![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Si eu sustin,poate ciudat la prima vedere,acelasi lucru:faptele bune vin din Credinta,Credinta genereaza fapte bune si nu invers.In mod paradoxal si in Westminster Confession of Faith se sustine acelasi lucru si se poate exemplifica cam asa:
1.Credinta genereaza fapta iar cel ce o face stie ca meritul ii apartine in totalitate Celui de Sus iar slava pentru asta se cuvine doar Lui. 2.Cineva face fapte pentru a-i demonstra Celui de Sus cat de bun este el.Din punctul meu de vedere acesta vrianta nu se poate retine intrucat: a).Fapta este compromisa din start pt ca de fapt tu te lauzi pe tine,te glorifici pe tine fiinta umana,iti creezi un mic idol in oglinda in tine,care iti spune:,,Vezi ce bun esti?" b).Intrucat,cum spune Apostolul Pavel,nimeni nu este fara de pacat,inseamna ca orice fapta a ta,cat de buna ar fi,va avea un germene al pacatului in ea,fie si insesizabil pentru tine.Dar el exista si intrucat Cel de Sus est sfintenia absoluta,este de la sine inteles,fie si logic,ca o fapta din partea unui pacatos nu are cum sa stea perfect pura in fata puritatii absolute.Aici multi se descurajeaza si spun:,,Pai atunci inseamn ca nici o fapta a mea nu este buna si sunt pierdut".Gresit.Si asta din cauza ca multi nu pot defini exact ce inseamna fapte bune.Nu se rezuma doar la milostenie.Se refera la cercetare vaduvelor si orfanilor dar mai inseamna ceva pe parte interioara(cele de mai sus sunt manifestari exterioare) Faptele tale bune,rod al pocaintei(asa cum pun si Parintii Bisericii),nu al egoismului si zelului orbesc si egoist,care prin modul lor de desfasurare si efect il slavesc pe Cel de Sus sunt adevaratele fapte bune.Nu cele care te slavesc pe tine.Care sunt insa faptele pocaintei,adevratele fapte bune ale Credintei?Aici veti vedea ca veti primi cele mai variate rasunsuri.In esenta nu sunt cele la care se asteapta cei mai multi si sunt pe doua directii: -raportat la tine:recunoasterea si marturisirea pacatelor,abandonarea definitiva a vietii pacatoase,intrarea in viata dupa poruncile evanghelice -raportat la Cel de Sus:sa te socotesti nevrednic de dragostea Lui,nevrednici sa ne numim ,,Fii ai lui Dumnezeu",lasare in mod complet a vointe tale in Cuvantul si voia Celui de Sus. Ce am scris mai sus(ultimul paragraf^^) puteti citi pe larg aici intr-un articol ortodox despre Sf.Ignatie Briancianinov.In stanga gasiti o coloana cu scrieri ale sfintilor.Nu le ratati,parerea mea. Acum ramine o intrebare:dupa ce fiecare dintre noi isi face un lung,serios,sincer si profund exament al vietii si constiintei>cati vor putea putea spune ca savrisesc faptel bune ale pocaintei cerute de Cel de Sus si cati vor spune ca le savirsesc asa cum au vrut sau au crezut ei.Asta ca sa fim si mai in context referitor la cele spuse de Apostolul Pavel. Last edited by Scotsman; 20.11.2010 at 15:35:21. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Cand vom ierta totul, le vom castiga pe toate”. Sfantul Ioan Gura de Aur
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) Last edited by Rodica50; 20.11.2010 at 15:43:02. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Exact asta cred si eu doamna Rodica.Ati spus in cateva cuvinte mai bine decat ce am reusit eu intr-o opinie prea lunga.Ce cuvinte frumoase si profunde,macar de am reusi sa le intelegem.Mie de asta imi este teama:nu numai ca nu facem aproape nimic si credem ca facem totul dar nici macar nu intelegem asta si ne amagim singuri.Va multumesc pt ca ati surprins, extrem de inspirata, esenta intregii discutii.Cel de Sus sa ne apere pe toti pt ca mare nevoie avem de asta.Mare de tot.