![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Daci stați să ne lămurim.
Relatarea despre Părintele Arsenie Boca nu este credibilă (cu toate că este contemporană), trebuie verificată etc. Și în cazul în care Părintele chiar ar fi zis ceea ce scrie în cărți (subliniez, cărți, deoarece eu pot aduce ca dovadă o altă lucrare despre viața sa și o altă mărturie a unui credincios căruia Părintele i-a spus că pot fi venerați sfinții catolici) atunci este, pur și simplu, greșită. În schimb trebuie să luăm de bună, veridică și corectă, relatarea "unui capelan catolic". Ah, cât îmi place dublul standard...... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sper sa nu te supar, dar ... Marturia unui credincios este discutabila, nu poate fi prezentata ca dovada. Nu avem certitudinea nu e interpretarea lui personala la ceva ce i-a spus parintele. Daca el a sustinut acest lucru in una din cartile pe care le-a scris, atunci e altceva ... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu v-am dat citatul intreg, face parte dintr-o carte de memorii a acestui capelan, carte cunoscuta in vest, nu la ortodocsi. Numele lui intreg e Fulcher (Fulk) Chartres, cautati pe net si o sa-l gasiti. Este principalul autor care a scris despre prima cruciada. O alta confirmare a evenimentului o avem si de la un istoric armean din acel secol: " The 12th century Armenian historian Matthew of Edessa tells us that in 1102 the Holy Fire refused to descend after the Franks had seized the holy places from the local priests and kicked the Greeks out of their monasteries. The newcomers got the point and restored the properties; the fire appeared, a day late. " De asemenea, un cronicar al BC din secolul XII scrie despre eveniment, spunand ca Lumina nu a venit pentru ca francii i-au alungat pe rasariteni de la Biserica Sfantului mormant. El spune ca primul patriarh latin, Arnoul, a alungat membrii unei secte de acolo si apoi a torturat pe calugarii ortodocsi (sau a dispus sa fie torturati) care ascund relicve sfinte. Urmatorul patriarh latin, Daymbert din Pisa, a alungat toti ortodocsii de la Biserica Sfantului Mormant ca s aramana numai latini. Si astfel Lumina nu a aparut. Pe un alt plan, ceea ce ar fi spus parintele Arsenie e doar parerea sa (daca a spus asa), pe cand eu v-am dat un eveniment ce s-a intamplat, nu o parere. Asta ca sa nu punem pe acelas plan pe cele doua. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mediul in care eu ma invirt e unul ortodox, bineinteles, pentru ca Romania e o tara ortodoxa, iar eu nu locuiesc in manastire; din toti acesti ortodocsi pe care eu ii cunosc, numai unul singur, soacra sorei mele, merge in fiecare duminica la biserica; in rest, marea majoritate merg doar de Paste, unde stau 30 min pina iau lumina, iar cind au drum pe la minastiri, intra si aprind luminari. Cred ca daca vreti sa ne convingeti ca numai biserica ortodoxa e cea adevarata, nu cu citate veti face acest lucru, ci cu trairea si credinta voastra. Iar exemplele de sfinti catolici au fost date ca si voi, ortodocsii, sa vedeti ca in biserica nostra exista traire si credinta, si mai exista si roade. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aceste informatii le-am gasit cautand alta data sursele date de cativa catolici impotriva miracolului de la Ierusalim. Aici gasiti mai multe marturii http://www.holyfire.org/eng/history.htm Dar cateva nu apar in traducerea engleza, fiind un site rusesc. Despre acea catolica nu am scris eu. Citat:
Citat:
