![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
...
Gheronda (starețul) Onufrie Monahul, Sf. Chilie a Nașterii Maicii Domnului, Sf. Mănăstire Pantokrator, Sfântul Munte Gheronda (starețul) Nectarie Monahul, Sf. Chilie Izvorul Tămăduirii, Sf. Mănăstire Kutlumusiu, Sfântul Munte Gheronda (starețul) Isaac Monahul, Sf. Chilie a Zămislirii Născătoarei-de-Dumnezeu, Sf. Mănăstire Stavronikita, Sfântul Munte Monahul Arsenie Vliagoftis, Sf. Sihăstrie a Sfântului Arsenie Cappadokianul, Halkidiki Monahul Gheorghie, Sf. Chilie a Nașterii Maicii Domnului, Sf. Mănăstire Pantokrator, Sfântul Munte Monahul Hristofor, Sf. Chilie a Sfinților Apostoli, Schitul Xenofont, Sfântul Munte Monahul Maxim, Sf. Sihăstrie a Daniileilor, Katunakia, Sfântul Munte Monahul Dosithei, Kathisma Sf. Mănăstiri Kutlumusiu, Sfântul Munte Monahul Spiridon, Chilia Sfântului Nicolae, Sf. Mănăstire Kutlumusiu Monahul Damaschin Aghioritul, Sf. Chilie a Cinstitului Înainte-mergător, Sf. Mănăstire Karakallu Monahul Savva Lavriotul, Sf. Mănăstire Marea Lavră, Sfântul Munte Monahul Theofil Aghioritul, Sf. Chilie Sambri, Sfântul Munte Monahul Paisie, Sf. Chilie a Sfinților Arhangheli Savvaion, Sfântul Munte Monahul Heruvim, Sf. Chilie a Sfinților Arhangheli și Sfântului Ioan Cucuzel, Sfântul Munte Monahul Nicodim, Sf. Chilie a Sfântului Nectarie, Kapsala, Sfântul Munte Monahul Dosithei, Sf. Mănăstire a Schimbării la Față a Mântuitorului, Sohos, Langada Monahul Hariton, Coliba Cinstitului Înainte-mergător, Sf. Schit al Sfintei Anna, Sfântul Munte Monahul Nicodim, Coliba Cinstitului Înainte-mergător, Sf. Schit al Sfintei Anna, Sfântul Munte Monahul Averchie, Coliba Cinstitului Înainte-mergător, Sf. Schit al Sfintei Anna, Sfântul Munte Monahul Pródrom, Coliba Cinstitului Înainte-mergător, Sf. Schit al Sfintei Anna, Sfântul Munte Monahul Arsenie, Sf. Colibă a Cuviosului Gherasim, Schitul Sf. Panteleimon, Sf. Mănăstire Kutlumusiu, Sfântul Munte Monahul Evstratie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Arsenie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Ignatie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Mihail, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Nectarie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Rafail, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Mardarie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Dionisie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Dimitrie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Pahomie, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahul Luca, Sfânta Sihăstrie Pantokrator, Melissohori Monahia Mariam, Igumena Sf. Mănăstiri a Sfântului Lavrentie, Fili Monahia Hristonimfa, Sf. Mănăstire a Sfântului Lavrentie, Fili Monahia Lavrentia, Sf. Mănăstire a Sfântului Lavrentie, Fili Nikolaos Vasiliadis, theolog și scriitor, Frăția Theologică Sotirios Despina Anastasiadu Gheorguda, Nipiaghogos, educatoare, consilier educațional primar Panaghiota Antsu, filolog și theolog, Thessalonic Gheorghios Gheorgudas, doctor în theologie, consilier educațional primar Ioannis Dekliomis, theolog, Thessalonic Stefanos Ziogas, profesor de filologie, Thessalonic Dimitrios Karaghiannidis, antrenor, Thessalonic Vasilios Kermeniotis, profesor, Ptolemaida Agathi Kiriakidu-Theodosiu, filolog, Thessalonic Gavriil Lampsidis, jurnalist, Thessalonic Sotirios Lisikatos, theolog și filolog, Thessalonic Hristina Bulaki-Zisi, profesor-asistent primar la Școala de Theologie A.P.Th. Dimitrios Mavridis, matematician, Thessalonic Konstantinos Nusis, filolog și theolog, Volos Lavrentios Ntetsiortsio, publicist și scriitor, președintele Uniunii Filo-orthodoxe Cosmas Flamiatos, Eghion Andreas Papavasiliu, doctor în theologie, inspector primar de educație secundară, Cipru Panaghiotis Simatis, profesor