Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Impartasania (Taina Euharistiei)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.11.2010, 11:40:36
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Intre cei care incearca sa se impartaseasca saptamanal este cineva care a citit scrierile sfantului Nicodim Aghioritul si traieste dupa sfaturile acestuia pentru crestini?
(Eu nu am citit inca decat Razboiul nevazut si fragmente din alte carti.. )

(Florin Ionut, te-am citat pe tine nu pt ca iti adresez tie intrebarea, ci pt ca acea carte este adesea adusa argument pt impartasire deasa.. dar sfantul Nicodim Aghioritul a scris multe despre viata/lupta crestinilor si sunt lucruri destul de "dure" pt omul modern)
Bine ai zis ca incearca, pentru ca eu nu reusesc sa ma impartasesc saptamanal fara spovedanie. Rar cand trec sapte zile si ma lasa constiinta sa ma apropii fara sa ma intalnesc mai intai cu duhovnicul meu. Insa ideea este tocmai asta, ca incerc sa ma impartasesc cat de des posibil - si pentru asta am baza in indemnurile atator Sfinti Parinti atat de citati de toti credinciosii.

Ce insemna sa traim dupa invataturile Sfintilor? Inseamna sa incercam mereu sa ne mentinem pe linia de plutire. Daca ne afundam, sa ne ridicam iarasi pentru a nu ne ineca in deznadejde. Inseamna sa cautam duhovnicul ori de cate ori avem nevoie de el, in caz ca am comis infractiunile care nu ne permit sa ne apropiem de Painea Vietii. Or, multi au impresia ca mai intai trebuie sa ajungem Sfinti, Drepti sau Cuviosi si abia dupa aceea sa cutezam a ne impartasi. Se vede bine ca nu este chiar asa, din spusele Sfintei Traditii. Pentru ca atunci cand s-au dat Canoanele 9 Apostolic si 2 de la Antiohia, lumea tot pacatoasa era si oamenii la fel de ispititi de pacate erau. Eu nu cred ca ei traiau in conditii speciale, ferite de pericolul caderii in pacate opritoare, nici vorba. Este doar imaginatia noastra care ne face sa credem ca televizorul, respectiv mediul modern de existenta este prea dificil comparativ cu cel de odinioara.

O data ce am plecat cu o gandire gresita despre rolul si sensul Sfintei Liturghii in viata crestineasca, greu ne va fi sa ne schimbam parerea. Nici mie nu mi-a fost si nu imi este usor. Dar, ignoram spusele horatate si intarite ale Sfintilor. De fapt... nu le cunoastem. Si cand vine cate unul care are curaj si se straduieste sa respecte sfintele Canoane si invataturi, incepem sa relativizam totul, sa "intrepretam canoanele in duh" - cum zicea un preot undeva prin Italia samd. Mai mult, cautam sa ii impiedicam pe cei care au tupeul sa se altoiasca pe Hristos, cum zice parintele meu duhovnic.

Bine ca vine postul si macar acum voi vedea mai multi ortodocsi ca se apropie Duminica de Sfantul Altar.

Ana, asteptam citatele dure pentru omul modern din Sfantul Nicodim Aghioritul, sa le comentam impreuna cu voce tare. Daniel tocmai a extras un fragment minunat mai sus care ne indeamna la meditatie si care raspunde excelent la intrebarea ta. Pana atunci, liniste si pace si Doamne ajuta.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.11.2010, 18:25:40
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit Dragoste de mama

