Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.10.2010, 21:12:31
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
cartea despre care amintesti am citit-o in trecut si am gasit si lucruri ne-ortodoxe sau exagerate sau inutile,
si nu cred in vamile vazduhului pentru ca nu gasesc niciun fundament pentru ele,
in toate dogmele ortodoxiei gasesc fundament biblic si patristic
despre vami gasesc doar pareri personale ale unor parinti bisericesti, niciun canon, niciun sinod care sa se pronunte in acest sens
Nu stiu de unde a avut sfanta Teodora aceste revelatii, dar eu stiu din gura Mantuitorului ca la revenirea lui El insusi va impartii pe cei buni de cei rai cum desparte pastorul oile de capre, nu dracu se va pune judecator peste oameni in locul lui Dumnezeu
Vezi lucrurile prea simplist.
Iisus Hristos a spus clar ca vor fi putini cei care se vor mantui.
Si cei multi care NU merg pe calea cea stramta si anevoioasa.. ce crezi ca se intampla cu ei? crezi ca stau in rai in asteptarea Infricosatei Judecati?

(In plus afirmi - implicit - ca sfintii care au vorbit despre vamile vazduhului au fost niste inselati. Ca orice parere personala in ortodoxie este inselare, aceasta este clar.).

Oricum nu ma intereseaza sa ma contrazic cu tine.
Imi place acest thread deschis de Ortodoxia.. mi se parea ca Ortodoxia vorbeste cam singur aici, era cam ciudat.

Last edited by anna21; 02.10.2010 at 21:15:47.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.10.2010, 21:20:23
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Predica despre drumul sufletului dupa moarte.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.10.2010, 21:28:18
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Vezi lucrurile prea simplist.
Iisus Hristos a spus clar ca vor fi putini cei care se vor mantui.
Si cei multi care NU merg pe calea cea stramta si anevoioasa.. ce crezi ca se intampla cu ei? crezi ca stau in rai in asteptarea Infricosatei Judecati?

(In plus afirmi - implicit - ca sfintii care au vorbit despre vamile vazduhului au fost niste inselati. Ca orice parere personala in ortodoxie este inselare, aceasta este clar.).

Oricum nu ma intereseaza sa ma contrazic cu tine.
Imi place acest thread deschis de Ortodoxia.. mi se parea ca Ortodoxia vorbeste cam singur aici, era cam ciudat.
Invatatura ortodoxa ne spune ca exista o judecata paticulara si una finala, nu vor astepta cei rai in rai judecata finala, ci vor astepta acolo unde s-au gatit loc
nu ii cred inselati, cred doar ca au avut niste pareri personale potrivite cu veacurile in care au vietuit,
ti-asi recomanda cartea "Caile ortodoxiei contemporane" de IPS Lazar Puhalo, episcop ortodox din Canada care trateaza foarte critic teoria vamilor cu citate din sfintii Parinti si din scriptura si o gaseste total ne-ortodoxa
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.10.2010, 22:08:19
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
Invatatura ortodoxa ne spune ca exista o judecata paticulara si una finala, nu vor astepta cei rai in rai judecata finala, ci vor astepta acolo unde s-au gatit loc
nu ii cred inselati, cred doar ca au avut niste pareri personale potrivite cu veacurile in care au vietuit,
ti-asi recomanda cartea "Caile ortodoxiei contemporane" de IPS Lazar Puhalo, episcop ortodox din Canada care trateaza foarte critic teoria vamilor cu citate din sfintii Parinti si din scriptura si o gaseste total ne-ortodoxa
Stiu despre discutia dintre par. Seraphim Rose si par. Lazar Puhalo. Dar din cate am citit, urmatoarele lucruri s-au intamplat:
-par. Serafim Rose a evitat polemica directa cu par. Puhalo
-sindoul episcopal al Bisericii Ruse in afara Rusiei (din care faceau parte cei doi) a analizat din punct de vedere teologic scrierile celor doi:
- invatatura vamilor vazduhului asa cum a fost prezentata de par. Serafim Rose a fost considerata in acord cu invatatura ortodoxa
- cartea par. Puhalo a fost considerata gresita
(paranteza: citat din concluziile intalnirii sinodale, ca sa va faceti o idee de extrema in care a cazut par. Puhalo:
The state of the soul after death Deacon Lev Puhalo represents as its utter inability to function in any way whatsoever other than with the assistance of the body (p.7). As he understands the matter, after its departure from the body, the soul finds itself in a state of mute and blind repose. "An active, intellectual life or functioning of the soul alone could never be conceived in either Old or New Testament thought. For the soul to function, its restoration with the body as the 'whole person' would be absolutely necessary" (p.9). "…Without the body, the soul… is not even a person, but only something 'of ' a person… the soul without the body cannot speak, nor remember, nor discern, nor think, nor be roused, nor see… " (p.23) pe scurt, par. Puhalo sustine ca sufletul in afara corpului este intr-o stare inerta, mut, surd, orb, fara memorie sau gandire.. nu este nici macar o persoana..)
sursa

