![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Cine săvârșește păcatul este de la diavolul, pentru că de la început diavolul păcătuiește. Pentru aceasta S-a arătat Fiul lui Dumnezeu, ca să strice lucrurile diavolului. Oricine este născut din Dumnezeu nu săvârșește păcat, pentru că sămânța lui Dumnezeu rămâne în acesta; și nu poate să păcătuiască, fiindcă este născut din Dumnezeu. " Citat:
Citat:
2)Anabaptisti care erau omorati pe capete din cauza ca se opuneau. Si in niste chinuri....ti-ar fi groaza daca ai citi. 3)Varsta cand poate sa creada si sa dea marturie pentru credinta lui. Nu e o varsta standard. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ati fi urmarit perioada apostolica ati fi citit si ati fi observat ca botezul pruncilor este instituit in primul rand de Apostoli insisi. Sunt exemple in Noul Testament de intregi familii botezate. "…am botezat si casa lui Stefanas" (1Cor 1,16); "Iar dupa ce s-a botezat, si ea si casa ei…" (Fapte 16:15), "…s-a botezat indata, el si toti ai lui" (Fapte 16:33) Este greu de imaginat ca acele familii nu contineau copii, intr-o cultura unde familiile erau numeroase, neexistand metode contraceptive sofisticate, in care copiii erau considerati o binecuvantare de la Dumnezeu. FA 2: 38. Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt. 39. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. 40. Și cu alte mai multe vorbe mărturisea și-i îndemna, zicând: Mântuiți-vă de acest neam viclean. 41. Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat și în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete. Oare aceste trei mii de suflete nu cuprind si copii? Apoi, daca crestinii din veacul apostolic in dorinta de a usura sufletele celor care au murit nebotezati in vremea pregatirii pentru botez, incepusera a se boteza ei, iarasi, pentru cei morti nebotezati (I Cor 15,29), cum si-ar fi lasat ei copiii sa moara nebotezati ? Pentru o mai deplina lamurire a modului cum se prezenta situatia in primele veacuri crestine este necesar, credem, sa investigam si alte documente. Fara a avea pretentia de a fi exhaustivi, vom cita in ordine cronologica citiva scriitori si opere apartinand perioadei patristice. Astfel, ucenicul Apostolului Ioan, episcopul Policarp al Smirnei, marturisea in momentul martiriului sau : "De optzeci si sase de ani slujesc (lui Hristos)". Intrucit aceasta marturisire privind neindoeilnic timpul de cand s-a botezat o facea in anul 156, rezulta ca a primit Botezul in jurul anului 70 "in varsta frageda a copilariei" . Putin mai tarziu Sfantul Iustin Martirul informeaza ca in vremea sa erau crestini, barbati si femei, avand 60 si 70 de ani. Or daca in prima jumatate a veacului al II-lea cand traieste Iustin existau crestini de 60 si 70 de ani, insemneaza ca ei au fost botezati cand erau inca mici. Sfantul Irineu, nascut pe la 176 si fost ucenic al Sfantului Policarp, precizeaza la randul sau : "...Hristos a venit sa mantuiasca pe toti oamenii si anume, zic, pe toti care dobandesc de la El nasterea a doua pentru Dumnezeu, pe prunci si pe cei mici, pe tineri si pe batrani" . Biserica, afirma marele teolog Origen, "a primit de la Apostoli traditia de a boteza pruncii. Caci stiau aceia, carora li se incredintasera secretele tainelor dumnezeiesti, continua el, ca in toti sunt intinaciunile pacatului care trebuie sa se spele prin apa si prin Duh" . Origen, considerat eretic in unele invataturi, confirma traditia Apostolilor de a boteza pruncii. Scrierea Asezamintele apostolice redactata in jurul anului 400, dar transmitand traditii autentic apostolice, contine si ea indicatii despre practica botezarii pruncilor. "Botezati si copiii vostri si sa-i cresteti in supunerea si invatatura Domnului, caci zice : lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti". Incepand cu veacul al III-lea, nu exista scriitor crestin care sa nu poata fi invocat in sprijinul botezul copiilor. Intr-adevar, autoritatea bisericeasca s-a pronuntat destul de tarziu in problema botezarii celor mici si numai atunci cand s-a simtit trebuinta clarificarii unor nedumeriri. Practica era insa veche cat Biserica si tocmai de aceea botezul copiilor nu numai ca n-a fost interzis, ci recomandat cu multa caldura. Pentru cei care pastreaza rezerve fata de marturiile literare de genul celor invocate, precizam ca ele sunt confirmate de numeroase date arheologice. Desenele gasite pe peretii catacombelor si inscriptii de pe pietrele funerare, toate apartinand primelor veacuri crestine, dovedesc ca Biserica a recurs la botezul copiilor inca de la inceput. Biserica s-a aratat mereu