![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Pr. Seraphim Rose, care s-a convertit de la Metodism la Ortodoxie, a apartinut ROCOR (Bisericii Ortodoxe Ruse din afara granitelor Rusiei), Biserica “stilista” care i-a dat pe Sfintii Ioan Maximovici (+1966) si Filaret Noul Marturisitor (+1985), ambii cu moaste neputrezite si facatori de minuni, si a carei sinod a aruncat in 1983 anatema impotriva ecumenismului, ecumenistilor si a tuturor celor in comuniune cu ei. ROCORul a facut obiectul muncii KGB si a urmasului FSB chiar de la inceputuri (1922). Armata secreta a puterii satanice instalata la Moscova a infiltrat oameni in ROCOR, a santajat oameni si a sustinut oameni si opinii care le serveau voit sau nu intereseul. Din nefericire, parintele Seraphim, prin pozitia sa in favoarea traditiei rusesti spre excluderea tuturor celorlalte traditii, atasamentului sau fata de cultura si limba rusa, a reusit sa se faca fara voie “remarcat” de catre KGB care a stiut sa profite promovindu-l si coalizind in jurul sau si a ideilor sale cozile de topor din ROCOR. Cartile lui Seraphim Rose au fost traduse in ruseste si raspindite in URSS, iar la “caderea” comunismului, in 1991, era deja popular in Rusia. In America s-a facut remarcat si prin adoptarea unei pozitii conciliante fata de Bisericile Ecumeniste, impotriva consensului ierarhilor si a parerilor parintilor de la Jordanville (Manastirea Sfinta Treime) si Boston (Manastirea Sfinta Schimbare la Fata) si a altor parinti si teologi. Dar indiferent de ce Pr. Seraphim a crezut si spus si de cucernicia sa trebuie doar retinuta pozitia Bisericii (aceasta este practica ortodoxa!), care s-a aflat in comuniune cu Bisericile (“stiliste”) din Grecia pentru care Patriarhiile Ecumeniste sint lipsite de Har Mintuitor, si care, asa cum am aratat, a aruncat anatema de la 1983 cu consimtamintul tuturor ierarhilor sai. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
nu s-au sinchisit sa citeasca aceastacarte cei care vorbesc impotriva ei.. ar fi aflat din ea ca nu trebuiesc intelese motamo,ca acea explicatie si alegerea acestui cuvant vami sunt cele mai apropiate de ceea ce ele exprima! nimicmurdar nu intra in Rai.. asta este un fel de dus oameni buni..Dumnezeu se foloseste de diavol ca sa ne sfinteasca ca sa ne curete si mai ales ca sa ne smereasca.. ce ne-am face fara draci? spune Par Papacioc..eu stiu din sursa sigura sigura ca exista aceste vami, asa cum exista si cea a ratiunii,sau cea a imaginatiei lacoborarea mintii in inima.. s-a ales cuvantul vami si nu filtre caci diavolul are drepturi asupra noastra ca i-am slujit de buna voie.. exista vamile, o spun toti sfintii, numai cine nu vrea nu le vada si deobicei aceste persoane coincid cu cele care au probleme legate de spovedanie de ascultare, care iubesc lumea aceasta prea mult ca sa accepte vreo condamnare dupa.. "mananc, beau, fumez, ca ma iarta Hristos" .. pai poate ca te iarta, asa este, dar trebuie sa te si curete omule.. altfel desfiintam rolul spovedaniei,nu? ia ganditi-va putin? pai la ce ma mai spovedesc atunci? nu ca sa pot urca spre Rai usor? altfel spus vamile ne facun serviciu la fel ca orice medicament cu gust amar.. faceti va rog o vizita la un spital de cancerosi si veti vedea ca raul este foarte real, ca are drepturi asupra noastra ca avem nevoie sa fim curatiti caci si bolile sun o vamain care te rascumperi..
