![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sper ca acum v-ati lamurit. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
In viziunea dumneavoastra, Sfintii Parinti au fost inspirati de Duhul Sfant. Preotii si Patriarhul se inspira din Sfintii Parinti, si deci, indirect, din Duhul Sfant. Nu ca ar fi ceva fals in cele de mai sus, dar este incomplet si distorsionat. Pentru ca, doamna, eu stiu ca Mantuitorul a promis sa sustina Biserica Luptatoare, direct, nemijlocit, prin Duhul Sfant, in toate timpurile, pana la Judecata de Apoi. Cu alte cuvinte, lucrarea preotilor, a episcopilor, se face prin Cristos sau prin Duhul Sfant. Sau dumneavoastra nu credeti asta ? Cine lucreaza la hirotonire ? La spovedanie ? La Epicleza ? Cine lumineaza Sinodul care alege Patriarhul ? Cine face ca preotul sa fie preot, episcopul episcop, diaconul diacon ? Nu cumva Duhul Sfant ? Lucrarea Duhului Sfant in Biserica nu este vie, permanenta, actuala, si nu se face prin cei sfintiti intru preotie ? Daca eu nu inteleg ceva din Scriptura, sau o dogma, un canon, am doua variante. Prima este sa ma apuc sa citesc Sfintii Parinti. Asta presupune sa am suficienta cultura generala si cultura teologica pt. a sti ce sa citesc si pentru a intelege ce citesc; in plus, asta presupune sa am timp la dispozitie. A doua varianta este sa-mi intreb preotul, iar daca simt ca nu m-am lamurit, episcopul. Cel doua nu se exclud reciproc; DAR !!! Daca cineva nu are incredere in preot si episcop, nu ii va servi la nimic nici lectura Sfintilor Parinti (decat eventual pentru a-l intoarce la ascultarea de Biserica Vie a lui Cristos, prin slujitorii Sai). |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar de unde ati desprins ca noi nu ascultam de preotul si episcopul nostru?!? Inventati lucruri, pe care tot dv la credeti. Deci: avem incredere si in preot si in episcop; daca avem intrebari ii intrebam si stim ca ne vor da raspunsuri corecte, in conformitate cu sfintii Parinti, caci asa sunt preotii ortodocsi: asculta de Sfintii Parinti si de aceea ne putem baza pe ceea ce ne spun. Ati inteles acum?!? Raspunsul este valabil si pentru Maria B. Daca reveniti cu afirmatia ca nu ascultam si nu ne intrebam preotii in caz ca nu intelegem ceva din Scriptura, o voi lua drept dovada de rea vointa, caci vi s-a raspuns de nenumarate ori pana acum. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Doamna, nici eu, nici Maria nu vorbeam despre dumneavoastra personal, si nici despre ortodocsi in general; dar sunt chiar aici pe forum unii useri care se autointituleaza ortodocsi si care nu contenesc din a-l critica pe Patriarh sau a lua apararea diverselor miscari schismatice (vezi povestea cu maicutele plecate in Grecia), la ei ne refeream.
Ca sa nu o interpretati ca rea vointa, admit ca avem si noi falitii nostrii din acest punct de vedere, asa zisi catolici care il contesta pe Papa, care si-au ales proprii "papi", care nu asculta de episcopul locului (vezi fenomenul Medjugorje) etc. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Deci, sa-l aparam nu e voie.
