![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Vezi rezultatele sondajului: BOR este deschisa dialogului cu Biserica Catolica? | |||
| Da |
|
23 | 60,53% |
| Nu |
|
15 | 39,47% |
| Votători: 38. Nu poti vota in acest sondaj | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Se tine seama ca exista cei care, pentru a-si alimenta complexele de superioritate si pentru a si le rezolva pe cele de inferioritate, merg pana acolo incat restalmacesc invataturile "inamicilor", creind oameni de paie pe care ii darama bucuros. Vedeti dumneavoastra, daca n-ar exista asemenea persoane si asemenea atitudini si mentalitati, lucrarile comisiilor ecumenice nici n-ar avea obiect. Cum sa nu se tina seama de principala cauza a schismei intr-o lucrare care isi propune sa vindece efectele schismei ? Daca nu s-ar tine seama, ar fi ca si cum un doctor, incercand sa insanatoseasca bolnavul, n-ar tine seama de microb. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
O greseala nu se vindeca printr-o greseala si mai mare. Dupa contextul creat, cred ca nu intelegeti ce inseamna ,,mentalitate sectara''. Pai Ortodoxia nu e o secta! Ia mai vedeti putin cum stau lucrurile! Ortodoxia este religia lasata de Hristos apostolilor. Va bucurati ca prin mijloace politice lucrurile merg in directia dorita de catolici. Dar sa nu uitati ca lui Hristos nu-I place asa ceva. Nu-i obliga nimeni pe politicieni sa ajunga in Rai. N-au decat sa fie pe placul lumii toti politicienii in haine preotesti indiferent carei confesiuni ii apartin! Dracii incurca rau de tot itele si rad cu gura pana la urechi de cand isi vad visele pe cale sa se implineasca. E vremea lor, asa cum a fost scris! Daca s-ar intoarce cu totii la Biserica primara, asa cum a fost inainte de 1054, da, ar mai fi ceva. As admira o asemenea pocainta. Chiar daca ortodocsii vor avea de suferit din cauza politicienilor in straie preotesti, am incredere in El si-L voi ruga sa ne calauzeasca asa cum stie El. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Cine sunt "politicienii în straie preoțești" ? Majoritatea ierarhilor ortodocși ? Cei care, cu învoirea și mandatul Bisericii lor, participă la comisiile de dialog ? Dacă este așa, cum de nu vă dați seama cât de mult semănați cu protestanții ? Între afirmația ortodocșilor anti-ecumeniști "Biserica Ortodoxă nu este reprezentată de reprezentații ei" și afirmația protestanților "Biserica lui Cristos nu are granițe vizibile" nu există nici o deosebire de fond: una e reductibilă la alta. Nu are nici o importanță că dv rejectați anumiți ierarhi și preoți, pe când ceilalți rejectează însăși ideea de ierarhi și preoți: ambele sunt atitudini protestante. Credeți cu adevărat că episcopii sunt urmașii apostolilor ? Credeți că PF Daniel este episcop ? Atunci ascultați de episcopi și ascultați de întâistătătorul Bisericii dv. Nu eu, ci Cristos vă cere asta. Când a spus apostolilor: "Cei care vă vor asculta pe voi, pe Mine mă vor asculta" cunoștea, în baza preștiinței Sale, că veți fi înclinată să ascultați mai degrabă de spiritul dv rebel decât de apostolul Daniel. Iar dacă pe Daniel nu îl socotiți apostol atunci cu ce anume sunteți mai altfel decât cei care își spun "stiliști" și rejectează Sinodul BOR în bloc ? Este oare deosebire între schisma lor formală și schisma dv personală față de BOR ? Dacă da, care anume ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 22.09.2010 at 00:01:45. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
In ce-i priveste pe “stilisti” sinteti complet dezinformat. In primul rind, nu ei isi spun “stilisti” (nici n-ar avea vreun motiv sa o faca din moment ce n-au inventat niciodata nimic), ci aceia din Biserica care se pretinde ortodoxa ii batlocoresc asa ca sa poata prin nume sa-si atribuie continuitatea care le lipseste, sa-si revendice prin nume o traditie de care s-au indepartat inventind un “stil nou” la 1923 si 1924 si pe care nu mai contenesc sa il dezvolte prin ecumenism si tot mai departe de Biserica lui Hristos. “Stilistii” sint ceea ce au fost din totdeauna: ortodocsi (si numai ei)! De asemenea, “stilistii” “nu rejecteaza Sinodul BOR in bloc”, dupa cum afirmati, pentru ca, pur si simplu, ei au propriul lor Sfint Sinod si nu s-au subordonat niciodata BOR care, din punctul lor de vedere, este o Biserica schismatica incepind cu anul 1924 si eretica prin implicarea ei progresiva in ecumenism. Intre un consevator, traditionalist, rezistent (sau cum le-or mai placea sa se numeasca) din BOR si un “stilist” exista o uriasa diferenta! Primii, daca nu se amagesc, atunci mint cu nerusinare si calca in picioare predania ortodoxa numind parasinagoga Biserica, dar “stilistul” este drept-credinciosul din Biserica lui Hristos, aceeasi ieri, astazi si pina la sfirsitul lumii, dumnezeiasca, si nu lumeasca, asa cum a cladit-o Duhul Sfint prin Sfintii Parinti. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Suntem patetici (daca) nu ne uitam fiecare intai la problemele noastre personale... mai exact la pacatele noastre.