- sinodul episcopal a cerut celor doi sa inceteze aceasta disputa teologica pagubitoare pt credinciosi..
-par. Serafim Rose s-a conformat, dar par. Puhalo nu a ascultat sfatul sinodului (!!!) si a fost caterisit (pentru neascultare, din cat am inteles eu)

- par. Puhalo a trecut in Biserica Sarba...
- apoi in Biserica ortodoxa a Portugaliei...

- acum am citit ca a parasit si Biserica ortodoxa a Portugaliei (sau cine stie ce s-a intamplat) si a trecut la cea rusa.. ce conteaza..

- cam asta este.. nu voi citi cartea lui

(pe de alta parte, exista deja minuni care sunt atribuite de catre credinciosi mijlocirii par. Serafim Rose)

Last edited by anna21; 02.10.2010 at 22:13:41.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.10.2010, 22:28:44
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Stiu despre discutia dintre par. Seraphim Rose si par. Lazar Puhalo. Dar din cate am citit, urmatoarele lucruri s-au intamplat:
-par. Serafim Rose a evitat polemica directa cu par. Puhalo
-sindoul episcopal al Bisericii Ruse in afara Rusiei (din care faceau parte cei doi) a analizat din punct de vedere teologic scrierile celor doi:
- invatatura vamilor vazduhului asa cum a fost prezentata de par. Serafim Rose a fost considerata in acord cu invatatura ortodoxa
- cartea par. Puhalo a fost considerata gresita
(paranteza: citat din concluziile intalnirii sinodale, ca sa va faceti o idee de extrema in care a cazut par. Puhalo:
The state of the soul after death Deacon Lev Puhalo represents as its utter inability to function in any way whatsoever other than with the assistance of the body (p.7). As he understands the matter, after its departure from the body, the soul finds itself in a state of mute and blind repose. "An active, intellectual life or functioning of the soul alone could never be conceived in either Old or New Testament thought. For the soul to function, its restoration with the body as the 'whole person' would be absolutely necessary" (p.9). "…Without the body, the soul… is not even a person, but only something 'of ' a person… the soul without the body cannot speak, nor remember, nor discern, nor think, nor be roused, nor see… " (p.23) pe scurt, par. Puhalo sustine ca sufletul in afara corpului este intr-o stare inerta, mut, surd, orb, fara memorie sau gandire.. nu este nici macar o persoana..)
sursa

- sinodul episcopal a cerut celor doi sa inceteze aceasta disputa teologica pagubitoare pt credinciosi..
-par. Serafim Rose s-a conformat, dar par. Puhalo nu a ascultat sfatul sinodului (!!!) si a fost caterisit (pentru neascultare, din cat am inteles eu)

- par. Puhalo a trecut in Biserica Sarba...
- apoi in Biserica ortodoxa a Portugaliei...

- acum am citit ca a parasit si Biserica ortodoxa a Portugaliei (sau cine stie ce s-a intamplat) si a trecut la cea rusa.. ce conteaza..

