![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Tricesimus, relax.. nu te grabi sa neintelegi.. daca chiar cauti sa intelegi. Un argument scripturistic pt. intrebarea esentiala… o fi suficient de biblic si suficient de valid? Tu, cam cum anume intelegi, de ex., episodul din Faptele Apostolilor 9, 39-40? Pt. ce anume a fost rugat Petru sa mearga la Ioppe dupa ce a murit Tabita? „Nu pregeta să vii până la noi. Și Petru, sculându-se, a mers cu ei. Când a sosit, l-au dus în odaia de sus; și l-au înconjurat toate văduvele, plângând”. De ce s-a rugat Petru lui Dumnezeu pentru Tabita daca era moarta? Cum de a ascultat Dumnezeu rugaciunea lui Petru pt. un mort? „Și Petru, după ce i-a scos afară pe toți, a îngenuncheat și s'a rugat; și întorcându-se către trup, a zis: „Tavita, scoală-te!“ Iar ea și-a deschis ochii și, văzându-l pe Petru, a șezut în capul oaselor.” Evident, a facut-o pt. a se arata puterea Lui Dumnezeu pt. care moartea nu inseamna NIMIC si pt. a schimba starea celei ce adormise. "Caci pentru aceasta a murit si a inviat Hristos ca sa stapaneasca si peste morti si peste vii" (Romani 14, 8-9). "Caci dupa cum Tatal scoala pe cei morti si le da viata, tot asa si Fiul da viata celor ce voieste" (Ioan 5, 21). E limpede ca Dumnezeu poate schimba starea celor peste care imparateste, asa ca Hristos poate schimba si ameliora starea celor din iad: "Domnul omoara si invie; El pogoara in iad si iarasi scoate" (I Regi 2, 6 ; Deuteronom 32, 39). Dupa cum hotaraste El. Dar tine El cont de rugaciunea noastra? El, Cel ce ne-a invatat: „rugati-va unii pt. altii”? Ortodocsii nu sustin ca pot ei schimba prin propria lor vointa chinurile cuiva din iad, ci prin dumnezeiasca lucrare ( insuficient subliniata) ce se face in Liturghie, Il rugam pe Hristos sa le schimbe starea celor adormiti, asa cum a facut atunci demult, Petru la Ioppe pentru Tabita. Iar daca atunci, Hristos a schimbat starea Tabitei si din moarte a adus-o la viata, noi nadajduim ca Hristos, „Cel ce pogoara in iad si iarasi scoate” (1Regi 2, 6; Deuteronom 32,39) , tot asa se milostiveste de sufletul celor adormiti in nadejdea vietii vesnice. (aici mai exista niste precizari -vezi si articolul din linkul de mai jos). Asta nu inseamna ABSOLUT DELOC ca atata timp cat e in viata, omul poate fi nepasator total si se poate baza exclusiv pe rugaciunea urmasilor lui. Inseamna doar ca daca Biserica nu s-ar ruga pentru membrii ei adormiti (mai mult sau mai putin ravnitori), ea si-ar pierde caracterul de comunitate si nu ar avea intelesul mistic pe care i l-a dat Hristos, acela ca Biserica (nu cea de zid, ci de oameni) e Trupul tainic al lui Hristos iar toti cei care apartin de comuniunea harica a Sf. Taine, sunt madulare ale acestui Trup(1Corinteni 12,13). Si daca vrei si argumente din practica primilor crestini, practica pe care sustii ca o respecta AZ7, vezi un articol aici si poate ai vreun insight la cuvintele pt. cei adormiti din Liturghia Sf. Iacob (de ex.) a primilor crestini. http://www.crestinortodox.ro/dogmati...rti-69175.html lectura cu folos! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Mulțumesc și pentru link, am citit materialul și am constatat că în general autorul face aceeași pledoarie, folosind aceleași texte amintite în postările anterioare. Acum privitor la întâmplarea din Fapte 9, am câteva observații: 1. Apostolul Petru se roagă pentru învierea Tabitei, nu pentru scoaterea ei din Iad. 2. Tabita hotărât nu era în Iad. BO crede altfel? 3. Biserica Ortodoxă se roagă pentru învierea decedaților pomeniți în rugăciunile respective? Ori pentru schimbarea statutului lor (din Iad în Rai)? Am încercat să fiu cât mai laconic și concis și vă rog, dacă aveți răspunsuri faceți-o la fel. Fără link-uri și fără multă filozofie. Dacă nu voi înțelege ceva, voi cere lămuriri. Mulțumesc anticipat. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
