Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.01.2011, 17:51:45
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Aici sunt doua planuri: planul omenesc in care Botezul are, intr-adevar,
acest rol de a sterge pacatele noastre, inclusiv cel stramosesc, dar doar
pentru ca el prefigureaza Jertfa Mantuitorului, deci cauza stergerii e tot
Jertfa Mantuitorului si nu Botezul Sau in apa Iordanului, si planul
dumnezeiesc in care Botezul Sau e inceputul lucrarii Sale de mantuire,
dar Jertfa Sa e cea care cu adevarat ne mantuie, pentru ca noi eram
morti din cauza pacatului si invierea noastra se produce nu printr-o
simpla spalare de pacate, ci printr-o Jertfa si Inviere.
Daca Domnul Iisus Hristos ne-ar fi spalat pacatele atunci la Botezul
Sau in apa Iordanului, inseamna ca pe cruce n-a mai fost incarcat cu
ele. Or, tocmai asta e semnificatia majora a crucii, ca a purtat si a
rastignit si pacatele noastre cu El pe cruce.
Har, smerenie si jertfa de sine.
Hai sa ne gandim: care este atunci adevaratul sens al Botezului Domnului? Pentru ca nu cred ca este pur simbolic, cum nici impartasirea de la Cina cea de Taina nu este simbolica. Hristos devine prin cuminecare Cap al Bisericii, pe care o face Trup al Sau, de unde si ideea de a ne cumineca si noi la Liturghie, cat mai des, cu Trupul Sau, adica unii cu altii - asta daca vrem sa devenim cu adevarat activi in iubirea la care suntem chemati.

Pe Cruce, Dumnezeu-Omul ne-a luat pacatele asupra-Si in sensul ca le-a trait impreuna cu noi, a constientizat tot raul din lume de la inceput pana la sfarsit, a trait moartea fiecarui om care s-a nascut si se va naste vreodata ca sa anihileze astfel puterea celui rau fara a-i incalca libertatea si fara a ne incalca nici noua libertatea. Cele sase ore de suferinta trebuie deci intelese in acest sens, nu ca durerea si chinurile fizice ne-au salvat pe noi din moarte. Nu, ci iubirea Sa ne-a salvat si nu numai atat, dar ne-a aratat calea spre Viata prin smerenie, ascultare si dragoste infinita.

Deci este posibil ca pacatele sa ne fi fost iertate la Botez, iar pe Cruce sa ne fie luate asupra-I. Ar fi cumva un alt paradox temporal, dar sa nu uitam ca Dumnezeu este in atemporalitate, pentru El este mereu un astazi si un acum continuu, dinainte de veci, in Intrupare, in Botez, in viata traita pe pamant, pe Tabor, pe Cruce, in moarte, in Iad, in Inviere, in Inaltare, acum, la Judecata si in vecii vecilor.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.01.2011, 18:11:38
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Hai sa ne gandim: care este atunci adevaratul sens al Botezului Domnului? Pentru ca nu cred ca este pur simbolic, cum nici impartasirea de la Cina cea de Taina nu este simbolica. Hristos devine prin cuminecare Cap al Bisericii, pe care o face Trup al Sau, de unde si ideea de a ne cumineca si noi la Liturghie, cat mai des, cu Trupul Sau, adica unii cu altii - asta daca vrem sa devenim cu adevarat activi in iubirea la care suntem chemati.
Daca privim aceste acte ale Mantuitorului asa cum propui mi se pare
si mai grav pentru ca, daca la Botezul Sau Domnul Iisus Hristos ne-a
sters pacatele, ar inseamna ca la Cina cea de Taina ne-a facut partasi
Trupului Sau, si atunci la ce a mai fost necesara Jertfa?
Cred ca cel mai nimerit ar fi sa ascultam parerea unui teolog, desi eu
marturisesc ca nu am citit de o astfel de interpretare.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.01.2011, 22:12:51
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Daca privim aceste acte ale Mantuitorului asa cum propui mi se pare
si mai grav pentru ca, daca la Botezul Sau Domnul Iisus Hristos ne-a
sters pacatele, ar inseamna ca la Cina cea de Taina ne-a facut partasi
Trupului Sau, si atunci la ce a mai fost necesara Jertfa?
Cred ca cel mai nimerit ar fi sa ascultam parerea unui teolog, desi eu
marturisesc ca nu am citit de o astfel de interpretare.
Har, smerenie si jertfa de sine.
Da, ar fi mai nimerit sa ascultam un teolog, dar nu cu parerea lui, ci cu trimiteri la Sfintii Parinti. Pana una-alta, Sorin Dumitrescu este profesor la Teologie, discipol direct al Parintelui Galeriu.

