Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.10.2010, 13:45:11
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

"Zice atat de frumos Sfantul Isaac Sirul: “Cel ce a aflat dragostea mananca pe Hristos (se hraneste cu Hristos) in fiecare zi si ceas. Si se face prin aceasta nemuritor. Ca «cel ce manaca din painea pe care i-o voi da Eu lui nu va vedea moartea in veac»”. Deci cine mananca din Cuvantul lui Dumnezeu, din lumina si iubirea Lui, din dumnezeiasca Impartasanie, nu va vedea moartea in veac. Fericit este cel ce mananca din Painea dragostei, care este Iisus. Caci cel ce se hraneste din dragoste se hraneste din Hristos, Dumnezeul Cel peste toate; El o marturiseste si Ioan intareste: “Dumnezeu este Iubire”. Prin urmare cel ce vietuieste in dragoste rodeste viata din Dumnezeu si gusta invierea inca din viata de aici.

O, Doamne, fa-ne partasi sa gustam din taina invierii de aici; adica din taina iubirii. Tu, pururea fiind si acelasi fiind, fa-ne si pe noi sa fim aceiasi; fiecare suflet sa ramana acelasi in iubire, in ofranda sfanta… "

http://www.crestinortodox.ro/sarbato...lor-96932.html

Acesta este cel mai frumos raspuns la intrebare.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.10.2010, 14:57:19
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
"Zice atat de frumos Sfantul Isaac Sirul: “Cel ce a aflat dragostea mananca pe Hristos (se hraneste cu Hristos) in fiecare zi si ceas. Si se face prin aceasta nemuritor. Ca «cel ce manaca din painea pe care i-o voi da Eu lui nu va vedea moartea in veac»”. Deci cine mananca din Cuvantul lui Dumnezeu, din lumina si iubirea Lui, din dumnezeiasca Impartasanie, nu va vedea moartea in veac. Fericit este cel ce mananca din Painea dragostei, care este Iisus. Caci cel ce se hraneste din dragoste se hraneste din Hristos, Dumnezeul Cel peste toate; El o marturiseste si Ioan intareste: “Dumnezeu este Iubire”. Prin urmare cel ce vietuieste in dragoste rodeste viata din Dumnezeu si gusta invierea inca din viata de aici.

O, Doamne, fa-ne partasi sa gustam din taina invierii de aici; adica din taina iubirii. Tu, pururea fiind si acelasi fiind, fa-ne si pe noi sa fim aceiasi; fiecare suflet sa ramana acelasi in iubire, in ofranda sfanta… "

http://www.crestinortodox.ro/sarbato...lor-96932.html

Acesta este cel mai frumos raspuns la intrebare.
Vedeți ce frumos este simbolismul acesta? Însuși Cuvântul (alt simbol al lui Hristos)- Scriptura trebuie s-o ”mâncăm” la modul simbolic (asimilând învățătura ei și trăind-o) pentru a avea parte de viața veșnică:

Cercetați Scripturile, că socotiți că în ele aveți viață veșnică. Și acelea sunt care mărturisesc despre Mine.” (Ioan 5,39)

La fel cum nu mestecăm hârtia Scripturii pentru a căpăta viața veșnică, aidoma nu e nevoie să mușcăm din trupul Mântuitorului (nici nu am putea face așa ceva) pentru a avea parte cu El.

Este interesantă o altă paralelă ce reiese din întâlnirea după Înviere a lui Hristos cu cei doi ucenici descrisă în Luca 24,13-32. Hristos nu le arată palmele Sale ca lui Toma, ci le deschide Scriptura pentru a-L recunoaște. Iar când le frânge pâinea (atenție: pâinea, nu trupul Său!) exact ca la Cina cea de Taină (vers.30-31) li se deschid ochii și-L recunosc.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.10.2010, 15:29:22
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Vedeți ce frumos este simbolismul acesta? Însuși Cuvântul (alt simbol al lui Hristos)- Scriptura trebuie s-o ”mâncăm” la modul simbolic (asimilând învățătura ei și trăind-o) pentru a avea parte de viața veșnică:

Cercetați Scripturile, că socotiți că în ele aveți viață veșnică. Și acelea sunt care mărturisesc despre Mine.” (Ioan 5,39)

La fel cum nu mestecăm hârtia Scripturii pentru a căpăta viața veșnică, aidoma nu e nevoie să mușcăm din trupul Mântuitorului (nici nu am putea face așa ceva) pentru a avea parte cu El.

