![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu nu am scris ca nu trebuie sa sa simtim placere, ci sa nu o cautam. In multe lucruri exista placere (nu numai in sexualitate), nu am zis ca trebuie sa ne chinuim sa nu o simtim, ci doar sa o consideram ceva supraadaugat, daca vrei. (Eu nu stiu cum traiau mai demult oamenii, dar astazi sunt setati/ programati sa caute in permanenta placerea.. suntem cufundati in aceasta mentalitate si nu o mai percepem ca nefireasca. Daca are cineva curiozitatea sa fie atent cate lucruri face zilnic doar pentru placere, ar fi uimit. De la cafeaua de dimineata, parfumul, muzica din autoturism etc... in permanenta vanam placeri marunte.) Citat:
Parerea mea, sper sa nu creez oroare aici.. sexul oral nu tine atat de stimulare, cat de un joc al dominarii si submisiunii.. Aceasta este sursa placerii, nu simpla stimulare. Cu aceste lucruri iesim din domeniul firescului, cred eu. Cine practica astfel de lucruri stie ca un element esential este dominarea celuilalt prin placere. Si de aici.. ce sa spun.. limita este data de limita imaginatiei. Chiar sunt curioasa: biserica catolica a stabilit daca alte lucruri.. stiu si eu utilizarea costumatiei, gheata, alcool, menta, striptease in fata sotului, muscare, lingere, zgariere, pene.. sunt practici admisibile cat timp finalitatea este "normala"? Cand accepti placerea ca un scop pe care trebuie sa-l atingi, nu mai poti trasa limite ale comportamentului acceptabil vs. neacceptabil. Pur si simplu, nu poti. Pt ca erotismul/placerea izvorasc din imaginatia noastra si putem erotiza intreaga lume (ceea ce se intampla, de fapt - asta ne invata publicitatea) in satisfacerea placerilor noastre. Si nu mi se pare corecta mentalitatea ca este un act de generozitate sa oferi sotului placere. Am mai spus, este o negociere: oferi placere, iei putere/ influenta (dupa cum obervase si alt user in postarile lui). Si daca stai sa observi femeia comuna care poarta fusta stramta, tocuri si ruj (apropo, ati ghicit cum decodifica creierul barbatului imaginea unei guri rujate?): toate acestea sunt incercari e dominare prin dorinta a barbatului. (Ma opresc aici ca sunt deja prea haotica). |
|
#2
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ma distreaza si ma inspaimanta in acelasi timp aceasta afirmatie, ca si celelalte detalii de mai sus despre ce anume permite Biserica (catolica) mai sus si ce nu. Trecand peste faptul ca este cam ciudat cate ganduri despre sexualitate si ce cunostiinta amanuntita despre ea ies din mintea unor preoti celibatari, presupusi feciori, cred ca perverse sunt nu numai anumite practici, ci si ocuparea mintii cu definirea a ceea ce este exact pervers si ce nu; este o precizie intr-adevar matematica pe care eu o gasesc inspaimantatoare.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nasol. Inseamna ca, in pat, ortodoxul casatorit nu poate fi niciodata sigur daca ceea ce face nu il va duce cumva in iad ? "Daca pun mana aici, e probabil ok.... dar daca nu e ?!.... Dar daca pun mana putin mai jos, e sigur desfranare, mai bine sa nu mai pun mana de loc !" |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
(Mai mult, nu este normal sa dai sexualitatii o importanta pe care NU o are.). Infranarea este regula pt sexualitate in ortodoxie. Orice atasare de placeri (de orice fel), de cautare a satisfactiei trupesti.. are aceeasi destinatie: iadul. ( 16. Zic dar: În Duhul să umblați și să nu împliniți pofta trupului. 17. Căci trupul poftește împotriva duhului, iar duhul împotriva trupului; căci acestea se împotrivesc unul altuia, ca să nu faceți cele ce ați voi. - Galateni 5 Cel ce seamănă în trupul său însuși, din trup va secera stricăciune; iar cel ce seamănă în Duhul, din Duh va secera viață veșnică. - Galateni 6:8) Last edited by anna21; 22.10.2010 at 20:22:32. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Faceti-va fiecare rinduiala si marturisiti drept adevarul dar parerea mea este ca este de prisos . Asta am stiut-o de la inceput . Pt. asememenea motive si nu numai am fost si am ramas restrictiv la ortodocsi a fi acest forum ! Este o propunere doar, sora, sa nu mi-o iei in nume de rau
