![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
6. Alt motiv : o altă formă urâtă, de unire, au făcut-o Bisericile oficiale și cu
“Bisericile” Orientale Monofizite în 1993 la Chambessy, prin semnarea documentelor oficiale de recunoaștere a acestor ”Biserici”, documente comune în care au fost hulite și călcate în picioare ultimele patru Sfinte Soboare Ecumenice. Deci noi, nevrednicii, luându-ne după Sfinții Părinți, considerăm toate aceste fapte ale Bisericii oficiale precum și rugăciunile publice săvârșite de către ele chiar și cu păgânii, drept blasfemii și apostazie de la Hristos. Așadar, fiind deplin conștienți de nenumăratele argumente de tip protestant sau pline de răutate și de nonsens pentru orice conștiință ortodoxă sinceră, argumente care ni se vor aduce împotrivă de către „înțelepții acestei lumi”- care se leapădă de “Înțelepciunea și Cuvântul lui Dumnezeu”, le punem înainte doar câteva dintre cele ce ni s-au predanisit nouă de la Duhul Sfânt spre a fi ținute, prin Așezămintele Sfinților Apostoli, ale Sfintelor Soboare Ecumenice, Locale si Pan-Ortodoxe și prin cele ale Sfinților Părinți, care conglăsuiesc și pe care și noi, nevrednicii, cu bucurie primindu-le, le glăsuim împreună: - 10 - “(…) împreună cu arătătorul de cele dumnezeiești, David, cântăm către Stăpânul Dumnezeu zicând: “În calea mărturiilor Tale m-am desfătat ca întru toată bogăția, și ai poruncit dreptate a fi mărturiile Tale în veac; înțelepțește-mă și voi fi viu.” Și dacă proorocescul glas poruncește nouă în veac să păzim poruncile lui Dumnezeu și să viețuim întru ele, arătat este că ele rămân de-a pururea neclătite și nemișcate. Că și văzătorul de Dumnezeu Moisi așa zice: “ Întru ele nu este cu putință a se adăugi, și din ele nu este cu putință a se scădea.” Și dumnezeiescul Apostol Petru întru acestea lăudându-se striga: “la care doresc îngerii a privi.” Și Pavel zice: “sau noi, sau înger din cer de va vesti vouă altceva afară de ceea ce ați primit, anatema să fie!” Deci acestea așa fiind și mărturisindu-ne nouă, bucurându-ne de ele, ca și cum ar afla cineva dobânzi multe, cu îmbrățișare primim dumnezeieștile canoane și întreg pe așezământul lor și neclătit îl întărim, care s-au așezat de către trâmbițele Duhului Sfânt, prealăudații apostoli și de către sfintele Ecumenice Sinoade și de către cele ce s-au adunat pe alocurea spre predarea unor așezământuri ca acestea de către sfinții părinții noștri, că toți de Unul și Același Duh Sfânt luminându-se, au hotărât cele folositoare.” (Canonul 1 al Sinodului al Șaptelea Ecumenic) Tot în acest sens, Sfântul Teodor “ Păziți-vă pe voi înșivă de erezia Sstturidciăttuol asrpeu dnee s: uflet și de comuniunea cu aceasta, care este înstrăinare de Hristos.” (Sf. Teodor Studitul, P.G. 99, 1216). |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Iar în scrisoarea sa către Patriarhul Ierusalimului, care se temea să-i spună
preotului său slujitor să nu-l mai pomenească pe ereziarh, Sfântul Teodor îi amintește Patriarhului: „comuniunea este pângărită prin simplul fapt că-l pomenește, chiar dacă cel ce pomenește este ortodox” .(P.G. 99, 1164). La fel, Sfântul Ioan Gura de Aur mărturisește „ că nu doar cei aflați în erezie, ci și cei ce țin comuniunea cu aceștia sunt vrăjmașii lui Dumnezeu.” Întocmai și Dumnezeieștile Scripturi ne poruncesc: „nu vă amestecați cu faptele cele fără de roadă ale întunericului, ci mai vârtos să le mustrați.”(Efeseni 5,11) și: „ Pentru aceea ieșiți din mijlocul lor, și vă osebiți, zice Domnul; și de necurăție să nu vă atingeți, și eu vă voi primi pre voi. Și voi fi vouă Tată, și voi veți fi mie fii, și fete, zice Domnul Atotțiitorul.”( 2 Corinteni 6,17-18) Mărturiile Sfintelor Soboare și ale Sfinților Părinți cu privire la problema comuniunii euharistice și de rugăciune, precum și a pomenirii liturgice, sunt nenumărate. Ne oprim însă aici, încheind cu un cuvânt al Sfântului Marcu al Efesului referitor la acest subiect: “Toți Părinții și Învățătorii Bisericii, toate Soboarele și dumnezeieștile Scripturi ne îndeamnă să fugim de cei ce țin alte învățături și să ne separăm de comuniunea cu ei“ .(Sfântul Marcu al Efesului-Mărturisirea de credință, XII, 304). |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Aici noi, prea păcătoșii, dorim să facem distincția clară, patristică, între termenii