La Cina cea de Taina Hristos i-a facut co-partasi cu Sine pe Apostoli, mai apoi fiind si noi invitati sa gustam din Painea Vietii la fiecare Liturghie, ca sa nu pierdem legatura cu Trupul Sau si ca sa fim iertati de pacate prin Sangele Sau.

Am mai scris mai sus ca Jertfa este asumarea directa si nemijlocita de catre Hristos a tuturor relelor din lume, prin traire si prin constientizare, pana la moartea fiecaruia dintre oameni. Toate ororile lumii, groaza, teroarea, frica, durerea psihica samd au fost, sunt si vor fi prezente in inima Lui in cele sase ore de agonie. Deci sa avem grija, ca Mantuitorul inca Se jertfeste pentru noi, pana la Judecata de Apoi, in fiecare moment in care comitem pacate. Nu suferinta Lui fizica ne-a impacat cu Dumnezeu-Tatal, ci iubirea, smerenia si ascultarea de care Fiul a dat dovada, indurand toate acestea pentru ca sa moara si sa omoare prin moartea-I tot raul, sa mearga pana la adanc pentru a-i salva pe cei de demult si mai apoi sa invie. Da, a facut toate acestea pe Cruce, insa de ce s-ar contrazice cu faptul ca iertarea pacatelor s-a facut mai inainte de Jertfa, adica sub apele Iordanului?

Unde mai plasam importanta Tainei Botezului nostru daca Taina Spovedaniei ne iarta pacatele? Iarasi, ce sens mai are Taina Spovedaniei daca Sangele Lui Hristos ne curata de pacate? Eu zic sa nu tratam aceste lucruri cu usurinta, pentru ca sunt foarte profunde si necesita multa lectura, meditatie, deranjul duhovnicilor, intrebari puse teologilor - daca-i prindem pe la radio sau la tv...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.01.2011, 23:08:02
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Da, ar fi mai nimerit sa ascultam un teolog, dar nu cu parerea lui, ci cu trimiteri la Sfintii Parinti. Pana una-alta, Sorin Dumitrescu este profesor la Teologie, discipol direct al Parintelui Galeriu.
Pe parintele Galeriu il apreciez in mod deosebit, insa nu am intalnit
la el o astfel de interpretare. Daca o gasesti, te rog sa-mi dai si mie
coordonatele. Dar daca este doar interpretarea lui Sorin Dumitrescu
atunci am mari semne de intrebare ca parintele Galeriu ar fi fost de
acord cu ea.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.01.2011, 06:45:36
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Pe parintele Galeriu il apreciez in mod deosebit, insa nu am intalnit
la el o astfel de interpretare. Daca o gasesti, te rog sa-mi dai si mie
coordonatele. Dar daca este doar interpretarea lui Sorin Dumitrescu
atunci am mari semne de intrebare ca parintele Galeriu ar fi fost de
acord cu ea.
Har, smerenie si jertfa de sine.
Sorin Dumitrescu, in emisiunea de la tv, comenta de fapt o icoana foarte veche a Botezului Domnului. N-ar putea sa reproduc exact tot ce a spus, insa voi incerca sa il prin intr-o alta reluare si sa-l inregistrez.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.01.2011, 00:17:23
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Unde mai plasam importanta Tainei Botezului nostru daca Taina Spovedaniei ne iarta pacatele?
Botezul înseamnă iertarea păcatelor de până la botez. Iar Spovada înseamnă iertare păcatelor făcute după Botez.
Ce anume este neclar ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.01.2011, 05:14:41
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Ce pacate a apucat sa faca un bebe pina la Botez?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.01.2011, 07:02:42
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Botezul înseamnă iertarea păcatelor de până la botez. Iar Spovada înseamnă iertare păcatelor făcute după Botez.
Ce anume este neclar ?
Corect. Am vrut sa subliniez ca Tainele depind unele de altele completandu-se, nici una nu este de prisos. Nici macar botezul. Nici macar Botezul Domnului, care a fost Om fara de pacat si a fost botezat de catre Ioan.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Care este cel mai important lucru pe care doriti sa il faceti in viata? alexdu Generalitati 79 23.09.2011 16:55:07
un sectant care se rusineaza in fata preotul in legatura cu Taina Botezului vidoveczandrei Secte si culte 861 29.08.2011 19:03:25
Care este pozitia BOR fata de persoanele care fac doar cununuia civila? elom Nunta 38 16.08.2011 23:45:58
Sfantul Ioan Maximovici - Cuvânt în ziua Botezului Domnului,înainte de sfințirea apei andrei_im Generalitati 1 06.01.2010 08:39:59
Preot calugar - care este sensul? sophia Preotul 33 23.11.2009 12:09:40