Este interesantă o altă paralelă ce reiese din întâlnirea după Înviere a lui Hristos cu cei doi ucenici descrisă în Luca 24,13-32. Hristos nu le arată palmele Sale ca lui Toma, ci le deschide Scriptura pentru a-L recunoaște. Iar când le frânge pâinea (atenție: pâinea, nu trupul Său!) exact ca la Cina cea de Taină (vers.30-31) li se deschid ochii și-L recunosc.
chiar doriti sa reluam de la capat disputa despre Sfanta Euharistie?! oare pe celealte topicuri nu am inteles foarte clar atat noi crestinii ortodocsi cat si dumneavoastra (cultele neoprotestante) care ne sunt invataturile cu privire la Sfanta Euharistie? (Pentru noi este o Sfanta Taina si ca orice Sfanta Taiana este REALA iar petru Dumneavoastra este doar un Simbol, nicidecum Sfanta Taina Reala).

Omul este trup si suflet, deci si hrana este dubla: fizica (trupeasca) si sufleteasca.

Hrata trupeasca cea adevarata a omului este Sfanta Euharistie, impartasirea reala (nu simbolica!) cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos, cand ne facem partasi la deplinatatea firii dumnezeieti (II petru 1,4) cu intreg sufletul si intreg trupul nostru, deci cu intreaga noastra fiinta.

Hrana sufleteasca a omului este de natura sufleteasca (spirituala, duhovniceasca) si nu are nici o legatura cu trupul (materia) caci este cunoastere. Sfanta Scrptura este Cuvantul lui Dumnezeu si este hrana cea adevarata pentru sufletul omului. Sfanta Scriptura poate fi pe numeroase suprturi fizice: carte, audio, video... suporturi informatice (web, documente etc) dar prin orice mijloc am culege cu simturile trupesti (vaz, auz) aceste informatii sunt exclusiv pentru sufletul nostru.

SFANTA SCRIPTURA NU POATE FI INTELEASA FARA SFANTA EUHARISTIE, FARA DUHUL SFANT. (VEZI LUCA CAP 24, cand Frangerea painii este intocmai Sfanta Euharistie).

Cum puteti sustine ca in Luca cap 24 nu este vorba de Sfanta EUHARISTIE cand Sfanta Scriptura spne clar ca intocmai ca la cina cea de Taina, "luând El pâinea, a binecuvântat și, frângând, le-a dat lor. " Luca 24,30? Cum puteti sustine ca dupa binecuvantare mai este paine si nu este intocmai trupul LUI cel Sfant?!
De ce scoateti in mod tendetios verbul "BINECUVANTAND" cand este vorba de Frangera Painii (Taina Sfintei Euharistii)?! Daca nu ar fi binecuvantat Domnul painea (atat la cina cea de Taina cat si in acest caz) ar fi fost doar paine simpla.

va rugam sa nu mai incercati sa ne ironizati "ca precum nu mancam fizic Sfanta Scriptura" asa nu trebuie sa mancam efectiv adevarat trupul si sangele Domnului.
La ce ar folosi daca si noi crestinii ortodocsi am incepe sa va ironizam ca "doar simbolizati" unirea cu Hristos?!

Last edited by Eugen7; 08.10.2010 at 15:43:54.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.10.2010, 17:47:04
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Sa imi fie iertata intrebarea, dar Hristos nu este in Euharistie sub forma in care zice sfantul? Daca nu, explicati in ce fel este El present, pentru ca din discutiile purtate pe acest topic nu se intelege deloc in ce forma este aceasta prezenta reala a lui Hristos in Euharistie.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.10.2010, 18:04:30
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
chiar doriti sa reluam de la capat disputa despre Sfanta Euharistie?! oare pe celealte topicuri nu am inteles foarte clar atat noi crestinii ortodocsi cat si dumneavoastra (cultele neoprotestante) care ne sunt invataturile cu privire la Sfanta Euharistie? (Pentru noi este o Sfanta Taina si ca orice Sfanta Taiana este REALA iar petru Dumneavoastra este doar un Simbol, nicidecum Sfanta Taina Reala).
Nu doar că s-a înțeles, însă noi NP știam acest lucru încă de la început. Important este să înțelegem cum au considerat Hristos și sfinții apostoli problema Cinei. Că pentru ortodocși Cina Domnului este o Sfântă Taină cu prefacerea reală a pâinii și vinului în Trup și Sânge, nu avem nimic a obiecta, puteți s-o credeți în continuare; dar să nu vă imaginați vreodată că am putea înțelege la fel atâta vreme cât Scriptura este singura noastră normă [și] în această privință.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Hrata trupeasca cea adevarata a omului este Sfanta Euharistie, impartasirea reala (nu simbolica!) cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos, cand ne facem partasi la deplinatatea firii dumnezeieti (II petru 1,4) cu intreg sufletul si intreg trupul nostru, deci cu intreaga noastra fiinta.

