Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.09.2010, 22:28:06
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Aia nu-i ierarhie sacramentala, ci ierarhie administrativa....cum avem noi: citet, paraclisier, gropari...etc.
Ha,ha, buna gluma...

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Fie ca era preot, episcop sau ucenic, totusi era slujitor al Domnului...deci, mandatat sa puna mainile peste Saul...
Exact aceasta am vrut sa spun si eu: un ucenic sincer al lui Iisus are mandatul punerii mainilor. Desigur in cazuri speciale.
In mod obisnuit cei care si-au pus mainile au fost Apostolii.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.09.2010, 22:45:13
Geony's Avatar
Geony Geony is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.02.2009
Mesaje: 908
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Exact aceasta am vrut sa spun si eu: un ucenic sincer al lui Iisus are mandatul punerii mainilor. Desigur in cazuri speciale.
In mod obisnuit cei care si-au pus mainile au fost Apostolii.
....sa nu uitam ca Filip (unul din cei 7 diaconi) "l-a nascut din apa si din Duh" pe famenul Etiopian...si nu era nici Apostol, ucenic, episcop, preot ...era diacon......
Reply With Quote
  #3  
Vechi 01.09.2010, 23:11:16
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
....sa nu uitam ca Filip (unul din cei 7 diaconi) "l-a nascut din apa si din Duh" pe famenul Etiopian...si nu era nici Apostol, ucenic, episcop, preot ...era diacon......
faci o confuzie. Filip nu l-a nascut din nou pe famenul etiopian ci i-a explicat Evanghelia. Nasterea din nou, sau de sus cum mai este numita este facuta de Dumnezeu, nu de om.
Nasterea din nou e o nastere spirituala si un om nu poate naste spiritual alt om, doar Dumnezeu o poate face.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 01.09.2010, 23:17:05
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
faci o confuzie. Filip nu l-a nascut din nou pe famenul etiopian ci i-a explicat Evanghelia. Nasterea din nou, sau de sus cum mai este numita este facuta de Dumnezeu, nu de om.
Nasterea din nou e o nastere spirituala si un om nu poate naste spiritual alt om, doar Dumnezeu o poate face.
Da Dumnezeu o face prin intermediul sfintei taine a botezului administrat de ierarhia eclezială de preoție sacramentală. Pentru că în taina botezului, săvârșită de membri ai clerului Bisericii, lucrează Duhul Sfânt la nașterea din nou, de sus, din apă și din Duh, a celui care se convertește.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 01.09.2010, 23:19:00
Geony's Avatar
Geony Geony is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.02.2009
Mesaje: 908
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
faci o confuzie. Filip nu l-a nascut din nou pe famenul etiopian ci i-a explicat Evanghelia. Nasterea din nou, sau de sus cum mai este numita este facuta de Dumnezeu, nu de om.
Nasterea din nou e o nastere spirituala si un om nu poate naste spiritual alt om, doar Dumnezeu o poate face.

Tu vb dpdv NP-penticostal, iar eu ortodox.
La noi, cel ce se boteaza este nascut din nou, la viata, impreuna cu Hristos.
La voi, nasterea din nou inseamna: sa nu bei , sa nu fumezi, sa nu fii ortodox, etc....cat despre mandrie...nici ca se vb la voi, ea este o VIRTUTE NP.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.09.2010, 23:45:43
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Tu vb dpdv NP-penticostal, iar eu ortodox.
La noi, cel ce se boteaza este nascut din nou, la viata, impreuna cu Hristos.
La voi, nasterea din nou inseamna: sa nu bei , sa nu fumezi, sa nu fii ortodox, etc....cat despre mandrie...nici ca se vb la voi, ea este o VIRTUTE NP.
Nu cunosc punctul de vedere penticostal, eu unul nu sunt penticostal.
Eu cu toti care am vb si i-am intrebat un lucru nu mi-au putut raspunde. Poate o faci tu.
Intrebarea mea era de ce atatia oameni care sunt botezati, deci nascuti din nou din punctul ortodox de vedere, traiesc in pacat. Unde e nasterea din nou?Cum poate un om care ,teoretic, are Duhul Sfant sa traiasca in pacat fara nici o problema?

In Luca uite ce spune Hristos:
"Căci nu este pom bun care să facă roade rele și, iarăși, nici pom rău care să facă roade bune.
Căci fiecare pom se cunoaște după roadele lui. Că nu se adună smochine din mărăcini și nici nu se culeg struguri din spini."

Iar Iacov spune urmatoarele:
"Oare izvorul aruncă din aceeași vână, și apa dulce și pe cea amară?
Nu cumva poate smochinul, fraților, să facă măsline, sau vița de vie să facă smochine? Tot așa, izvorul sărat nu poate să dea apă dulce."

