![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E veche slăbiciunea aceasta, și nu sunt ei primii care au gustat-o: "Tot așa și noi, când eram copii, eram robi înțelesurilor celor slabe ale lumii; Iar când a venit plinirea vremii, Dumnezeu, a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, Ca pe cei de sub Lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea. Și pentru că sunteți fii, a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Său în inimile noastre, care strigă: Avva, Părinte! Astfel dar, nu mai ești rob, ci fiu; iar de ești fiu, ești și moștenitor al lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos. Dar atunci necunoscând pe Dumnezeu, slujeați celor ce din fire nu sunt dumnezei; Acum însă, după ce ați cunoscut pe Dumnezeu, sau mai degrabă după ce ați fost cunoscuți de Dumnezeu, cum vă întoarceți iarăși la înțelesurile cele slabe și sărace, cărora iarăși voiți să le slujiți ca înainte? Țineți zile și luni și timpuri și ani? Mă tem de voi, să nu mă fi ostenit la voi, în zadar."(Gal 4, 3-11) Last edited by mariamargareta; 26.12.2010 at 02:56:28. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Poziția dv ar fi de tot râsul dacă nu ar fi de plâns. Mă refer atât în limbaj, cât și la fond. La limbaj, fiindcă expresii precum "spui aberații", "teolog după ureche" (între altele) arată inexistanța internalizării mesajului lui Cristos. Și, în final, exact acel fel de mânie despre care spuneți că este păcat. La fond, fiindcă a-l considera pe David cam infantil în percepția lui despre Dumnezeu arată o incredibilă superbie. David a trăit în familiaritatea lui Dumnezeu ceva mai mult decât dv și am toate motivele să cred că l-a cunoscut mai bine.
Nu altceva se poate spune despre "sfânta mânie". De câte ori apare "mânia lui Dumnezeu" în Biblie ? Nu mă obosesc să număr. Pentru cine a ajuns să conteste Biblia, sau cel puțin partea ei cea mai mare căreia îi spunem "Vechiul Testament", e același lucru dacă apare menționată o dată sau de o sută de ori. Când Apostolul însuși, în Romani 1 cu 18-19 vorbește despre mânia lui Dumnezeu, când o liturgică întreagă numește A Doua Sa Venire drept "dies irae", a contesta existența faptelor ca să dea bine la teoriile dv devine patologic. Asta se combate cu medicație, nu cu meditație. Iar când ceva vine de la Dumnezeu, în mod direct sau prin oamenii Săi sfinți, numim acel ceva sfânt. De aceea spunem despre această reacție, care e adevărat că de multe ori e păcătoasă venind de la oameni păcătoși, "sfântă" când vine de la cel care e sfânt. Până și comuniștii, pentru care clasa muncitoare era ceva sfânt și-au dat seama de asta, folosind sintagma "sfânta mânie proletară". Eu închei aici acest început de polemică cu dv și, unei eventuale replici, nu am să mă ostenesc să răspund. Doar vă încredințez Biblia și Liturghierul, rugându-mă la Mânecat: "Doamne, nu cu mânia Ta să mă mustri pe mine, nici cu iuțimea Ta să mă cerți !"
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 26.12.2010 at 07:41:48. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Da, uite cum ne obligi tu să ne amintim cu înfiorare sfântă de Sfânta Inchiziție a Bisericii dumitale, care ridica sfinte ruguri în piețele publice, pe care-i ardea pe păcătoși și pe vrăjitoare, căci așa lucra Dumnezeu atunci cu mânia Lui cea sfântă, prin oamenii Săi cei sfinți, în vremile acelea sfinte, dies irae, care, din păcate pentru tine, au rămas doar o sfântă amintire și nu mai pot fi reînviate cu nici un chip.