sensibila la scrupulele de constiinta ale adeptilor ei, cand doreau sa intarzie primirea Botezului si cand doreau sa-l grabeasca. Totdeauna a sustinut, insa, ca pentru dobandirea mantuirii si intrarea in imparatia cerurilor Botezul reprezinta o conditie sine qua non. Documente apartinand veacurilor VIII, IX si X arata si ele ca Botezul se administra imediat dupa nastere. Situatia se schimba cu veacul al XII-lea, mai ales in Apus. Pavlicienii, bogomilii, catarii, valdenzii, albigenzii, petrobrusienii, socinienii, etc, nemultumiti de formalismul care prindea radacini tot mai adanci in Biserica latina, incep sa lanseze atacuri impotriva Botezului pruncilor . Potrivit opiniei celor citati, nu Botezul asigura curatirea de pacate, el nemaifiind considerat taina, ci insasi hotararea credinciosului de a trai in deplina moralitate. Drept urmare in noile comunitati create erau primiti doar maturii in stare sa se decida singuri a nu mai savarsi raul, fara ceremonial, inclusiv Botezul. Asemenea anabaptistilor, baptistii, adventistii, penticostalii, crestinii dupa Evanghelie etc, vor renunta si ei la botezarea copiilor mici pe motivul ca nu are temei biblic. Ati observat ca pana acum am analizat doar texte biblice desi, pentru mine, ca ortodox, Biblia nu este singurul ghid. Am vrut doar sa va arat ca practica botezului pruncilor reiese si din Biblie. Dar si invataturile bisericii sunt clare si unanime in privinta botezului aplicat pruncilor. Toti episcopii, toti sfintii bisericii spun ca si pruncii trebuie botezati. Majoritatea protestantilor, de-alungul istoriei, incluzand luterani, anglicani, metodisti, reformati, prezbiteriani, au botezat si ei prunci. Luther si Calvin (folosindu-se de acelasi principiu "Sola Scriptura") au propovaduit botezul pruncilor. Domnule samson nu stiu ce ati citit si de unde v-ati informat, dar eu zic ca ati interpretat sursa de informatie pur subiectiv, nicidecum obiectiv. Eu v-am adus dovezi ca botezul copiilor se practica din vremea apostolilor, nicidecum din secolul 5 cum ati afirmat dumneavoastra. Fiti mai precis data viitoare in afirmatii, ca in loc sa faceti afirmatii, faceti infirmatii! Nu de alta, dar induceti in eroare cititorul/cititorii! Si v-am adus dovezi de marturie din primele secole ca lumea recunostea botezul copiilor! Eu nu inteleg de unde ati scos basmele cu crimele impotriva anabaptistilor. Acelea sunt pur sf-uri, pentru ca Biserica niciodata nu a obligat botezul pruncilor ci doar l-a recomandat si il recomanda! Doar recomanda. Cititi bine sensul cuvantului "recomanda" si "obliga"! Cum puteti crede astfel de basme ca Biserica ucidea pe cei ce vroiau sa se boteze la maturitate? E aberant pentru ca avem mari ierarhi care s-au botezat la maturitate : Vasile Cel Mare, Ioan Gura de Aur etc. Dumneavoastra ganditi cand cititi niste asemenea minciuni si le mai si scrieti? Ioan Gura de Aur a fost nascut in anul 354 si botezat abea in anul 372 de catre Meletie, episcop de Antiohia. Acum poate va intrebati de ce acesti ierarhi, mari Sfinti si Parinti ai Biserici Ortodoxe s-au botezat asa tarziu? Asta datorita parintilor lor. Pentru ca Biserica niciodata nu a obligat botezul pruncilor ci doar l-a recomandat si il recomanda! Si in special la maturitate omul inainte de a se boteza urmarea o scoala de cateheza, unde era invatat si instruit despre crestinismul ortodox catolic! Despre Sfanta Treime, consubstantialitatea Fiului cu Tatal, invataturi apostolice etc. Nu doar cresteai si pur si simplu credeai ! Erau scoli pentru catehumeni! Cautati in scrierile acestor mari sfinti Parinti daca combateau ei botezul pruncilor sau al copiilor! Basmele cu botezul anabaptistilor incep din secolul XVI, nicidecum din secolul 5! Asta e poezia lor de o viata ca provin ei din secolul 5 pentru a-si promova botezul lor de maturitate! Dar ei abea din secolul XVI s-au format! Lasati basmele de pe site-urile lor, razboaie sangeroase fictive si documentati-va obiectiv! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce am vrut sa evidentiez prin aceasta referire este ca daca oamenii in sminteala lor se botezau in numele mortului, credeti ca si-ar fi lasat copii nebotezati sa moara nebotezati? Cum primeau niste "bebelusi cuvantul", exact cum primeau si copii Vechiului Testament legamantul: prin credinta parintilor in cazul legamantului, iar in cazul botezului, prin credinta parintilor duhovnicesti, spirituali. Cand sutasul Corneliu L-a rugat pe Hristos sa-i vindece sluga, Hristos nu i-a spus "imi pare rau, dar nu pot face asta decat daca sluga ta mi-o va cere", ci l-a vindecat pe baza credintei sutasului. Fiica femeii cananeence din Matei 15:21-28 a fost tamaduita datorita credintei mamei sale. Matei 9:2-6 "Si iata, I-au adus un slabanog zacand pe pat. Si Iisus, vazand credinta lor, i-a zis slabanogului : Indrazneste fiule, iertate fie pacatele tale… Ridica-te, ia-ti patul si mergi la casa ta!" Credinta prietenilor slabanogului a facut posibila atat vindecarea fizica cat si iertarea de pacate. In Marcu 5:22, 23 tatal unei fetitze aflate pe moarte vorbeste in numele ei, zicand "Fiica mea este pe moarte; vino si pune-Ti mainile pe ea, ca sa scape si sa traiasca." Nu cred ca a spus cineva la acel moment ca fata ar fi trebuit sa creada pentru ea. Hristos o inviaza datorita credintei tatalui ei. Iar Traditia ne spune ca erau acceptati si prunci si copii si oameni maturi, nefiind nicio piedica in a boteza pruncii ... Biserica nu a combatut niciodata botezul pruncilor! Aveti expus in raspunsul lui samson, invataturi despre botez expuse cronologic, ca fiind marturiile Parintilor Bisericii, urmasi ai Apostolilor! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul! |
#5
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by tricesimusquintus; 04.09.2010 at 01:39:38. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu vad in Sf Scriptura ca atunci cand copii veneau la Domnul Iisus El nu ii boteza ci ii binecuvanta. Imi puteti spune de ce facea acest lucru?De ce nu ii boteza? In al doilea rand un prunc nu are discernamant, nu poate crede, cum poate fi el botezat daca mai intai nu crede? Citat:
Sf Ioan Gura de aur s-a botezat la 13 ani, ceea ce iar spune multe lucruri despre cum era botezul atunci. El provenea dintr-o familie crestina deci daca s-ar fi practicat atunci botezul bebelusilor cu siguranta Sf Ioan Gura de aur ar fi fost botezat de bebelus, lucru care nu s-a intamplat. Repet intrebarea pusa mai devreme, de ce Domnul Iisus nu a botezat copilasii ci i-a binecuvantat? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cautati in scrierile lui Ioan Gura de Aur daca combate botezul copiilor sau a pruncilor ... Veniti cu argumente din partea lor. 39. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. Scrie clar acolo ȘI copiilor voștri. Aveți o problemă cu "raționamentul" ... si taiere imprejur este aceea a inimii, in duh, nu in slova…" (Rom. 2:28-29). Cuvântul Lui Dumnezeu pornește din inima nu din minte. Deci credința pornește din inimă. Oare pruncii nu au inima care să mărturisească credința in Iisus Hristos Dumnezeu? Trebuie facultate, teologie pentru o astfel de inimă? sau dragoste pentru Dumnezeu? - dragoste care nu poate fi mărturisită in cuvinte ci trăită, pe care pruncii o au deplin. Credinta pentru prunci nu e ratiune. Credinta este dragoste. 2. Și de aș avea darul proorociei și tainele toate le-aș cunoaște și orice știință, și de aș avea atâta credință încât să mut și munții, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. 13. Și acum rămân acestea trei: credința, nădejdea și dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea. Dragostea este mai mare decât credința. Deci dacă dragostea este mai mare decât credința înseamnă că și pruncii dacă cred ar trebui să aibă dragoste. Și exact asta este credința lor: dragoste pură pe care Iisus Hristos Dumnezeu ne indeamnă sa o avem, care poate fi impărtășită de la cea mai fragedă vârstă pentru că atunci pruncul o are la modul cel mai deplin. Matei 18 4. Deci cine se va smeri pe sine ca pruncul acesta, acela este cel mai mare în împărăția cerurilor. Deci Hristos de indeamna sa fim precum pruncii. Noi atunci de ce le-am sta impotriva si i-am impiedica de darul Harului Sfântului Duh, care asteapta o inima de prunc? Atunci cand ucenicii ii opresc pe cei care isi aduceau pruncii la Iisus (Matei 19:14, Luca 18:15-16), Hristos le spune: "Lasati copii sa vina la Mine si nu-I opriti, ca a unora ca acestia este imparatia lui Dumnezeu". Hristos nici nu le cere sa faca o alegere intre a veni sau nu veni, spunand ca ei sunt exact genul de oameni care pot veni la El sa mosteneasca imparatia. Ei au exact inima smerita pe care ne indeamna Domnul nostru Iisus Hristos sa o avem si noi, au dragostea deplina pe care ne sfatuieste si ne indeamna Sfantul Apostol Pavel sa o avem. E mai mare decat toate. Si decat credința. Daca Hristos spune, "lasati-i sa vina la Mine", putem sa nu-i lasam sa se imbrace in El (Gal 3, 27) prin botezul in Hristos (Romani 6:3)? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu stim daca copiii au discernamant sau credinta.. Stim insa ca Sf.Ioan Botezatorul fiind inca in pantecele maicii sale a saltat de bucurie la salutul Maicii Domnului.
