![]() |
![]() |
|
#351
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Textul scos din context este pretext" spunea nu mai știu care înțelept. Și nicăieri nu este mai adevărat acest lucru, decât în privința Cărții. De exemplu, când Isus spune "Eu sunt ușa oilor", găsim un întreg context de alegorie didactică: este parabola oii pierdute și a bunului păstor. Pentru TOȚI era clar contextul alegoric. Așa cum erau ei oi, așa era și Cristos cioban. Cu totul altul este contextul de la Sf Cină, când ucenicii Lui simt durerea apropiatei despărțiri și au sentimentul că vor deveni orfani. Atunci Isus nu face parabole, nu a făcut nici una la Sf Cină, ci instituie un mijloc prin care El va fi mereu în mijlocul lor.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#352
|
||||
|
||||
![]()
Desigur că în Didahia există referiri la Sf Euharistie. Am avut impresia că deja v-am trimis un material despre asta.
Astăzi vă trimit un articol despre fundamentele biblice ale Euharistiei. Aparține unui fost baptist bănățean care s-a convertit și a scris un întreg ciclu de articole, numit "Catolic după Scripturi". http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...eoprotestanti/
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#353
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A.,Iar cu privire la euharistie, asa sa faceti euharistia:Mai intii cu privire la potir: “Iti multumim Tie, Parintele nostru, pentru sfinta vie a lui David, sluga Ta, pe care ne-ai facut-o noua cunoscuta prin Isus, Fiul Tau. Tie slava in veci”. Cu privire la frangerea piinii : “Iti multumim Tie, Parintele nostru, pentru viata si cunostinta, pe care ne-ai facut-o cunoscuta noua prin Isus, Fiul Tau. Tie slava in veci”.Dupa cum aceasta paine franta era imprastiata pe munti si fiind adunata a ajuns una, tot asa sa se adune Biserica Ta de la marginile lumii in imparatia Ta. Ca a Ta este slava Si puterea, prin lsus Hristos in veci.Nirneni sa nu manince, nici sa bea din euharistia voastra, ci acei care au fost botezati in numele Domnului. Caci cu privire la aceasta, a spus Domnul: “Nu dati ceea ce este sfant ciinilor”. B.Dupa ce v-ati impartasit, multumiti asa:“Iti multumim Tie, Parinte Sfinte, pentru sfant numele Tau, pe care l-ai salasuit in inimile noastre si pentru cunostinta, credinta si nemurirea, pe care ne-ai facut-o noua cunoscuta prin Isus, Fiul Tau. Tie slava in veci”. Tu, Stapane atotputernice, ai zidit toate, pentru numele Tau. Mancare si bautura ai dat oamenillor spre desfatare, ca sa-Ti multumeasca Tie, iar noua ne-ai, daruit, prin Fiul Tau, mancare si bautura duhovniceasca si viata vesnica. Inainte de toate, Iti multumim, ca esti puternic. Tie slava in veci.Adu-ti aminte, Doamne, de Biserica Ta, ca s-o izbavesti de tot raul si s-o desavarsesti in dragostea Ta si aduna din cele patru vanturi, aceasta Biserica sfintita in imparatia Ta, pe care ai pregatit-o. Ca Tie este puterea si slava in veci. Sa vina harul si sa treaca lumea aceasta ! Osana Dumnezeului lui David! Daca este cineva sfant, sa vina! Daca nu este, sa se pocaiesca! Maranatha, Amin.Profetilor, insa, ingaduiti-le sa multumeasca atit cat vor." Nimic despre sange si trup in paragraful A.Invocarea arata un cu totul alt sens.In paragraful B se spune ,,mancare si bautura duhovniceasca.Acum va intreb:sintagma asta ce inseamna?De ce nu s-a spus:trupul si sangele? Daca ar fi crezut ca acolo era efectiv trup si efectiv sange oare s-ar fi riscat cu o sintagma interpretabila?Problema este ca nu se spune direct asa ceva. Precizare:subsemnatul nu a dorit si nu a participat pina acum la acesta discutie.Am fost introdus in acesta discutie de doctorul ,,apologet", Faust dupa numele din buletinul virtual :) Am participat in trecut,pe un alt topic unde am spus ca personal as inclina spre consubstanțierea. Discutia era cu un user ,,zorobabel"din ce imi aduc aminte.Habar nu am de ce eroul lui Goethe m-a bagat in discutia asta.Sa-l intrebati pe el. |
