![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mi-ati mai aratat inca o data ca credinta mea e corecta pentru simlul fapt ca respectam Sfinta Scriptura, cum ar fi si citatul de mai jos din Ioan4, 7-8. Multumesc pentru ca imi intariti credinta. ''7. Iubiților, să ne iubim unul pe altul, pentru că dragostea este de la Dumnezeu și oricine iubește este născut din Dumnezeu și cunoaște pe Dumnezeu. 8. Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire.'' |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Unde sunt versetele care spun că NU trebuie să ne rugăm pentru morți?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
A catea oara nu i-am cerut si eu contrargumente,dar d-l tricesimusquintus este intradevar un foarte bun critic,trebuie sa recunoastem,dar argumente bibilice nu prea are nici dansul.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
...
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Dacă ești (neo)protestant, tricesimusquintus, trebuie să vii cu zeci de versete care să-ți argumenteze opiniile, că doar studiezi mai mult Biblia ca noi.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Dragii mei, sunteți imposibili! Un user pune justificat întrebarea:
Citat:
În lipsa probelor că Dumnezeu ne cere rugăciuni pentru cei morți, mai cinstit ar fi să recunoașteți franc că practica aceasta a fost instituită de niște instanțe eclesiale fără nicio legătură cu învățătura lui Hristos și a apostolilor. Eu înțeleg că e dureroasă o asemene recunoaștere, dar încercați în numele Adevărului și în respect pentru cel ce a pus întrebarea, s-o faceți! Mulțumesc pentru înțelegere. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acestea fiind spuse,este evident ca Traditia a avut un rol extrem de important.Excluderea ei,in totalitate,creeaza un vid interpretativ ce genereaza un nonsens:anumite aspecte nu pot fi intelese decat in contextul lor.Anuland acel context practic iti tai sursa.In calitate de protestant cred ca nu exista un conflict intre The Holy Bible si Traditie iar daca exista puncte divergente(adica traditie prevede altceva,in mod evident,decat The Holy Bible,)atunci noi consideram ca este normal sa dam credit Cuvantului lui Dumnezeu. Asta nu inseamna respingerea traditiei ci doar ca in caz de neclaritate,noi apelam,in ultima instanta,la textul biblic si nu la traditie.Bineinteles ca acesta modalitate a noastra este criticata pe aspectul ,, interpretati dupa capul vostru si nu cum va invata traditia".Folosirea traditiei ca sursa interpretativa este o solutie interesanta dar,aici este diferenta,in general protestantii nu o accepta drept unica sursa.O accepta ca sursa dar nu se rezuma doar la ea,considerand ca Cuvantul Domnului,fiind etern,transcede o singura interpretare,intrucat ar trebui,in acest caz,sa raminem cantonati intr-o anumita perioada istorica,fara sanse de a avansa. Noi credem,avand in vedere evolutia omului si a intelegerii sale,ca Cel de Sus ne-a lasat o invatatura eterna care,tocmai din acest punct de vedere,ne calauzeste prin timp,aratindu-ne calea si permitandu-ne sa o intelegem pe tot parcursul dezvoltarii noastre.Fiecare moment al intelegerii istorice este important,are rolul sau,dar noi credem ca trebuie sa mergem cu intelegerea odata cu timpul,in caz contrar(dovada societatea prezenta)existand pericolul ca oamenii sa se indeparteze pentru ca le va fi extrem de greu sa inteleaga precum acum 1000 si ceva de ani.O minoritate poate va reusi dar majoritatea va esua sa vada lucrurile din perspectiva intelegerii din antichitate,datorita procesului evolutiv care se bazeaza pe experienta trecutului dar merge in fata,in directia viitorului. Ca sa nu lungesc,as rezuma in acest mod:intre Biblie si Traditie,in cazul unor prevederi diferite sau neclare, dam credit Bibliei in ultima instanta iar Traditia este acceptata ca un proces in derulare odata cu omul,fara a ne rezuma la o singura etapa interpretativa. Am facut aceste precizari pentru ca au fost introdusi si protestantii in discutie,nu doresc o polemica ci doar am precizat cum vad acesta situatie multi protestanti.Nu reprezint protestantismul in totalitatea sa si prin urmare abordarea mea trebuie privita in aceste limite.Personal studiez traditia de multi ani,cu anumite aspecte sunt de acord,cu altele nu dar, per ansamblu, studiul ei m-a ajutat sa inteleg mai bine evolutia gandirii umane. O seara placuta la toata lumea Last edited by Scotsman; 08.01.2011 at 20:52:37. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Deci, prin asta, demonstrati ca nu respectati Sfinta Scriptura. P.S. Este foarte firesc sa vi se ceara texte care interzic o asemenea practica, pentru ca sinteti cei care acuzati. Deci, daca acuzati, veniti cu argumente. Noi, cei care ne rugam pentru decedati, am venit cu texte din VT (pe care nu le-ati luat in considerare, ca n-ar fi "canonoice", cu texte din NT-cea mai mare porunca din lege). Multe sau putine, noi am adus argumente scrise. Dumneavoastra nu ati adus decit bascalia si dovada ca nu respectati Sfinta Scriptura, luind in deridere argumentele SCRISE pe car vi le-am adus. Iar prin toate astea nu aratati decit ca toti sfintii nostri au avut dreptate: sinteti rataciti, pentru ca, asa cum spune sfintul evanghelist Ioan, neputind sa-l iubiti pe aproapele dumneavoasta, nu il cunoasteti nici pe Dumnezeu: "Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire. " Last edited by nutucutu; 08.01.2011 at 20:08:18. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Grija sotului fata de sotie ! | windorin | Nunta | 48 | 08.12.2012 02:38:38 |
| Grija pentru mantuire | nico.dia | Intrebari utilizatori | 4 | 23.05.2010 20:26:41 |
| Grija lui Dumnezeu pentru noi | giovaninnaa | Generalitati | 15 | 09.10.2009 09:47:49 |
| 425 de morti de holera | podolski_2 | Umanitare | 5 | 05.12.2008 01:04:45 |
|
|