Apoi botezul este numit de Sf. Pavel "taierea imprejur a lui Hristos" , "taierea imprejur a inimii" si "baia nasterii celei de a doua".. Botezul reprezinta nasterea din nou.. El este cel care ne naste din Imparatia lui Dumnezeu si care naste Imparatia lui Dumnezeu in noi prin harul Duhului Sfant.Odata ce ne nastem din Duh putem vedea cele ale Duhului.. Dupa cum si Mantuitorul a spus, nimeni nu poate sa vada Imparatia daca nu se va naste de sus.. Adica nimeni nu poate sa vada Imparatia daca nu se va naste din ea.. Botezul ofera viziunea,inclinatia si perspectiva vietii duhovnicesti si imparatesti.. Harul botezului reprezinta avutia Imparatiei ceresti care se asteapta stransa. De aceia Imparatia lui Dumnezeu e ca grauntele de mustar(adica mica ca harul botezului) care atunci cand rodeste,rodeste ca un copac mare in care isi gasesc loc toate pasarile(adica toate darurile ceresti).La fel e si cu pilda semanatorului.. Samanta,Cuvantul lui Dumnezeu este semanat pe pamantul inimii noastre.. Pamantul e inima noastra care trebuie sa rodeasca Cuvantul.. Dupa cum vezi in pilda sunt aratate patru feluri de ogoare.. Apoi botezul este taierea imprejur a inimii , si "taierea imprejur a lui Hristos".. Taierea imprejur a carnii era un ritual al VT ce sa savarsea evreilor inca din pruncie.. Convertirea la crestinism se face prin botez.. Convertirea la iudaism prin taierea imprejur a carnii.Primul conciliu de la Ierusalim a fost cu privire la asta(vezi Fapte 15).. Evreii considerau ca odata cu botezul, , crestinii trebuiau si taiati imprejur.. Aceasta neintelegere nu avea cum sa aibe loc daca felul in care cele doua taine se savarsea nu era la fel. In plus copiii sunt botezati pe marturisirea nasilor si chiar pe credinta lor.. Ne botezam copiii pentru ca stim ca e bine pentru ei.. Hristos prin mijlocirea si credinta rudelor a vindecat deseori pe apropiatii lor.. Ai destule exemple in Evanghelie.. Facerea Cap. 17 10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur. 11. Să vă tăiați împrejur și acesta va fi semnul legământului dintre Mine și voi. 12. În neamul vostru, tot pruncul de parte bărbătească, născut la voi în casă sau cumpărat cu bani de la alt neam, care nu-i din seminția voastră, să se taie împrejur în ziua a opta. 13. Numaidecât să fie tăiat împrejur cel născut în casa ta sau cel cumpărat cu argintul tău și legământul Meu va fi însemnat pe trupul vostru, ca legământ veșnic. 14. Iar cel de parte bărbătească netăiat împrejur, care nu se va tăia împrejur, în ziua a opta, sufletul acela se va stârpi din poporul său, căci a călcat legământul Meu". Epistola către Coloseni a Sfântului Apostol Pavel Cap. 2 11. În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos. 12. Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți. Last edited by Danut7; 06.09.2010 at 19:57:59. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Unde spune Sfantul Apostol Pavel asa ceva?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vezi in postul initial..
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|