Hrana sufleteasca a omului este de natura sufleteasca (spirituala, duhovniceasca) si nu are nici o legatura cu trupul (materia) caci este cunoastere. Sfanta Scrptura este Cuvantul lui Dumnezeu si este hrana cea adevarata pentru sufletul omului.
Bizară teoria aceasta... Dacă Scriptura este hrana spirituală (de acord), iar sf. Euharistie este hrana trupească; ce mai sunt alimentele? Hrană super-para-extra-trupească?

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Cum puteti sustine ca in Luca cap 24 nu este vorba de Sfanta EUHARISTIE cand Sfanta Scriptura spne clar ca intocmai ca la cina cea de Taina, "luând El pâinea, a binecuvântat și, frângând, le-a dat lor. " Luca 24,30?
Domnul meu, sunteți în eroare. N-am susținut așa ceva, dimpotrivă am dat de înțeles că în pasajul amintit Hristos a reluat aceeași celebrare ca la Cina cea de Taină. A binecuvântat pâinea și vinul, a frânt pâinea și a dat-o ucenicilor. Și am spus -atenție- în ambele ocazii trupul Domnului a rămas întreg și sângele la locul lui, iar ucenicii au primit pâine și vin, bineînțeles binecuvântate de El (iar ce binecuvintează Dumnezeu este sfânt și deosebit față de lucrurile obișnuite).

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Cum puteti sustine ca dupa binecuvantare mai este paine si nu este intocmai trupul LUI cel Sfant?!
Simplu. Pentru că trupul Lui cel sfânt era Cel care le întindea pâinea . Nu putea să le ofere chiar trupul Său. (Știți povestea cu lupul care de foame a început să-și mănânce coada, apoi labele, corpul, și... a terminat mâncându-și botul! E doar o poveste...) Trupul și sângele Său sfânt fuseseră deja oferite pe cruce pentru întreaga omenire. Iar mântuirea noastră a fost acolo asigurată prin preluarea vinovăției păcatului nostru de către El. Cum mielul de jertfă prelua simbolic păcatul evreului din Vechiul Legământ, Mielul Divin a ridicat păcatul lumii (Ioan 1,29), iar sângele Său primit prin credință ne curățește de păcat (Apoc.7,14). E cu totul abnormal să crezi că trebuie să bei sânge real spre a te împărtăși și a deveni asemeni lui Iisus. Doar păgânii credeau că dacă beau sângele ursului devin puternici și spiritul animalului intră în ei asigurându-le victoria în luptă. Noi creștinii, nu avem asemenea pretenții deplasate!

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
De ce scoateti in mod tendetios verbul "BINECUVANTAND" cand este vorba de Frangera Painii (Taina Sfintei Euharistii)?!
Nu înțeleg de unde am scos. Din Scriptură? Și Biblia Cornilescu spune la fel, și pastorul oficiant se roagă pentru binecuvântarea pâinii și vinului la Cina Domnului.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.10.2010, 21:36:37
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Nu doar că s-a înțeles, însă noi NP știam acest lucru încă de la început. Important este să înțelegem cum au considerat Hristos și sfinții apostoli problema Cinei. Că pentru ortodocși Cina Domnului este o Sfântă Taină cu prefacerea reală a pâinii și vinului în Trup și Sânge, nu avem nimic a obiecta, puteți s-o credeți în continuare; dar să nu vă imaginați vreodată că am putea înțelege la fel atâta vreme cât Scriptura este singura noastră normă [și] în această privință.

Bizară teoria aceasta... Dacă Scriptura este hrana spirituală (de acord), iar sf. Euharistie este hrana trupească; ce mai sunt alimentele? Hrană super-para-extra-trupească?

Domnul meu, sunteți în eroare. N-am susținut așa ceva, dimpotrivă am dat de înțeles că în pasajul amintit Hristos a reluat aceeași celebrare ca la Cina cea de Taină. A binecuvântat pâinea și vinul, a frânt pâinea și a dat-o ucenicilor. Și am spus -atenție- în ambele ocazii trupul Domnului a rămas întreg și sângele la locul lui, iar ucenicii au primit pâine și vin, bineînțeles binecuvântate de El (iar ce binecuvintează Dumnezeu este sfânt și deosebit față de lucrurile obișnuite).