Banuiesc ca nu e voie nici sa-l atacam. Dar asa, in general, ne dati voie sa vorbim despre el ? Ca sa nu fim penibili. De fapt, doamna, ceea ce incercam sa aparam este ascultarea de Biserica, nu neaparat de persoana Patriarhului Daniel. Va deranjeaza daca un catolic isi permite sa critice atitudinea unor credinciosi ortodocsi, si se mai intampla sa aiba si argumente ? Dar catolicii, penticostalii, baptistii, ce sa spuna, ca sunt porcaiti si anatemizati in fiecare zi de coreligionarii dumneavoastra ?! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
In rest, ceea ce numiti "a porcai", sunt de fapt incercarile ortodocsilor de a va lumina, caci nu vin cu acuze, ci isi argumenteaza f amanuntit afirmatiile - pe care, constat cu tristete - ca nici nu le cititi. Dar daca percepeti incercarea acestora de a va lumina ca pe o "porcaire", atunci ii rog pe colegii ortodocsi sa se retraga, caci intentia nu este de a va deranja, de a va insulta, etc. ci de a va aduce adevarul, care s-a pastrat nealterat in BO. Noi credem, in naivitatea noastra, ca odata ce vreti sa ne unim Bisericile, va intereseaza si ceea ce cred cei cu care vreti sa va uniti. Dar daca acest lucru va este total indiferent, atunci ar fi bine sa va luati ramas bun si de la unire. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Erethron,
Cei mai multi dintre cei care critica obsesiv (cu duh viclean in ei ) pe patriarh si pe ierarhi ( nu ca nu ar fi de criticat unii dintre ei,ecumenistii mai ales,departe de mine aceasta ) sint stilistii.Or mai fi si unii ortodocsi nevinovati care cad in plasa lor,necunoscindu-i. Incercind sa raspund la intrebare ( intrebari de pe parcurs ) ma folosesc de ceea ce a scris cindva un crestin de-al nostru,care mie mi-a placut ( exceptie sfirsitul ): “Iconomia Duhului Sfînt”, adică a felurilor în care intervine El în viața Bisericii și a aspectelor sub care Se înfățișează în această lucrare a Lui. În acest scop, să încercăm a-L căuta în apelativele prin care este invocat în cadrul tradițiilor vetero-novo-testamentare și al predaniei Sfinților Părinți. Cele mai întîlnite apelative sînt: “Împărate Ceresc”, “Mîngîietorule”, “Duhul Adevărului”, iar în Crez: “Care a grăit prin prooroci”. Să ne oprim deocamdată la aceste două din urmă. “Duhul Adevărului”, în sens mai restrâns, este Cel ce conferă Bisericii în integritatea ei capacitatea de a deosebi adevărul de eroare. Consensul Bisericii întrunit asupra unei învățături de credință este criteriul adevărului ei, căci acolo unde se realizează consensul întregii Biserici, acolo este prezent și Duhul Sfînt, Duhul Adevărului. Duhul Profeției (“Care a grăit prin prooroci”) este Cel Care citește prezentul în lumina Veacului de Apoi. El denunță toate abaterile de la normalitatea credinței și a viețuirii în Dumnezeu. În acest sens, profetismul a jucat un rol considerabil în lumea Vechiului Testament, întemeind o instituție similară și paralelă sacerdoțiului, căruia nu i-a fost niciodată subordonat și pe care l-a denunțat ori de cîte ori a fost cazul. Proorocii admonestau poporul pentru idolatrie și depravare, pe regi pentru crimele și desfrîul lor (Ilie pe Oseea, Natan pe David, Ioan pe Irod),pe arhierei, pe preoți , pe cărturari și farisei pentru corupție și ipocrizie. Deseori plăteau cu capul îndrăzneala lor (Zaharia și Ioan), care se întemeia pe convingerea că nu ei, ci Duhul grăiește prin gura lor. În creștinismul primar, cum ne este înfățișat în Faptele Apostolilor și în epistolele pauline, întîlnim sumedenie de prezențe ale Duhului Profeției. În creștinismul răsăritean funcția aceasta a revenit mai cu precădere monahismului, adică acelora care și-au păstrat independența față de bunurile lumești prin totala renunțare la ele,...... dar