Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.11.2010, 22:45:34
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
pe lista celor condamnati pentru erezie se aflau patru patriarhi ai Constantinopolului, un patriarh al Romei(Honorius),
La fiecare 4 patriarhi eretici pe care îi aveți, permiteți-ne și nouă să avem câte un papă eretic.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.11.2010, 22:51:58
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
La fiecare 4 patriarhi eretici pe care îi aveți, permiteți-ne și nouă să avem câte un papă eretic.
Permiteti-ne atunci ca in virtutea acestor papi eretici sa declaram infaibilitatea papala o aberatie.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.11.2010, 23:07:05
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Permiteti-ne atunci ca in virtutea acestor papi eretici sa declaram infaibilitatea papala o aberatie.
Nu putem decât să luăm foarte în serios asemenea declarație solemnă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.11.2010, 10:56:29
MariaB MariaB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Catolic
Mesaje: 325
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Permiteti-ne atunci ca in virtutea acestor papi eretici sa declaram infaibilitatea papala o aberatie.
infailibilitatea, asa cum o intelegeti dumneavoastra, este o aberatie

infailibilitatea papala este altceva
__________________
catolica
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.11.2010, 11:18:38
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Maria, daca acceptam termenul de infailibil, il raportam la Biserica si nu la o persoana din ea.

In definitia Conciliului I din Vatican, de la 1870, se spune : "Invatam si declaram ca definitie de credinta revelata de Dumnezeu, ca atunci cand pontificele roman vorbeste de la catedra (ex cathedra), adica atunci cand, indeplinind slujirea sa ca pastor si invatator al tuturor crestinilor, in baza puterii sale apostolice, defineste invatatura relativa la credinta si morala, toata Biserica trebuie sa considere ca el prin puterea dumnezeiasca, incredintata lui in persoana lui Petru, poseda acea infailibilitate pe care dumnezeiescul Mantuitor a binevoit sa o dea Bisericii Sale pentru definirea invataturii referitoare la credinta si morala si ca de aceea aceste definitii ale pontificelui roman sunt neschimbabile prin sine, nu prin consimtamantul Bisericii".

Ceea ce deranjeaza e faptul ca nu se spune ca papa are infailibilitate in decizii menite sa pastreze revelatia, ci in orice fel de decizii referitoare la credinta si morala. Aceasta inseamna ca papa este izvorul unor invataturi, care se adauga la cele ale revelatiei de la inceput, sau le copleseste pe acelea, dupa cum afirma cineva.

Ortodoxia nu poate accepta infailibilitatea papala, pentru ca ea afirma ca o parte nu poate fi superioara intregului (Bisericii).
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.11.2010, 13:58:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariaB Vezi mesajul
infailibilitatea, asa cum o intelegeti dumneavoastra, este o aberatie
infailibilitatea papala este altceva
Asadar, daca un papa e eretic inseamna ca nu e infailibil in materie de credinta si morala. Cum ar putea fi si eretic si infailibil?
De fapt am si demonstrat ca nu exista infailbilitate papala, din cauza Sinodului din 879-880. BC stia asta si a ascuns deliberat ce s-a intamplat la acel sinod. Si desi s-a aratat adevarul in perioada interbelica, BC se face in continuare ca nu stie nimic, numarand sinodul anulat din 869-870 ca al VIII-lea sinod ecumenic.
Iata cum vede un sfant catolic primatul: Cardinalul Bellarmine, proclamat „sfânt” de către Biserica Catolică, zice următoarele într-un mod foarte firesc: „Dacă Papa într-o bună zi impune păcatul și interzice virtutea, Biserica este datoare să creadă că păcatul este bun, iar virtutea este rea și vătămătoare”.
Si chiar asta s-a si intamplat cu cruciadele si inchizitia. Practic BC le ia credinciosilor liberul arbitru si posibilitatea de a cerceta. Si noi ortodocsii credem ceea ce a stabilit Biserica, dar pentru ca vedem ca toata invatatura e buna si nu exista nicio contradictie. In schimb putem sa-i criticam pe ierarhi daca gresesc. Si nu s-a intamplat de putine ori, chiar patriarhi la Constantinopol au fost eretici. Sau in cazul semnarii trecerii la catolicism de la Florenta.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.11.2010, 11:40:49
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit Principiul sobornicității în conducerea Bisericii

