![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Respectarea Duminicii e mult mai profunda decat pare si sensul ei adanc nu sta in interpretarea sacadata a catorva versete dintr-o traducere „voit corupta”. Incearca, te rog sa retii ca asa cum se intelege in Ortodoxie, mesajul Scripturii nu poate fi inteles deplin decat ca un tot unitar. Adevarul Scripturii e perfect, fara fisura ca un rotund. Fiecare verset e ca o piesa intr-un urias puzzle sferic. Trebuie sa se potriveasca fiecare la locul ei. Si, ti-am mai zis parca, nu ne e de folos sa o stim pe dinafara daca n-o intelegem pe dinlauntru si daca nu sesizam ca relatarea despre FACEREA LUMII nu se poate desparti de relatarea despre REFACEREA LUMII al carei inceput e Invierea. Tot ce pare contradictoriu in Biblie tine doar de faptul ca noi nu stim sa imbinam piesele astea de puzzle. Si inca ceva atat de evident incat pur si simplu iti scapa: Oricat s-ar corecta traducerea romaneasca „voit corupta”, dupa originalul grecesc REZULTATUL ar fi acelasi. DOVADA: GRECII SUNT ORTODOCSI SI RESPECTA DUMINICA (prima zi a Vesniciei) , NU SAMBATA (a 7-a zi a saptamanii)! Daca nici grecii nu au inteles Biblia, cu Septuaginta de necontestat si cu NT scris in greaca, atunci cum de sunt ortodocsi ca si noi care avem o „traducere voit corupta”? Cum de 2000 de ani, grecii nu sunt adventisti, ci ortodocsi? Cum de nu-si cunosc grecii limba si nu si-au dat seama pana acum ca sunt in eroare, nerespectand Sambata ? Am incercat sa-i explic colegului tau blajin, (insa el a fost banat si unele din raspunsurile mele au fost sterse odata cu postarile lui), ca toate diferentele de optica provin din marea erezie AZ7 ca sufletul e muritor. Inclusiv, chestiunea Duminicii. Toate se leaga una de alta, si dupa cum i-am zis si lui, e enorm de mult de spus despre confuzia asta. Daca chiar vrea cineva sa inteleaga detaliat care e temeiul pt. respectarea Duminicii (desi in mare s-a tot spus), e ABSOLUT esential sa se inceapa de la Facere si sa se priveasca Scriptura ca un glob fara fisura, in care totul e strans unit. E mult, enorm de mult de spus. Dar mai ales e nevoie de urechi de auzit! Daca esti dispus si te intereseaza, ai putea lua un mic punct de pornire, chiar daca fragmentar cum ma pricep si eu pt. ca mai apoi, sa aprofundezi. N-am pretentia sa ne crezi pe noi ortodocsii pe cuvant, pur si simplu ma doare ca loviti ortodoxia fara sa o intelegeti in miezul ei, in perfecta concordanta cu Biblia greceasca care, dupa cum singur ai observat, nu e „voit corupta”. Si ma mai doare faptul ca avem la dispozitie mii si mii de megabaiti de biblioteci virtuale si mii de biblioteci reale, pe care preferam sa le ignoram. I-am zis si blajinului ca internetul cu tot cu forumul asta e o imensa sursa de raspunsuri pentru oameni care nu-si pun intrebari, care au impresia ca au inteles tot din Scriptura. Scriptura e inca o mare enigma. Daca cineva are impresia ca a inteles tot, sa se mai gandeasca... De ce crezi ca genereaza interpretari atat de diferite? Iar la atei, chiar total opuse fata mesajul ei? Cartea Facerii ne comunica niste adevaruri cu o exactitate „meta-matematica”, „meta-metafizica”. E Meta-Metafizica in stare pura. Fiind Cuvant al Celui ce este Cuvantul, e crystal clear ca trebuie sa ne apropiem de ea NUMAI in stare de smerenie , NUMAI dupa ce recunoastem launtric ca ne depaseste. Pt. ca de fapt nu e apropierea de o carte, ci de o Persoana, in relatie cu celelalte ale Sf. Treimi. Fiecare cuvant al Celui Necuprins e comprimat lingvistic in termeni umani imperfecti si e atat de condensat, incat o singura propozite tainuieste in ea un univers ale carui margini, pur si simplu se indeparteaza de indata ce avem falsa impresie ca le-am atins si ca am inteles tot. Numai daca incepem sa avem insomnii pe tema asta, putem scapa din autosuficienta si autosiguranta pe care ne-o da ignoranta.