Iata metoda prin care sa va puteti impartasii in fiecare saptamana :suferinta .
Topicul asta mi-a ramas in minte de mai mult timp.Ma tot gandeam si eu de ce nu e posibil sa ne impartasim mai des,si sa traim in consecinta ,cu fapte pline de cuatenie,ca sa nu ne opreasca de la spovedanie si impartasanie .
Pana am avut o revelatie .In fiecare duminica o mama isi aduce copilul care are picioarele paralizate si o anumita debilitate,vine cu caruciorul pana in preajma altarului,il ia in brate pe copil,si il impartaseste .Intre timp copilul a crescut,nu mai e asa usor,e aproape la fel de inalt ca ea.Dar ea,cu aceiasi putere si aceiasi vointa,fara sa astepte ajutor de la nimeni ,isi duce copilul la impartasit,precum altii isi poarta cu greu cucea lor .
Uneori se mai enerveaza(probabil greutatiile vietii) il mai rpede pe copil ,alteori copilul mai deranjeaza ,dar puterea credintei ei da aripi multor crestini care o vad,inclusiv mie.
Oare aceasta femee simpla sa fi citit recomandarile despre deasa impartasanie.Sa respecte ea scrierile Canoanaelor? Nu cred ca stie de ele.Ci suferinta de a isi vedea copilul neputincios,si speranta ca poate face ceva pentru el cand nimic nu pare de facut ,acestea o fac sa simta in sinea ei,ca face cel mai mare bine acelui copil necajit.
La fel si noi,de am fi cu adevarat loviti,sau de am avea cu adevarat probleme,nu ne-ar mai trebui atata chibzuiala,ci am alerga ca niste copii ,spre singura speranta de alinare care e impartita tuturor celor saraci :Trupul lui Hristos
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.11.2010, 21:10:17
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Thumbs down

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Iata metoda prin care sa va puteti impartasii in fiecare saptamana :suferinta .
Te rog sa ma crezi ca e complet aiurea acest "indemn", caci daca asteptam sa ajungem la bici , animale am fost nu oameni .E mult mai bine si de folos sa o facem preventiv , din convingere , cu dragoste si smerenie !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.11.2010, 19:31:46
daniil96 daniil96 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.09.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 376
Implicit

nimeni nu sustine ca trebuie sa ne impartasim rar

doar sustin ca pregatirea trebuie sa fie pe masura Darului primit


adica sunt unii care sustin ca trebuie sa te spovedesti si sa tii post inainte de a te impartasi

si altii care cred ca nu trebuie



cam la aceste aspecte se rezuma discutia


trebuie sa gasim deci argumente pentru aceste 2 aspecte:

1. trebuie sa postim inainte de Sfanta Impartasanie?
2. trebuie sa ne spovedim inainte de fiecare Sfanta Impartasanie?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.11.2010, 20:21:23
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de daniil96 Vezi mesajul
nimeni nu sustine ca trebuie sa ne impartasim rar

doar sustin ca pregatirea trebuie sa fie pe masura Darului primit


adica sunt unii care sustin ca trebuie sa te spovedesti si sa tii post inainte de a te impartasi

si altii care cred ca nu trebuie



cam la aceste aspecte se rezuma discutia


trebuie sa gasim deci argumente pentru aceste 2 aspecte:

1. trebuie sa postim inainte de Sfanta Impartasanie?
2. trebuie sa ne spovedim inainte de fiecare Sfanta Impartasanie?
Mie mi se pare firesc sa tinem post si sa ne spovedim inainte de sf Impartasanie
Nu stiu cine s-ar putea apropia de aceste infricosatoare taine,fara a se curata sufleteste si trupeste.Si nu stiu la ce i-ar folosi impartasania fara pocainta?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.11.2010, 16:02:21
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Mie mi se pare firesc sa tinem post si sa ne spovedim inainte de sf Impartasanie
Nu stiu cine s-ar putea apropia de aceste infricosatoare taine,fara a se curata sufleteste si trupeste.Si nu stiu la ce i-ar folosi impartasania fara pocainta?
Conform spuselor duhovnicului meu, Hristos trebuie sa vina in mod normal in viata noastra. Adica, atunci cand nu suntem in posturile lungi randuite de Biserica, nu trebuie sa postim. In rest, evident ca trebuie sa tinem post. Ba mai mult, conform canonului 66 apostolic, sambata si duminica nu avem voie sa tinem post (cu exceptia sambetei din Saptamana Patimilor), de aceea se si dezleaga la ulei si vin in marile perioade de post. Deci, va rog sa imi spuneti pe ce baza trebuie cele cateva zile de post dinaintea primirii impartasaniei? Pe mine duhovnicul m-a mustrat cand am facut asa ceva.

