Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #441  
Vechi 17.11.2010, 09:31:51
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Deci, majoritatea membrilor acestui forum vor merge in iad, corect ?

In ce ma priveste pe mine, in calitate de convertit de la BOR la BC, cred ca nici nu se mai pune problema, treaba e clara...

Pe de alta parte, oricat m-am chinuit sa citesc Sfanta Scriptura, n-am reusit sa gasesc versetul acela in carevMantuitorul vorbeste despre calendar, si nici Sf. Apostol Paul nu cred ca se referea la calendar cand spunea "Evanghelie". Ca, stiti, Evanghelia si calendarul sunt doua chestiuni destul de diferite... :)
Reply With Quote
  #442  
Vechi 17.11.2010, 12:34:28
ioannistor ioannistor is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.11.2010
Mesaje: 31
Implicit Nu calendarul in sine este dogma, Erethorn...

Nici modificarea calendarului nu este dogma, insa te rog, deschide ochii, si priveste la ce a dus modificarea calendarului cu un nr. de zile inainte (13).
Aceasta modificare a dus la schimbarea datelor Sfintelor Sarbatori cu 13 zile inainte, atat a celor cu data fixa (nelegata de data sarbatoririi Sfintelor Pasti), cat si a celor cu data variabila (a caror data de celebrare e strans legata de data sarbatoririi Sfintelor Pasti, care, asa cum stii, la catolici este mereu inainte decat data la care Sfanta Lumina se pogoara la Ierusalim. Oare de ce nu se pogoara Sfanta Lumina in ajunul sarbatoririi Sfintelor Pasti de catre catolici - abia asta ar insemna ca Papa si ai lui ar fi avut dreptate in ce priveste modificarea calendarului), fata de prevederile Sfintei Traditii. Sau asta, dupa tine, nu reprezinta o innoire a Sfintei Traditii?!

A pune argumentele stiintei (astronomiei), stiinta care fiind una omeneasca este si ea inexacta, si nu absoluta, in fata celor de ordin spiritual, ecleziastic

Deci, nu tot ce face omul cu calendarul lasat noua de Sfintii Parinti la Niceea prin inspiratia Sfantului Duh este bineplacut Domnului, ci timpul ceresc, spiritual, se scurge dupa calendarul bisericesc traditional, cel niceo-iulian, lasat noua de Sfintii Parinti ai Sinodului I Ecumenic de la Niceea, nu dupa calendarul gregorian sau "iulian indreptat", aceasta inventie brevetata de ereziarhul patriarh mason de Constantinopol Meletie Metaxakis.
Reply With Quote
  #443  
Vechi 17.11.2010, 13:12:53
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

1. Lumina Sfanta de la Ierusalim se pogoara atunci cand o invoca Patriarhul.

A incercat vreodata sa o invoce in functie de calendarul gregorian, ca sa vada ce se intampla ?

Domnule, a lega Adevarul unei dogme de o anumita revelatie particulara, fie aceasta o aparitie a Sfintei Fecioare, fie un miracol, inseamna a-l ispiti pe Dumnezeu.

2. Va rog sa explicati mai detaliat cum se sincronizeaza timpul spiritual, ceresc, despre care vorbiti, cu timpul profan, masurat fie dupa calendarul iulian fi dupa cel gregorian. Unde apare intersectia dintre cele doua si in ce temei ?

3. Despre "innoirea" Traditiei - Traditia, domnul meu, nu este o piesa de muzeu. Dogmele nu se modifica, dar disciplina, liturgica, pastoratia, acestea, da. Oare Sfantul Ioan Hrisostomul a fost eretic pentru ca a introdus o noua Liturghie ? Acestea fiind spuse, calendarul nu reprezinta o dogma a Bisericii. Nici macar sarbatorirea Invierii Domnului sau a Nasterii sale la o anumita data nu reprezinta dogme, si deci sunt potential supuse schimbarii, in functie de necesitatile pe care Biserica le descopera.

Nu tot ceea ce hotareste un Sinod, fie el si ecumenic, este sapat in piatra, spre a nu mai fi schimbat niciodata. Doar dogmele !

