![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este penibil sa tragem concluzia ca ar putea fi vorba despre vre-un prunc, in acele cazuri. Asa ceva pot crede doar cei care considera ca pruncii pot asculta Cuvantul Domnului, sau se pot pune in slujba sfintilor. La fel pot crede si cei care nu cunosc Scriptura (si rup anumite versete care sa le argumneteze teoria). |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
E interesant totusi cum considerati voi ca se botezau numai familiile fara copii... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine a spus ca se botezau numai familiile fara copii? De unde ati scos aceasta afirmatie? In discutie erau cele 5 cazuri prezentate in Sfanta Scriptura (unde se foloseste expresia "toata casa"). Nu stiu cum ati ajuns dvs. (cunoscator al Bibliei) la concluzia ca in cele 5 cazuri poate fi vorba de vre-un botez al pruncilor. Poate ne explicati, luind in considerare si versetele care nu va convin. Nu ma indoiesc ca eu existat si cazuri cand au fost botezate familii cu prunci (cazuri care nu sunt prezentate de Sfanta Scriptura). Dar, asta nu inseamna ca au fost incalcate conditiile botezului, lasate de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Sai Apostoli: ascultarea Cuvantului, credinta, marturisirea propriei credinte si pocainta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Iar o dai cu ocolisuri? Lasa familiile alea ca mai ai putin si imi scoti ochii daca mai repeti de multe ori. Uite ce am scris mai sus:
Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil? La asta de ce nu raspundeti?? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Raoul, va rog respectuos, cand va adresati mie, sa nu mai spuneti 'voi'. Eu sunt eu, nu sunt NP, nu sunt nimic din ceea ce as putea fi numit. Nu toti cei care cred ca botezul copiilor este fundamental incorect sunt NP, sau alte lucruri de felul acesta.
Probabilitatea este, intr-adevar, nula, daca privim lucrurile in felul cum le vedeti dumneavoastra. Pe de alta parte, sunt tot felul de probleme de interpretare, sau de semnificatie a textului initial. In aceasta privinta nu puteti argumenta nimic. In afara acestui argument, cel al probabilitatilor, care poate fi considerat ambiguu, nu ati raspuns in nici un fel la celelalte intrebari, sau idei prezentate. Eu, in schimb, pot raspunde la "tot poporul" si "toata Iudeea". Nu scoateti versetele din context, domnule Raoul! Matei, cap. 3, v. 5 - 6: "Locuitorii din Ierusalim, din toata Iudeea si din toate imprejurimile Iordanului au inceput sa iasa la el; si, marturisindu-si pacatele, erau botezati de el in raul Iordan" (acest pasaj este despre Ioan Botezatorul). Un prunc nu isi poate marturisi pacatele. Vedem clar, din acest verset, ca oamenii erau botezati insotiti de marturisirea pacatelor. Dar deschideti-va mintea, nu pentru ceea ce ati putea numi 'doctrina NP', ci pentru logica pura. Care este alegerea cea mai naturala? Sa urmam exemplul prezentat in multe locuri, in maniera cat mai diversa si complexa, dar impartasind totusi caracteristica comuna: cea a persoanelor care, in toate facultatile mintale, CRED, si sunt botezate? In Evanghelii, in Faptele Apostolilor... La tot pasul gasim oameni care au crezut, au ales sa-l urmeze pe Isus Hristos si au fost botezati. Sau sa alegem o practica obscura, insuficient de riguros documentata, a carei validitate se bazeaza pe un argument probabilistic? Si asta doar pentru a fi in concordanta cu Sfanta Traditie? Ah, daca ne-ar da Domnul ochi sa vedem lucrurile simplu, asa cum sunt ele. De asemenea, termenul de 'penibil' nu este potrivit intr-o astfel de discutie, si nu face cinste. Masurati-va cuvintele, atacati - cu argumente, nu cu injurii - idei, nu persoane sau grupuri. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Deci, recunoasteti faptul ca ati gresit incercand sa argumentati botezul bebelusilor facand referire la acele familii (acelea care erau numite "toata casa"). Bine. Lasam acele familii.
A fost botezat "tot poporul" sau "Ierusalimul si toata Iudeea"? Vorbim despre botezul nebiblic al pruncilor (adica, al celor care nu pot indeplini conditiile botezului crestin). Sa ramanem pe subiect. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Si care crezi dumneata ca sunt conditiile botezului crestin?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa te botezi mai intai trebuie sa te pocaiesti. Exemple gasesti destule in Biblie numai cine nu vrea nu le vede.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|