- cam asta este.. nu voi citi cartea lui

(pe de alta parte, exista deja minuni care sunt atribuite de catre credinciosi mijlocirii par. Serafim Rose)
Serafim Rose a avut idei gnostice, multi teologi s-au pronuntat in aceasta privinta
si Serafim Rose nu a fost canonizat, deci asa zisele "minuni" sunt doar simple relatari, atat timp cat Biserica nu recunoaste sfintenia cuiva, suntem indemnati sa ne supunem Bisericii

Nu exista o dogma a vamilor vazduhului ci doar pareri personale sau colective,
Eu ma supun dogmelor bisericesti nu parerilor unor oameni, fie ei si sfinti
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.10.2010, 23:26:51
adam000 adam000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.09.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 719
Implicit

Anna21, chiar in sursa citata de tine, cei din ROCOR recunosc faptul ca teoria vamilor vazduhului nu este o dogma si ca nu exista indicatii directe despre ea in scriptura:

Citat:
Actually, no one can dogmatically establish the existence of the toll-houses precisely in accordance with the form described in the dream (of Gregory recounted in the life) of Basil the New, insofar as no direct indication thereto is to be found in the Scriptures.
In prezent P.S. Lazar Puhalo face parte din Orthodox Church in America (OCA) care este recunoscuta canonic de catre bisericile ortodoxe. Unele biserici ortodoxe nu ii recunosc autocefalia fata de biserica ortodoxa rusa, insa toate o recunosc canonic.

Citat:
The autocephalous Orthodox churches that recognize the OCA as autocephalous are the [COLOR=#0000ff]Church of Russia[/COLOR], which granted the tomos of autocephaly, the [COLOR=#0000ff]Church of Georgia[/COLOR], the [COLOR=#0000ff]Church of Bulgaria[/COLOR], the [COLOR=#0000ff]Church of Poland[/COLOR] and the [COLOR=#0000ff]Church of the Czech Lands and Slovakia[/COLOR].

Those autocephalous churches that have not recognized the autocephaly but which have not opposed it are the [COLOR=#0000ff]Church of Antioch[/COLOR], the [COLOR=#0000ff]Church of Serbia[/COLOR], the [COLOR=#0000ff]Church of Romania[/COLOR], and the [COLOR=#0000ff]Church of Albania[/COLOR].

The autocephalous churches which oppose the OCA's autocephaly are the [COLOR=#0000ff]Church of Constantinople[/COLOR], the [COLOR=#0000ff]Church of Alexandria[/COLOR], the [COLOR=#0000ff]Church of Jerusalem[/COLOR], the [COLOR=#0000ff]Church of Cyprus[/COLOR], and the [COLOR=#0000ff]Church of Greece[/COLOR].

However, these Churches recognize the OCA as a canonical church and their representatives concelebrate services with OCA clergy.
Prin urmare P.S. Lazar Puhalo e episcop a unei biserici ortodoxe recunoscute canonic de celelalte biserici ortodoxe.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor
Amin.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.10.2010, 23:57:45
0rtodoxia 0rtodoxia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.09.2010
Mesaje: 97
Implicit

bun, ca sa fie LUMINA STRALUCITOARE si incontestabila, sa vada tot crestinul si sa nu se abata pe cai gresite si lesnicioase cum ca nu ar fi cumplitele, infricosatoarele, prea temutele teribile vami ale vazduhului, am sa postez aici cateva dovezi incontestabile ale unor sfinti al caror calibru si a caror sfintenie depasesc puterea noastra de intelegere, dar nu inainte sa adaug un fapt simplu spre rusinarea acestor oameni care nu cunosc aceasta dogma, care nu stiu de unde vine ea, ca am auzit aici ca ar fi avut Cuvioasa Teodora viziuni:) ma pufneste rasul, cu cine stau de vorba dar in fine, fac asta pentru cei care dau enter si nicmeresc pe aici sa nu ramana cu idei eretice de la acestia(caci au facut niste afirmatii nesimtite la adresa unor Sfinti TITANICI..) teologia se invata in practica nu la facultate.. pentru cine spune rugaciunea inimii stie foarte bine de aceste vami ,in special cea a inchipuirii sau a imaginatiei si cea a ratiunii sau a teologiei care se interpun pe traiectul mintii care doreste sa se scufunde sau mai bine zis sa se inalte caci "cine se smereste se va inalta" , sa se inalte asdara in Cerul Inimii catre imparatia lui Dumnezeu.. acolo sunt aceleasi tribunale dracesti, aceleasi piedici, dupa cum se spune in vamile vazduhului magistral si anume ca aceia care nu au trecut aceste tribunale in timpul vietii lor vor fi cernuti si cercetati la iesirea diaceasta viata de catre diavolii ce se afla su Cer in cele 20 de statii despre care se specifica inca din inceput caci sunt numite vami si sunt redate astfel caci cele din calalta lume nu au CORESPONDENT in lumea aceasta dara acestea sunt cele mai apropiate exprimari cu putinta de inteles de catre tot omul. si acum postarile ca sa nu mai fie dubii si sa piara si sa se rusineze vrajmasii nostri, cei car e nu vor ca noi sa stim si sa ne ingrijoram de existenta acestor cumplite vami ,cu care se intalneste tot sufletul crestinesc(caci cei care nu cred coboara direct in iad).
Reply With Quote
  #8  
Vechi 02.10.2010, 23:59:27
0rtodoxia 0rtodoxia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.09.2010
Mesaje: 97
Implicit

