Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Impartasania (Taina Euharistiei)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.11.2010, 22:12:18
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Intre cei care incearca sa se impartaseasca saptamanal este cineva care a citit scrierile sfantului Nicodim Aghioritul si traieste dupa sfaturile acestuia pentru crestini?
(Eu nu am citit inca decat Razboiul nevazut si fragmente din alte carti.. )

(Florin Ionut, te-am citat pe tine nu pt ca iti adresez tie intrebarea, ci pt ca acea carte este adesea adusa argument pt impartasire deasa.. dar sfantul Nicodim Aghioritul a scris multe despre viata/lupta crestinilor si sunt lucruri destul de "dure" pt omul modern)

A te impartasi saptamanal nu este gresit,nici daca te impartasesti mai rar nu se greseste.Depinde de dorinta crestinului,asta e concluzia mai de pe urma.Important este sa nu trecem termenul de 3-4 saptamani fara sa ne impartasim,sau maxim 40 de zile.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.11.2010, 00:07:55
Mani Mani is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.04.2007
Locație: Elvetia, Zürich
Religia: Ortodox
Mesaje: 75
Implicit

De mare folos mi-a fost cu ani in urma articolul Ierom. Petru Pruteanu:
http://www.blog.teologie.net/2010/01...ne-impartasim/

Am devenit ortodoxa cu vreo 6 ani in urma. In Biserica se impartaseau putini si rar. Erau duminici cand nici macar copii nu erau ca sa se impartaseasca. Ma durea cand auzeam cuvintele "ne-am invrednicit sa ne impartasim cu preacuratele si de viata facatoarele Tale Taine", cand nimeni nu se impartasise.
In acea perioada de inceput am dat de articolul parintelui Petru. Cele spuse acolo au fost intarite si de mitropolitul nostru, IPS Iosif, de la Paris.
Lor le datorez curajul de-a ma impartasi des. E cea mai mare bucurie si binecuvantare.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.11.2010, 10:41:15
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit Un fragment din articolul mai sus mentionat

De la început trebuie să afirmăm că Sfinții Părinți nu au vă*zut împărtășirea cu Trupul și Sângele lui Hristos doar ca pe o încu*nunare a unui efort ascetic sau ca pe o „răsplată” pentru cel ce merge bine pe calea ce duce spre mântuire, ci și ca pe un „medi*cament” oferit celor slabi, căci nu cei sănătoși au nevoie de doc*tor, ci cei bolnavi (Matei 9:12). Altfel spus, în plan ecle*sio*lo*gic și eshatologic, împărtășirea cu Sfintele Taine este într‑adevăr un scop, adică ceea ce încununează viața noastră în Hristos și ne unește „pe noi înșine și unii pe alții”[3], dar în plan personal, îm*părtășirea este totuși un mijloc și o „hrană de drum”, fără de care călătoria noastră în această lume este sor*tită eșecului.

Tocmai de aceea problema devine delicată, căci se uită ade*seori că Împărtășania se dă mai întâi „spre iertarea pă*catelor” (Matei 26:26‑28) și abia apoi „spre viața de veci”[4]. Ni*meni nu poate dobândi viața de veci dacă mai întâi n‑a scăpat de pă*cat și de patimile generate de el. Dar singura posibi*litate de rea*lizare a acestui lucru este lupta împreună cu Hristos, pe Care‑L primim în noi prin Sfintele Taine. Și prin Taina Po*că*inței se dă iertarea păcatelor, dar Pocăința este privită ca un „stadiu pregătitor”, o anticameră a „vederii luminii celei ade*vărate” și a primirii „Duhului ceresc”. Mai mult decât atât, în afara legăturii euharistice cu Hristos, nici pocăința nu are forța cuvenită și, ca să argumentez acest lucru, voi da exemplul Sfintei Maria Egipteanca.

Ceea ce vedem uimitor în viața ei nu este neîmpărtășirea de‑a lungul câtorva zeci de ani (chiar dacă unii își găsesc în această scriere hagiografică un argument în sprijinul propriei ignoranțe), ci faptul că înainte de a merge în pustie, când abia făcuse făgăduință de pocăință Maicii Dom*nului[5], dar nu îm*pli*nise nici cea mai mică parte a cano*nului ce‑l „merita” pentru păcatul desfrânării, ea s‑a îm*părtășit cu Sfintele Taine în bi*se*rica Înaintemergătorului de lângă Iordan și abia după aceea a mers în pustie să se pocă*iască.[6] Deci Sfânta Maria nu a ne*gli*jat în nici un fel lucrarea iertătoare și sfințitoare a Sfintelor Taine. Mai mult decât atât, ea a fost convinsă că fără Hristos nu poate face nimic (Ioan 15:5) și de aceea nici nu și‑a conce*put pocăința fără lucrarea tainică a lui Hristos prin Sfintele Taine. Vedem deci că așa‑zi*sul „argument” în favoarea unei împărtășiri mai rare nu este valabil. Cazul Sfintei Maria Egip*teanca este în mod clar unul special și aproape unic, chiar dacă mai există și alți sfinți care s‑au împărtășit rar.

Majoritatea Sfinților Părinți însă, în baza tradiției apostolice și a părinților din primele veacuri (Ignatie Teoforul, Irineu de Lyon ș.a.), a practicat și a recomandat „oamenilor obișnuiți” (fără o harismă specială) împărtășirea deasă și chiar foarte deasă – sau mai corect: sistematică, considerând Împărtășania ca fiind „singurul remediu” împotriva patimilor, dar nu fără o ne*voință as*cetică[7]. De aceea considerăm necesară prezentarea în*vă*ță*tu*rii Sfinților Părinți ai Răsăritului vizavi de această pro*blemă, fă*când abstracție de orice interpretări inovatoare sco*lastice, atât de mult prezente în teologia noastră. Vom ar*gu*menta prin texte li*turgice și patristice, nu prin sofisme și ra*țio*namente omenești nefondate.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sa ne impartasim des sau rar? Va_iubesc Impartasania (Taina Euharistiei) 978 17.05.2017 03:29:00
Cum sa ne impartasim? Adriana-Simona Impartasania (Taina Euharistiei) 21 09.01.2014 15:17:16