de theologie, secretarul Uniunii Filo-orthodoxe Cosmas Flamiatos, Eghion Konstantinos Stavrinidis, Athena Marina Stravaku, filolog, Thessalonic Afrati Strakali-Tzoanopúlu, filolog, Thessalonic Malamati Strakali-Papaioánnu, filolog, Thessalonic Dimitrios Zisis, consilier educațional și theolog, Kastoria ------------------------------- [1] Text preluat din Săptămânalul Uniunii Panelenice, Orthodoxos Typos, nr. 1785 din 29 mai 2009, pp. 1 și 7) și tradus din limba greacă de monahul Leontie. Semnăturile în limba engleză au fost preluate de pe adresa: http://oodegr.com/english/oikoumenis...s.htm#_ednref1 [2] A se vedea opera lui Ghenadie al II-lea Sholarios, patriarhul Constantinopolului, Despre singura cale de mântuire a oamenilor (în grecește), în Gheorghios Sholarios, Apanta ta evriskomena, Oevres Completes de Georges Scholarios, vol. I-VII, Paris 1928-1936, ed. L. Petit X. Siderides M. Jugie, vol. III, 434-452. [3] Ioan 8 : 12: Eu sunt lumina lumii; cel ce îmi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieții. Idem 3: 19: Lumina a venit în lume, dar oamenii au iubit mai mult întunericul decât lumina. [4] Fapte 4: 12. [5] I Ioan 4: 2-3: Tot duhul care mărturisește pre Iisus Hristos că au venit în trup, de la Dumnezeu este; și tot duhul care nu mărturisește pre Iisus Hristos că au venit în trup, de la Dumnezeu nu este; și acela este al lui antihrist, de care ați auzit că va veni; și acum în lume este. [6] A se vedea Cosma Etolianul, Învățături, în I. Menounou, Cosma Etolianul, Învățături (și Biografia), ed. Tinos, Atena, Învățătura I 1, 37, pag.142: Toate credințele sunt mincinoase, false, toate ale diavolului. Acest lucru l-am înțeles drept adevărat, dumnezeiesc, ceresc, sănătos (corect), desăvârșit și pentru mine și pentru voi, cum că singură credința binecinstitorilor și ortodocșilor creștini este bună și sfântă, și a crede și a ne boteza în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. [7] Omilia înainte de surghiunire 1, EΠΕ 33, 186 (în limba greacă). [8] Epistola 90, Către preasfinții frați și episcopi din Apus 2, EΠΕ 2, 20 (în limba greacă). [9] Gal. 1:9. Omilii la Galateni, cap. I, PG 61, 624. [10] Mansi, 13, 409-412. [11] Laxismul și decăderea morală chiar și între clerici a fost semnalată chiar de la începuturile secolului XV de către Sfântul Simeon al Tesalonicului. A se vedea Epistola Dogmatică 16 în D. Balfour, Simeon, Arhiepiscopul Tesalonicului (1416/17 1429), Opere Teologice, Analekta Vlatadon 34, Tesalonic 1981, p.218: Și mai mult, ei nu privesc adulterul ca pe ceva ce implică iadul întreg, nici măcar în rândurile preoților lor, ci dimpotrivă, ei își doresc cu nerușinare concubine și tineri pentru adulter și doresc să slujească în fiecare zi . Ibid,15 , pag. 216 : De asemenea, ei nu au un mod de viață evanghelic; întrucât orice fel de lux și adulter nu reprezintă pentru ei ceva reprobabil și nici orice altceva ce este interzis pentru creștini. Decăderile morale care se văd în ultimul timp chiar și în rândul clerului ortodox sunt rezultatul liberalismului și secularismului ecumenist. [12] Dialog 23, PG 155, 120-121. Epistola despre fericiri 5, în D. Balfour, Simeon, arhiepiscopul Tesalonicului (1416-17 1429). Opere teologice, Analekta Vlatadon 34, Tesalonic 1981, p.226. [13] Epistola I Canonică, Către Amfilohie de Iconium, canonul 1. [14] În textul celei de-a 9-a Adunări Generale a Consiliului Mondial al Bisericii în Porto Alegre (Brazilia 2006) care a fost acceptat de către reprezentanții Bisericilor Ortodoxe și a avut ca titlu Chemați să fie o Unică Biserică (Called to be the One Church), în paragraful 8 se menționează: Toți cei botezați în Hristos sunt uniți în Trupul Lui. În paragraful 9: Faptul că noi toți în comun aparținem lui Hristos prin botezul în