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ma gandesc ca si eu am avut o tinerete f zbuciumata dar s-au gasit oameni sa aiba multa rabdare cu mine (mai ales parintii mei, Dumnezeu sa-i ajute!). De ex, in timp ce in toate revistele pt tineri scria ca este bine sa incepi viata sexuala (de fapt revistele pt tineri sunt veritabile manuale de sexologie), eu am avut sansa ca cea mai buna prietena a mea din liceu sa fie voluntar intr-o organizatie pt tineret care promova printre altele abstinenta. Cati tineri au acces la astfel de informatii? Cati afla ca este in regula sa nu ai viata sexuala, ca nu te imbolnavesti, nu ti se tulbura "echilibrul hormonal" si alte aberatii.. dimpotriva, te lipsesti de sute de probleme si pacate? Acum, desi majoritatea celor de pe forum sunt oameni maturi, sunt uimita sa gasesc aceleasi idei preconcepute/ adolescentine: ca viata sexuala este obligatorie, mai ales cu incununarea ei - orgasmul. (Nu unul, ci zece, daca se poate - ca metode se gasesc, cu aprobarea bisericii catolice, desigur). Sincer, sunt uimita.. Stiu ca voi fi criticata, dar pana si sotul meu ateu (exemplul la care ma tot raportez cand vine vorba de necredinta) stie ca anumite practici sunt contrare invataturii crestine. Si nu a cautat justificari si explicatii.. pur si simplu stia (fara sa-i zic eu de sodoma si gomora) pentru ca avem o constiinta care ne mustra cand ceva este gresit (chiar daca psihologia moderna reuseste cu succes sa-i anuleze vocea). In concluzie nu scriu ca sa-i conving pe Erethorn sau Mihnea Dragomir, ci sa sa contrabalansez cumva postarile lor. Ca ma doare sufletul sa ramana cineva cu impresia ca desi sexul oral este considerat pacat in invatatura ortodoxa, aceasta stare de pacatosenie ar fi cumva "relativa" sau arbitrara (altfel spus, prin justificarile de tot felul aduse de catolici, este atacata chiar validitatea invataturii ortodoxe). |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Orice ar spune unii ca Zaharia, ortodocsii nu definesc asa exact ce avem de facut. In nici un domeniu. Canoanele nu sunt legi, ci sunt date spre orientare (NB preotilor, nu mirenilor, la origine). Tocmai de asta e grea ortodoxia. Trebuie sa ne cercetam mereu constiinta si sa innaintam mereu pe calea unirii cu Dumnezeu. In libertatea Duhului. Principiile fiind dragostea de Dumnezeu si de aproapele. Si poruncile asa cum sunt explicate in Predica de pe munte. Din cate am inteles eu, criteriul in viata trupeasca pentru ceea ce este binecuvantat si ceea ce devine pervers ar trebui sa fie unul internalizat in inima si in trupul nostru: adica, mangaierile pe care le dam celuilalt sa izvoreasca din iubire si nu din folosirea celuilalt ca un obiect. Si cred ca, tot asa cum in viata de zi cu zi atitudinea noatra poate deveni din ce in ce mai plina de dragoste jertfelnica, tot asa si in viata trupeasca poate deveni, daca un cuplu se afla pe calea asta. Viata trupeasca de altfel oglindeste in general viata duhovniceasca. Daca avem acolo un comportament pervers, relatia dintre noi are ceva pervers si in alte planuri. Sunt de acord cu postarea lui Mihnea Dragomir de mai sus in care ne intreaba unde exact suntlimitele aceea ce 'avem voie' sa facem: tocmai, ca aceste limite nu le poate nimeni defini clar din afara; este treaba cuplului. Definite mai clar sunt extremele si mai ales, principiile. In rest... Si NB, observatia mea nu este neaparat anticatolica; genul asta de atitudine se gaseste atat la catolici cat si la ortodocsi : de a face reguli in stilul unei religii a legii. Or crestinismul nu este o religie a legii.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 23.10.2010 at 17:11:20. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
AVETI RABDARE SA-L CITITI PANA LA CAPAT!
