![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Un șir de aiureli. Le subliniez numai pe cele mai importante, telegrafic, din lipsă de timp:
-nu e vorba că nu a existat nici o localitate pe locul actualului Istanbul, ci e vorba că la primul conciliu ecumenic de la Niceea nu aveau nici măcar episcop, necum patriarh. Documentele de la Niceea menționează numai cele trei scaune mitropolitane, și anume Roma, Alexandria și Antiohia, stabilind și ordinea de precendență, care este chiar aceasta: Roma, Alexandria și Antiohia. Este absolut normal, fiindcă acestea erau și cele trei capitale de provincii mari, rezultate din reforma lui Dioclețian. Mitropolit nu exista la Constantinopol nici măcar în anul 381, la ceea ce a devent retroactiv "al doilea conciliu ecumenic". Temele fiind nesemnificative pentru apuseni, conciliul trebuia condus de ocupantul primului dintre scaunele orientale, anume de mitropolitul Alexandriei. Dar acesta nu a venit, așa că a fost condus de al treilea de pe listă, mitropolitul Meletie al Antiohiei, deși se desfășura la Constantinopol, fiindcă acolo nu era încă nici un episcop, așa cum spuneam. Mai departe, istoria se cunoaște: devenită capitală a Imperiului, vechea colonie grecească își capătă un mitropolit, care ajunge să fie menționat înaintea celui de Alexandria. În 1053 se produce ruptura ( după ce mitropolitul Constantinopolul se autointitulase de mult timp "patriarh ecumenic", adică a toată lumea). Pedeapsa divină vine în 1454, la foarte puțin timp după ce patriarul Bizanțului respinge ultima încercare de reunire care avusese loc la Ferrara - Florența și Constantinopolul cade sub asediul osmanlâilor. Nu trec nici câteva secole și nenorocitul model al Constantinopolului este preluat cu copy and paste de Moscova, care se declară autocefală și se proclamă a treia Romă. Tensiunile interortodoxe și luptele pentru supremație dintre Moscova și Constantinopol sunt vizibile și azi, sunt cunoscute publicului ortodox informat și nu au fost lipsite de consecințe nici pentru istoria țării noastre -generalul von Bukow a făcut prăpăd printre așezămintele ecleziale și monahale catolice. A distrus, este foarte adevărat, și câteva ortodoxe. Farmazonii din toate timpurile nu prea au făcut distincția catolic-ortodox, deși ținta lor predilectă a fost mereu Biserica Romei. -afirmația că nu au existat sfinți părinți apuseni este o simplă aiureală. Una descalificantă intelectual, afară de cazul în care aparține unui teribilism de puștean. Sf. Ambrozie al Milanului ori Sf Irineu al Lyonului sunt numai două exemple din lunga listă de sfinți care au îmbogățit patrimoniul de știință al plământului apusean al Bisericii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 30.08.2010 at 01:31:04. |
|
#2
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Alex, cel căruia îi răspunsesem în mesajul precedent, a afirmat clar că Constantinopolul nu exista înainte de anul 300 iar dl. Dragomir vine și spune că de fapt a afirmat că nu avea episcop. Minciuna dlui Dragomir e însă dublă, fiindcă Constantinopolul avea episcop în timpul primului sinod ecumenic, e vorba de Sfântul Mitrofan, numai că era prea bătrân și a fost reprezentat la Niceea de preotul Alexandru (care avea să urmeze în apoi în funcția de episcop și totodată fiind și el canonizat ca Sfânt). Pentru mai multe detalii aveți aici lista episcopilor de Byzantium/Constantinopol: http://www.fordham.edu/halsall/byzan.../byzpatcp.html Citat:
Constantinopolul nu numai că avea arhiepiscop la data ținerii Sinodului dar a și fost prezidat de către acest arhiepiscop, Nectarie, împreună cu alți trei episcopi. De altfel acest Nectarie era succesorul în tronul episcopal al Constantinopoleului al nimănui altuia decât Sf. Grigorie de Nazianz. http://en.wikipedia.org/wiki/First_C...he_proceedings La acest Sinod s-a decis, în cuprinsul canonului III, caepiscopul Constantinopoleului să fie al doilea în cinste după ce al Romei, pe baza faptului că acest oraș era Noua Romă. Din asta se vede 9evident, pe lângă faptul că exista episcop la Constantinopol) că prestigiul episcopiei Romei nu se baza pe elucubrațiile cu Sf. Petru ci pe calitatea de capitală imperială a Romei. Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rome#Etymology Citat:
Citat:
http://www.crestinortodox.ro/sfinti/...ara-73036.html Citat:
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 30.08.2010 at 11:29:20. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cred ca am fost cel mai agresiv crestin ortodox de aici, asa ca incerc sa fiu impartial sau corect, in sensul unui dialog. Noi si catolicii impartim sfintii de pana la schisma. De asemeni nu am cum sa neg evidenta creata de existenta unor sfinti apartinatori ai B.C. in primele secole de la schisma..Despre ultimile secole nu cunosc prea multe despre sfintii catolici.., referindu-ma aici la un echivalent al celor din trecut, un echivalent al notorietatii lor..Astept exemple !
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=81 http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=274 Si un al treilea, Sfantul patron al preotilor parohiali, Ioan Maria Vianney: http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=189 Last edited by Erethorn; 30.08.2010 at 13:29:02. |
|
|