Iar pocainta... pai pocainta nu trebuie sa fie continua? In fiecare zi, tot timpul, eu nu stiam ca este cu pauze. Comiti infractiunea? Te caiesti, il cauti pe duhovnic, o iei de la capat. Mereu si mereu sa punem "inceput bun", pana la ultima suflare. Si asta indiferent ce mananci in saptamana respectiva, proteine animale sau numai legume si fructe.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.11.2010, 19:14:19
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Smile

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Conform spuselor duhovnicului meu, Hristos trebuie sa vina in mod normal in viata noastra. Adica, atunci cand nu suntem in posturile lungi randuite de Biserica, nu trebuie sa postim. In rest, evident ca trebuie sa tinem post. Ba mai mult, conform canonului 66 apostolic, sambata si duminica nu avem voie sa tinem post (cu exceptia sambetei din Saptamana Patimilor), de aceea se si dezleaga la ulei si vin in marile perioade de post. Deci, va rog sa imi spuneti pe ce baza trebuie cele cateva zile de post dinaintea primirii impartasaniei? Pe mine duhovnicul m-a mustrat cand am facut asa ceva.

Iar pocainta... pai pocainta nu trebuie sa fie continua? In fiecare zi, tot timpul, eu nu stiam ca este cu pauze. Comiti infractiunea? Te caiesti, il cauti pe duhovnic, o iei de la capat. Mereu si mereu sa punem "inceput bun", pana la ultima suflare. Si asta indiferent ce mananci in saptamana respectiva, proteine animale sau numai legume si fructe.
Ai accentuat foarte bine ,find de fapt o confirmare a celor spuse de mine la postarea userului iustin !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.11.2010, 19:52:13
daniil96 daniil96 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.09.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 376
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
...
Adica, atunci cand nu suntem in posturile lungi randuite de Biserica, nu trebuie sa postim. In rest, evident ca trebuie sa tinem post. Ba mai mult, conform canonului 66 apostolic, sambata si duminica nu avem voie sa tinem post (cu exceptia sambetei din Saptamana Patimilor), de aceea se si dezleaga la ulei si vin in marile perioade de post. Deci, va rog sa imi spuneti pe ce baza trebuie cele cateva zile de post dinaintea primirii impartasaniei? Pe mine duhovnicul m-a mustrat cand am facut asa ceva.
...

sa le luam pe rand si sa trecem la punctul 2 dupa ce il lamurim pe primul

ziceti ca nu trebuie sa tinem post si infranare inainte de Sfanta Impartasanie

eu am citit in mai toti duhovnicii romani ca trebuie tinut post si infranare cel putin 3 zile, mai bine 7, inainte de a te impartasi

ex. Parintele Cleopa "Infranarea de la mancare de dulce si de la orice pofta si necuratie trupeasca. Sotii sunt datori sa tina cel putn sapte zile de curatie inainte de Sfanta Impartasanie si inca trei zile dupa Sfanta Impartasanie. "


gresesc toti acesti duhovnici?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.11.2010, 16:14:44
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de daniil96 Vezi mesajul
nimeni nu sustine ca trebuie sa ne impartasim rar, doar sustin ca pregatirea trebuie sa fie pe masura Darului primit

adica sunt unii care sustin ca trebuie sa te spovedesti si sa tii post inainte de a te impartasi si altii care cred ca nu trebuie

cam la aceste aspecte se rezuma discutia

trebuie sa gasim deci argumente pentru aceste 2 aspecte:

1. trebuie sa postim inainte de Sfanta Impartasanie?
2. trebuie sa ne spovedim inainte de fiecare Sfanta Impartasanie?
Pregatirea este starea sanatoasa a crestinului, de atentie si de lupta impotriva pacatului. Si de cainta in caz de cadere. Si tot asa pana la moarte. O impartasanie deasa ne-ar tine mai treji, ne-ar ajuta enorm in razboiul nevazut, asa zic Sfintii Parinti.