Este adevarat noi ortodocsii avem acum TOATA doctrina adevarata (TOT adevarul)... insa cati dintre noi o respecta? cati o cunosc si o inteleg? cati o marturisesc intai in fapta si apoi in cuvant? Oare nu sunt si acum valabile pentru toti (ortodocsi mai intai dar si romano-catolici) cuvintele Mantuitorului: "Oare nu Moise v-a dat Legea? Și nimeni dintre voi nu ține Legea." Ioan 7,19 Evident ca aici nu se includ sfintii care pururea mijlocesc la Hristos pentru noi... precum Avraam pentru Sodoma. Parca auzim in taina voicea Domnului Hristos Iisus care ne spune: "v-am dat si va dau in dar Sfintele Taine... Sfantul meu trup si Sfantul Meu sange si voi tot nu vreti sa va pocaiti si sa faceti voia lui Dumnezeu". "Mila voiesc iar nu jertfa" (Matei 9,13; 12,7) Fiecare Biserica, atat cea Ortodoxa cat si cea Romano-Catolica are propriile probleme interne. Cati dintre noi cunoastem contextul socio-politic si teologic care a deterimnat Marea Schisma din 1054? (unele diferente teologice intre parintii latini si cei greci dateaza din sec IV, cu privire la predestinare, pacatul stramosesc etc. ... si totusi Biserica era unita). Nu uitati ca in primul mileniu episcopul Romei (Papa) a avut un rol extrem de important in pastrarea ortodoxiei (amintesc doar de criza monotelita - sinodul 6 - in care Papa Martin I a murit ca martir pentru dreapta credinta alaturi de Sfantul Maxim Marturisitorul; si de criza iconoclasta - sinodul 7 - in care mai toata Biserica din rasarit cazuse in erezie iar ortodoxia era aparata de Sfantul Ioan Damaschin care traia in Siria stapanita de musulmai; si de episcopul romei). Desigur dupa anul 1054 teologia latina (devenita romano-catolica) a luat o alta turnura diferita de cea rasariteana (devenita ortodoxa). amintesc doar teologia referitoare la: pacatul stramosesc si modul in care afecteaza firea umana (cu efect direct si profund asupra invataturii despre Maica Domnului Nascatoarea de Dumnezeu), harul Dumnezeiesc, Sfantul Duh... Noi ca ortodocsi nu trebuie sa uitam ca TOATE cele 7 Sfinte Sinoade Ecumenice in care repet Episcopul Romei (papa) a aparat intodeauna pozitia ortodoxa inmpotriva ereziilor, au fost necesare datorita ereziilor aparute exclusiv in partea rasariteana (greca) a Bisericii. Este adevarat ca toate marile centre teologice erau in rasarit (partea greaca): Alexandria, Constantinopol, Antiohia... iar teologia latina era mai "rudimentara" dar nu se abatea de la ortodoxie (repet, vorbesc exclusiv de primul mileniu). Anatemele care s-au pronuntat atunci in 1054 nu au fost nicidecum la adresa Bisericii ci Episcopii s-au anatemizat intre ei, cel de Roma (Papa) si cel de Constantinopol (Ecumenic). Anatemele ele au fost ridicate reciproc in anul 1965 (7 dec). Discutiile nu sunte deloc usoare din puct de vedere teologic. Biserica Ortodoxa nu s-a abaut niciodata si nici nu se va abate de la doctrina Sfintilor Parinti, de la dogma Bisericii stabilita la cele 7 Sfinte Sinoade Ecumneice. Biserica Romano-Catolica s-a departat destul de mult in unele aspecte de la doctrina acestor sinoade. Exista foarte multe elemente comune in invatura Bisericilor Ortodoxa si Romano-Catolica, dar exista si diferente. Un dialog deschis si onest spre slava lui Hristos Dumnezeu trebuie sa aiba in vedere toate aceste aspecte. Este extrem de dificil sa se ajunga la un consens teologic. Totusi Biserica Romano-catolica, incepand cu conciliul Vatican II face eforturi mari in armonizarea cu teologia Sfintilor Parinti: S-a introdus rugaciunea Epiclezei in liturghia Romano-catolica (nu atat de detaliata si cu acelasi scop ca in cea din Sfanta Liturghie ortodoxa), clarificarea lui Filioque (marturisirea ca Dumnezeu Tatal este unica cauza atat a Fiului cat si Duhul Sfant)... Biserica Ortodoxa va ramane in veci cu aceeasi doctrina neschimbata despre Sfintele Taine, stabilita in primul mileniu (si la care, repet, episcopul Romei, Papa, a avut in rol extrem de important in pastrarea ortodoxiei). Last edited by Eugen7; 28.09.2010 at 12:58:55. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
"Dar amanarea cu doi ani a “dialogului” catolico-ortodox nu trebuie sa faca pe nimeni la adormire si la pierderea trezviei. Hotul, comunistul si masonul se afla in interiorul Bisericii si lucreaza. Dar Domnul este Capul Bisericii si lucreaza si El, pana la sfarsitul veacului acesta si dincolo de el."