1. Din relatarea episodului reise ca apostolul Petru s-a rugat pt. Tabita. ATAT. PUR SI SIMPLU. Nu se precizeaza pt. ce. 2. De vreme ce Dumnezeu a hotarat sa o invieze pe Tabita, se poate presupune ca mai avea cate ceva de facut pe aici (chiar daca se precizeaza ca avea multe fapte bune). Aici, nu avem de unde sa stim cu siguranta daca era in iad sau rai... Numai Dumnezeu stie asta. Dar se poate intelege ca invierea ei s-a facut si spre slava lui Dumnezeu si spre mangaierea rudelor indurerate si evident si spre folosul „postmortem” al Tabitei. Altfel, Dumnezeu cred ca nu face minuni doar de dragul demonstratiei, ci neaparat spre folos. 3. In general, toate rugaciunile BO sunt pt. dobandirea mantuirii adica INVIEREA SPRE VIATA VESNICA si lasarea in voia lui Dumnezeu. In rugaciunile pt. cei adormiti, BO se roaga pentru ameliorarea, iertarea, usurarea, dezlegarea, schimbarea in bine a starii celor adormiti, despre care nu stim daca au ajuns in iad sau in rai. 4. Important! Rugaciunile pt. adormiti sunt folositoare pentru aceia care sunt demni de sfintele rugaciuni, adica pentru cei care au fost credinciosi, dar fara pacate de moarte sau impotriva Duhului Sfant. Repet!! A nu se culca nimeni pe o ureche in ideea ca se roaga Biserica si noi nu trebuia sa ne straduim !!! Rugaciunea Bisericii e un ajutor - „pe cele neputincioase, le plineste Dumnezeu”. Daca cineva a ales constient sa traiasca in pacate de moarte si a taiat de bunavoie orice legatura cu Dumnezeu, fara sa aiba pana in ultima clipa a vietii nici o zvacnire de cainta, unuia ca acela, rugaciunea Bisericii nu-i foloseste. Pt. simplul motiv ca Dumnezeu respecta alegerea fiecaruia. (ex. sinucigasii). Dar cum noi nu stim cine s-a cait sau nu in ceasul al 12-lea, datoria noastra e sa-i pomenim in rugaciune. In multa milostivirea lui Dumnezeu nadajduim toti! Last edited by delia31; 09.01.2011 at 21:56:16. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Ei bravos, se roagă pentru "lăsarea în voia lui Dumnezeu", dar cum vrem noi! Adică de voia lui Dumnezeu era spre Iad să-l scoată de acolo, iar de era spre Rai... rugăciunea e ca agheasma, "nici n-ajută, nici nu strică". Citat:
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Întrebare: Tricesimusquintus, ai citit Biblia?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Răspuns: nu o dată. Asta însă nu spune nimic. Nu e suficient să citești Biblia, trebuie s-o și crezi. Nu e destul s-o crezi, trebuie s-o și trăiești.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Înseamnă că trebuie să ne dai contraargumente biblice legate de cultul morților.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
[quote=tricesimusquintus;321174]
So predictable!!! Cand cineva e pus in fata unei evidente, are 2 optiuni: fie o accepta, fie lupta impotriva ei. Fie incepe sa caute fara prejudecati si alte surse si explicatii pana in panzele albe, fie – varianta mai comoda- sa izbeasca cu piciorul in tepusa. De aici iti dai seama daca chiar cauta adevarul. -Intrebare AZ 7: Care e argumentul scripturistic pt. rugaciunea pentru morti? -Raspuns: Intreaga Scriptura afirma ca trebuie sa ne rugam unii pentru altii in virtutea comuniunii de iubire. Dar daca o citim cu simt exegetic si metafizic de strungar, o vom interpreta sacadat si vom extrage din ea doar ce ne cade bine. -Totusi, insista AZ7, macar un verset biblic in care se face referire EXPLICIT la rugaciunea pt. morti. -Biblia raspunde: Faptele Apostolilor 9 "Și Petru, după ce i-a scos afară pe toți, a îngenuncheat și s'a rugat" pt. Tabita care murise. -Practica apostolica a primilor crestini afirma si ea: In Liturghia sa, Sfantul Apostol Iacob se ruga atat pentru cei vii cat si pentru cei morti, cu aceste cuvinte: "Doamne, Dumnezeul duhurilor si al