n-a ocolit nici pe ierarhi, nici pe clerici și nici pe laici, fiind prezent la toate nivelele Bisericii, dar nelăsîndu-se monopolizat de nici unul dintre ele. În contextul profetismului, trebuie să menționăm și pe acei “nebuni în Hristos” care, sub imperiul duhului profetic, prin comportări non-conformiste și prin exprimări paradoxale, denunțau curajos nedreptățile veacului și greșelile din sînul Bisericii. În acest sens, spiritul profetic, așa cum s-a manifestat el în lumea Vechiului și Noului Testament, cum și în viața ulterioară a creștinismului primar și apoi răsăritean, poate fi denumit – și a și fost – “spiritul critic” în Biserică. Cum stau însă lucrurile în Apus cu aceste daruri ale Sfîntului Duh (Duhul Adevărului și Duhul Profeției, respectiv “spiritul critic”)? În ce măsură distorsiunea filioquistă a purcederii Duhului Sfînt a perturbat exercitarea normală a acestor daruri în viața acestei Biserici? ....continuarea aici,mai pe la mijlocul paginii, “FILIOQUE” ȘI IMPLICAREA SA ÎN CURSUL ISTORIEI: http://razvan-codrescu.blogspot.com/search?q=filioque PS...mai pe scurt,la noi ierarhia este in primul rind a Sfinteniei,adica a oamenilor (ierarhi,preoti,monahi,mireni ) in care se coboara, se salasluieste si traieste Dumnezeu pe pamint,Sfintii sau oamenii duhovnicesti,conform promisiunii facute de Iisus Hristos Dumnezeu:" Dacă Mă iubește cineva, va păzi cuvântul Meu, și Tatăl Meu îl va iubi, și vom veni la el și vom face locaș la el. " Ioan 14:23
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici Last edited by sherlock_holmes; 13.10.2010 at 00:26:50. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Domnule, imi pare rau, dar atata timp cat autorul citat analizeaza o realitate ecleziala catolica plecand de la premisa "distorsiunii filioquiste" nu am motive sa-l citesc.
S-ar putea ca analiza pe care o face Bisericii Ortodoxe sa fie corecta. In ce priveste Biserica Catolica.... hmmmm. Plecand de la premise false nu se poate ajunge la o concluzie adevarata. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Din mesajul meu anterior iti las numai atit: "Duhul Profeției (“Care a grăit prin prooroci”) este Cel Care citește prezentul în lumina Veacului de Apoi. El denunță toate abaterile de la normalitatea credinței și a viețuirii în Dumnezeu. În acest sens, profetismul a jucat un rol considerabil în lumea Vechiului Testament, întemeind o instituție similară și paralelă sacerdoțiului, căruia nu i-a fost niciodată subordonat și pe care l-a denunțat ori de cîte ori a fost cazul. Proorocii admonestau poporul pentru idolatrie și depravare, pe regi pentru crimele și desfrîul lor (Ilie pe Oseea, Natan pe David, Ioan pe Irod),pe arhierei, pe preoți , pe cărturari și farisei pentru corupție și ipocrizie. Deseori plăteau cu capul îndrăzneala lor (Zaharia și Ioan), care se întemeia pe convingerea că nu ei, ci Duhul grăiește prin gura lor." Este vorba despre realitati din Vechiul Testament:esti de acord cu ele ? Stau uneori si ma intreb,vorbind de continuitate....daca protestantii si catolicii ar fi putut fi evrei,daca traiau in timpurile acelea:unii sa-i fi ascultat pe preoti si sa indeplineasca ritualurile cerute de Dumnezeu,ceilalti ( catolicii ) sa-i asculte pe prooroci in dauna arhiereilor. PS.poate ca esti nervos,de la duelurile cu Anca et Co....te las pe mai tirziu,nu insist.
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 14:28:48 |
| sa respectam parerile celorlalti | Mirela0110 | Generalitati | 68 | 12.12.2010 15:44:13 |
| Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 16:37:16 |
| Are budismul asemanari cu crestin ortodoxia?Parerile fratiilor voastre | mihailt | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 45 | 31.03.2010 20:37:22 |
|
|