#354
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
"Nu vă voi lăsa orfani: voi veni la voi." (Ioan 14,18) Cât privește "contextul", întregul context era simbolic, începând cu data (sărbătoarea Paștelor), masa pascală, gestul spălării picioarelor (umilința și disponibilitatea de a sluji), frângerea pâinii nedospite (simbol al trupului neatins de "drojdia" păcatului ce se va frînge pe cruce pentru noi), vinul dulce de Seder (viața curată a Domnului strivită până la sânge în teascul Golgotei), etc. Întregul context era încadrat în paradigma pascală, iar dumneavoastră îmi cereți să mânjesc imaginea aceasta cu un dezgustător ritual barbar în care se mâncă carne de Om-Dumnezeu și se bea sânge! Mă iertați, dar nu pot fi de acord cu așa ceva!
|
#355
|
||||
|
||||
![]()
Omul isi hraneste trupul (facut din pamant, materie) prin manacare (facuta tot din pamant, materie) si bautura (apa in principal).
Domnul Iisus Hristos spune foarte clar ca trupul Sau este mancare (fizica) adevarata iar sangele Sau este bautura adevarata, de fapt singura hrana materiala pentru om capabila sa ii (re)aduca nemurirea omului in fiinta sa intreaga (trup si suflet), intrucat doar materia din trupul si sangele Sau nu mai asculta de legile fizice ale descompunerii trupurilor vietuitoarelor dupa moarte, in pamantul din care au fost facute (vezi profetia mesianica din Psalmul 15 "ca nu vei lasa sufletul mau in iad, nici trupului Meu nu ii va fi dat sa vada stricaciunea, decompunerea" ). Astfel "inima" credintei ortodoxe crestine este Taina Sfintei Euharistii, impartasirea cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos si nu un simbol! "Eu sunt pâinea vieții. 49. Părinții voștri au mâncat mană în pustie și au murit. 50. Pâinea care se coboară din cer este aceea din care, dacă mănâncă cineva, nu moare. 51. Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu. 52. Deci iudeii se certau între ei, zicând: Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm? 53. Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. 54. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. 55. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. 56. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. 57. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. 58. Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinții voștri mana și au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac. 59. Acestea le-a zis pe când învăța în sinagoga din Capernaum. " Ioan cap 6 |
#356
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS1 Daca e sa-mi dai exemple, am rugamintea sa nu-mi spui despre convertiri "miraculoase"- un fost puscarias, un politician etc, in care unul spune tipind "ce cale gresita am avut si iata, m-am pocait". Multe din ele, poate, sint sincere. Intoarcerea la Dumnezeu insa, nu e un spectacol de 10 minute, e un proces care dureaza o viata, iar cei care au perseverat au fost capabili (si inca mai sint) sa faca lucruri mai mari decit cele pe care le-a facut Isus. Acest tip de exemple le astept de la voi. PS2 Sa spui despre sfintii nostri, exact cum au spus fariseii despre Isus "cu tatal dracilor scoate dracii" e un semn de pretuire pentru ei, caci iata, sint judecati asa cum a fost si Isus. (Aia care v-au invatat acest citat nu v-au invatat si ce a raspuns Isus la aceasta acuza? Sau tot asa, invatati pe dinafara cite un citat, rupt din context?) Faptul ca sfintii nostri au inviat morti, sau ca au vindecat orbi sau paralitici, vine ca o confirmare a credintei noastre, si reprezinta si o confirmare a cuvintelor spuse de Isus. |