Casatoria ca legatura naturala pe viata intre un barbat si o femeie Casatoria ca legatura naturala pe viata intre un barbat si o femeie se intemeiaza pe faptul ca barbatul si femeia numai impreuna alcatuiesc umanitatea completa. "Nu e decat o suferinta, a fi singur". Nici Dumnezeu nu e o singura persoana. Caci in acest caz n-ar fi iubire, ba n-ar fi peste tot persoana, deci Dumnezeu. De aceea nici omul n-ar fi chipul lui Dumnezeu, daca ar fi o monada inchisa. In acest caz existenta lui ar fi un chin, daca ar mai exista peste tot. Geneza spune ca Dumnezeu a facut pe Eva pentru ca a vazut ca "nu e bine sa fie omul singur" (2, 18). Nu numai ca sa-l ajute pe Adam crease Dumnezeu si pe Eva, ci si pentru ca sa-l fereasca de singuratate, caci numai pentru ca se completeaza reciproc, ei sunt omul deplin. "Barbat si femeie i-a facut pe ei si i-a binecuvantat; si a chemat numele lui om (Adam), in ziua in care i-a facut pe ei" (Gen. 5, 2). Omul este o unitate completa, deci chip al lui Dumnezeu, pentru ca unitatea sa de om se realizeaza in dualitatea personala neuniforma, ci complementara de barbat si femeie: "Si a facut Dumnezeu pe om, dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut pe el, barbat si femeie i-a facut pe ei" (Gen. 1, 27). "Vorbind de doi, Dumnezeu vorbeste de unul singur", noteaza Sfantul Ioan Gura de Aur. Iar Sfantul Chiril din Alexandria spune: "Dumnezeu a creat coexistenta". Scoaterea Evei din Adam inseamna ca Eva a fost cuprinsa virtual in Adam si inainte de aducerea ei distincta la existenta. Dar a fost in Adam nu ca ceva identic cu el si deci ea nu e rezultatul unei simple dezvoltari a lui. Omul e bipolar in sine insusi. Numai asa e fiinta dialogica. Partenerii in dialog trebuie sa aiba si ceva comun, dar si ceva deosebit, mai deosebit decat are un individ de acelasi sex fata de alt individ. "Adam a fost totdeauna Adam-Eva". "Se poate spune ca aceste doua aspecte (masculin si feminin) ale omului sunt in asa masura inseparabile in iubirea lui Dumnezeu, ca o fiinta umana, luata izolat si considerata in sine, nu e deplin om. Nu e, asa zicand, decat o jumatate de om, intr-o existenta izolata de complementarul sau". Nu e decat o jumatate neuniforma cu cealalta jumatate. Deosebirea complementara trupeasca reda si conditioneaza o diferenta complementara sufleteasca. Aceasta nu face pe fiecare mai putin om. Dar umanitatea este traita de fiecare in alt mod si intr-o completare reciproca. Fiecare e la fel de om, dar integritatea umana si-o traiesc numai impreuna, in completarea reciproca. Cu alte cuvinte, aceasta unitate umana diferentiata si complementara este o unitate conjugala. "Fiinta umana este o fiinta conjugala". Perechea umana din rai era o pereche conjugala. "Aceasta era casatoria paradisiaca, avandu-si baza in natura umana duala". Dar ea avea si un har. Pentru a fi o unire desavarsita, casatoria comporta o iubire desavarsita. De aceea ea trebuie sa fie indisolubila. Astfel, casatoria avea de la inceput atributele unitatii si indisolubilitatii. Barbatul avea, in mod deplin, in unirea desavarsita cu o femeie, tot ce-l completa esential; si femeia la fel. Trecerea de la legatura cu o femeie la legatura cu alta, sau de la un barbat la altul, nu procura nici unuia completarea deplina printr-o unire desavarsita. Femeiescul e mereu cautat fara sa fie gasit deplin, in acea daruire a lui deplina si pentru toata viata; si barbatescul la fel. Fiecare jumatate ramane mai mult sau mai putin un individ necomplet ca om, mai mult sau mai putin intr-o singuratate. Unirea deplina intre un barbat si o femeie, corespunzand unei iubiri desavarsite, e netrecatoare. Caci fiecare a gasit in celalalt nu un obiect, ale carui posibilitati de satisfacere sunt limitate si care se ascunde ca persoana atunci cand e tratat ca obiect, ci o persoana inepuizabila si vesnic noua in capacitatea