![]() |
![]() |
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Calea "de mijloc" nu este sub nici o forma slujire la doi domni, care este lucru cu neputinta. "Caci ce insotire are dreptatea cu faradelegea? sau ce partasie are lumina cu intunericul? si ce invoire este intre Hristos si Veliar? sau ce are laolalta un credincios cu un necredincios? sau ce intelegere este intre templul lui Dumnezeu si idoli?" (II Corinteni 6, 14-16)
Hristos a venit sa aduca pe pamant sabie, iar sabia adusa de El este cea mai ascutita dintre toate, ea taind si despartind vesnic cele rele de cele bune. Hristos a adus sabie impotriva pacatului si mila pentru pacatosi. "Nu am venit sa impac adevarul cu minciuna, intelepciunea si prostia, binele si raul, dreptatea si silnicia, bestialitatea si omenia, inocenta si desfranarea, pe Dumnezeu si pe mamona: ci am adus sabie, ca sa tai si sa le despart, incat sa nu se amestece. (Sfantul Nicolae Velimirovici) Calea "de mijloc" nu inseamna a face compromisuri si neincetate pogoraminte. Pe multi i-am auzit spunand: "Lasa, ca nu strica putin din aceasta si putin din aceea (pacate), ca doar nu suntem calugari ori vietuitori in pestera". Mare inselare este a izola vietuirea crestina autentica (unica) in manastiri si pesteri, pe cand in lume sa fie lasat totul la aprecierea fiecaruia. Masura este una, iar calea este tot una. Cat despre pogoraminte, acestea au rostul de a sprijini neputintele, iar nu de a sustine patimile. Pentru chinezii taoisti lumea este un echilibru fragil intre principii contrare aflate intr-o continua miscare. Faptele omului pot restabili echilibrul sau, din contra, pot destabiliza intregul sistem, ducand pana la ruperea armoniei universului. Ei sustin ca in fiecare lucru bun se afla si ceva rau, iar in oricare lucru rau se afla si ceva bun. Ajungand sa ascultam mai mult de invatatorii cei lumesti, decat de Evanghelia lui Hristos, care ne cere sa fim "desavarsiti precum Tatal" (Matei 5, 4Cool, vom ajunge cu siguranta sa imbinam lucrurile cele bune cu cele rele, intr-o vietuire unica, pe care o vom mai si numi "crestina". Crestinul trebuie sa stiu una si buna: Cele contrariile nu pot fi impacate ! Calea de mijloc este o autentica vietuire intru Hristos ! Calea "de mijloc" este o autentica vietuire intru Hristos, este o schimbare radicala a vietii de mai inainte, fara a cadea insa in nici una dintre extreme. Sfintii nu au fost extremisti, in pofida tuturor nevointelor lor, adesea greu de imaginat, ei fiind oricand gata sa renunte la nevointele lor, de dragul oamenilor. Sfantul Simeon Stalpnicul a fost primul care a practicat o asemenea nevointa. Pentru a verifica autenticitatea vietuirii sfantului, ceilalti parinti au hotarat sa-i porunceasca sa se coboare de pe stalp, caci nu ii este lucru de folos. Cand a auzit cuvantul lor, sfantul a inceput imediat a cobora de pe stalp. Vazand aceasta, parintii au cunoscut harul primit de sfant si si-au cerut iertare, ingaduindu-i sa ramana pe stalp. Biserica Ortodoxa pastreaza, asadar, calea "de mijloc" prin reprezentantii sai cei mai inalti, adica prin sfinti. Calea "de mijloc" este deci pastrata si aratata neincetat de catre sfinti, care, desi nu au fugit de pacatosi, nu s-au amestecat cu faptele acestora. Desi sfintii nu au iesit din lume, ba inca multi dintre ei au vietuit chiar in orase si sate, ei au murit pacatelor din aceasta. Calea "de mijloc" inseamna a intrupa Evanghelia lui Hristos si a urma sfintilor Sai. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Calea de mijloc | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 3 | 30.11.2010 21:46:00 |
Mass-media mijloc de pierzare a sufletului | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 21 | 27.11.2010 19:04:20 |
cale de mijloc | Jamaica | Generalitati | 28 | 29.08.2010 00:47:51 |
Cum sa revin pe calea cea buna? | ASPIRANT | Generalitati | 1 | 11.08.2010 17:04:16 |
Calea de intoarcere | Pilu | Homosexualitatea | 26 | 29.03.2010 01:13:10 |
|