Simplu. Pentru că trupul Lui cel sfânt era Cel care le întindea pâinea . Nu putea să le ofere chiar trupul Său. (Știți povestea cu lupul care de foame a început să-și mănânce coada, apoi labele, corpul, și... a terminat mâncându-și botul! E doar o poveste...) Trupul și sângele Său sfânt fuseseră deja oferite pe cruce pentru întreaga omenire. Iar mântuirea noastră a fost acolo asigurată prin preluarea vinovăției păcatului nostru de către El. Cum mielul de jertfă prelua simbolic păcatul evreului din Vechiul Legământ, Mielul Divin a ridicat păcatul lumii (Ioan 1,29), iar sângele Său primit prin credință ne curățește de păcat (Apoc.7,14). E cu totul abnormal să crezi că trebuie să bei sânge real spre a te împărtăși și a deveni asemeni lui Iisus. Doar păgânii credeau că dacă beau sângele ursului devin puternici și spiritul animalului intră în ei asigurându-le victoria în luptă. Noi creștinii, nu avem asemenea pretenții deplasate!

Nu înțeleg de unde am scos. Din Scriptură? Și Biblia Cornilescu spune la fel, și pastorul oficiant se roagă pentru binecuvântarea pâinii și vinului la Cina Domnului.
După cum v-am demonstrat și în altă parte, credința Sfintei Scripturi și a Sfintei Biserici de la sorgintea ei apostolică până azi, credința adusă de Hristos și predată Bisericii nu sectarilor adventiști era și este cea a Sfintei Taine. Falsa credință a sectarilor/cultiștilor este o erezie care a apărut după mai bine de un mileniu de existență a Bisericii, iar în ceea ce îi privește pe sectarii sâmbătari după mai bine de un mileniu și opt secole, erezie care nu are absolut nici o susținere decât în răstălmăcirile sectarilor inspirați de diavolul, diavol care vrea cu orice preț să oprească pe creștini de la unirea reală cu Hristos prin sfintele taine ale trupului și sângelui Său, în care repetăm pâinea și vinul consacrate și sfințite sunt unite prin sfânta taină cu dumnezeirea lui Iisus Hristos, astfel fiind apte de a împărtăși viața veșnică, nemuritoare așa cum spune Iisus în cap. 6 al evangheliei după sfântul Ioan. Nu există nici cea mai mică mărturie credibilă cât de cât în toată istoria Bisericii lui Hristos cel puțin în primul mileniu și ceva al ei de existență, primii dușmani ai lui Hristos care atacau sfântul trup și sfântul sânge al lui Hristos fiind niște sectari rupți din Biserica Latină și care constituie strămoșii mișcărilor protestante și neoprotestante care aveau să erupă după 1500. Trebuie specificat că, chiar și părintele Protestantismului, Martin Luther, culmea !!! ținând cont de ceea ce a urmat după el, credea că sfânta taină a euharistiei este o împărtășire reală cu trupul și sângele Domnului Hristos, deși doctrina lutherană era diferită de cea a Bisericii Ortodoxe și de cea a Bisericii Latine. Faptul că neopocăiții sunt rupți de o reală viață de sfințenie și nu cunosc mireasma Duhului Sfânt i-a împins, ispitiți și apoi inspirați fiind de Diavolul, de Satana, încât au căzut în această patimă spirituală de a judeca cuvintele dumnezeiești ale Sfintei Scripturi prin prisma propriului lor intelect lipsit de iluminarea Duhului Adevărului și de comuniunea cu Sfânta Biserică a lui Hristos, iar stăpâniți fiind de această patimă diabolică, după cum se vede și pe acest forum, răstălmăcesc dumnezeieștile cuvinte ale Scripturii spre a lor pierzare.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.10.2010, 22:08:22
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Tot un paradox aparent inexplicabil (inexplicabil bineînțeles doar pentru unii) este că două mișcări protestante, care ambele se revendică de la Sola Scriptura, ambele protestante, anume Lutheranismul și Neopocăiții, ambele mergând pe sola scriptura, în ceea ce privește Euharistia au ajuns la două interpretări complet contradictorii !! Cu alte cuvinte, în materie de interpretare a Sfintei Scripturi, dacă prin metoda sola scriptura se ajunge în două organizații la două concluzii doctrinare total opuse și contradictorii, și ținând cont că Luther și Lutheranii sunt inițiatorii conceptului de sola scriptura, și în nici un caz sectarii/cultiștii sâmbătari sau tremurători sau iehoviști sau sau sau, este evident că metoda sola scriptura, generând concluzii total opuse are în realitate o mare problemă !!! Tot pe sola scriptura lutheranii susțineau împărtășirea reală cu trupul și sângele lui Hristos, deși repetăm doctrina lutherană este grav deviată de la credința Bisericii. Însă tot pe sola scriptura cultiștii/sectarii neopocăiți susțin teoria valorii de reprezentare simbolică. Totuși cele două teorii se contrazic. Atunci, întrebăm și noi, dacă ambele se bazează pe sola scriptura, cine se poate risca să spună că are în fapt dreptate ?!? Bineînțeles este o întrebare retorică și asta datorită faptului că principiul sola scriptura este unul eronat, sau ca să nu se simtă unii sectari jigniți, este un criteriu neîndestulător (asta neînsemnând ferească Dumnezeu că aș afirma greșelnicia Scripturii, ci greșelnicia interpretării exclusiv pe textul scripturisitic, în afara Sfintei Tradiții a Bisericii și în afara unei reale luminări a Duhului Adevărului).