Altfel si musulmanii se roaga de cinci ori pe zi, nu e o dovada a roadelor. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu stiu ce ati "observat" din analiza minunilor de dupa schisma; acelasi lucru il putem spune si noi despre minunile din ortodoxie doar daca "observam" si nu studiem temeinic, dupa care sa aruncam cu acuzatii. Toti sfintii catolici despre care am citit eu, mai mult sau mai putin au un singur moto: viata ne este data ca sa-L laudam, sa-L cinstim si sa-L iubim pe DUmnezeu; tot ceea ce facem si nu tine de aceasta e timp pierdut. Daca sinteti ferm convins ca biserica noastra nu duce la mintuire si ii invetati si pe altii acest lucru, fiti sigur ca sinteti iluminat de Duhul Sfint, atunci cind afirmati toate acestea, pentru ca vai de cei prin care vin prilejurile de sminteala, cum spune biblia. Last edited by nutucutu; 11.12.2010 at 12:28:10. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sfintele moaste sunt usoare, uscate, de culoare galben auriu spre brun si miros a mir. In celelalte cazuri de neputrezire se face o splujba speciala ca ramasitele sa putrezeasca. Iata si celelalte cazuri de neputrezire: http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou39.htm Sfintele moaste nu arata ca si cum ar fi fost puse atunci in mormant. asata se intampla ori daca au fost intretinute artificial (inclusiv cu masti de ceara) ori, si mia grav, daca nu au putrezit din alte cauze, enumerate in link. Citat:
Apoi vindecarile nu sunt numai minuni exclusiv crestine. Vindecari pot face si samanii, calugarii tibetani, si alte religii pagane, bineinteles cu ajutorul vrajmasului. Gasiti cazuri pe net si marturii, chiar si BC are astfel de studii. Desigur, asta nu inseamna ca un sfant nu face astfel de minuni, ci ca astfel de minuni se pot face si cu ajutorul vrajmasului. Bilocatia nu este un dar crestin, este o minune prezenta doar la pagani sau la spiritisti. Nu exista in crestinism (primul mileniu si ortodoxie). Nici nu poate exista, pentru ca un om nu poate fi prezent in doua locuri in acelasi timp, doar Dumnezeu e omniprezent. In schimb in panteism totul e divinitate, deci acolo e posibil. Si cum ar putea sa fie posibil, unde e sufletul acelui om care e prezent in doua locuri? are doua suflete? Bilocatia este descrisa la yogini, spirtisiti, etc. O explicatie ar putea fi ca in celelalte locatii vrajmasul da o vedenie sau se arata chiar el schimbat in acea persoana. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Referitor la bilocatie, cred ca trebuie sa mai manincati lapte pina a putea minca si hrana tare. Daca nu intelegi bilocatia asta nu inseamna ca ea nu vine de la Dumnezeu. Nici sectantii nu inteleg ca la sfinta liturghie ne impartasim cu Trupul si singele Domnului, dar asta nu inseama ca nu e asa. Iar multi din sfintii nostri au afirmat de mai multe ori ca sfintenia nu consta in posturi, nici in viata in singuratate si nici in privatiuni de tot felul. Sfintenia consta in a-L iubi pe Dumnezeu, acolo unde esti, fie ca esti calugar sau om obisnuit. Din pacate voi credeti ca sfintenia consta in a spune niste cuvinte, eventual impotriva catolicilor, si, eventual, a fi calugar (ca in cazul paritelui Cleopa, pe care l-am auzit cu urechile mele pe vremea cind eram student si care in afara de a mari orgoliul ortodocsilor ca sint ortodocsi, nu prea l-am auzit cu altele; am avut o colega care a mers la el sa se sfatuiasca, iar dupa discutia cu el a trecut la adventisti) Deci concluzi dumneavoastra e simpla: minunile catolice -le fac si altii moastele-nu arata ca cele ortoxe viata inchianata Lui Dumnezeu-acte filantropice, le fac si altii bilocatia-vine de la diavol In acest caz eu nu am sa va demonstrez nimic; credeti in continuare ceea ce vreti dumneavoastra sa credeti. Harul Domnului nostru Isus Cristos sa fie asupra dumneavoastra si asupra noastra a tuturor, sa ne deschida ochii astefel incit sa-I dam slava prin viata noastra de fiecare zi. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Episcopii catolici | Mihnea Dragomir | Biserica Romano-Catolica | 145 | 16.11.2016 09:14:07 |
| Pentru catolici | Hartford | Intrebari utilizatori | 17 | 08.05.2012 20:43:13 |
| "sfinti catolici" | umilinta | Biserica Romano-Catolica | 7 | 04.04.2008 11:31:14 |
| Ortodoxi-Catolici | daniel7 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 03.12.2007 19:39:42 |
| Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 20:46:05 |
|
|