Last edited by Erethorn; 17.11.2010 at 13:15:07.
Reply With Quote
  #444  
Vechi 18.11.2010, 00:58:27
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioannistor Vezi mesajul
Nici modificarea calendarului nu este dogma...
Nu te lasa furat de propaganda si minciunile ecumenistilor si ale celor care se cuminica cu ei. Calendarul bisericesc este dogma pentru ca la aceasta concluzie au ajuns la 1583 Parintii Bisericii in Sfint Sinod al intregii Biserici a lui Hristos. Deciziile si anatemele acestui sinod au aceeasi putere ca si cele ale primelor 8 sinoade ecumenice. La Punctul 7 al Sigilionului, Parintii Bisericii au spus asa: “si sinaxarul cu care au procedat bine [Sfintii Parinti] in a-l face lege pe care sa o urmam” si ii anatemizeaza pe aceia care isi manisfesta si numai vointa sa il schimbe: “Oricare ar fi acela … care doreste sa urmeze pascalia nou inventata si sinaxarul cel nou al astronomilor ateisti ai Papei… care se opune celor stabilite si vrea sa inlature si sa distruga invataturile si traditiile Bisericii care ne-au fost lasate de parintii nostri”. Daca pascalia si sinaxarul n-ar fi fost dogma, Patriarhii Bisericii lui Hristos n-ar fi aruncat anatema asupra celor care o incalca. Aceasta afirmatie este reconfirmata de multe ori de-a lungul secolelor pina la schisma din 1923 – 24 a ierarhilor masoni care au creat Stilul Nou in Ortodoxie:
1587 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1593 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1670 Patriarhul Dositheos si Sfintul Sinod al Ierusalimului condamna noul calendar

1827 Patriarhul Ecumenic Agathangelos si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1895 Patriarhul Ecumenic Anthimos VII si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1902 Patriarhul Ecumenic Joachim III si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1903 Patriarhul Damianos si Sfintul Sinod al Ierusalimului condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Rusia condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Romania condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Grecia condamna noul calendar

1904 Patriarhul Ecumenic Joachim III si Sfintul Sinod condamna din nou noul calendar

1919 Sfintul Sinod al Bisericii din Grecia condamna iarasi noul calendar
Nu exista nimic, absolut nimic, in Sfinta Traditie care sa justifice schisma Stilului Nou, iar trimiterile la astronomie/stiinta ale corifeilor acestei erezii sint doar iesiri disperate in penibil.
Reply With Quote
  #445  
Vechi 18.11.2010, 07:29:21
ioannistor ioannistor is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.11.2010
Mesaje: 31
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
1. Lumina Sfanta de la Ierusalim se pogoara atunci cand o invoca Patriarhul.

A incercat vreodata sa o invoce in functie de calendarul gregorian, ca sa vada ce se intampla ?

Domnule, a lega Adevarul unei dogme de o anumita revelatie particulara, fie aceasta o aparitie a Sfintei Fecioare, fie un miracol, inseamna a-l ispiti pe Dumnezeu.

2. Va rog sa explicati mai detaliat cum se sincronizeaza timpul spiritual, ceresc, despre care vorbiti, cu timpul profan, masurat fie dupa calendarul iulian fi dupa cel gregorian. Unde apare intersectia dintre cele doua si in ce temei ?

3. Despre "innoirea" Traditiei - Traditia, domnul meu, nu este o piesa de muzeu. Dogmele nu se modifica, dar disciplina, liturgica, pastoratia, acestea, da. Oare Sfantul Ioan Hrisostomul a fost eretic pentru ca a introdus o noua Liturghie ? Acestea fiind spuse, calendarul nu reprezinta o dogma a Bisericii. Nici macar sarbatorirea Invierii Domnului sau a Nasterii sale la o anumita data nu reprezinta dogme, si deci sunt potential supuse schimbarii, in functie de necesitatile pe care Biserica le descopera.