Astfel, citim in Pateric ca "ava Teofil zicea: Ce fel de frica si cutremur si nevoie avem sa vedem cand sufletul se desparte de trup! Ca vine la noi oaste si putere de la stapanirile cele potrivnice, stapanii intunericului, stapanitorii viclesugului si incepatoriile si stapaniile, duhurile rautatii, si ca la judecata il tin pe suflet, aducand asupra-i toate pacatele lui cele intru stiinta si cele intru nestiinta, de la tinerete pana al varsta la care a raposat, Deci stau parandu-1 de toate cele facute de dansul. Ce fel, dar, de cutremur socotesti ca are sufletul in ceasul acela, pana ce va iesi hotararea si i se va face slobozenia lui? Acesta este ceasul nevoii lui, pana ce va vedea ce sfarsit va lua el. Si iarasi dumnezeiestile puteri stau in preajma fetei celor potrivnici si ele aducand cele bune ale lui. Ia seama, dar, ca sufletul stand la mijloc cu multa frica si cutremur sta pana ce judecata lui va lua hotarare de la Dreptul Judecator".

Ava Antonie, inca in trup fiind, a vazut in duh ce se intampla cu sufletul in asemenea clipe: "Voind odata sa manance si ridicandu-se sa se roage pe la ceasul al noualea, s-a simtit pe sine rapit cu mintea. Si lucru minunat, aflandu-se asa, s-a vazut pe sine ca iesit in afara de sine si calauzit de multe fiinte prin vazduh. Apoi simti niste vrajmasi amarnici si cumpliti stand in vazduh si voind sa-l impiedice sa treaca. Dar fiintele care-l calauzeau, luptand impotriva acelora, aceia le cereau sa li se dea voie sa afle daca Antonie nu le e supus lor prin ceva. Deci cerandu-i aceia socoteala de pacatele lui, incepand de la nasterea lui, cei ce conduceau pe Antonie ii impiedicara, spunand: Pacatele lui incepand de la nasterea lui le-a sters Domnul, iar de cand s-a facut monah si s-a fagaduit lui Dumnezeu, poate sa dea socoteala [...]. Atunci invinovatindu-l ei, dar neputandu-l dovedi ca vinovat, i s-a facut calea sloboda si neimpiedicata. Apoi indata s-a vazut pe sine intorcandu-se in sine [...]. Dar uitand sa manance, a ramas restul zilei si toata noaptea suspinand si rugandu-se. Caci ramasese coplesit afland cu cati vrajmasi avem de luptat si cata spaima are sa indure omul cand va avea sa treaca prin vazduh. Si-si amintea ca aceasta e ceea ce a spus Apostolul despre "stapanitorul puterilor vazduhului" (Efes. 2, 2). Caci in aceasta sta puterea vrajmasului: in a se razboi si a incerca sa impiedice pe cei ce trec".

Multe alte texte vorbesc despre intalnirea sufletului cu demonii in timpul inaltarii sale la cer. Astfel, Avva Isaia ii indeamna pe ucenicii sai: "in fiecare zi sa aveti inaintea ochilor moartea si sa va ganditi cum veti iesi din trup si cum veti trece de puterile intunericului care va vor intampina in vazduh". In Scara Sfantului loan Scararul ne sunt infatisati unii care, in ceasul mortii, se intrebau cu durere: "Oare va putea strabate sufletul nostru puhoiul de nesuferit al duhurilor vazduhului?"