#357
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am judecat biserica voastra, chiar deloc. Nici nu stiu din ce cult faci parte. Lucrurile pe care le-am spus reprezinta raspunsurile pe care mi le-am dat atunci cind, unii dintre voi, mi-au spus ca credinta mea nu e buna. Poti blama cazurile de preoti pedofili, si acest lucru chiar trebuie facut ( e o mare pata pe obrazul bisericii noastre), insa, aceasta nu inseamna toata biserca. Unde e multa sirguinta si diavolul actioneaza mai tare. |
#358
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Spui ca tu ai in biserica ta sfinti care au facut minuni. a. Eu cred aceasta pentru ca Il cunosc pe Dumnezeu. Stiu ca El a facut minuni prin oamenii lui dea lungul secolelor si mai face si astazi. Cred ca Dumnezeu a facut minuni si face si astazi in Biserica Catolica.2. Tipi la mine ca: „Voi nu aveti NICI UN EXEMPLU DE ACEST GEN”. O persoana protestanta, care sa duca o viata plina de evlavie...nu exista in bisericile voastre.” Exista milioane de protestanti evlaviosi prin care Dumnezeu a facut si face minuni. Asta se intampla, desigur, si in BO si in BC. Se intampla in viata mea, fiule. Dumnezeu a facut miracole in viata mea, a familiei mele si a familiilor parintilor mei. Nu vorbesc despre convertiri, macar ca acestea sunt cele mai mari minuni. Vorbesc despre vindecari miraculoase savarsite in viata mea si sub mainile mele. Dumnezeu ne-a vindecat pe noi, a vindecat copiii nostri la rugaciunile noastre, a vindecat pe frati si surori in bisericile noastre, a vindecat oameni din alte religii care au venit la noi pentru rugaciune. Intelegi ceva? Cazuri mai putin grave si cazuri incurabile. De astm bronsic sau de cancer. Oameni care aveau usoare dureri de genunchi sau oameni care abia umblau in carje. Ne-am pus mainile peste ei, ne-am rugat si Dumnezeu i-a vindecat. Pentru ca Dumnezeu e Viu si inca face minuni, Slava Lui!3. Tu ceri exemple de minuni. a. Tu nu ai dat nici un exemplu de minune in BC. Doar ai afirmat ca exista. Si daca tu nu ai dat exemple de ce imi ceri mie sa dau? De altfel, eu nici nu iti cer exemple. Ce sa facem aici pe forum? Sa ne batem in minuni? Asa crezi tu ca se comporta niste crestini: „ - Hai sa vedem care biserica e mai tare in minuni...”?In concluzie: nu-ti mai bate capul cu credinta protestantilor! Vezi de credinta si de mantuirea ta. Poti fi mantuit in BC. De ce simti atat de acut nevoia de a arunca cu noroi in protestanti? Fie ca tu crezi sau nu, exista protestanti evlaviosi in viata carora Dumnezeu a facut si face minuni. Daca vei trai aproape de Dumnezeu si vei implini Voia Lui vei fi extrem de surprins sa te intalnesti cu multi protestanti in cer. Zambind, un pic rusinat, va trebui sa le ceri scuze pentru aberatiile pe care le-ai spus despre ei pe un anumit forum. |
#359
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by doctor_faustus; 29.11.2010 at 11:09:41. |
#360
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Cele 12 rugaciuni ale Sf. Impartasanii | carmina | Impartasania (Taina Euharistiei) | 18 | 19.12.2010 13:50:01 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
Despre Taina Spovedaniei | adimirea | Generalitati | 10 | 10.11.2009 15:09:52 |
taina sfintei spovedanii | rotarufelicia | Pocainta | 6 | 02.01.2007 13:41:14 |
|