Nu tot ceea ce hotareste un Sinod, fie el si ecumenic, este sapat in piatra, spre a nu mai fi schimbat niciodata. Doar dogmele !
Ma ingrozesc de toate ereziile pe care le-ai expus, Erethorn.
Deciziile unui Sinod Ecumenic pot fi modificate DOAR DE ALT SINOD ECUMENIC, nu de papa, patriarh sau un sinod local. Punct.

Calendarul?... Vezi ce au hotarat Sinoadele Pan-Ortodoxe de la Constantinopol din 1583, 1587, 1593 despre modificarea calendarului niceo-iulian si a sinaxarului de catre "astronomii atei ai papei". Aceste Sinoade au aceeasi putere de decizie cu a Sinoadelor Ecumenice, fiind intrunite in cadrul lor cele mai importante Biserici Locale Adevarate ale Mantuitorului Iisus Hristos ale timpului respectiv(Patriarhiile Constantinopolului, Alexandriei, Ierusalimului). Citeste hotararile Sinodului Pan-Ortodox de la Constantinopol din 1583 cu referire explicita la necredinciosul papa si astronomii lui atei:

Catre toti crestinii adevarati, madulare ale Sfintei, Catholice
[Universale] si Apostolesti Biserici de Rasarit a lui Hristos din
Constantinopol si din tot locul, har, pace si mila voua de la
Atotputernicul Dumnezeu.

Nici un pic de tulburare nu a facut in Corabia din vechime furtuna
care s-a ridicat din adincuri. Si daca Domnul Dumnezeu, amintit de
Noe, nu ar fi binevoit a potoli apele, nu ar fi fost nici o sansa de
salvare a ei. In acelasi chip si impotriva Corabiei Bisericii
Ortodoxe, ereticii au ridicat un razboi neindurator, si noi am socotit
a fi voia lui Dumnezeu de a lasa urmasilor prezentul tom impotriva
lor, asa incit hotaririle cele scrise aici sa fie fara doar si poate
in apararea Ortodoxiei noastre. Dar pentru ca documentul sa nu fie
prea impovarator (greoi) pentru oamenii simpli, am hotarit a-l pune in
opt capete lesnicioase, dupa cum urmeaza:

Din Vechea Roma au venit anumiti oameni care au invatat acolo sa
gindeasca latineste. Dar cel mai rau lucru e ca inainte au fost
bizantini, nascuti si crescuti prin partile noastre; dar nu numai ca
si-au schimbat credinta, dar au si ridicat razboi Ortodoxiei si
adevaratelor dogme ale Bisericii de Rasarit si s-au razvratit
impotriva lui Hristos Insusi, impotriva dumnezeiestilor Apostoli si
Sfintelor Sinoade ale Sfintilor Parinti care ni le-au lasat. Drept
pentru care i-am taiat ca niste madulare putrede si
HOTARIM

I. Orisicine nu ar marturisi cu inima si cu gura ca este madular al
Bisericii de Rasarit botezat ortodox si ca Sfintul Duh purcede numai
de la Tatal fiintial si ipostatic, asa cum Hristos spune in
Evanghelie, ci Duhul purcede de la Tatal si de la Fiul in acelasi
timp, unul ca acesta sa fie lepadat afara de Biserica si sa fie
anatema.

II. Orisicine nu ar marturisi ca in taina Sfintei Liturghii, laicii
trebuie sa se impartaseasca odata cu cele doua sfinte parti, a
Preasfintului Trup si a Preasfintului Singe, ci sa spuna ca este de
ajuns a primi numai trupul pentru ca singele este inclus, chiar daca
Hristos le-a sfintit separat si le-a daruit fiecaruia din Apostoli,
unul ca acesta sa fie anatema.

III. Orisicine ar spune ca Domnul nostru Iisus Hristos la Cina cea de
Taina a folosit azime ca si evreii si nu piine dospita, unul ca acesta
sa fie departe de noi si sub anatema ca unul ce gindeste ca un evreu
si vrea sa introduca doctrina lui Apolinarie si a armenilor in
Biserica lui Hristos, cu a Carui incuviintare il dam de doua ori
anatemei.