Last edited by mariamargareta; 26.12.2010 at 12:57:42. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Afirmația ta: "O reacție păcătoasă este păcătoasă deoarece vine de la oameni păcătoși; ea însă devine din păcătoasă, sfântă, atunci când vine de la cel care e sfânt" te trimite direct la versetul biblic care spune: "Nebuni și orbi! Ce este mai mare, darul sau altarul care sfințește darul?" (Matei 23,19) Ca să poți să te întrebi apoi : Sfântul își sfințește reacția urâtă păcătoasă, scoțând-o "din joben" imaculată și sfântă, sau reacția sfântă îl sfințește pe om și-l face sfânt, împiedicându-l apoi să aibă vreo reacție păcătoasă? Dumnezeu S-a întrupat, micșorându-Se pe Sine, nu numai ca să-l mântuiască pe om, ci și ca să-i dea putința de a-L cunoaște cu adevărat, așa cum este El, ca să știe omul cui se închină și pe cine iubește și pe cine așteaptă, și să nu și-L mai închipuie omul pe Dumnezeu după imaginația sa și după puținătatea minții sale și să-L descrie apoi cu sărăcia cuvintelor sale. Dar omul tot nu L-a cunoscut, chiar dacă El a venit pe pământ cu trup plăpând și muritor, însă fără patimi și fără de păcat. Omul s-a crezut înțelept și priceput și a continuat să-L micșoreze el pe Dumnezeu după pofta sa, măsurându-L mereu cu măsurile lui procustiene și atribuindu-I toate patimile lui, metodă patentată cu care se obișnuise încă din Vechiul Testament. În “dărnicia lui”, omul I-a dat dintotdeauna lui Dumnezeu un ochi pizmaș și o ureche geloasă pe popoarele din jur; I-a dat o gură cu care să le blesteme, binecuvântându-l doar pe “poporul ales”; I-a dat o mână necruțătoare cu care să mânuiască sabia și să despice în două pământul care-I va înghiți pe păcătoși; I-a dat picioare cu care să alerge la cetățile din jur și să le surpe din temelii; i-a dat aripi cu care să zboare în înaltul cerului de unde să verse peste ele foc și pucioasă. Și mai ales, I-a dat “mânie sfântă”, cu care să le lucreze pe toate și cu care să Se îndreptățească pe Sine pentru toate aceste fapte urâcioase care I-au fost puse de către om în cârcă. Apoi omul L-a descris pe acest Dumnezeu cu puținele lui cuvinte pe care le deprinsese. Dar de ce să-l ascultăm numai pe omul care se crede priceput și-L descrie pe Dumnezeu cu cuvintele lui puține și mărginite? Oare Domnul, ce zice El însuși despre Sine? Este El mânios sau blând? Este El aducător de moarte, sau de odihnă? Este El un tiran care pune peste om un jug necruțător, sau un Stăpân a cărui povară este ușoară? În vremea aceea, răspunzând, Iisus a zis: Te slăvesc pe Tine, Părinte, Doamne al cerului și al pământului, căci ai ascuns acestea de cei înțelepți și pricepuți și le-ai descoperit pruncilor. Da, Părinte, căci așa a fost bunăvoirea înaintea Ta. Toate Mi-au fost date de către Tatăl Meu și nimeni nu cunoaște pe Fiul, decât numai Tatăl, nici pe Tatăl nu-L cunoaște nimeni, decât numai Fiul și cel căruia va voi Fiul să-i descopere. Veniți la Mine toți cei osteniți și împovărați și Eu vă voi odihni pe voi. Luați jugul Meu asupra voastră și învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima și veți găsi odihnă sufletelor voastre. Căci jugul Meu e bun și povara Mea este ușoară. (Matei, 11: 26,30) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Oare, nu pe cei ce Te urăsc pe Tine, Doamne, am urât și asupra vrăjmașilor Tăi m-am mâhnit? Cu ură desăvârșită i-am urât pe ei și mi s-au făcut dușmani." (Ps.138, 21-22) Învățătura creștină