numel Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, dă posibilitatea bisericilor și le cheamă să pășească împreună chiar și atunci când nu cad de acord. Asigurăm că există un singur botez, precum există doar un singur trup și un singurDuh, o singură nădejde a chemării noastre, un singur Domn, o singură Credință, un singur Dumnezeu și Tată al nostru, al tuturor (vezi Efes. 4: 4-6). Mitropolitul Ioannis (Zizioulas) de Pergam, în lucrarea Orthodox Ecclesiology and the Ecumenical Movement, Sourozh Diocesan Magazine (Anglia, august 1985, vol. 21, p. 23) a preîntâmpinat această poziție scriind: Within baptism, even if there is a break, a division, a schism, you can still speak of the Church. The Orthodox, in my understanding at least, participate in the ecumenical movement as a movement of baptised Christians, who are in a state of division because they cannot express the same faith together, In the past this has happened because of a lack of love which is now, thank God, disappearing. (În botez, chiar dacă există o ruptură, o despărțire, o schismă, poți încă să vorbești despre Biserică. Ortodocșii, cel puțin după părerea mea, participă la mișcarea ecumenică ca la o mișcare a creștinilor botezați, care se află într-o situație de despărțire, pentru că nu pot să exprime aceeași credință împreună. În trecut , aceasta se întâmpla din lipsa de iubire, care acum, slavă lui Dumnezeu, dispare.)
__________________
Sunt împotriva: avortului, homosexualității, sectelor, ateismului, masoneriei, păgânătății, ereziilor, ecumenismului, băncilor, cipurilor și actelor cu cip, politicianismului și a părăsirii patriei. Să ascultăm de poruncile lui Dumnezeu și atât! Viitoarele legi și acțiuni statale nu vor duce decât la compromiterea noastră ca ființe dumnezeiești și la pierderea libertății. Noi nu suntem legați de aceste rânduieli lumești deșarte și satanice, ci doar de voia Domnului! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
[15] Cuvânt apologetic despre fuga în Pont 82, ΕΠΕ 1, 176.
[16] Omilia 22 la Romani, 2, PG 60, 611. Omilia 2 la Filipeni,1, PG 62, 119. [17] Mărturisirea de credință expusă la Florența, în Documents relatifs au Concile de Florence, II, Oeuvres anticonciliaires de Marc dEphese, de L. Petit, Patrologia Orientalis 17, 442. [18] A se vedea I. Karmiris, Monumente Dogmatice și Simbolice ale Bisericii Ortodoxe Universale (în limba greacă), vol. 2, p. 958. [19] A se vedea Declarația Comună a papei Ioan Paul al II-lea și a patriarhului Bartolomeu în timpul vizitei celui de-al doilea la Roma, pe 29 iunie 1995. Mai devreme, aceleași lucruri fuseseră proclamate și de către Comisia Teologică Mixtă pentru Dialogul dintre ortodocși și catolici la Balamand (Liban) în 1993. [20] Efeseni 4:5. [21] Arhim. Iustin Popovici, Biserica și Ortodoxă și Ecumenismul (în limba greacă), Tesalonic 1974, p. 224.
__________________
Sunt împotriva: avortului, homosexualității, sectelor, ateismului, masoneriei, păgânătății, ereziilor, ecumenismului, băncilor, cipurilor și actelor cu cip, politicianismului și a părăsirii patriei. Să ascultăm de poruncile lui Dumnezeu și atât! Viitoarele legi și acțiuni statale nu vor duce decât la compromiterea noastră ca ființe dumnezeiești și la pierderea libertății. Noi nu suntem legați de aceste rânduieli lumești deșarte și satanice, ci doar de voia Domnului! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Declaratia egumenilor Muntelui Athos impotriva ecumenismului | catalin2 | Dogmatica | 13 | 25.12.2011 13:58:57 |
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 170 | 21.11.2010 20:57:23 |
Marturisirea de Credinta impotriva ecumenismului | BogdanF2 | Generalitati | 4 | 30.09.2009 19:48:32 |
Cum si cind ne impotrivim ecumenismului | dmb | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 35 | 07.04.2009 11:33:46 |
|