![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
In mod obisnuit cei care si-au pus mainile au fost Apostolii. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
....sa nu uitam ca Filip (unul din cei 7 diaconi) "l-a nascut din apa si din Duh" pe famenul Etiopian...si nu era nici Apostol, ucenic, episcop, preot ...era diacon......
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nasterea din nou e o nastere spirituala si un om nu poate naste spiritual alt om, doar Dumnezeu o poate face. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tu vb dpdv NP-penticostal, iar eu ortodox. La noi, cel ce se boteaza este nascut din nou, la viata, impreuna cu Hristos. La voi, nasterea din nou inseamna: sa nu bei , sa nu fumezi, sa nu fii ortodox, etc....cat despre mandrie...nici ca se vb la voi, ea este o VIRTUTE NP. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu cu toti care am vb si i-am intrebat un lucru nu mi-au putut raspunde. Poate o faci tu. Intrebarea mea era de ce atatia oameni care sunt botezati, deci nascuti din nou din punctul ortodox de vedere, traiesc in pacat. Unde e nasterea din nou?Cum poate un om care ,teoretic, are Duhul Sfant sa traiasca in pacat fara nici o problema? In Luca uite ce spune Hristos: "Căci nu este pom bun care să facă roade rele și, iarăși, nici pom rău care să facă roade bune. Căci fiecare pom se cunoaște după roadele lui. Că nu se adună smochine din mărăcini și nici nu se culeg struguri din spini." Iar Iacov spune urmatoarele: "Oare izvorul aruncă din aceeași vână, și apa dulce și pe cea amară? Nu cumva poate smochinul, fraților, să facă măsline, sau vița de vie să facă smochine? Tot așa, izvorul sărat nu poate să dea apă dulce." Ai prins ideea, poate omul care are Duhul Sfant sa traiasca in pacat de parca Dumnezeu nu ar fi dat nici o porunca? Unde e evidenta nasterii din nou? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
``Se spunea despre avva Agathon că trei ani de-a rândul a ținut o piatră în gură până să se deprindă să tacă.``
Voi sectarii departe sunteti de asta. Flecariti, smintiti crestinii adevaratii, mai rau ca sarpele care a ademenit-o pe Eva. Sunteti ca diavolul care isi baga coada in mijlocul casei crestine. ``A mai spus: omul trebuie să ia seama în toată vremea cu ce măsuri măsoară28(kriterion, criteriu.) Dumnezeu.`` Crestini ortodocsi, dupa umila mea parere, ar trebui sa ii lasam sa vorbeasca singuri, ca pentru ei, cel mai mare necaz este sa vada ca nu sunt auziti si ca se straduiesc sa sminteasca omul degeaba. Insasi ai asculta pe ei, e ca si cum am asculta pe diavol care te ispiteste din credinta cea dreapta si trebuie sa luam aminte, ca nu stim cu ce masuri judeca Dumnezeu. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Afirmatia mea era ca oameni care s-au botezat nu dau dovada de nastere din nou pentru ca traiesc in pacat neavand nici o treaba cu roada Duhului Sfant care apare in viata credinciosului. Pentru ca voi afirmati ca omul primeste Duhul Sfant la momentul botezului in apa. Si de aici afirmatia mea. Dar de aici pana a spune ca eu consider toti ortodocsii niste pacatosi e cale lunga. Eu sunt ferm convins ca sunt si ortodocsi pocaiti. Si m-am referit la ortodocsi deoarece traim in romania si poti vedea cum sunt oamenii, la fel de bine ma pot referi la vest europeni, la americani etc. Citat:
Faptul ca sunt ortodocsi care traiesc in ascultare de Dumnezeu nu inseamna ca au primit Duhul Sfant la botez. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă Anania ar fi avut într-adevăr putere de la Dumnezeu de a săvârși primirea darului Duhului Sfânt, așa cum aveau sfinții apostoli direct de la Dumnezeu, atunci el ar fi făcut așa ceva. Însă el nu avea o asemenea putere, pe când sfinții apostoli o aveau și și-o exercitau oridecâteori era cazul. Anania însă nu avea putere de la Dumnezeu pentru a face așa ceva; el nu a făcut să pună în practică o hotărâre luată de Dumnezeu (Fapte 9:15-16). Spre deosebire însă de Anania, sfinții apostoli, inclusiv sfântul Pavel, aveau puterea ca prin rugăciuni și punerea mâinilor să împărtășească darul Sfântului Duh celor botezați, pe când Anania nu avea această putere apostolică. Anania a fost ales de Dumnezeu pentru că probabil nu erau apostoli în Damasc atunci când Pavel a fost orbit, însă faptul că el nu a mai făcut nici o lucrare de împărășire a darului Duhului Sfânt arată faptul că el nu avea o astfel de putere, iar în cazul cu Saul el a fost doar un instrument prin care Dumnezeu Și-a desăvârșit în chip vizibil hotărârea pe care deja o luase de a Îl trimite pe Saul apostol al lui Hristos. Diferența între Anania și sfinții apostoli, printre care și Pavel, este aceea că sfinții apostoli aveau puterea ca să împărtășească darul Duhului Sfânt oricând celor botezați, pe când Anania a fost doar folosit de Dumnezeu, o singură dată, pentru a desăvârși în chip vizibil alegerea în rang de apostol de care a beneficiat Saul direct de la Iisus Hristos. Deosebirea este deci fundamentală, pentru că sfinții apostoli aveau această putere de a împărtăși darul Duhului Sfânt celor noi botezați, pe când Anania nu avea această putere nci dacă ar fi stat în limbă. Dacă Anania ar fi avut putere de la Dumnezeu pentru a împărtăși darul Duhului Sfânt unor noi botezați el ar fi făcut-o și ar fi făcut-o în alte cazuri de convertiți, însă el nu avea această putere spre deosebire de sfinții apostoli. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|