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Referitor la Epistola lui Iacov o sa va citez o opinie a unui protestant pentru ca acel celebru pasaj din Iacov a fst mereu analizat de catre multi teologi in antiteza cu Epistola lui Pavel.Trebuie sa remarc ca sustine punctul dvs de vedere dupa cum veti vedea: ,,Martin Luther era cât se poate de conștient că acest verset se găsește în cartea lui Iacov. Luther citea cartea Romani, unde Pavel explică foarte clar că omul nu e socotit neprihănit prin faptele legii și că suntem socotiți neprihăniți prin credință și numai prin credință. Unii învățați spun că avem un conflict ireconciliabil între Pavel și Iacov, că Iacov a scris după Pavel și a încercat să-l corecteze pe acesta. Alții spun că Pavel a scris cartea Romani după Iacov și încerca să-l corecteze pe Iacov. Nu există vreun conflict în acest punct. Iacov spune de fapt: Dacă o persoană spune că are credință, dar nu oferă nici o dovadă exterioară a acelei credințe prin fapte neprihănite, atunci credința sa nu îl va îndreptăți.Luther,Calvin,sau Knox, au fost absolut de acord cu Iacov. Nu suntem mântuiți printr-o mărturisire a credinței sau printr-o credință pretinsă. Credința trebuie să fie autentică înainte ca meritele lui Hristos să fie trecute în contul cuiva. Nu poți spune pur și simplu că ai credință. Adevărata credință în mod absolut și necesar va aduce roadele ascultării și faptele neprihănirii. Luther spunea că acele fapte nu adaugă la îndreptățirea cuiva înaintea scaunului de judecată al lui Dumnezeu. Dar ele îi confirmă pretenția că are credință. Iacov nu spune că omul e socotit neprihănit înaintea lui Dumnezeu prin faptele sale ci afirmația lui că are credință e adevărată atunci când prezintă și demonstrează dovezile acestei pretenții prin faptele sale." Cred ca am ajuns cu analiza intr-un punct,cel putin pentru moment,comun.Acest raspuns este si pentru domnul/doamna zsuleica cu multumiri pentu completarile si opiniile dvs Last edited by Scotsman; 20.11.2010 at 22:56:21. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
,,După acestea, Dumnezeu a încercat pe Avraam și i-a zis: "Avraame, Avraame!" Iar el a răspuns: "Iată-mă!" Și Dumnezeu i-a zis: "Ia pe fiul tău, pe Isaac, pe singurul tău fiu, pe care-l iubești, și du-te în pământul Moria și adu-l acolo ardere de tot pe un munte, pe care ți-l voi arăta Eu!" Iar a treia zi, ridicându-și Avraam ochii, a văzut în depărtare locul acela. Atunci a zis Avraam slugilor sale: "Rămâneți aici cu asinul, iar eu și copilul ne ducem până acolo și, închinându-ne, ne vom întoarce la voi". Luând deci Avraam lemnele cele pentru jertfă, le-a pus pe umerii lui Isaac, fiul său; iar el a luat în mâini focul și cuțitul și s-au dus amândoi împreună. Atunci a grăit Isaac lui Avraam, tatăl său, și a zis: "Tată!" Iar acesta a răspuns: "Ce este, fiul meu?" Zis-a Isaac: "Iată, foc și lemne avem; dar unde este oaia pentru jertfă?" Avraam însă a răspuns: "Fiul meu, va îngriji Dumnezeu de oaia jertfei Sale!" Și s-au dus mai departe amândoi împreună. Iar dacă au ajuns la locul, de care-i grăise Dumnezeu, a ridicat Avraam acolo jertfelnic, a așezat lemnele pe el și, legând pe Isaac, fiul său, l-a pus pe jertfelnic, deasupra lemnelor. Apoi și-a întins Avraam mâna și a luat cuțitul, ca să junghie pe fiul său. Atunci îngerul Domnului a strigat către el din cer și a zis: "Avraame, Avraame!" Răspuns-a acesta: "Iată-mă!" Iar îngerul a zis: "Să nu-ți ridici mâna asupra copilului, nici să-i faci vreun rău, căci acum cunosc că te temi de Dumnezeu și pentru mine n-ai cruțat nici pe singurul fiu al tău". Și ridicându-și Avraam ochii, a privit, și iată la spate un berbec încurcat cu coarnele într-un tufiș. Și ducându-se, Avraam a luat berbecul și l-a adus jertfă în locul lui Isaac, fiul său." Oircine din ziua de azi,cand citeste situatia lui Avraam,sau al lui Iov,ramine pe ganduri.Oare cati dintre noi am avea o asemenea Credinta sau cati dintre noi am da dovada de asemenea fapte?Prefer sa nu ma gandesc la un raspuns sincer.A vrut sa-l testeze Cel de Sus pe Avraam?Daca este asa atunci a ales cel mai extrem mod de testare pentru un tata:jertfa propriului fiu.Orice tata ar prefera sa moara el decat fiul sau dar dreptul Avraam nu a ezitat.Cumva promtitudinea sa atat prin raspuns ,,Iată-mă"cat si prin determinarea actiunii ne trimit cu gandul la cuvintele Mantuitorului: ,,Nu socotiți că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa."(Matei 10:43-35) ,,Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine"(Matei 10:37) Este greu de spus ce era in sufletului lui Avraam cand a pregatit lemnele si cele trebuincioase de drum.Nu ne putem imagina ce a simtit cand fiul sau l-a intrebat unde este jertfa iar tatal l-a asigurat ca Cel de Sus va avea grija de oaia jertfei sale.Daca est cineva tata pe aici il rog sa-si imagineze scena in calitate de tata.Este cutremuratoare. Faptele de pina acum ale lui Avraam sunt ireprosabile.Nu s-a indoit ci a actionat,indiferent cat de mult suferea.Traia drama vietii sale din iubire pentru Cel de Sus. In momentul de maxima tensiune ingerul opreste drama.Uitati-va la ce spune:,,Să nu-ți ridici mâna asupra copilului, nici să-i faci vreun rău, căci acum cunosc că te temi de Dumnezeu și pentru mine n-ai cruțat nici pe singurul fiu al tău" Versiunea Anania traduce si mai sugestiv:,,Să nu-ți ridici mâna asupra băiatului, nici să-i faci vreun rău, căci acum știu că te temi de Dumnezeu și că de dragul Meu nu l-ai cruțat nici pe fiul tău cel iubit!“ In ambele situatii primim confirmarea:faptele fusesera un test pentru frica sfanta a lui Avraam fata de Dumnezeu, frica sfanta ce este dragostea Credintei.Totusi Avraam actionase doar in baza faptelor?Avem un indiciu deseori igorat chiar in text:,,Atunci a zis Avraam slugilor sale: "Rămâneți aici cu asinul, iar eu și copilul ne ducem până acolo și, închinându-ne, ne vom întoarce la voi". De ce si-ar fi mintit Avraam slugile?Acestea nu ar fi cutezat sa-l opresca si in plus stia ca nu se vor mai intoarce amandoi.Ar fi mintit la intoarcere cu privire la motivul jertfei?Greu de crezut ca Avraam ar fi mintit in Numele Domnului.Si atunci care este exlicatia acestor cuvinte? Avea cumva Avraam speranta ca Cel de Sus va opri cumva drama sa personala?Poate si asta dar poate este si altceva.Mergeti in spate la Geneza 15:1 >,,După acestea, fost-a cuvântul Domnului către Avram, noaptea, în vis, și a zis: "Nu te teme, Avrame, că Eu sunt scutul tău și răsplata ta va fi foarte mare!" Asadar Avraam avusese o promisiune directa a Celui de Sus.Stia ca orice i-ar fi cerut ar fi fost drept.Stia ca orice i-ar fi cerut ar fi fost spre binele Lui.Cel de Sus l-a incredintat pe Avraam ca ii va fi scut si rasplata.Daca il va lua drept scut,prin Credinta in promisiunea Sa atunci rasplata sa va fi mare.Si a fost. Credinta Lui Avraam in promisiunea Celui de Sus nu s-a clatinat in pamintul Moria.Avraam poate a sperat,atunci in fata slugilor,ca Celui de Sus ii va fi pina la urma mila.Asa am crede noi cei lipsiti de Credinta.El era insa manat de Credinta in Cuvantul Domnului si a mers pina la capat.Raspunsul sau catre baiatul sau tot asta arata: ,,Fiul meu, va îngriji Dumnezeu de oaia jertfei Sale" Stia ca daca l-ai ales pe Cel de Sus scut prin Credinta in dreptatea rasplatei sale Cel de Sus nu se va schimba.EL nu se schimba niciodata.Poate a sperat dar a lasat totul,prin Credinta,in ultima instanta in mainile Domnului si in Judecata Sa dreapta. Faptele sale au fost rodul Credintei sale in Cuvantul si promisiunea Domnului.Faptele lui Avraam nu au rasarit din neant ci din Credinta,atat de puternica,atat de neclintita incat a determinat inclusiv punerea propriului sau fiu sub cutit.Acum o sa scriu iar ce am scris intr-un post mai devreme:,,Credinta genereaza fapta iar cel ce o face stie ca meritul ii apartine in totalitate Celui de Sus iar slava pentru asta se cuvine doar Lui". Si cand v-am spus asta sa stiti ca stiam cum a numit Avraam acel loc,iar acel nume este justificarea lui Avraam, exprimata prin fapte dar generata prin Credinta: ,,Iahve-ire"=Dumnezeu poartă de grijă Last edited by Scotsman; 20.11.2010 at 23:47:27. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Apreciez postul asta, dar aici a fost pusa la incercare ascultarea lui Avraam.Cu strangere de inima, Avraam a fost dispus sa mearga pana la capat, adica sa-si jertfeasca propriul fiu chiar daca el a sperat ca lucrul acesta sa nu aiba loc.. A stiut ca caile Domnului sunt drepte si ca chiar daca isi va omori fiul, Dumnezeu va face cum a promis, va face din el(Avraam) un neam mare si il va pune parinte al multor neamuri.Din fiul sau Ismael, daruindu-i un nou fiu , sau chiar dobandindu-l pe Isaac din nou.Scriptura ne spune ca Avraam credea ca Dumnezeu are puterea si sa-l invie pe Isaac din morti.Nu a contat pentru el cum.. Ci doar sa-l asculte pe Dumnezeu.. Aici se arata ascultarea lui Avraam si fapta sa ca nu si-a crutat nici macar fiul, cel mult asteptat.. singurul sau fiu.. Asta separat de credinta sa.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
In esenta,raportat la mantuirea dvs sau a mea,afirmatiile nu au nici un efect doar daca:amandoi am avea o Credinta si fapte precum Avraam(cat timp luam acea situatie drept etalon).Sincer,daca ma refer strict la mine,as spune ca mai am mult de lucru.Tocmai de aceea am si precizat ca nu resping alte pareri si in esenta nu am orgolii personale in raport de Cuvantul Domnului.Atat timp cat esti inca plin de pacate(cazul meu)nu te poti considera depozitarul intregului Adevar sau macar a unei mici parti Lui.Dar poti fi in cautarea Lui si acest este cazul meu. Insa daca va uitati in versiunea Anania,Geneza 22:1,veti vedea scris asa: ,,Episod devenit celebru prin originalitatea, dramatismul și frumusețea lui literară. Sfântul Pavel îi va acorda evenimentului și o dimensiune simbolică, Isaac prefigurând jertfa și învierea lui Iisus Evrei (11,17-19). Iconografia ortodoxă va introduce „Jertfa lui Avraam“ în pictura altarului, ca simbol euharistic." Dimensiunea simbolica ar adanci discutia nostra,pentru care va multumesc,la noi analize(o a va rog ceva) dar voi posta interpretarea Apostolului Pavel : ,,Prin credință l-a adus Avraam pe Isaac spre jertfă atunci când a fost pus la'ncercare; el, cel ce primise făgăduințele, îl aducea spre jertfă pe singurul său născut,el, cel căruia i se spusese că numai cei din Isaac se vor numi urmașii tăi!El a socotit că Dumnezeu putere are chiar să învie pe cineva din morți; drept aceea, el l-a primit înapoi, dar și'n prefigurare." Eu am insistat pe partea de Credinta pt ca Apostolul Pavel insista(versetele urmatoare+Evrei 11:11) ca nu este o situatie singulara ci una care se va mai repeta constant: 1.Prin credință însăși Sarra primit-a putere să zămislească fiu, deși trecuse de vârsta cuvenită, pentru că și L-a socotit credincios pe Cel ce făgăduise; 2.Prin credință și'n vederea celor viitoare i-a binecuvântat Isaac pe Iacob și pe Esau. 3.Prin credință i-a binecuvântat Iacob, când a murit, pe fiecare din fiii lui Iosif, și s'a închinat rezemându-se pe vârful toiagului său. 4.Prin credință Iosif, spre sfârșitul său, a pomenit despre ieșirea fiilor lui Israel și a dat porunci cu privire la osemintele sale. 5.Prin credință, când s'a născut Moise, a fost el ascuns de părinții săi timp de trei luni, căci l-au văzut prunc frumos: și nu s'au temut de porunca regelui. 