IV. Orisicine ar spune ca atunci cind Hristos Dumnezeu va veni sa
judece lumea, El nu va veni sa judece sufletele impreuna cu trupurile,
ci numai sa hotarasca asupra trupurilor, sa fie anatema.

V. Orisicine ar spune ca atunci cind mor, sufletele crestinilor care s-
au pocait in aceasta viata dar nu si-au cistigat mintuirea merg in
Purgatoriu - care este un basm grecesc - unde focul si chinurile ii
purifica, si ei cred ca nu sunt chinuri vesnice - asa cum credea
blestematul Origen - si dau din aceasta pricina slobozire pacatelor,
pe unii ca acestia ii dam anatemei.

VI. Orisicine ar spune ca Papa e capul Bisericii si nu Hristos
Dumnezeu, si ca Papa are autoritatea de a trimite in Rai prin
scrisorile sale, si ca poate ierta pacatele prin plata indulgentelor,
unul ca acesta sa fie anatema.

VII. Orisicine nu ar urma hotaririle Bisericii statuate in cele Sapte
Soboare Ecumenice si Sfintele Pasti socotite pentru a le urma, ci vrea
sa urmeze noua inventie a pascaliei si a noului calendar al
astronomilor atei papisti, si vor sa rastalmaceasca si sa distruga
dogmele si traditia Bisericii care noi le-am mostenit de la Sfintii
Parinti, anatema unora ca acestia si sa fie indepartati de Biserica si
de impartasirea credintei.

VIII. Rugam pe toti binecredinciosii ortodocsi: ramineti in credinta
stramoseasca ce-ati invatat-o pina acum, in care v-ati nascut si
crescut, si cind vremurile o vor cere, varsati-va singele pentru a
pastra credinta mostenita de Sfintii Parinti. Luati aminte la cele
scrise mai inainte si credeti ca Hristos va va ajuta sa le impliniti.
Fie ca umila noastra binecuvintare sa fie cu voi cu toti. Amin.

Urmeaza semnaturile ierarhilor:

Ieremia al Constantinopolului

Silvestru al Alexandriei

Sofronie al Ierusalimului


AU PUTERE DE DECIZIE IDENTICA CU A UNUI SINOD ECUMENIC. Acum intelegi in ce erezie sunt toti catolicii?! Si toti cei care au acceptat diavoleasca inventie a masonului Meletie Metaxakis, numita "calendar iulian indreptat"? Si ca toti acestia se gasesc sub anatema acestui Sinod?
Reply With Quote
  #446  
Vechi 18.11.2010, 07:38:33
ioannistor ioannistor is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.11.2010
Mesaje: 31
Implicit Tot pentru Erethorn

Traditia trebuie lasata asa cum a fost stabilita de Sfintele Sinoade Ecumenice. Orice modificare a ei functie de "anumite necesitati descoperite de Biserica" reprezinta o innoire a Sfintei Traditii si ca urmare e supusa anathemismelor mentionate in mesajul trecut.

Acum sa raspund la a doua intrebare a ta, citez:
Citat:
2. Va rog sa explicati mai detaliat cum se sincronizeaza timpul spiritual, ceresc, despre care vorbiti, cu timpul profan, masurat fie dupa calendarul iulian fi dupa cel gregorian. Unde apare intersectia dintre cele doua si in ce temei ?
Raspuns:

Voi prezenta mai pe larg modul in care inlocuirea calendarului iulian niceean [al Sfintilor Parinti ai Intaiului Sinod Ecumenic de la Niceea de la anul 325 dupa Hristos] cu calendarul gregorian afecteaza respectarea Sfintelor Canoane.