trupurilor, adu-ti aminte de toti dreptii de care ne-am adus aminte si de (cei) care nu ne-am adus aminte, de la Abel pana in ziua cea de astazi. Da-le lor odihna in lacasurile ceresti ale Imparatiei Tale, in desfatarile raiului, in sanul lui Avraam, al lui Isac si al lui Iacov,. sfintii nostri parinti, acolo unde nu este durere, nici intristare, nici suspin, unde straluceste totdeauna lumina fetei tale". -Replica AZ7: Adevărata noastră datorie este să ne rugăm pentru noi înșine cât suntem în viață. !!! Cat de conform cu rugaciunea lui Petru pt. Tabita, nu-i asa!! Si BO afirma cu tarie ca trebuie sa ne rugam cat suntem in viata. Nu doar pt. noi ci si pt. ceilalti. Doar ca in realitate, mai exista unii carora le vine mintea la cap doar in ceasul al 12-lea, ca si talharului de pe cruce. Nici pe acestia Dumezeu nu-i are de pierdut si pt. iubirea celorlalti, noi nadajduim sa le usureze chinul iadului (starea dintre judecata particulara si judecata de la final). BO se roaga pt. iertarea pacatelor tuturor si usurarea starii de iad. BO nu Il percepe pe Dumnezeu doar drept, ci si milostiv (pana la al miilea neam). El nu e nici drept pana la a fi nemilos, nici milos pana la a fi nedrept. Doar El stie in dreptatea si milostivirea Lui cum sa imbine armonios dreptatea si iubirea. Si credem ca face asta si in functie de iubirea noastra fata de ceilalti. AZ7 : Asta e mentalitatea ortodoxă (că mântuirea se obține prin procură, începând cu nașul și terminând cu prohodul) și nu mi-am propus s-o schimb eu. Asta o fi fost si mentalitatea apostolului Petru si a apostolului Iacob cand a alcatuit rugaciunea pt. morti. In concluzie: o scurta anamneza: AZ7 afirma insistent ca respecta Biblia cu sfintenie si nu se ghideaza decat dupa ceea ce au facut apostolii. Episodul cu Petru rugandu-se pt. Tabita e neglijabil, ca de altfel si rugaciunea Apostolului Iacob pt. morti, ca de altfel si cuvintele lui Hristos „Luati mancati, Acesta ESTE Trupul Meu’’, ca de altfel si cuvintele „ a suflat asupra lui si s-a facut omul fiinta vie” - suflet nemuritor nascut din suflarea Celui nemuritor, ca de altfel cam tot . Adica nu chiar tot: AZ 7 respecta cu sfintenie virgulele si semnele de punctuatie din Biblie. Cum era chestia aia ? „ vai voua ca dați zeciuială din izmă, din mărar și din chimen, dar ați lăsat părțile mai grele. Ca strecurați țânțarul și înghițiți cămila”. „Curat” biblic si apostolic cultul AZ7. Es tut mir leid, Tricesimus, la cate ai zis tu despre ortodoxie, Maica Domnului, sfinti si Sf. Euharistie chiar si dupa ce ti s-a explicat, considera ce am scris macar un indemn (pe care mi-l zic si mie) la a da mreaja mult, mult mai la adanc si a cauta sensurile adanci ale Scripturii. Crestineste spus, Tricesimus. toate cele bune. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
După "minuțioasa" ta anamneză, și diagnosticul etiologic generalizant al "AZ7" nesolicitat de nimeni, poate încerci să te ocupi și de insignifiantul răspuns la chestiunea topicului. Nu vreau să intru în jocul propus de tine (deși e tentant și are multe lucruri demne de corectat- nu neapărat din p.d.v. adventist), mă voi opri strict la o chestiune on topic:
Ai omis să specifici epistola, capitolul și versetele unde se găsesc rugăciunile pentru morți "alcătuite" de apostolii menționați. Asta doar așa... für Richtigkeit. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
În traducere...pentru corectitudine.
Studiezi germana? |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Grija sotului fata de sotie ! | windorin | Nunta | 48 | 08.12.2012 02:38:38 |
| Grija pentru mantuire | nico.dia | Intrebari utilizatori | 4 | 23.05.2010 20:26:41 |
| Grija lui Dumnezeu pentru noi | giovaninnaa | Generalitati | 15 | 09.10.2009 09:47:49 |
| 425 de morti de holera | podolski_2 | Umanitare | 5 | 05.12.2008 01:04:45 |
|
|