6.Prin credință Moise, când a crescut mare, n'a vrut să fie numit fiul fiicei lui Faraon, Si gasiti acesta exprimare ,,Prin Credinta"pina la Evrei 11:32 cand si Apostolul spune ca sunt prea multi in acesta situatie ca sa-i spuna pe toti.Insa in Evrei 11:33-40 vedeti clar(asa cred eu)faptele nascute din Credinta sau Credinta generatore de fapte(un ex): ,,care prin credință au biruit împărății, au făcut dreptate, au dobândit făgăduințe, au astupat gurile leilor,au stins puterea focului, au scăpat de ascuțișul săbiei, s'au întărit din propria lor slăbiciune, s'au făcut puternici în războaie, năvălirile vrăjmașilor le-au preschimbat în fugă" Trebuie sa plec,sa nu va suparati ca va citesc maine raspunsul si daca cumva gasiti o opinie a Parintilor Bisericii referitor la ce am discutat noi va rog sa postati ca sa citim toti.As dori sa va multumesc pentru dialog si opiniile dvs.O sa va mai las si eu in zilele urmatoare inca o opinie pe acesta tema dar referitor la un alt episod biblic.Sper sa-mi spuneti si atunci parerea dvs. Va salut. Last edited by Scotsman; 21.11.2010 at 00:59:03. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
31. Prin credinta Rahav, desfranata, fiindca primise cu pace iscoadele, n-a pierit impreuna cu cei neascultatori. Iacov cap. 2 14. Ce folos, frații mei, dacă zice cineva că are credință, iar fapte nu are? Oare credința poate să-l mântuiască? 15. Dacă un frate sau o soră sunt goi și lipsiți de hrana cea de toate zilele, 16. Și cineva dintre voi le-ar zice: Mergeți în pace! Încălziți-vă și vă săturați, dar nu le dați cele trebuincioase trupului, care ar fi folosul? 17. Așa și cu credința: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăși. 18. Dar va zice cineva: Tu ai credință, iar eu am fapte; arată-mi credința ta fără fapte și eu îți voi arăta, din faptele mele, credința mea. 19. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură. 20. Vrei însă să înțelegi, omule nesocotit, că credința fără de fapte moartă este? 21. Avraam, părintele nostru, au nu din fapte s-a îndreptat, când a pus pe Isaac, fiul său, pe jertfelnic? 22. Vezi că, credința lucra împreună cu faptele lui și din fapte credința s-a desăvârșit? 23. Și s-a împlinit Scriptura care zice: "Și a crezut Avraam lui Dumnezeu și i s-a socotit lui ca dreptate" și "a fost numit prieten al lui Dumnezeu". 24. Vedeți dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credință. 25. La fel și Rahav, desfrânata, au nu din fapte s-a îndreptat când a primit pe cei trimiși și i-a scos afară, pe altă cale? 26. Căci precum trupul fără suflet mort este, astfel și credința fără de fapte, moartă este. Iata cum Iacov nu contrazice pe Pavel si nici invers. Pavel spune ca Rahav prin credinta a facut fapta buna. Iacov spune ca , credinta lucra impreuna cu faptele, prin fapte credinta se desavarseste si dadea exemplu clar pe Rahav. ``din fapte este indreptat omul iar nu numai din credinta. La fel ca si Rahav, desfranata...`` Ateii pot face o tona de fapte bune, fara credinta nu sunt mantuiti. Ateii fac fapte bune din alte considerente exemplu: daca e medic - pentru ca asta e meseria si pentru ca primeste multumiri si nu numai. Ateii intotdeauna nu fac fapte bune gratuit, intotdeauna asteapta un revers. Daca nu exista rarspunsul la fapta sa, nu va face nimic ci va sta si va privi. Altfel, din punctul lui de vedere nu face nici rau nici bine tocmai pentru ca nu are credinta. Un ateu rareori va sari sa ridice pe cel ce se impiedica in fata sa, dar atunci cand o face , o face pentru ca are o fire mai miloasa, din instinct dar, e degeaba. fara credinta totul e degeaba.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cum nu intelege BC Sfanta Scriptura si zice ca exista purgatoriu | mihailt | Biserica Romano-Catolica | 328 | 22.02.2011 20:57:54 |
| Ce ziceti de asta? | kiralina | Generalitati | 121 | 06.06.2010 23:29:47 |
| va rog sa ma ajutati ca sa pot intelege mai bine ce se intampla cu mine, | alina73 | Generalitati | 59 | 23.06.2009 15:57:02 |
| ce se intelege prin slujba interconfesionala? | unortodox | Generalitati | 28 | 22.04.2009 12:02:16 |
| "A intelege totul inseamna a ierta totul" | irina77 | Generalitati | 12 | 21.11.2006 11:31:25 |
|
|