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mai frate de iti zic gheroniosif chiar in videou ala de l-ai pus cu parintele Cleopa zice acolo ca dracii nu te pot opri in vami,ca dupa judecata particulara de la 40 de zile a lui Dumnezeu Iisus Hristos hotareste daca esti lasat pe mana lor sau nu.
Tot acolo in respectivul interviu zice poetul Ioan Alexandru ca parintele Cleopa l-a invatat sa nu desprinda de natura iar parintele Cleopa zice de la Sfantul Vasile cel Mare ca natura e scoala a sufletelor rationale. Si vedeti cum zice parintele Cleopa referitor la pronie cu paianjenul. De unde se vede destul de clar ca invataturile conform carora trupul e rau si e inchisoarea sufletului si ca Terra e salasul dracilor sunt gnostice,neortodoxe si nici nu apartin parintelui Serafim Rose,parerea mea. Cartea cu "sufletul dupa moarte" e publicata in 1988 iar parintele Serafim Rose a trecut la Domnul in 1982.Apartine cartea parintelui Serafim Rose? Nu stiu.Mie nu prea imi pare. E pacat sa bei si sa mananci? Pai si Dumnezeu Iisus Hristos manca si bea. Si Dumnezeu Iisus Hristos a fost fara de pacat. Parca invatatura crestin ortodoxa zicea ca a manca prea mult se numeste pacatul lacomiei a bea bauturi alcoolice prea mult ii zice pacatul betiei. Iar punctul asta de vedere ca Dumnezeu se foloseste de diavol ca sa ne curateasca si sa ne sfinteasca .... "cu voie nu voiesc moarte pacatosului ci sa se intoarca de la calea lui cea rea si sa fie viu". E vorba de ce ingaduie Dumnezeu si ce vrea Dumnezeu.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by GheronIosifIsihastul; 07.10.2010 at 18:42:05. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ce zice parintele Cleopa:
la minutul 4:40 poetul Ioan Alexandru intreaba pe parintele Cleopa: Cine ne urmeaza pana in ultimele zile ale vietii? Iar parintele Cleopa raspunde (in jurul minutului 4:50): ..Ingerul pazitor el merge si dupa moarte 40 de zile cu noi...pana la judecata particulara. A se compara cu ce zice in Pateric,citat dat mai devreme: "4 ) Acelasi avva Theofil zicea : ce fel de frica si cutremur si nevoie avem sa vedem, cand sufletul se desparteste de trup ! Ca vine la noi oaste si putere de la stapanirile cele potrivnice, stapanii intunericului, stapanitorii viclesugului si incepatoriile si stapaniile, duhurile rautatii si ca intr-un chip de judecata il tin pe suflet, aducand asupra-i toate pacatele lui cele intru stiinta si cele intru nestiinta, de la tinerete pana la varsta in care a raposat. Deci, stau parandu-l de toate cele facute de dansul. Ce fel, dar, de cutremur socotesti ca are sufletul in ceasul acela, pana ce va iesi hotararea si i se va face slobozenia lui ? Acesta este ceasul nevoii lui, pana ce va vedea ce sfarsit va lua el. Si iarasi dumnezeiestile puteri stau in preajma fetei celor protivnici si ele aducand cele bune ale lui. Ia seama dar, ca sufletul stand in mijioc, cu multa frica si cutremur sta, pana ce judecata lui va lua hotarare de la Dreptul Judecator. Si de va fi vrednic, aceia iau certare, iar el se rapeste de la dansii si de aceea fara de grija este, sau mai bine sa zic, locuieste dupa cum este scris : precum ai celor ce se veselesc tuturor le este locasul la Tine. ( + 1 ) Atunci se implinesc cele scrise : au fugit durerea, intristarea si suspinarea. ( + 2 ) Atunci scapand, se duce la acea bucurie si slava negraita, in care se va si aseza. Iar de se va afla ca a trait cu lenevire, aude glasul cel prea infricosat : sa fie ridicat cel necredincios, ca sa nu vada slava Domnului.