Ai prins ideea, poate omul care are Duhul Sfant sa traiasca in pacat de parca Dumnezeu nu ar fi dat nici o porunca? Unde e evidenta nasterii din nou?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.09.2010, 23:58:11
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
Nu cunosc punctul de vedere penticostal, eu unul nu sunt penticostal.
Eu cu toti care am vb si i-am intrebat un lucru nu mi-au putut raspunde. Poate o faci tu.
Intrebarea mea era de ce atatia oameni care sunt botezati, deci nascuti din nou din punctul ortodox de vedere, traiesc in pacat. Unde e nasterea din nou?Cum poate un om care ,teoretic, are Duhul Sfant sa traiasca in pacat fara nici o problema?

In Luca uite ce spune Hristos:
"Căci nu este pom bun care să facă roade rele și, iarăși, nici pom rău care să facă roade bune.
Căci fiecare pom se cunoaște după roadele lui. Că nu se adună smochine din mărăcini și nici nu se culeg struguri din spini."

Iar Iacov spune urmatoarele:
"Oare izvorul aruncă din aceeași vână, și apa dulce și pe cea amară?
Nu cumva poate smochinul, fraților, să facă măsline, sau vița de vie să facă smochine? Tot așa, izvorul sărat nu poate să dea apă dulce."

Ai prins ideea, poate omul care are Duhul Sfant sa traiasca in pacat de parca Dumnezeu nu ar fi dat nici o porunca? Unde e evidenta nasterii din nou?
Domnule samson, eu chiar nu înțeleg de ce dumneata vezi numai păcătoși la ortodocși, când lucrurile nu stau așa. Uite, spre exemplu părintele și teologul Dumitru Stăniloae; ai cumva impresia că un simplu om, fără darurile Duhului Sfânt ar putea să teologhisească așa cum a făcut-o părintele Stăniloae ? Sau alții, părintele Cleopa, părintele Ioanichie Bălan, părintele Arsenie Boca, părintele Arsenie Papacioc, părintele Teofil Părăian, părintele Galeriu, părintele Adrian Făgețeanu, și mulți alții. De ce vrei doar să vezi păcatele și greșelile unor "ortodocși" dar nu vrei să vezi adevărata viață în Hristos, în virtuți, a unor adevărați ortodocși ? De ce dumneata ca și alții scoateți în evidență, de când ne-am pricopsit cu voi, doar răul și greșelile, de ce voi nu vedeți lucrurile bune, de ce vă faceți că nu le vedeți și proiectați permanent asupra ortodocșilor o imagine negativă de parcă asta ne-ar caracteriza pe toți ?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 02.09.2010, 10:28:54
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

``Se spunea despre avva Agathon că trei ani de-a rândul a ținut o piatră în gură până să se deprindă să tacă.``

Voi sectarii departe sunteti de asta.
Flecariti, smintiti crestinii adevaratii, mai rau ca sarpele care a ademenit-o pe Eva. Sunteti ca diavolul care isi baga coada in mijlocul casei crestine.

``A mai spus: omul trebuie să ia seama în toată vremea cu ce măsuri măsoară28(kriterion, criteriu.) Dumnezeu.``

Crestini ortodocsi, dupa umila mea parere, ar trebui sa ii lasam sa vorbeasca singuri, ca pentru ei, cel mai mare necaz este sa vada ca nu sunt auziti si ca se straduiesc sa sminteasca omul degeaba. Insasi ai asculta pe ei, e ca si cum am asculta pe diavol care te ispiteste din credinta cea dreapta si trebuie sa luam aminte, ca nu stim cu ce masuri judeca Dumnezeu.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 02.09.2010, 11:45:42
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Domnule samson, eu chiar nu înțeleg de ce dumneata vezi numai păcătoși la ortodocși, când lucrurile nu stau așa.
Trebuie sa clarificam un lucru. Eu nu am afirmat nicaieri ca toti ortodocsii traiesc in pacat, arata-mi unde am facut lucrul acesta.
Afirmatia mea era ca oameni care s-au botezat nu dau dovada de nastere din nou pentru ca traiesc in pacat neavand nici o treaba cu roada Duhului Sfant care apare in viata credinciosului. Pentru ca voi afirmati ca omul primeste Duhul Sfant la momentul botezului in apa. Si de aici afirmatia mea. Dar de aici pana a spune ca eu consider toti ortodocsii niste pacatosi e cale lunga. Eu sunt ferm convins ca sunt si ortodocsi pocaiti.

Si m-am referit la ortodocsi deoarece traim in romania si poti vedea cum sunt oamenii, la fel de bine ma pot referi la vest europeni, la americani etc.


Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Uite, spre exemplu părintele și teologul Dumitru Stăniloae; ai cumva impresia că un simplu om, fără darurile Duhului Sfânt ar putea să teologhisească așa cum a făcut-o părintele Stăniloae ? Sau alții, părintele Cleopa, părintele Ioanichie Bălan, părintele Arsenie Boca, părintele Arsenie Papacioc, părintele Teofil Părăian, părintele Galeriu, părintele Adrian Făgețeanu, și mulți alții. De ce vrei doar să vezi păcatele și greșelile unor "ortodocși" dar nu vrei să vezi adevărata viață în Hristos, în virtuți, a unor adevărați ortodocși ? De ce dumneata ca și alții scoateți în evidență, de când ne-am pricopsit cu voi, doar răul și greșelile, de ce voi nu vedeți lucrurile bune, de ce vă faceți că nu le vedeți și proiectați permanent asupra ortodocșilor o imagine negativă de parcă asta ne-ar caracteriza pe toți ?
Repet ce am zis mai sus, nu neg faptul ca sunt ortodocsi care traiesc dupa voia lui Dumnezeu si care sunt pocaiti. Am scos in evidenta partea negativa pentru a combate teoria conform careia Duhul Sfant e primit la botez. Daca ar fi asa atunci ar fi trebuit ca toti cei care s-au botezat sa traiasca in ascultare de Dumnezeu lucru care nu e adevarat si aceasta am vrut sa scot in evidenta.
Faptul ca sunt ortodocsi care traiesc in ascultare de Dumnezeu nu inseamna ca au primit Duhul Sfant la botez.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 01.09.2010, 23:03:30
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Exact aceasta am vrut sa spun si eu: un ucenic sincer al lui Iisus are mandatul punerii mainilor. Desigur in cazuri speciale.
In mod obisnuit cei care si-au pus mainile au fost Apostolii.
Cazul lui Anania și Saul este un caz special, și care nu poate fi, având în vedere excepționalitatea lui, o regulă în Biserica lui Hristos. Pe de altă parte, Anania a executat o poruncă a lui Dumnezeu, însă adevărul este că dacă el vreodată ar mai fi încercat să facă ce a făcut nu ar mai fi reușit. În cazul lui Saul și Anania ceea ce s-a întâmplat a fost de fapt împărtășirea lui Saul de harul apostoliei, ori asta nu este același lucru cu ce s-a întâmplat cu cei care au primit darul Duhului Sfânt. Saul nu a primit doar un dar al Duhului Sfânt, ci a primit harul apostoliei pentru că a fost direct ales de Hristos, însă în celelate cazuri când sfinții apostoli au săvârșit primirea darului Duhului Sfânt respectivii care fuseseră botezați au primit doar anumite daruri ale Duhului Sfânt. Saul însă atunci când a fost umplut de Duhul Sfânt a primit harul apostoliei, nu doar anumite daruri ale Duhului Sfânt; cu alte cuvinte la sfântul Pavel este vorba despre altceva decât primirea darului Duhului Sfânt, pentru că aici este vorba despre harul apostolic. Ori cei care erau botezați și apoi primeau darul Duhului Sfânt niciodată nu primeau prin aceasta harul apostoliei.

Dacă Anania ar fi avut într-adevăr putere de la Dumnezeu de a săvârși primirea darului Duhului Sfânt, așa cum aveau sfinții apostoli direct de la Dumnezeu, atunci el ar fi făcut așa ceva. Însă el nu avea o asemenea putere, pe când sfinții apostoli o aveau și și-o exercitau oridecâteori era cazul. Anania însă nu avea putere de la Dumnezeu pentru a face așa ceva; el nu a făcut să pună în practică o hotărâre luată de Dumnezeu (Fapte 9:15-16). Spre deosebire însă de Anania, sfinții apostoli, inclusiv sfântul Pavel, aveau puterea ca prin rugăciuni și punerea mâinilor să împărtășească darul Sfântului Duh celor botezați, pe când Anania nu avea această putere apostolică. Anania a fost ales de Dumnezeu pentru că probabil nu erau apostoli în Damasc atunci când Pavel a fost orbit, însă faptul că el nu a mai făcut nici o lucrare de împărășire a darului Duhului Sfânt arată faptul că el nu avea o astfel de putere, iar în cazul cu Saul el a fost doar un instrument prin care Dumnezeu Și-a desăvârșit în chip vizibil hotărârea pe care deja o luase de a Îl trimite pe Saul apostol al lui Hristos.

Diferența între Anania și sfinții apostoli, printre care și Pavel, este aceea că sfinții apostoli aveau puterea ca să împărtășească darul Duhului Sfânt oricând celor botezați, pe când Anania a fost doar folosit de Dumnezeu, o singură dată, pentru a desăvârși în chip vizibil alegerea în rang de apostol de care a beneficiat Saul direct de la Iisus Hristos. Deosebirea este deci fundamentală, pentru că sfinții apostoli aveau această putere de a împărtăși darul Duhului Sfânt celor noi botezați, pe când Anania nu avea această putere nci dacă ar fi stat în limbă. Dacă Anania ar fi avut putere de la Dumnezeu pentru a împărtăși darul Duhului Sfânt unor noi botezați el ar fi făcut-o și ar fi făcut-o în alte cazuri de convertiți, însă el nu avea această putere spre deosebire de sfinții apostoli.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34