Voi incepe cu cele patru reguli privitoare la data praznuirii Pastelui, stabilite de Sfintii Parinti ai Sinodului I Ecumenic de la Niceea:

1.Pastile trebuie praznuit intotdeauna dupa primavareasca isimerie (echinoctiul de primavara) – stabilita o data pentru totdeauna din motive teologice la 21 martie pentru fiecare an si nimanui sa nu-i fie iertat a schimba aceasta data, fie el mirean sau ierarh;

2. Pastile nu se cade a se praznui in aceeasi zi cu evreii;

3. Pastile nu trebuie sa se tina niciodata mai inainte de primavareasca isimerie (echinoctiul de primavara), ci dupa cea dintai luna plina a lui martie, care va fi dupa echinoctiu;

4. Pastile sa se tina in cea dintai duminica care va fi dupa luna plina a lui martie (cf. Pidalionului).

Regulile 1. si 2. le avem din Canonul 7 al Sfintilor Apostoli, iar 3. si 4. sunt stabilite de predaniile Sfintilor Parinti.

Deci, data Pastelui e legata de doua fenomene creesti (echinoctiul de primavara – 21 martie, data neschimbatoare) si luna pascala (sau plina, cu data schimbatoare). Luna pascala poate cadea mai devreme sau mai tarziu fata de echinoctiul de primavara (21 martie), de unde rezulta instabilitatea datei Pastelui. In cazul in care luna plina cade incepand cu 21 martie se numeste luna pascala, iar daca cade inainte de 21 martie se numeste nepascala, caz in care se mai asteapta 29 de zile (= perioada dupa care luna revine in acelasi punct din spatiu), dupa care apare urmatoarea luna plina si de aici in continuare se calculeaza data Pastelui.

Exemplu de calculare a datei Pastelui:
1. 20 martie (2 aprilie stil nou) = luna plina nepascala; se mai asteapta 29 de zile pana la 18 aprilie (1 mai s.n.). In cazul in care 18 aprilie cade duminica, se mai asteapta inca 7 zile , pana duminica viitoare (25 aprilie, 8 mai s.n., data care poate fi cea mai tarzie la care se praznuieste Pastile);

2.daca una dintre datele 21 martie, 22 martie, 23 martie, etc, va fi zi cu luna plina, atunci aceasta luna plina este si pascala. In plus, daca prima luna plina de dupa echinoctiul de primavara cade duminica, se mai asteapta o saptamana, pana duminica urmatoare, cand se va praznui Pastile. In caz contrar (prima luna plina de dupa echinoctiul de primavara nu cade duminica), Pastile va fi praznuit in prima duminica de dupa aceasta data.

IMPORTANT: Din punctul de vedere al teologiei, Domnul Iisus Hristos nu este numai capul nevazut al Bisericii, ci si axa timpului, centrul istoriei religioase a omenirii. Inainte de El, istoria se indrepta spre El, era orientata mesianic spre El, cu alte cuvinte, era timpul de asteptare. Hristos e vesnic prezent in timp, in Biserica si in istorie. Dupa intruparea Fiului lui Dumnezeu, a inceput “plinirea vremii” (Efeseni, 1, 10). Fiecare act divin din iconomia mantuirii a avut loc in trecut, intr-un anumit moment al istoriei, insa care moment devine prezent continuu in tainle Bisericii. Astfel, in timpul marilor praznice, ca Invierea Domnului sau Nasterea Domnului, noi ne transformam intr-un fel in martori oculari ai evenimentelor, devenind contemporani cu ele.

(va urma)
Reply With Quote
  #447  
Vechi 18.11.2010, 07:39:55
ioannistor ioannistor is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.11.2010
Mesaje: 31
Implicit Pentru Erethorn (II)

Raspuns la a doua ta intrebare:

II. CALENDARUL BISERICESC IULIAN DE LA NICEEA [continuare a postului precedent]

Calendarul iulian a fost alcatuit de astronomul din Alexandria [Egipt] Sosigene la anul 45 i. Hr. pe vremea si din ordinul imparatului roman Caius Iulius Caesar [100 - 44 i. Hr.], de unde i se trage si numele. Conducandu-se de anul astral, Sosigene a intocmit pentru prima oara un calendar solar stiintific, conform datelor stiintei astronomice aflate in floare la acel moment in Alexandria.