ortodox, ortodox ecumenist și ortodox antiecumenist, pentru a spulbera înșelăciunea care bântuie Patriarhiile Oficiale cum că se poate ca cineva să rămână ortodox dacă e antiecumenist, dar în comuniune cu așa-numiții ortodocși ecumeniști; de parcă ecumenismul nu ar fi o erezie, ci doar ceva ce ține de gust sau de preferințe, așa încât pot fi ortodocși și unii și ceilalți. - 11 - Știind că “anti-“ nu înseamnă doar “împotrivă”, ci și “în locul”, este total absurd și hulitor ca cineva să creadă că Ortodoxia este numai ceva în locul a altceva, de vreme ce Ortodoxia este revelarea unică a dreptei cunoașteri și slăviri a Dumnezeului Celui Unul Adevărat și în Treime slăvit. Așadar în materie de credință, cineva poate fi ori dreptslăvitor, adică ortodox, ori eretic. Aceasta este terminologia și înțelegerea patristică. Încheiem această scrisoare (mărturisire) prin a vă spune că este semnată de bunăvoie și fără vreun alt motiv sau interes afară de singura dorință de „a pune Adevărul și propria noastră statornicie si perseverență în dreapta credință înainte de toate”. (Epistola 245 a Sf. Vasile cel Mare către episcopul Teofil). |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Cu profundă durere în suflete, aducem la cunostință acum toate acestea mai sus
zise, întrucât: Suntem convinși că prezența unor „cucernici si înțelepți“ episcopi, preoți și teologi printre membrii diferitelor comunități eretice și păgâne în Consililul Mondial al Bisericilor nu ajută deloc la mântuirea acestor oameni. Această ”prezență” nu le oferă participanților posibilitatea de a cunoaște Unicul Adevăr mântuitor pentru că toți acești eretici, neabandonând erezia și comunitatea lor, rămân în afara Bisericii Ortodoxe, singura păstrătoare a Predaniei Mântuitorului Iisus Hristos și a succesiunii apostolice. Tot astfel, credem că rămânerea noastră în comuniune euharistică și de rugăciune cu cei ce au trădat și trădeaza Adevărul nu mai poate continua, fiindcă aceasta ne face să ne păcătoșim conștiințele mai mult decât sunt și să călcăm în picioare dragostea pe care o avem pentru Adevăr și pentru toți oamenii, față de care avem responsabilitatea de a le mărturisi ceea ce am primit de la Domnul prin Sfinții Părinți pentru a ne mântui. Vă mai aducem la cunoștință că nu recunoaștem ca având vreo canonicitate sau legitimitate ortodoxă Consistoriul Bisericesc Superior al B.O.R., întrucât și noi, împreună cu vrednicul de pomenire episcop român Gherasim Saffirin al Romanului, denunțăm acest Consistoriu ca pe o inovație împotriva Sfintei Tradiții, introdusă în Biserica Ortodoxă Autocefală Română în anul 1909 cu scopul de a înlocui treptat adevarata judecată sinodicească întemeiată pe Sfintele Așezăminte Apostolice, pe Sfintele Soboare Ecumenice si Locale, pe Sfânta Tradiție și pe Canoanele Sfinților Părinți, cu această formă de judecată împrumutată din spațiul neortodox |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Prin urmare, nu vom răspunde chemării Consistoriului și orice fel de verdict,
rezoluție sau epitimie impuse asupra noastră nu va avea vreo validitate pentru noi înaintea lui Dumnezeu, cu atât mai mult cu cât vine din partea unui Sinod apostat, căci a - 12 - căzut din Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească a Mântuitorului nostru Hristos, în antihristica comunitate religioasă a Consiliului Mondial al Bisericilor și a ecumenismului. Căindu-ne acum de comuniunea pe care am ținut-o până în ceasul de față cu acești episcopi și rugându-ne pentru întoarcerea și pocăința tuturor, mărturisim după cum urmează, citând întocmai cuvântul Sfântului Cuvios Nichita Mărturisitorul care a trăit pe vremea prigonirii Sfintelor Icoane: “Eu, o, împărate, nici la mănăstirea mea nu mă voi duce, nici credința mea nu voiesc a o lăsa. Ci, în mărturisirea mea petrec și voi petrece, în care și părinții mei, sfinții episcopi cei dreptcredincioși, au petrecut; care au pătimit izgonire și închisori cu nedreptate de la tine și la multe primejdii s-au dat, apărând Biserica cea dreptcredincioasă, în care stăm și ne lăudăm întru nădejdea slavei lui Dumnezeu. Și să știți de la mine cu adevărat, că nici de moarte nu mă tem, nici viața aceasta vremelnică nu o iubesc. Dumnezeu îmi este mie martor, că am făcut ceea ce nu mi se cădea să fac. Ci, pentru ascultarea bătrânilor m-am supus nevrând, împlinind voia lor, m-am împărtășit cu mincinosul patriarh Teodot, de care lucru îmi este jale și mă căiesc. Deci, să știi bine că de acum înainte nici o împărtășire nu-mi este cu voi. Ci petrec întru predaniile Sfinților Părinți, pe care le-am primit de la început. De aceea, fă cu mine ce vrei, fără a nădăjdui să auzi altceva de la mine”. (Viețile Sfinților pe luna aprilie) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Iar noi, de vom fi întrebați ce vom face, atunci când ni se va aduce împotrivă
