem in tentatia acelor multimi de a da o interpretare usoara,de a ne raportam la ce percepem noi in realitatea imediata.Pavel a luptat impotriva acestui gen de intelegere superficiala,toata epistolele sale sunt dovada.El vroia sa transmita o schimbare profunda,unica,nu era loc de interpretari de iarmaroc.Dar pentru acestea avea nevoie de o intelegere corecta,de o perceptie corecta. Imi cer scuze pentru tot acest sir de explicatii amatoare.Sunt oameni cu har de la Cel de Sus care percep realitatea asa cum eu nu o voi intelege niciodata.Sa ne ajute Cel de Sus pe toti. Last edited by Scotsman; 23.01.2011 at 01:56:33. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nu te subestima, este la fel de gresit precum supraestimarea. Cum ar putea cineva construi un dulap (sa zicem) daca s-ar subestima spunandu-si ca realizarea lui il depaseste sau daca s-ar supraestima privind lucrurile cu prea multa usurinta? Eu cred ca poti, si oricine poate cat timp pe primul plan al vietii sale este Dumnezeu, si se ancoreaza puternic cu picioarele in realitate. Realitatea inseamna "nici mai mult, nici mai putin", ci "exact asa cum este".
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Numai prostii debiteaza Pippo asta.. auzi ca nu exista liberul arbitru.. pai cum nu?peste toate lucrurile avem putere de decizie.. putem alege a face x sau a nu face x, a spune cu tare sau a nu spune, a ne controla sau a nu ne controla.. Ori alegem 'da' ori alegem 'nu'... Libertatea alegerii ne apartine..
“Dumnezeu se descopera , nu unei minti ascutite, ci unei inimi curate:”fericiti cei cu inima curata ca aceia vor vedea pe Dumnezeu”(Mat. 5, 8)” – Prot. P. Socolov “Dupa cum e cu neputinta sa cunoastem soarele fara soarele insusi, tot astfel e cu neputinta sa-L cunoastem pe Dumnezeu fara Dumnezeu insusi” – Prot. P. Socolov “Nu este nimic mai sarac decat capul care face filosofie despre Dumnezeu, fara Dumnezeu” – Sf. Ioan Scararul “Nu vorbi nimic despre Dumnezeu din cele ce nu le-ai invatat de la El insusi.”- Sf. Ioan Scararul “Este foarte primejdios sa vorbesti despre Dumnezeu, ceea ce iti vine in minte, oricat de adevarat ti s-ar infatisa cale vorbite. Cuvantul adevarat despre Dumnezeu, este numasi cuvantul lui Dumnezeu” – Sf. Ioan Scararul “E primejdios sa inoti imbracat in toate hainele, e primejdios sa te atingi de teologie, cand ai vreo patima oarecare” – Sf. Ioan Scararul “Daca Moise era oprit sa se apropie de rugul ce ardea, inainte de a-si scoate mai intai incaltamintea, atunci cum te poti apropia tu, de Dumnezeu fara sa te eliberezi in prealabil de legatura simturilor” – Sf. Tihon Zadaronschi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Totul are legatura. Dar tu esti prea ocupat cu impunerea punctului tau de vedere ca sa mai vezi si alte lucruri.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ce tot vb acolo?
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ispasirea pacatelor | anna21 | Pocainta | 27 | 25.01.2013 16:51:32 |
Bolile spre indreptarea pacatosului | annajanette | Intrebari utilizatori | 25 | 23.09.2012 14:25:24 |
Marturisirea pacatelor | antoneta | Intrebari utilizatori | 0 | 28.05.2011 09:05:41 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
REGRETAREA sau INDREPTAREA | moro.d | Generalitati | 6 | 01.05.2007 12:11:25 |
|