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.10.2010, 00:19:22
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Tot un paradox aparent inexplicabil (inexplicabil bineînțeles doar pentru unii) este că două mișcări protestante, care ambele se revendică de la Sola Scriptura, ambele protestante, anume Lutheranismul și Neopocăiții, ambele mergând pe sola scriptura, în ceea ce privește Euharistia au ajuns la două interpretări complet contradictorii !! Cu alte cuvinte, în materie de interpretare a Sfintei Scripturi, dacă prin metoda sola scriptura se ajunge în două organizații la două concluzii doctrinare total opuse și contradictorii, și ținând cont că Luther și Lutheranii sunt inițiatorii conceptului de sola scriptura, și în nici un caz sectarii/cultiștii sâmbătari sau tremurători sau iehoviști sau sau sau, este evident că metoda sola scriptura, generând concluzii total opuse are în realitate o mare problemă !!! Tot pe sola scriptura lutheranii susțineau împărtășirea reală cu trupul și sângele lui Hristos, deși repetăm doctrina lutherană este grav deviată de la credința Bisericii. Însă tot pe sola scriptura cultiștii/sectarii neopocăiți susțin teoria valorii de reprezentare simbolică. Totuși cele două teorii se contrazic. Atunci, întrebăm și noi, dacă ambele se bazează pe sola scriptura, cine se poate risca să spună că are în fapt dreptate ?!? Bineînțeles este o întrebare retorică și asta datorită faptului că principiul sola scriptura este unul eronat, sau ca să nu se simtă unii sectari jigniți, este un criteriu neîndestulător (asta neînsemnând ferească Dumnezeu că aș afirma greșelnicia Scripturii, ci greșelnicia interpretării exclusiv pe textul scripturisitic, în afara Sfintei Tradiții a Bisericii și în afara unei reale luminări a Duhului Adevărului).
Domnule Doctor Faustus,
In ceea ce priveste Traditia, exista cel putin doua traditii la fel de vechi, daca nu chiar mai multe, dar le amintesc pe cea catolica si ortodoxa, ambele vechi de 2010 ani. Cineva care nu vine din traditie crestina dar vrea sa devina crestin de unde sa stie care este Traditia si ca atare Biserica cea adevarata? Pentru ca citind pe acest site, atat ortodocsii cat si catolicii isi apara Traditia in acelasi mod, cu aceleasi argumente. Eu care nu am fost crescuta in nici o traditie crestina, dar cred in Domnul numit I(i)sus asa cum apare El in Biblie si vreau sa fiu crestina, pe cine sa cred? Zicea un catolic pe acest site ca oricine citeste Biblia intelege ca trebuie sa caute un preot catolic. Ortodocsii insa sunt siguri ca preot ortodox trebuie cautat. Eu de unde stiu cine are dreptate, pentru ca toti, si catolicii si ortodocsii, isi justifica pozitia pe baza Scripturii + Traditiei milenare apostolice si ca atare intelegerea Scripturii sub lumina Duhului Sfant.
Si vreau sa precizez ca am cercetat ambele Biserici (dupa cum m-am priceput si eu) si ambele mi s-au parut la fel de bune. De unde se poate sti, fara greseala, care trebuie aleasa?

Iar in ceea ce priveste topicul pe care ne aflam, ce este Euharistia, stie cineva cu adevarat sa imi explice si mie: aceasta Euharistie sub ce forma cuprinde Trupul si Sangele Domnului, pentru ca din ceea ce s-a scris pana acum pe acest site, nu se intelege, si cum s-a spus ca pentru mantuire este obligatorie o buna intelegere a acestei Taine, imi puteti explica si mie in ce fel Trupul si Sangele Domnului sunt in Euharistie dupa ceea ce spune Traditia ortodoxa si/sau catolica?

Last edited by Adriana3; 09.10.2010 at 00:33:31.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 16:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 18:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 17:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 20:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 16:17:52