mincinoasa poziție a unora dintre duhovnicii care continuă necurata părtășie cu voi îndemnând și mulțimile la aceasta, ne doare sufletul să îndrăznim a zice aceste cuvinte grele, dar asta este, din păcate, realitatea, care sperăm să se schimbe măcar cu unii dintre voi, vă răspundem îndurerați, având deplină cunoștință a criteriilor de discernământ și judecată în Ortodoxie, cu înseși cuvintele Sfântului Maxim Mărturisitorul: “Chiar dacă tot universul va fi în comuniune cu patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el. Precum știu că Sfântul Duh prin Apostolul Pavel spune că îngerii înșiși vor fi anatema dacă ar propovădui într-alt chip, aducând ceva nou la credință”. În încheierea mărturisirii noastre dorim să menționăm că nu avem comuniune cu Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din România (Mitropolia Slătioara), deoarece aceștia sunt în comuniune cu kiprianiții – o grupare schismatică desprinsă din Biserica Ortodoxă vechicalendaristă , precum și datorită poziției nedefinite pe care aceștia o au față de serghianism – apostata Patriarhie a Moscovei și cei ce țin de ea. Și nu avem comuniune ori legătură cu nici vreo altă Biserică vechi-calendaristă aflată pe teritoriul României. Prin urmare, din mila Domnului și Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, Stăpâna și ocrotitoarea noastră, după o îndelungă cercetare a situației contemporane a Sinoadelor ce au păstrat succesiunea apostolică și mărturisirea de credință ortodoxă nealterate, noi - 13 - ne aflăm în pragul intrării sub omoforul Sinodului Adevăratei Biserici Ortodoxe (vechicalendariste) a Greciei, păstorită de Î.P.S. Macarie de Petra – Arhiepiscop al Athenei și al Eladei. Din acest Sinod face parte astăzi și bine-cunoscuta Misiune ortodoxă franceză Frăția Sfântului Grigorie Palama, adică ucenicii pururea-pomeniților Părinți Ambrozie Fontrier și Patric Ranson. Acest Sinod are succesiune apostolică de la Arhiepiscopul Auxentie care a avut comuniune deplină cu Biserica Ortodoxă Rusă din Afara Granițelor de la care a luat |
|
#7
|
|||
|
|||
|
succesiune apostolică. Din Biserica Ortodoxă Rusă din Afara Granițelor au făcut parte și
Sfântul Arhiepiscop Ioan Maximovici, Părintele Serafim Rose, Părintele Mihail Pomazanski, Cuviosul Arhiepiscop Averchie de Jordanville, Cuviosul Arhiepiscop Andrei Rymarenko de la Noul Diveevo – ucenic al Sf. Nectarie de la Optina, Sfântul Mitropolit Filaret al N.Y. și mulți alți cuvioși. La rândul ei, Biserica Ortodoxă Rusă din Afara Granițelor are succesiune apostolică de la episcopii din Rusia de dinainte de 1900, de când Biserica Rusă a trimis misionari pentru a propovădui Ortodoxia în Alaska, în țările americane – unde s-a statornicit cu vremea o frumoasă Biserică ce nu înceta să dea sfinți, cum ar fi Sfinții Herman și Inochentie de Alaska, biserică ce creștea până când a ajuns să aibă un Sinod de episcopi. Această Biserică aflată în afara granițelor Rusiei era în ascultare de Patriarhia Rusă și atunci când mitropolitul Serghie și cei dimpreună cu el au apostaziat de la Biserica Ortodoxă, Sinodul episcopilor ruși din America au rămas fideli Sf. Patriarh Tihon și Sfântului Sinod din patria-mamă, aflată sub cea mai sângeroasă prigoană din istorie. Biserica Ortodoxă Rusă din Afara Granițelor plângea, se ruga și „sângera” și ea împreună cu adevăratul Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse – ce supraviețuia în condiții nespus de grele prin catacombe și lagăre. Există cărți și lucrări minunate despre mult-pătimitoarea |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Iarasi cipuri si biometrice | BogdanF2 | Generalitati | 71 | 24.02.2017 08:53:45 |
| Buletine electronice in Germania | bmd | Stiri, actualitati, anunturi | 73 | 27.07.2011 19:22:23 |
| noile buletine cu nr 666 | varia | Generalitati | 34 | 24.01.2011 14:59:46 |
| Arme biometrice | antoniap | Generalitati | 20 | 23.01.2011 20:44:46 |
| Ce spuneti de actele biometrice? | Daniel777 | Stiri, actualitati, anunturi | 107 | 12.10.2010 00:02:47 |
|
|