Cu toate ca acest calendar, iulian, este orientat spre anul astral, calculul si durata lui nu coincide cu anul astral. Intai, Sosigene cunoscand exact durata anului tropic, a restabilit coincidenta anului civil (calendaristic) cu cel astronomic si a determinat pentru viitor durata anului calendaristic de 365 de zile. Deoarece durata anului tropic (solar) este mai mare cu 6 ore decat aceea a anului civil (calendaristic) , Sosigene a hotarat sa introduca cate o zi in plus la fiecare patru ani calendaristici (civili). Altfel spus, la fiecare patru ani exista cate un an de 366 zile, numit an bisect. Astfel, coincidenta anului civil cu cel astronomic trebuia sa se restabileasca dupa fiecare patru ani.
Anul tropic nu poate fi considerat mai exact decat cel astral, dar este mai accesibil decat acesta din urma. Iar calendarul iulian realizeaza cea mai buna egalizare a anului astral cu cel tropic (solar sau astronomic), deoarece a fost intocmit tinandu-se cont de principalele corpuri astronomice: soarele; luna; stelele. Din motivul expus, calendarul iulian e considerat un calendar bisericesc autentic.

In anul 325, Intaiul Sinod Ecumenic de la Niceea, care a stabilit si principalele dogme al Ortodoxiei, a adoptat calendarul iulian drept calendar ecleziastic (bisericesc) introducand in acest calendar si periodul de 7 zile ale vechii saptamani a iudeilor. La acest Sinod, Sfintii Parinti au stabilit un calendar unitar pentru Biserica Ortodoxa si au stabilit o formula de calcul pentru a afla cu exactitate data Invierii Mantuitorului si Domnului nostru Iisus Hristos.

In scopul determinarii acestei formule de calcul, Sfintii Parinti ai Bisericii s-au folosit de calendarul evreiesc pentru ciclul lunar si de calendarul iulian pentru ciclul solar. Sincronizarea celor doua calendare a dat nastere unui ciclu de 532 de ani, ciclu care se numeste MARELE INDICT si dupa care pozitia Sfintelor Pasti in calendarul bisericesc se repeta (DE EXEMPLU, Sfintele Pasti din anul 1000 au cazut la aceeasi data cu Sfintele Pasti din anul 1532)

Cum s-a ajuns ca durata MARELUI INDICT sa fie stabilita la exact 532 de ani? Pentru sincronizarea celor doua calendare, evreiesc si iulian, era necesara determinarea perioadei de timp dupa care datele calculate in cele doua sisteme calendaristice diferite coincid si se realiniaza. În acest scop trebuiau calculate lungimea medie a lunii lunare si a anului solar. Astfel de masuratori astronomice fusesera facute cu suficienta precizie inca din antichitate, iar rezultatele lor erau cunoscute de catre Sfintii Parinti, respectiv:
a) Dupa o perioada de 19 ani, fazele lunii cad la aceleasi date ca in primul an al ciclului;
b) Dupa o perioada de 28 ani, soarele incherie un ciclu, dupa care datele calendarului cad in aceleasi zile ale saptamanii, precum la inceputul ciclului.
Cunoscand aceste calcule astronomice Sfintii Parinti au unit ciclul solar cu cel lunar intr-o perioada de timp numita MARELE INDICT, obtinuta prin combinarea ciclului lunar de 19 ani cu ciclul solar de 28 ani, perioada egala cu 532 ani (deoarece 19 X 28 ani = 532 ani).
La incheierea celor 532 ani ai MARELUI INDICT, ciclurile lunar si solar, dar si zilele saptamanii revin la aceleasi date din primul an al INDICTULUI.

Asadar, Sfintii Parinti de la Niceea, calauziti de Duhul Sfant, au reusit sa sincronizeze calendarele evreiesc si iulian, inexacte prin ele insele, pentru a obtine un calendar ce are importanta stiintifica de a corela fazele lunii cu echinoctiuil de primavara (cunoscut drept CALENDARUL BISERICESC IULIAN DE LA NICEEA). In plus, respectarea conditiilor impuse de Canonul 7 al Sfintilor Apostoli, ofera acestui calendar o valoare ecleziastica intrinseca deosebita, practic de neinlocuit.