Sursa: ESEC CATOLIC LA VIENA? Adoptarea documentului comun asupra primatului papal in primul mileniu amanata cu doi ani, DAR NU E DE DORMIT… http://www.razbointrucuvant.ro/recom...ta-cu-doi-ani/ |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Apostolii nu aveau autoritate apostolică în materie doctrinară sau dogmatică pentru că ar fi avut darul preoției, ci pentru că primiseră Revelația dumnezeiească prin Fiul și prin Duhul Sfânt, după cum dau mărturie foarte clară cărțile Noului Testament. Harul înțelegerii profunde în materie de teologie și de spiritualitate este un har specific de la Dumnezeu și pe care chiar Dumnezeu a ținut să îl distribuie așa cum a crezut de cuviință; iar noi știm că "Duhul suflă unde vrea", nu unde cred unii sau alții, pe scaune mai mult sau mai puțin înalte. Mai mult, mari teologi și părinți ai Bisericii nu au fost astfel datorită faptului că ar fi ocupat scaune episcopale, ci dimpotrivă au ajuns la nivelul de episcopi tocmai datorită harului lor teologic. De aceea, încrâncenarea unora, cum am văzut și pe acest forum, că Biserica Duhului și a Adevărului ar fi și ar fi fost vreodată condusă doar de episcopi și de preoți este o încrâncenare păgubitoare și în concordanță nedeplină cu Sfânta Tradiție. După cum am mai spus, a avea har de a săvârși lucrări sacramentale, în felul în care se înțelege azi practicarea Sacramentelor, nu este și nici nu poate fi o garanție absolută pentru o competență reală în materie teologică și spirituală. Au fost și sunt încă destule, proporțional chiar foarte multe în raport cu totalul, cazuri de clerici care nu au excelat în domeniul teologic, ori care au făcut tot felul de erori, ori care s-au luptat pentru putere, etc, etc, etc. Dacă lucrurile ar fi stat precum în învățăturile unora ca sf. Grigorie de Nazianz și sf. Dionysie Pseudo-Arepagitul, și în ale altora asemenea acestora, mai că i-aș fi înțeles pe cei care susțin atât de tare stăpânirea clericală. Dar având în vedere învățătura Tradiției și ceea ce s-a întâmplat propriu-zis în practică, pozițiile lor nu se susțin întru totul, și dealtfel nici nu pot. Chiar Duhul Sfânt i-a contrazis și îi contrazice, cel puțin așa periodic mai încercând să le semnaleze unora pericolele la care se expun prin abaterile de la Tradiție. Și avem, ca să zic așa un "tip" în Vechiul Testament, anume activitățile profeților, care nu de puține ori au fost, datorită Cuvântului lui Dumnezeu și Duhului, nu datorită lor, împotriva autorităților politice și religioase, ba chiar au fost prigoniți, etc, iar acest "tip" arată foarte clar posibilitatea și realitatea lucrării Duhului Sfânt prin oameni și feluri care deranjează pe încrâncenații clericaliști. Așa cum spune și părintele Stăniloae, în Biserică întotdeauna a existat o ierarhie paralelă cu cea sacramentală, anume una a sfințeniei (la care eu aș adăuga și una a teologiei) și asta pentru că Dumnezeu nu a putut lăsa să Îi fie puse în primejdie chiar așa planurile încât poftele unor oameni trecători, chiar și prin funcții, să se suie deasupra Planului Dumnezeiesc. Sper ca acestea să nu fie interpretate greșit, mai ales de către "binevoitori", și mai ales că știm cât de mulți "binevoitori" sunt printre cei care își spun ortodocși și printre cei care își spun catolici; nu este vorba despre nici un îndemn la neascultare, ci la discernământ. Știu că puțini inși vor înțelege și vor intra în rezonanță cu ceea ce am spus, dar vedem și noi din ce în ce mai mult că drumul cel îngust devine din ce în ce mai îngust, iar calea cea largă devine din ce în ce mai plină și mai largă. Last edited by Decebal; 08.05.2013 at 15:27:52. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
infailibilitatea nu are legatura cu pacatele personale ale papei doar ortodocsii rau intentionati insista sa propage aceasta idee Daca s-ar intoarce cu totii la... vremea fecioriei lor...
__________________
catolica |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Biserica Catolica unica! | AlexandruC | Biserica Romano-Catolica | 92 | 16.07.2013 12:39:26 |
| Papa - Biserica Catolica - Singura Biserica | legionar | Biserica Romano-Catolica | 133 | 16.07.2013 12:22:01 |
| biserica catolica versus biserica ortodoxa | sovidiu | Biserica Romano-Catolica | 36 | 09.06.2013 00:58:51 |
|
|