Principiul sobornicității în conducerea Bisericii

Sinodul apostolic din anul 49-50 infirmă teoria catolică a primatului lui Petru. La acest prim sinod al Bisericii au participat pe lângă Sfinții Apostoli și Sf. Iacob și ceilalți slujitori bisericești, adică diaconii și preoții, precum și Biserica, adică credincioșii din Ierusalim. Existau deci trei categorii: Apostolii (οι αποστολοι), preoții (οι πρεσβυτεροι) și frații (αδελφοι), cărora li s-au adăugat ca delegați ai Bisericii din Antiohia: Pavel, Barnaba, Tit (Ga 2, 3) și alți câțiva credincioși antiohieni. În textul occidental al FA după cuvântul Sf. Petru la 15, 12 se introduce și faptul că “preoții și-au dat consimțământul la cele spuse de Petru”. Acesta a fost motivul pentru care “a tăcut toată mulțimea” și în continuare, a ascultat pe Barnaba și Pavel (15, 12) .

Εδοξεν γαρ τω πνευματι τω αγιω και ημιν (15, 28), (părutu-s-a Duhului Sfânt și nouă) este o formulă consacrată pentru sinoadele ulterioare. Ea cuprinde două lucruri importante: principiul sau temeiul hotărârilor sinodale este Duhul Sfânt, iar autoritatea sinodului este întemeiată, în Biserica post-apostolică, pe demnitatea episcopală. Totodată ea afirmă că ierarhii se adună pentru “multă cercetare” (15, 7) nu ca delegați ai credincioșilor, ci după drept divin, aceasta constituind temeiul intern al infailibilității hotărârilor sinodale . Ceea ce s-a hotărât cu ocazia sinodului apostolic e valabil întrucât au aprobat cu toții (15, 23). Noua descoperire insuflată de Duhul, alături de confirmarea prin experiență și de mărturia Scripturii sunt adevărate standarde ale Bisericii sinodale.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 30.05.2012, 07:22:06
tikkun_olam tikkun_olam is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Principiul sobornicității în conducerea Bisericii

Sinodul apostolic din anul 49-50 infirmă teoria catolică a primatului lui Petru. La acest prim sinod al Bisericii au participat pe lângă Sfinții Apostoli și Sf. Iacob și ceilalți slujitori bisericești, adică diaconii și preoții, precum și Biserica, adică credincioșii din Ierusalim. Existau deci trei categorii: Apostolii (οι αποστολοι), preoții (οι πρεσβυτεροι) și frații (αδελφοι), cărora li s-au adăugat ca delegați ai Bisericii din Antiohia: Pavel, Barnaba, Tit (Ga 2, 3) și alți câțiva credincioși antiohieni. În textul occidental al FA după cuvântul Sf. Petru la 15, 12 se introduce și faptul că “preoții și-au dat consimțământul la cele spuse de Petru”. Acesta a fost motivul pentru care “a tăcut toată mulțimea” și în continuare, a ascultat pe Barnaba și Pavel (15, 12) .