Intalnim de asemenea texte in care ni se spune limpede ca toata stradania diavolilor este sa scoata la iveala orice fapta rea si patima a omului, pentru a-1 putea opri din calea catre cer. Sfantul Macarie Egipteanul, indemnand la trezvie duhovniceasca, spune: "Tu, auzind ca sunt [...] puteri intunecate sub cer [...], nu tii seama de toate acestea, pentru ca n-ai inteles ca, daca nu primesti arvuna Duhului Sfant, atunci cand sufletul tau va iesi din trup, acestea vor tine sufletul tau si nu te vor lasa sa te ridici la ceruri". Isihie Sinaitul zice si el: "Va veni peste noi ceasul infricosat al mortii; va veni si a-l ocoli nu este cu putinta. Fie ca Stapanitorul acestei lumi si al vazduhului, venind atunci, sa gaseasca faradelegile noastre putine si neinsemnate si invinuirea sa nu-i fie adeverita". Sfantul Grigorie cel Mare scrie si el: "Se cuvine sa cugetam temeinic la inspaimantatorul ceas al mortii, la groaza ce cuprinde sufletul care-si aminteste de raul facut si, uitand de fericirea vietii, se inspaimanta si se teme de Dreptul Judecator. Atunci, duhurile rele cerceteaza faptele sufletului care s-a despartit de trup si-i infatiseaza pacatele spre care s-a plecat, ca sa-l tarasca la chin pe cel ce li s-a facut lor partas. Si nu doar la sufletul pacatos, ci si la cei drepti vin, ca sa vada daca nu afla ceva rau in ei si daca nu i-au biruit cumva".
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.10.2010, 00:21:25
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de 0rtodoxia Vezi mesajul
spre rusinarea acestor oameni care nu cunosc aceasta dogma, care nu stiu de unde vine ea,
Domnule, va aflati intr-o eroare imensa. Asa zisele "vami" nu sunt o dogma a Bisericii Ortodoxe.

Citat:
În prealabil postat de 0rtodoxia Vezi mesajul
acestia sunt ortodoxia domnule danyel
Ortodoxia este Biserica Ortodoxa, care prin ierarhii sai, episcopii, urmasi ai sfintilor Apostoli, adunati in sinod, are caderea sa decida asupra dogmelor.

Atata timp cat Biserica dumneavoastra nu a stabilit ca existenta "vamilor ceresti" este un adevar de credinta, dumneavoastra nu aveti dreptul sa faceti acest lucru in locul ei, indiferent cati sfinti s-ar fi pronuntat intr-un fel sau altul.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 03.10.2010, 01:42:07
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adam000 Vezi mesajul
Anna21, chiar in sursa citata de tine, cei din ROCOR recunosc faptul ca teoria vamilor vazduhului nu este o dogma si ca nu exista indicatii directe despre ea in scriptura:



In prezent P.S. Lazar Puhalo face parte din Orthodox Church in America (OCA) care este recunoscuta canonic de catre bisericile ortodoxe. Unele biserici ortodoxe nu ii recunosc autocefalia fata de biserica ortodoxa rusa, insa toate o recunosc canonic.



Prin urmare P.S. Lazar Puhalo e episcop a unei biserici ortodoxe recunoscute canonic de celelalte biserici ortodoxe.
am verificat ceea ce am scris anterior:
Citat din biografia lui de pe othodox wiki:
"1980: Deacon Lev is ordered to cease lecturing in parishes on the subject of the toll houses1 by the Synod of Bishops of the Russian Orthodox Church Outside of Russia. He was deposed by ROCOR for disobeying his bishop by continuing to preach his heresy of "soul sleep", and "for having entered a jurisdiction not in communion with ROCOR" and went to the schismatic Free Serbian Church."
era diacon

Arhiepiscop a fost numit in biserica ortodoxa ucraineana (care tinea de Kiev).. dar apoi acea manastire din care facea parte a fost reprimita in OCA.. si asa a ajuns par. Puhalo arhiepiscop de OCA , dar pensionat (fara responsabilitati pe linie ierarhica).

Biografia lui se gaseste pe net.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Din 24 de Vami idealist Pocainta 5 14.03.2010 22:44:22
Sunt vamile vazduhului o invatatura gnostica? scrabble Slujba inmormantarii 47 18.08.2009 18:33:20
Vamile vazduhului NiCcoleta Generalitati 35 21.02.2008 18:52:26
Vamile vazduhului BogdanF Generalitati 17 25.07.2007 18:57:58