( + 3 ) Atunci il apuca pe dansul zi de urgie, zi de necaz si de nevoie, zi de intuneric si de bezna, danui-se la intunericul cel mai din afara si in focul cel vesnic osandindu-se, in veci, fara de sfarsit se va munci. Atunci unde e fala lumii ? Unde slava cea desarta ? Unde desfatarea ? Unde rasfatarea ? Unde nalucirea ? Unde odihna ? Unde lauda ? Unde banii ? Unde neamul cel mare ? Unde tatal ? Unde mama ? Unde fratele ? Cine dintr-acestia va putea sa scoata pe cel ce se arde in foc si este tinut de muncile cele amare ? Acestea fiindca asa vor sa se faca, ce fel trebuie sa fim noi in petreceri bune si cu dreapta credinta ? Ce fel de dragoste suntem datori sa ne agonisim ? Ce fel de viata ? Ce fel de petrecere ? Ce fel de drum ? Ce fel de luare aminte ? Ce fel de rugaciune ? Ce fel de ingrijire ? Ca acestea zice, asteptand, sa ne silim a ne afla Lui nespurcati si neintinati cu pace ( + 4 ), ca sa ne invrednicim a-L auzi pe Dansul, zicand : veniti binecuvantatii Parintelui Meu, de mosteniti Imparatia cea gatita voua de la intemeierea lumii ( + 5 ) in vecii vecilor, Amin."" Si parintele Cleopa a folosit cuvantul vami (pentru ca asa s-a spus mai nou) pentru a arata cum dracii arata pacatele sufletului. Dar niciunde nu a zis parintele Cleopa ca sufletul e oprit de draci in "vami".
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Da in alta parte in Pateric zice ca Sfantul Sisoe cel Mare a fost luat direct si dus in Rai,ca nu a mai fost niciun drac sa il acuze.
Nu stiu daca se poate face dogma ca e asa sau e altfel,eu nu stiu cum este cu sufletele dupa moarte.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
moment cand dracii ii dezvaluie anumite pacate. El, pacatosul, in acele momente trebuie sa si le recunoasca si sa se smereasca, socotindu-se pe el vrednic de iad si nu de Rai. Daca el nu se vede pe el vrednic de iad, si nu se osandeste pe sine, atunci Judecatorul, si nu dracii, il va da pe mana lor. Dar, gheron mai vrea sa spuna ca noi nu mai suntem in stare atunci sa ne smerim daca nu punem in practica smerenia si osandirea proprie ceas de ceas si clipa de clipa. Adica, daca in viata fiind nu te vezi drept ultimul pacatos si "bun" de iad, nici atunci in acele clipe nu vei avea atitudinea corespunzatoare pentru intrarea in Rai, chiar daca tu n-ai facut mari pacate si te crezi bun de Rai. Dracii doar radiografiaza starea sufletului, iar judecata apartine lui Hristos. Iar atitudinea noastra in fata dezvaluirilor acelor draci poate face diferenta. Doi oameni cu aceleasi pacate dar cu atitudini contrare in fata dezvaluirilor si radigrafierii sufletului facut de draci nu au parte de aceasi judecata de la Hristos. Atitudinea sufletului in acele momente e cea care face ultima purificare. Dar acea atitudine e conditionata de reflexul pe care il primesti in timpul vietii. De aceea e bine ca pe timpul vietii sa te vezi pe tine cel mai mare pacatos. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Din 24 de Vami | idealist | Pocainta | 5 | 14.03.2010 22:44:22 |
| Sunt vamile vazduhului o invatatura gnostica? | scrabble | Slujba inmormantarii | 47 | 18.08.2009 18:33:20 |
| Vamile vazduhului | NiCcoleta | Generalitati | 35 | 21.02.2008 18:52:26 |
| Vamile vazduhului | BogdanF | Generalitati | 17 | 25.07.2007 18:57:58 |
|
|