Calendarul bisericesc iulian de la Niceea slujeste la randuirea tipicului sarbatorilor de peste an, el fiind constituit din doua cicluri:

a) Ciclul sarbatorilor cu data fixa (stabilita la o anumita data in calendar), numit si CICLUL MINEIULUI (termen provenit din cuvantul grecesc “menaion”);
b) Ciclul sarbatorilor cu data schimbatoare, numit si ciclul pascal, sarbatori a caror data de praznuire depinde de data Invierii Domnului, care este variabila.
Reply With Quote
  #448  
Vechi 18.11.2010, 09:20:48
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioannistor Vezi mesajul
2. Pastile nu se cade a se praznui in aceeasi zi cu evreii;
Am selectat din postarea dumneavoastra ceea ce mi se pare exemplificativ.

Aici se afla esenta, domnule. Sa nu sarbatorim impreuna cu evreii (desi Isus a fost evreu si a sarbatorit Pastele evreiesc); sa nu sarbatorim impreuna cu catolicii, impreuna cu x si cu Y, pentru a sublinia la fiecare Paste pe care il sarbatorim ca suntem unici, ca numai noi avem adevarul, ca ceilalti merg in iad, ca suntem superiori, ca suntem buricul pamantului.

Asta e esenta, domnule.

Motivatia reala care sta la fundatia stilismului, a anti-ecumenismului agresiv, a sede-vacantismului si a altor miscari extremiste si habotnice, fie ele ortodoxe, catolice sau protestante, este necrestina.

Spuneti-mi, domnule, daca dumneavoastra, ca un bun credincios al Bisericii stiliste, urmati sfatul care apare pe site-ul Mitropoliei Slatioara:

Mai mărturisim și împreună cu Sfântul Paisie de la Neamț, care zice: „Au doară nu eretici sunt râmlenii (romano-catolicii) cu al lor papă? Bine știu că vei zice că sunt eretici. Și de vreme ce sunt eretici, precum și cu adevărat sunt, atunci Sfânta noastră Biserică îi afurisește pe dânșii. Și pe care Sfânta Biserică îi afurisește și eu, împreună cu Biserica, fiul ei fiind, îi afurisesc. („Cuvinte și scrisori duhovnicești" - vol.II, Ed. Tipogr. Centrală, Chișinău, 1999, p.49).

Spuneti-mi, domnule, ma considerati ca fiind afurisit de Biserica dumneavoastra, si in consecinta, ma afurisiti si dumneavoastra ?

Meditati, va rog, la urmatoarele versuri: Ubi caritas et amor, Deus ibi est.
Reply With Quote
  #449  
Vechi 18.11.2010, 09:25:07
ioannistor ioannistor is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.11.2010
Mesaje: 31
Implicit

Dar mai bine iti explica Sf. Vasile cel Mare in Omilii la Hexameiron (despre calendarul ceresc si cel bisericesc)

Descarca:
http://www.misiune-ortodoxa.ro/new/d...e-cel-mare.pdf

si citeste si dupa aceea mai discutam.

Sau:
http://www.hexaimeron.ro/Calendar/Ca...isericesc.html

scris de preotul Dan Badulescu, fost preot catolic.

In alte polemici nu mai intru cu tine.
Reply With Quote
  #450  
Vechi 18.11.2010, 09:53:01
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Totusi, ati fi putut sa-mi raspundeti, deoarece eu discut cu dumneavoastra.

Ma afurisiti ? Sau, in alta formulare, sunt afurisit ?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ortodoxia si ecumenismul Eugen7 Dogmatica 234 02.02.2017 23:49:09
Ecumenismul ancah Despre Biserica Ortodoxa in general 43 15.04.2014 21:26:13
Ortodoxia și ecumenismul monoteist doctor_faustus Despre Biserica Ortodoxa in general 2 04.10.2010 22:48:14
Ecumenismul IonelaCristina Biserica Ortodoxa si Massmedia 10 03.04.2007 17:46:17