![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
La fiecare 4 patriarhi eretici pe care îi aveți, permiteți-ne și nouă să avem câte un papă eretic.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Permiteti-ne atunci ca in virtutea acestor papi eretici sa declaram infaibilitatea papala o aberatie.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nu putem decât să luăm foarte în serios asemenea declarație solemnă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
infailibilitatea papala este altceva
__________________
catolica |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Maria, daca acceptam termenul de infailibil, il raportam la Biserica si nu la o persoana din ea.
In definitia Conciliului I din Vatican, de la 1870, se spune : "Invatam si declaram ca definitie de credinta revelata de Dumnezeu, ca atunci cand pontificele roman vorbeste de la catedra (ex cathedra), adica atunci cand, indeplinind slujirea sa ca pastor si invatator al tuturor crestinilor, in baza puterii sale apostolice, defineste invatatura relativa la credinta si morala, toata Biserica trebuie sa considere ca el prin puterea dumnezeiasca, incredintata lui in persoana lui Petru, poseda acea infailibilitate pe care dumnezeiescul Mantuitor a binevoit sa o dea Bisericii Sale pentru definirea invataturii referitoare la credinta si morala si ca de aceea aceste definitii ale pontificelui roman sunt neschimbabile prin sine, nu prin consimtamantul Bisericii". Ceea ce deranjeaza e faptul ca nu se spune ca papa are infailibilitate in decizii menite sa pastreze revelatia, ci in orice fel de decizii referitoare la credinta si morala. Aceasta inseamna ca papa este izvorul unor invataturi, care se adauga la cele ale revelatiei de la inceput, sau le copleseste pe acelea, dupa cum afirma cineva. Ortodoxia nu poate accepta infailibilitatea papala, pentru ca ea afirma ca o parte nu poate fi superioara intregului (Bisericii). |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
De fapt am si demonstrat ca nu exista infailbilitate papala, din cauza Sinodului din 879-880. BC stia asta si a ascuns deliberat ce s-a intamplat la acel sinod. Si desi s-a aratat adevarul in perioada interbelica, BC se face in continuare ca nu stie nimic, numarand sinodul anulat din 869-870 ca al VIII-lea sinod ecumenic. Iata cum vede un sfant catolic primatul: Cardinalul Bellarmine, proclamat „sfânt” de către Biserica Catolică, zice următoarele într-un mod foarte firesc: „Dacă Papa într-o bună zi impune păcatul și interzice virtutea, Biserica este datoare să creadă că păcatul este bun, iar virtutea este rea și vătămătoare”. Si chiar asta s-a si intamplat cu cruciadele si inchizitia. Practic BC le ia credinciosilor liberul arbitru si posibilitatea de a cerceta. Si noi ortodocsii credem ceea ce a stabilit Biserica, dar pentru ca vedem ca toata invatatura e buna si nu exista nicio contradictie. In schimb putem sa-i criticam pe ierarhi daca gresesc. Si nu s-a intamplat de putine ori, chiar patriarhi la Constantinopol au fost eretici. Sau in cazul semnarii trecerii la catolicism de la Florenta. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Principiul sobornicității în conducerea Bisericii
Sinodul apostolic din anul 49-50 infirmă teoria catolică a primatului lui Petru. La acest prim sinod al Bisericii au participat pe lângă Sfinții Apostoli și Sf. Iacob și ceilalți slujitori bisericești, adică diaconii și preoții, precum și Biserica, adică credincioșii din Ierusalim. Existau deci trei categorii: Apostolii (οι αποστολοι), preoții (οι πρεσβυτεροι) și frații (αδελφοι), cărora li s-au adăugat ca delegați ai Bisericii din Antiohia: Pavel, Barnaba, Tit (Ga 2, 3) și alți câțiva credincioși antiohieni. În textul occidental al FA după cuvântul Sf. Petru la 15, 12 se introduce și faptul că “preoții și-au dat consimțământul la cele spuse de Petru”. Acesta a fost motivul pentru care “a tăcut toată mulțimea” și în continuare, a ascultat pe Barnaba și Pavel (15, 12) . Εδοξεν γαρ τω πνευματι τω αγιω και ημιν (15, 28), (părutu-s-a Duhului Sfânt și nouă) este o formulă consacrată pentru sinoadele ulterioare. Ea cuprinde două lucruri importante: principiul sau temeiul hotărârilor sinodale este Duhul Sfânt, iar autoritatea sinodului este întemeiată, în Biserica post-apostolică, pe demnitatea episcopală. Totodată ea afirmă că ierarhii se adună pentru “multă cercetare” (15, 7) nu ca delegați ai credincioșilor, ci după drept divin, aceasta constituind temeiul intern al infailibilității hotărârilor sinodale . Ceea ce s-a hotărât cu ocazia sinodului apostolic e valabil întrucât au aprobat cu toții (15, 23). Noua descoperire insuflată de Duhul, alături de confirmarea prin experiență și de mărturia Scripturii sunt adevărate standarde ale Bisericii sinodale. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
A fi catolic nu înseamnă deci a fi sub papa, ci a fi sub Hristos, sub Sfântul Duh și sub ceea ce au hotărât "apostolii și preoții" sub asistența Sfântului Duh. Faptul că Petru avea o anumită întâietate în raport cu ceilalți nu afirmă însă opinia schismatică și eretică a catolicilor despre plenitudinea și supremația puterii lui Petru, iar mai apoi a papilor. Atâta plenitudine și supremație a puterii a avut Petru, încât decizia este a "apostolilor și a preoților", după cum "părutu-s-a Sfântului Duh și lor" (deci nu doar după cum i se "părea" lui Petru). Biserica a fost întemeiată pe "12 pietre de temelie", nu doar pe una, după cum arată Apocalipsa 21, 14; călăuzirea la adevăr (la tot adevărul) a fost făgăduită apostolilor prin lucrarea "locțiitorului și vicarului" Fiului lui Dumnezeu care este Sfântul Duh, celălalt Paraclet, după cum afirmă Evanghelia după Ioan. (Acest lucru este confirmat și de Apopcalipsa 22, 17 unde se spune că Duhul și Mireasa zic "Vino, Doamne", iar nu Petru și Mireasa, pentru că Sfântul Duh este adevăratul "locțiitor și vicar" al Fiului lui Dumnezeu.) Prin urmare nici Petru și nici papii nu au avut și nu au putut avea o plenitudine și o supremație a puterii așa cum afirmă ultimele concilii schismatice ale catolicilor, cele de la Vatican; chiar dacă Hristos nu a respins ideea de primat sau de întâi între apostoli, și poate chiar a afirmat-o, multe locuri din Biblie arată că Petru nu avea presupusa plenitudine și supremație a puterii în Biserică pe care o afirmă schismaticii și ereticii catolici. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Ba eu cred ca o inteleg bine.. Papa este infailibil atunci cand se pronunta dogmatic..
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Daca o intelegeti, puteti sa ne spuneti de cate ori s-a pronuntat Papa dogmatic, proclamand ex-cathedra un adevar de credinta, in virtutea infailibilitatii papale, de cand aceasta doctrina a fost promulgata de Conciliul Vatican I, in 1870 ?
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Sfantul Ioan Gura de Aur si primatul petrin | Erethorn | Biserica Romano-Catolica | 31 | 10.10.2012 21:52:46 |
| Recunoasterea Primatului papal in B. Ortodoxe?! | Pravoslavia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 12 | 07.12.2007 15:23:07 |
|
|