Conform Sfintilor Nicodim Aghioritul si Nicolae Cabasila, pacatele care nu sunt de moarte nu constituie un obstacol pentru a ne cumineca. A nu se confunda pacatele cu greselile. Este o lista de pacate care necesita spovedanie obligatorie inainte de a ne apropia de Hristos:

Pentru a demonstra că cele spuse de noi mai sus sunt adevărate, vom cita din cel mai autoritar Sfânt Părinte care a scris despre Sfânta Liturghie – Sfântul Nicolae Cabasila. În Erminia sa el spune astfel: Cât timp suntem uniți și păstrăm legătura cu Hristos, trăim viață sfântă, sorbind izvor de sfințenie prin Sfintele Taine; dar dacă ne despărțim de Biserică – Trupul tainic al Său , în zadar vom gusta din Sfintele Taine, căci seva de viață nu mai curge prin mădularele moarte și tăiate. Și cine desparte mădularele de Trup? „Păcatele voastre stau ca un zid despărțitor între Mine și voi”, zice Domnul. Dar oare orice păcat ucide pe om? Nicidecum! Ci numai păcatul de moarte. Tocmai de aceea se și numește de moarte; căci există păcate care nu sunt spre moarte, spune Sfântul Ioan (I Ioan 5,17). Prin urmare credincioșii care n‑au săvârșit păcate de moarte nu sunt întru nimic opriți să se împărtășească cu Sfintele Taine și să devină părtași la sfințire, ca unii ce sunt încă mădulare vii, pentru că păstrează unitatea cu Capul (Hristos).Mai mult decât atât, în tratatul său Despre viața în Hristos, Nicolae Cabasila face o afirmație și mai directă spunând: pe cât este de nedrept să te împărtășești din Sfintele Daruri dacă ai săvârșit păcat de moarte și nu te‑ai spovedit, tot pe atât de mare greșeală ar fi să fugi de această Pâinecând n‑ai greșit de moarte!

Pentru a clarifica și mai mult lucrurile, dorim să arătăm care sunt aceste păcate de moarte pentru care Sfinții Părinți opresc de la Împărtășanie. Povățuirile de la sfârșitul Liturghierului opresc de la Împărtășanie pentru următoarele păcate: trufia, iubirea de argint, desfrânarea (sub orice formă: malahie, adulter, sodomie, gomorie etc.), mânia și răzbunarea, lăcomia, zavistia și lenevirea spre faptele cele bune. La acestea se adaugă o altă categorie de păcate la fel de grave (sau chiar mai grave unele dintre ele) și care, de asemenea, opresc automat de la Împărtășanie. Acestea sunt: minciuna și mărturia falsă, descântecul și vrăjitoria (atât cel care face, cât și cel căruia i se face), furtul sau orice alt fel de nedreptate socială, bătaia și omorul (inclusiv avortul), răspândirea sau simpla aderență la o idee sectară (eretică) sau antieclesială, furtul de cele sfinte și nerespectarea rânduielilor bisericești (suprimarea samovolnică a posturilor, afară de motiv de boală; comuniunea euharistică cu eterodocșii; încălcarea gravă a Canoanelor bisericești etc.), hula împotriva lui Dumnezeu și negarea existenței Lui, fie prin ateism, fie prin sincretism (creștinism + yoga, credința în reîncarnare, meditația transcendentală etc.). Toate aceste păcate (și altele înrudite cu ele) sunt grave sau deosebit de grave și de aceea nici un duhovnic nu le poate dezlega fără a da vreun canon (epitimie), cât de mic, dar și în aceste cazuri se pot admite și excepții.Iar creștinii care au făcut măcar unul dintre aceste păcate (indiferent de treapta ierarhică) trebuie să meargă neapărat la duhovnic să se spovedească, să‑și facă canonul și abia după aceea să îndrăznească să se apropie de Sfintele Taine.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.11.2010, 23:28:56
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul

Ce insemna sa traim dupa invataturile Sfintilor? Inseamna sa incercam mereu sa ne mentinem pe linia de plutire. Daca ne afundam, sa ne ridicam iarasi pentru a nu ne ineca in deznadejde. Inseamna sa cautam duhovnicul ori de cate ori avem nevoie de el, in caz ca am comis infractiunile care nu ne permit sa ne apropiem de Painea Vietii. Or, multi au impresia ca mai intai trebuie sa ajungem Sfinti, Drepti sau Cuviosi si abia dupa aceea sa cutezam a ne impartasi. Se vede bine ca nu este chiar asa, din spusele Sfintei Traditii. Pentru ca atunci cand s-au dat Canoanele 9 Apostolic si 2 de la Antiohia, lumea tot pacatoasa era si oamenii la fel de ispititi de pacate erau. Eu nu cred ca ei traiau in conditii speciale, ferite de pericolul caderii in pacate opritoare, nici vorba. Este doar imaginatia noastra care ne face sa credem ca televizorul, respectiv mediul modern de existenta este prea dificil comparativ cu cel de odinioara.

O data ce am plecat cu o gandire gresita despre rolul si sensul Sfintei Liturghii in viata crestineasca, greu ne va fi sa ne schimbam parerea. Nici mie nu mi-a fost si nu imi este usor. Dar, ignoram spusele horatate si intarite ale Sfintilor. De fapt... nu le cunoastem. Si cand vine cate unul care are curaj si se straduieste sa respecte sfintele Canoane si invataturi, incepem sa relativizam totul, sa "intrepretam canoanele in duh" - cum zicea un preot undeva prin Italia samd. Mai mult, cautam sa ii impiedicam pe cei care au tupeul sa se altoiasca pe Hristos, cum zice parintele meu duhovnic.

Bine ca vine postul si macar acum voi vedea mai multi ortodocsi ca se apropie Duminica de Sfantul Altar.

Ana, asteptam citatele dure pentru omul modern din Sfantul Nicodim Aghioritul, sa le comentam impreuna cu voce tare. Daniel tocmai a extras un fragment minunat mai sus care ne indeamna la meditatie si care raspunde excelent la intrebarea ta. Pana atunci, liniste si pace si Doamne ajuta.
Citat din Sf. Nicodim Aghioritul (pa care l-ai citat si tu in legatura cu deasa impartasire):
"Deci acum ai vazut foarte clar ca viata si desavarsirea duhovniceasca nu consta in aceste virtuti de care am vorbit sa stii ca ea nu consta in orice alte lucruri, ci in acestea : cunoasterea bunatatii si maririi lui Dumnezeu, a nimicniciei si inclinarii noastre la orice rau ; in iubirea de Dumnezeu si ura de noi insine, in supunerea nu numai lui Dumnezeu, dar si tuturor creaturilor peutru dragostea de Dumnezeu, in respingerea oricarei vointi a noastra, in perfecta ascultare de vointa divina si in legatura cu acestea ca noi sa dorim si sa facem toate aceste lucruri numai pentru marirea lui Dumnezeu, pentru placerea Lui, fiindca si El voieste astfel si pentru ca-i bine ca noi sa-L iubim si sa-l slujim."

Cam in toate scrierile lui, sfantul insista asupra a ceea ce am iongrosat: taierea voii proprii. Nu doar in cele mari, ci si in cele mai mici detalii ale existentei!