(Asta mi-o zic mie. Daca ti se potriveste si tie, ia-o de buna). Si aici ma refer mai ales la faptul ca noi vrem sa pricepem niste realitati dumnezeiesti cu o minte limitata care nu intelege decat raportat la sistemul nostru de referinta limitat Spatiu/Timp. Ori, esentialul Scripturii si al intregului Univers e INVIEREA, insa acest eveniment e o realitate de dincolo de spatiu si timp (limitat impartit in secunde, minute, ore, zile, saptamani). E strans legata de scopul lui Dumnezeu de dinainte de a fi supus materia spatiului si timpului, asa cum il percepem noi acum. La Dumnezeu, ziua a 7-a nu e o zi de 24 de ore. Nici „odihna” nu tine doar 24de ore. Dumnezeu e in afara Timpului. Nici Invierea nu e un eveniment de o zi. Odata cu Invierea, Umanitatea intra iar in timpul sacru de dinainte de pacat. In acel timp sacru ne cheama si pe noi sa intram in odihna Lui. In acel timp sacru putem intra Duminica (cu sufletul curatit) in misterul de dincolo de timp pe care il deschide Liturghia Ortodoxa. Scuze, pt. postarea prea lunga. Hristos Domnul sa ne lumineze! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Refacerea lumii a început mult mai devreme, paradoxal de "mult mai devreme", încă dinainte de Facerea lumii (Apoc.13,8; Mat.25,34; Efes.1,4; 1 Petru 1,19-20) Citat:
Citat:
Citat:
Din nefericire, noi suntem în timp, iar săptămâna a fost creată special pentru noi (cum și sâmbăta a fost creată pentru om Marc.2,27), e absurdă ideea unei săptămâni atemporale. Și încă ceva: nu confunda odihna sabatului cu odihna spirituală a mântuirii de care vorbește Sf. Pavel în Evrei 4. Porunca a IV-a din Decalog se ocupă concret de regimul muncii și al odihnei omului, nu de înalte noțiuni de soteriologie. Last edited by tricesimusquintus; 17.01.2011 at 07:15:16. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cei care nu au nadejdea si credinta in invierea mortilor, date de Invierea lui Hristos, au redus aceasta Inviere a Mantuitorului la o simpla sarbatoare (despre care Cel Inviat nu a spus nimic). Decat sa sarbatoriti o zi (hotarata de oameni) mai bine ati crede in revenirea lui Hristos si invierea mortilor (cum spune si Crezul). Asa ne invata Sfintii Apostoli. Asa se "sarbatoreste" INVIEREA. Citat:
Sfintii Apostoli aveau credinta Invierii si pazeau poruncile lui Dumnezeu. La dvs. nu se impaca Invierea cu Poruncile lui Dumnezeu? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
1.După acestea era o sărbătoare a iudeilor și Iisus S-a suit la Ierusalim. 2. Iar în Ierusalim, lângă Poarta Oilor, era o scăldătoare, care pe evreiește se numește Vitezda, având cinci pridvoare. 3. În acestea zăceau mulțime de bolnavi, orbi, șchiopi, uscați, așteptând mișcarea apei. 4. Căci un înger al Domnului se cobora la vreme în scăldătoare și tulbura apa și cine intra întâi, după tulburarea apei, se făcea sănătos, de orice boală era ținut. 5. Și era acolo un om, care era bolnav de treizeci și opt de ani. 6. Iisus, văzându-l pe acesta zăcând și știind că este așa încă de multă vreme, i-a zis: Voiești să te faci sănătos? 7. Bolnavul I-a răspuns: Doamne, nu am om, care să mă arunce în scăldătoare, când se tulbură apa; că, până când vin eu, altul se coboară înaintea mea. 8. Iisus i-a zis: Scoală-te, ia-ți patul tău și umblă. 9. Și îndată omul s-a făcut sănătos, și-a luat patul și umbla. Dar în ziua aceea era sâmbătă. 10. Deci ziceau iudeii către cel vindecat: Este zi de sâmbătă și nu-ți este îngăduit să-ți iei patul. 11. El le-a răspuns: Cel ce m-a făcut sănătos, Acela mi-a zis: Ia-ți patul și umblă. 12. Ei l-au întrebat: Cine este omul care ți-a zis: Ia-ți patul tău și umblă? 13. Iar cel vindecat nu știa cine este, căci Iisus se dăduse la o parte din mulțimea care era în acel loc. 14. După aceasta Iisus l-a aflat în templu și i-a zis: Iată că te-ai făcut sănătos. De acum să nu mai păcătuiești, ca să nu-ți fie ceva mai rău. 15. Atunci omul a plecat și a spus iudeilor că Iisus este Cel ce l-a făcut sănătos. 16. Pentru aceasta iudeii prigoneau pe Iisus și căutau să-L omoare, că făcea aceasta sâmbăta. 17. Dar Iisus le-a răspuns: Tatăl Meu până acum lucrează; și Eu lucrez. 18. Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu. 19. A răspuns Iisus și le-a zis: Adevărat, adevărat zic vouă: Fiul nu poate să facă nimic de la Sine, dacă nu va vedea pe Tatăl făcând; căci cele ce face Acela, acestea le face și Fiul întocmai. Ce spune Mantuitorul in legatura cu ziua sambetei: "Tatăl Meu până acum lucrează; și Eu lucrez" si "Adevărat, adevărat zic vouă: Fiul nu poate să facă nimic de la Sine, dacă nu va vedea pe Tatăl făcând; căci cele ce face Acela, acestea le face și Fiul întocmai".Atunci cum poti sa afirmi ca Dumnezu s-a odihnit dupa creatie in ziua sambetei cad Hristos zice ca Tatal lucreaza in zi de sambata.Asta nu insemna ca Noua zi de odihna nu mai este sambata ci duminica asa cum bine zice si Pavel in Evrei 4:4-11? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu înseamnă deloc! Pavel nu vorbește despre schimbarea zilei săptămânale de odihnă și nici nu amintește ceva de prima zi a săptămânii. Concluzii deplasate și fără legătură cu textul biblic... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
[quote=tricesimusseptimus;338751]Hristos nu Se referea la sabatul nr.1 al Creației (acela e clar că S-a odihnit), ci la restul sabatelor. Normal că lucrează, sâmbăta legumele nu se opresc din crescut și oamenii din respirat. Ar fi o catastrofă!
Pretene,nu stiam ca omul cand respira, insemna ca "lucreza"! Referitor la mesajul meu anterior: faptul ca Hristos a vindecat ologul in zi de sambata nu insemna ca a "lucrat" in ziua odihnei (Ioan 5:1-19).Dar tot el i-a zis celui vindecat sa-si ia patul .Acest lucru nu incalca ziua odihnei si anume ati cara patul?Este stiut ca in ziua odihnei omul nu avea voie nici macar sa culeaga un mar din copac pentru al manca sau sa-ti aprinzi focul cu lemne pentru ati incalzi mancarea.Nu a omorat Moise un om cu pietre cand l-a gasit adunand lemne in ziua odihnei? Totusi Hristos Faptul ca Hristos dezlega sambata arata a pregatit o alta zi de odihna in noul legamant |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Moise l-a omorat pentru ca batea pe un evreu. "11. Iar după multă vreme, când se făcuse mare, Moise a ieșit la fiii lui Israel, frații săi, și a văzut muncile lor cele grele. Cu prilejul acesta a văzut el pe un egiptean că bătea pe un evreu dintre fiii lui Israel, frații săi; 12. Și căutând încoace și încolo și nevăzând pe nimeni, el a ucis pe egiptean și l-a ascuns în nisip." |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iar în ziua a șasea adunară de două ori mai multă: câte două omere de fiecare. Și au venit toate căpeteniile adunării să-l înștiințeze pe Moise. Iar Moise le-a zis: "Iată ce a zis Domnul: Mâine e odihnă, odihna cea sfântă în cinstea Domnului; ce trebuie copt coaceți, ce trebuie fiert, fierbeți astăzi, și ce va rămâne, păstrați pe a doua zi!" Iar in legatura cu omul ucis cu pietre de Moise pentru calcarea zilei de odihna iata versetele: Când se aflau fiii lui Israel în pustiu, au găsit un om adunând lemne în ziua odihnei; Și cei ce l-au găsit adunând lemne în ziua odihnei l-au adus la Moise și Aaron și la toată obștea fiilor lui Israel; Și l-au pus sub pază, pentru că nu era încă hotărât ce să facă cu el. Atunci a zis Domnul către Moise: "Omul acesta să moară; să fie ucis cu pietre de către toată obștea fiilor lui Israel, afară din tabără!" L-au scos deci toată obștea fiilor lui Israel afară din tabără și l-au ucis cu pietre toată obștea, afară din tabără, cum poruncise Domnul lui Moise. Numerii 15:32-36 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Chiar dacă ar fi așa cum spuneți, nu e suficient pentru dvs. că Hristos a ținut sâmbăta? A fost tot o "tâmpenie" din partea Lui că avea obiceiul (Luc.4,16) să țină sâmbăta?
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 17:00:01 |
| Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 17:24:33 |
| Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 10:14:12 |
| Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 18:49:12 |
| Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 13:56:11 |
|
|