Εδοξεν γαρ τω πνευματι τω αγιω και ημιν (15, 28), (părutu-s-a Duhului Sfânt și nouă) este o formulă consacrată pentru sinoadele ulterioare. Ea cuprinde două lucruri importante: principiul sau temeiul hotărârilor sinodale este Duhul Sfânt, iar autoritatea sinodului este întemeiată, în Biserica post-apostolică, pe demnitatea episcopală. Totodată ea afirmă că ierarhii se adună pentru “multă cercetare” (15, 7) nu ca delegați ai credincioșilor, ci după drept divin, aceasta constituind temeiul intern al infailibilității hotărârilor sinodale . Ceea ce s-a hotărât cu ocazia sinodului apostolic e valabil întrucât au aprobat cu toții (15, 23). Noua descoperire insuflată de Duhul, alături de confirmarea prin experiență și de mărturia Scripturii sunt adevărate standarde ale Bisericii sinodale.
Sinodul apostolic de la Ierusalim e doar unul dintre argumentele împotriva învățăturilor schismatice și eretice ale catolicilor. Față de doctrina plenitudinii și supremației puterii a papei pe care au elaborat-o Conciliile I și II Vatican, cartea Faptelor Apostolilor ne artată cu totul altceva; Petru avea într-adevăr un rol proeminent, avea o oarecare formă de întâietate între ceilalți apostoli (deși pe alocuri Pavel nu i-o recunoaște, spunînd că așa cum Petru a fost trimis la iudei, Pavel a fost trimis la neamuri, prin urmare considerându-se un egal al lui Petru) însă Sinodul de la Ierusalim nu arată deloc manifestarea vreunei presupuse plenitudini și supremații a puterii lui Petru. Hotărârile s-au luat pentru că așa "părut-a Duhului Sfânt și nouă" (adică nu doar pentru că așa i s-ar fi părut lui Petru), iar la Fapte 15, 23 și 16, 4 se vorbește clar despre ceea ce au hotărât apostolii și preoții la Ierusalim, nu doar ceea ce ar fi hotărât Petru de capul lui și ceilalți ar fi trebuit să asculte ca niște sclavi de stăpânul lor cu putere supremă și deplină. Felul în care s-au desfășurat lucrurile atât la Sinodul de la Ierusalim, cât și la alte Sinoade dovedește eroarea și tendențiozitatea opiniilor "dogmatice" ale catolicismului schismatic și eretic.

A fi catolic nu înseamnă deci a fi sub papa, ci a fi sub Hristos, sub Sfântul Duh și sub ceea ce au hotărât "apostolii și preoții" sub asistența Sfântului Duh. Faptul că Petru avea o anumită întâietate în raport cu ceilalți nu afirmă însă opinia schismatică și eretică a catolicilor despre plenitudinea și supremația puterii lui Petru, iar mai apoi a papilor. Atâta plenitudine și supremație a puterii a avut Petru, încât decizia este a "apostolilor și a preoților", după cum "părutu-s-a Sfântului Duh și lor" (deci nu doar după cum i se "părea" lui Petru).

Biserica a fost întemeiată pe "12 pietre de temelie", nu doar pe una, după cum arată Apocalipsa 21, 14; călăuzirea la adevăr (la tot adevărul) a fost făgăduită apostolilor prin lucrarea "locțiitorului și vicarului" Fiului lui Dumnezeu care este Sfântul Duh, celălalt Paraclet, după cum afirmă Evanghelia după Ioan. (Acest lucru este confirmat și de Apopcalipsa 22, 17 unde se spune că Duhul și Mireasa zic "Vino, Doamne", iar nu Petru și Mireasa, pentru că Sfântul Duh este adevăratul "locțiitor și vicar" al Fiului lui Dumnezeu.) Prin urmare nici Petru și nici papii nu au avut și nu au putut avea o plenitudine și o supremație a puterii așa cum afirmă ultimele concilii schismatice ale catolicilor, cele de la Vatican; chiar dacă Hristos nu a respins ideea de primat sau de întâi între apostoli, și poate chiar a afirmat-o, multe locuri din Biblie arată că Petru nu avea presupusa plenitudine și supremație a puterii în Biserică pe care o afirmă schismaticii și ereticii catolici.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.11.2010, 20:33:14
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariaB Vezi mesajul
infailibilitatea, asa cum o intelegeti dumneavoastra, este o aberatie

infailibilitatea papala este altceva
Ba eu cred ca o inteleg bine.. Papa este infailibil atunci cand se pronunta dogmatic..
Reply With Quote
  #10  
Vechi 23.11.2010, 20:38:12
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ba eu cred ca o inteleg bine.. Papa este infailibil atunci cand se pronunta dogmatic..
Daca o intelegeti, puteti sa ne spuneti de cate ori s-a pronuntat Papa dogmatic, proclamand ex-cathedra un adevar de credinta, in virtutea infailibilitatii papale, de cand aceasta doctrina a fost promulgata de Conciliul Vatican I, in 1870 ?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfantul Ioan Gura de Aur si primatul petrin Erethorn Biserica Romano-Catolica 31 10.10.2012 21:52:46
Recunoasterea Primatului papal in B. Ortodoxe?! Pravoslavia Despre Biserica Ortodoxa in general 12 07.12.2007 15:23:07