si imaginatia ei de autodaruire. Cei doi se iubesc pentru ca se completeaza, pentru ca nu-si sunt uniformi. Iubirea nu se naste intre doua suflete care suna la fel, ci care suna "armonic", spune Schiller. Iubirea este un schimb de fiinta, o intregire reciproca. Iubirea imbogateste pe fiecare pentru ca primeste si daruieste la nesfarsit, pe cand ura saraceste, pentru ca nu da si nu primeste nimic. Barbatul gaseste in femeie o taina indefinita. Ea isi cunoaste niste insuficiente care se cer dupa o intregire prin barbat, de aceea il iubeste pe barbat; si barbatul, la fel. Casatoria e in acelasi timp dragoste si ajutor, bucurie de celalalt si rabdare a lui. Pentru toate acestea se da celor doi ce se casatoresc harul dumnezeiesc. Iubirea uneste uimirea in fata tainei celuilalt si rabdarea neputintelor lui si ajutorarea lui in ele. In iubire, amandoi devin tari. Casatoria ca legatura naturala a fost slabita si desfigurata in multe forme dupa cadere, prin egoismul descatusat si dezvoltat de cadere. Ea a pierdut prin aceasta harul legat de starea primordiala. Totusi ea n-a fost desfiintata in esenta. Caci nici natura umana n-a fost distrusa. Barbatul se intregeste asa de mult prin femeie, deoarece ea este cealalta jumatate a speciei si numai impreuna cu ea barbatul formeaza omul intreg si numai in unire cu ea se realizeaza ca barbat. Si femeia la fel. Caci barbatul e cel ce completeaza femeia, si viceversa. Si daca barbatul nu completeaza de fapt femeia si nu e completat de ea, nu se realizeaza ca barbat, precum nici femeia, ca femeie. In felul acesta, in femeia lui, barbatul are toata cealalta jumatate a speciei, si viceversa, incat nici unul nu are nevoie de alt barbat sau de alta femeie. Dar orice barbat sau femeie e nu numai un exemplar uniform al unei jumatati a speciei, ci poarta si caracterele unice ale unei persoane nerepetate. Vietuind impreuna, cele doua persoane se configureaza una dupa cealalta, incat barbatul se completeaza si ca persoana prin femeie, si invers. Fiecare devine un fel de co-persoana si amandoi o unitate co-personala. De aceea, barbatul care ar trece de la o femeie la alta nu se mai realizeaza ca persoana, definita prin convietuirea cu o singura persoana ca femeie. Trasaturile lui personale vor deveni fluide, nedefinite. Propriu-zis el va deveni mai mult un individ-specie, caci cel ce e lipsit de o adevarata si permanenta comuniune personala, e mai mult un individ uniform al speciei decat o persoana. In el se dezvolta mai mult pasiunile speciei, nearmonizate si neinfranate in trasaturile unei persoane cu caractere spirituale reliefate in mod propriu. Prin educatie caracterele lor personale imbinate le capata si copiii lor; sau si cei doi se resimt cu vremea de trasaturile personale ale copiilor. Asa se pregatesc oamenii sa devina o universala comunitate co-personala in imparatia cerurilor. Aceasta reciproca configurare personala n-a lipsit cu totul nici dupa cadere, ba ea a fost ajutata intr-un fel chiar de legea naturii. Slujba ortodoxa afirma: "Nici pacatul de la inceput, nici potopul n-au stricat sfintenia casatoriei". Sfantul Efrem Sirul adauga: "De la Adam pana la Domnul, iubirea conjugala autentica era Taina desavarsita". Mai precis vorbeste Fericitul Augustin, spunand la randul sau: "Hristos a intarit la Cana ceea ce a instituit in rai". Totusi atributele naturale ale casatoriei, unitatea si indisolubilitatea, erau de multi si chiar de multe popoare intregi nesocotite. Dar constiinta ca ea e una si indisolubila persista intre oameni. Din aceasta constiinta pun fariseii lui Iisus intrebarea: "Se cade, oare, omului sa-si lase femeia sa pentru orice pricina?" (Mt. 19, 4).
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! | mihailt | Nunta | 23 | 02.11.2010 22:03:03 |
| permis biometric | cosmin95 | Generalitati | 8 | 30.08.2009 17:11:12 |
|
|