Citat:
În prealabil postat de Dumitru73
Care este de fapt teoria ta despre aparitia si evolutia vietii?
|
Nu am teoria mea proprie. Eu sunt de acord cu ceea ce marturiseste dogma crestin ortodoxa (Sfanta Scriptura, Sfintii Parinti): Dumnezeu este izvorul vietii, El a creat toate formele de viata (vegetale si animale) inclusiv pe om, din pamant (materie) si din acest motiv intre om si animale nu este nici o diferenta fiziologica (trupeasca), ci diferenta intre om si animale este exclusiv de natura sufleteasca, mai precis doar sufletul omului are spirit (ratiune, gandire). (Nu confundam inteligenta cu ratiunea! Inteligente sunt si animalele dar gandirea, ratiunea este proprie doar omului).
Sfanta Scriptura si Sfintii Parinti, deci dogma ortodoxa crestina nu intra in amanunte despre modul CUM a aparut si s-a dezvoltat viata pe planeta noastra in toata diversitatea ei, ci spune doar ca Dumneze este cauza vietii si EL poarta de grija la toate.
Precum exista concordanta intre stiinta si religie in domeniul lor comun, anume cosmogonia, intocmai exista si o concordanta intre ordinea aparitiei vietuitoarelor pe Pamant. Astfel, atat teoria evolutionista cat si creationismul sustin ca: intai a aparut vegetatia, ca viata a aparut intai in apa, apoi pasarie si animale de uscat si in cele din urma omul (si dupa el nimic).
Teoria evolutionista nu poate spune CUM a aparut viata, prima celula vie... si iarasi nu poate sustine ca evolutia este intamplatoare (repet anume ca ADN-ul se autoregleaza caci asta ar implica ca materia este inteligenta ceea ce este o absurditate pentru orice om de stiinta)... deci nu poate nega "interventia cuiva din exterior" care "impune o reglare adaptiva" ADN-ului in baza unor legi foarte bine stabilite.
Teoria evolutionista nu poate demonstra ca superioritatea omului fata de celelate animale este de origine trupeasca. Pe de alta parte Sfanta Scriptura si dogma ortodoxa crestina spune clar ca superioritatea omului fata de animale este exclusiv datorata sufletului spiritual (adica spiritul nu este diferit de suflet, ci o parte a sufletului). Si animalele au suflet insa fara spirit.
In concluzie teoria evolutionista nu poate fi folosita nicidecum pentru a infirma existenta lui Dumnezeu sau a exclude pronia Sa (grija si controlul) in creatie (cea irationala), asa cum nici Teoria Relativitatii (care implica Big-Bang-ul) nu pot fi folosita pentru a combate cosmogonia Biblica (dimpotriva ele sunt intr-o concordanta perfecta).