este superioară învățăturii lui David, pentru că propovăduiește toleranța, îndelunga răbdare și, paradoxal, chiar iubirea față de vrăjmași! Nici vorbă ca să le dorim răul sau moartea, așa cum apare adesea în psalmi! În plus, nu ni se îngăduie nici măcar să-i judecăm pe vrăjmași, ca să cuantificăm mai exact vrăjmășia lor, calitativ și cantitativ. În schimb, David este încă tributar în psalmii lui sentimentelor mozaice de "ură desăvârșită". Psalmii lui David au desigur valoarea lor, chiar și în cultul creștin, dar înțelegerea lor trebuie să se raporteze permanent la legea cea nouă, nu la cea veche. Altminteri, se vor găsi unii care atunci când vor citi în Psalmul 50 "atunci vor pune pe altarul Tău viței", se vor considera îndreptățiți sau chiar obligați să ucidă bovine tinere și să facă apoi cu ele așa cum au citit ei că e descrisă acolo percepția lui David despre Dumnezeu. Last edited by mariamargareta; 26.12.2010 at 23:45:50. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Dumnezeu vrea sa opreasca raul dar nu poate? Daca nu poate inseamna ca nu e omnipotent.
Dumnezeu poate dar nu vrea sa opreasca raul? Atunci e rauvoitor. Dumnezeu poate si vrea sa opreasca raul? Atunci de ce exista rau in lume? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
varianta trei.pacatul sau raul, exista din cauza omului iar ptr.eradicare, iisus hristos a murit pe cruce.la momentul potrivit(pe care numai dumnezeu il stie)dumnezeu v-a distruge raul definitiv
__________________
Ioan,3.16;1Corinteni,13.4-7 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2. si cea mai buna metoda de a eradica raul e un sacrificiu uman? Cat de obtuza trebuie sa-ti fie judecata sa consideri o asemenea solutie cel putin acceptabila?!? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
4:8-11: ,,În toate pătimind necaz, dar nefiind striviți; lipsiți fiind, dar nu deznădăjduiți;Prigoniți fiind, dar nu părăsiți; doborâți, dar nu nimiciți; Purtând totdeauna în trup omorârea lui Iisus, pentru ca și viața lui Iisus să se arate în trupul nostru.Căci pururea noi cei vii suntem dați spre moarte pentru Iisus, ca și viața lui Iisus să se arate în trupul nostru cel muritor." 4:17-18: ,,Căci necazul nostru de acum, ușor și trecător, ne aduce nouă, mai presus de orice măsură, slavă veșnică covârșitoare, Neprivind noi la cele ce se văd, ci la cele ce nu se văd, fiindcă cele ce se văd sunt trecătoare, iar cele ce nu se văd sunt veșnice." |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2.cred ca dumnezeu nu sacrifica nici un om credincios ptr.a distruge raul. tot ce este necesar ptr.mantuirea omului,dumnezeu a descoperit in biblie prin vocea cea mai autorizata:iisus hristos.plata pacatului este moartea,cui nu-i place acest lucru, poate sa negocieze un picut cu dumnezeu ![]()
__________________
Ioan,3.16;1Corinteni,13.4-7 |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inima omului poate fi altar sau iad | Marius22 | Spiritualitatea ortodoxa | 8 | 23.04.2012 14:21:30 |
Dumnezeu nu vrea suferinta omului | caty_deea | Despre Biserica Ortodoxa in general | 17 | 07.02.2011 23:14:52 |
Poate fi Dumnezeu autorul direct al urii fata de om? | mariamargareta | Secte si culte | 29 | 10.01.2011 01:42:41 |
Alegerea lui Dumnezeu sau a omului? | Arcanum | Botezul | 3 | 28.10.2007 20:22:41 |
ACUM IN DIRECT LA TV - RELATIA OM DUMNEZEU | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 20.01.2007 23:51:39 |
|