Alt citat despre lupta impotriva poftelor:
"Deci, tu frate, daca doresti s-ajungi la inaltimea acestei perfectiuni, trebuie sa practici o continua supraveghere si violenta asupra-ti ca sa fii pretutindeni cuceritor si sa-ti poti infrana toate poftele mari si mici, fiindca este nevoie a fi pregatit cu toata ravna sufletului tau pentru aceasta lupta, ( fiindca coroana nu-i data cuiva daca nu se arata luptator ). Acest razboiu pe cat e mai greu decat oricare altul, ( pentru ca luptam impotriva noastra insine si totodata luptam impotriva celor ai nostri ), pe atat victoria ce-o castigam intr-insul va fi mai mareata decat oricare alta si mai placuta lui Dumnezeu. Daca esti atent si cu grija a distruge toate poftele dezordonate, toate placerile si dorintele tale, vei fi mai bineplacut lui Dumnezeu si-L vei sluji mai bine decat torturandu-ti corpul si postind mai mult decat vechii eremiti ; mai bine chiar decat a converti mii de suflete, ele insile fiind framantate de patimi. Pentruca desi Dumnezeu iubeste mai mult intoarcerea Sufletelor decat omorarea unei mici pofte, totusi, tu frate, aceasta nu insemneaza ca tu sa doresti ori sa faci ceva mult mai esential decat ceea ce Dumnezeu cere si doreste mai mult dela tine. Pentru El este mult mai bineplacut ca sa lupti si sa-ti
mortifici pasiunile, decat sa-I slujesti intr-un fel ori altul, chiar de-i mare si important neglijandu-ti patimile si poftele"

Cat despre cat mananci, de ex, sfantul spune ca nu trebuie sa mananci mai mult decat este necesar! (ceea ce ar anula cafeaua de dimineata, ciocolata si croissantul.. nu? eu asa vad lucrurile. Ca nu-ti omori poftele sau vointa personala rasfatandu-te cu mici lucruri care-ti plac).

Despre televizor.. ce sa zic? Normal ca nu este bun pt crestini? Cand vezi femei in bikini la ora de maxima audienta si iti plac.. nu este curvie pt te invoiest cu pacatul in gand in loc de a fugi de ispita?
Dar ca sa raman la citate din Razboiul nevazut, exista un capitol "ferirea mintii de curiozitate": "Informatiile, noutatile proaspete si toate prefacerile si schimbarile mici si mari ale lumii si ale tarii tale sa fie pentru tine ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic".
Curiozitate lumeasca este considerata o capcana... deci nu televizor.


Mai departe:
"Fii un culegator harnic al lucrurilor duhovnicesti si ceresti. Nu cauta sa cunosti altceva in lume decat pe Cel Rastignit; Viata si Moartea Lui. Acestea cer luarea aminte a ta. Astfel vei fi mult bineplacut lui Dumnezeu, Cel ce socoteste alesii si iubitii Lui pe cei ce-L iubesc si-nvata a face voia Lui.


Orice alta chestiune, orice alta informatie si intrebare este egoism si mandrie. Prin aceste unelte diavolul cauta sa castige vointa celor ce dau atentie vietii duhovnicesti. El lupta din toate puterile si se sileste a invinge mintea lor cu curiozitati de acest fel. El vrea sa cucereasca prin aceste mijloace ambele, mintea si vointa.

Prin urmare, cauta adesea a da oamenilor notiuni, fie ele chiar inalte, subtile si curioase, mai ales celor ce vor sa le pastreze in minte si celor ce repede se ataseaza lor.

Stapaniti de placeri, de discutii asupra acestor notiuni inalte, prin care ei gresit socotesc a placea lui Dumnezeu, uita a-si curati inimile, a se gandi la slaba lor cunoastere, la adevarata mortificare si la taierea vointei. Sunt cuprinsi de patima mandriei si devin ei insisi idolii cugetarii lor. "

Last edited by anna21; 08.11.2010 at 23:31:44.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sa ne impartasim des sau rar? Va_iubesc Impartasania (Taina Euharistiei) 978 17.05.2017 03:29:00
Cum sa ne impartasim? Adriana-Simona Impartasania (Taina Euharistiei) 21 09.01.2014 15:17:16