Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.08.2010, 14:10:07
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Cât despre unii care au fost botezați de prunci și au ales să trăiască în păcate, se știe că Dumnezeu nu obligă pe nimeni.
Si atunci de ce au mai fost botezati?La ce le-a folosit? Ortodocsii asociaza botezul cu nasterea din nou,de sus. Daca un om botezat a fost nascut din nou atunci cum poate trai in pacat fara nici cea mai mica jena?

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Fiecare va răspunde de faptele sale la Judecata particulară a sufletului, dar și la Judecata de Apoi.
E o singura judecata, cea finala. Judecata particulara are loc inca de pe acest pamant, cand omul este in viata. Dupa moarte e doar o judecata, asa cum spune Evreo 9:27 "Caci omului ii este randuit sa moara o singura data si apoi vine judecata".
Si ai dreptate, fiecare va da socoteala de ce-a facut. Insa sa nu mai numim crestini pe cei care fac parte dintr-o biserica dar care traiesc ca dracii.

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Chestia cu cei care trăiesc în păcate nu apare doar la ortodocși, poate să apară și la cei de la alte confesiuni religioase (toți suntem oameni și păcătuim).
Corect, pacatul poate apare la orice persoana , indiferent de cult.

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Păcatele unora le știm, dar nu trebuie să-i judecăm (deoarece pocăința nu le-o știm), ci trebuie să ne rugăm bunului Dumnezeu pentru ei ca să le dea înțelepciune pentru îndreptare și nouă să ne dea smerenie pentru ca să vedem păcatele noastre (și să ne îndreptăm pe noi înșine).
Doamne, ajută-ne!
Pocainta se vede, un om care a pacatuit si care se pocaieste face fapte vredince de pocainta, nu o tine din pacat in pacat. Un om care nu e dispus sa renunte la pacate nu e un om pocait, adica pocainta ii lipseste cu desavarsire.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.08.2010, 16:36:36
Paduraru's Avatar
Paduraru Paduraru is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.11.2009
Locație: Munții Suhardului - Bucovina - România
Religia: Ortodox
Mesaje: 112
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
Si atunci de ce au mai fost botezati?La ce le-a folosit? Ortodocsii asociaza botezul cu nasterea din nou,de sus. Daca un om botezat a fost nascut din nou atunci cum poate trai in pacat fara nici cea mai mica jena?














Au fost botezați ca și creștini pentru că toți trebuie să mergem spre mântuire. Nu avem cum să știm dacă respectivul va fi un sfânt sau un depravat. Dar dacă moare prematur, avem siguranța că va fi primit în împărăția cerurilor. Prin Taina Sfântului Botez este spălat păcatul strămoșesc al protopărinților noștri Adam și Eva. Părinții, nașii și preotul își fac datoria de a încreștina noul venit. Tot ei încearcă să-l țină pe respectivul pe calea cea bună (ca naș de botez, cel puțin am încercat prin sfaturi, exemple, trăire să-mi indrum finii spre calea cea bună). Dacă respectivul botezat nu va vrea nicicum să primească la el Cuvântul lui Dumnezeu, nu-l putem forța, dar știm că noi ne-am făcut datoria.
Cât despre a fi botezat vs. a trăi în păcat, mulți nu conștientizează asta. Toți păcătuim, însă ne-a fost lăsată Taina Sfintei Spovedanii și Taina Sfintei Împărtășanii pentru curățarea păcatelor, cu condiția de a lăsa păcatele și de a face fapte bune în loc.




Pocainta se vede, un om care a pacatuit si care se pocaieste face fapte vredince de pocainta, nu o tine din pacat in pacat. Un om care nu e dispus sa renunte la pacate nu e un om pocait, adica pocainta ii lipseste cu desavarsire.
Au fost botezați ca și creștini pentru că toți trebuie să mergem spre mântuire. Nu avem cum să știm dacă respectivul va fi un sfânt sau un depravat. Dar dacă moare prematur, avem siguranța că va fi primit în împărăția cerurilor. Prin Taina Sfântului Botez este spălat păcatul strămoșesc al protopărinților noștri Adam și Eva. Părinții, nașii și preotul își fac datoria de a încreștina noul venit. Tot ei încearcă să-l țină pe respectivul pe calea cea bună (ca naș de botez, cel puțin am încercat prin sfaturi, exemple, trăire să-mi indrum finii spre calea cea bună). Dacă respectivul botezat nu va vrea nicicum să primească la el Cuvântul lui Dumnezeu, nu-l putem forța, dar știm că noi ne-am făcut datoria.
Cât despre a fi botezat vs. a trăi în păcat, mulți nu conștientizează asta. Toți păcătuim, însă ne-a fost lăsată Taina Sfintei Spovedanii și Taina Sfintei Împărtășanii pentru curățarea păcatelor, cu condiția de a lăsa păcatele și de a face fapte bune în loc
Poate să se fi lăsat de păcat la data la care noi "l-am judeca". Corect, sunt destui care se pocăiesc doar la suprafață.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.08.2010, 17:19:10
vasinec77 vasinec77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.08.2010
Mesaje: 64
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Părinții, nașii și preotul își fac datoria de a încreștina noul venit.
De unde si cand a fost preluat acest obicei al botezarii pruncilor prin intermediul parintilor si nasilor? Intreb asta, deoarece Sfintii Apostoli nu pomenesc nimic despre asa ceva (nu am gasit nimic despre botezul copiilor, despre nasi, etc, in epistolele lor).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 29.08.2010, 18:36:08
Paduraru's Avatar
Paduraru Paduraru is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.11.2009
Locație: Munții Suhardului - Bucovina - România
Religia: Ortodox
Mesaje: 112
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec77 Vezi mesajul
De unde si cand a fost preluat acest obicei al botezarii pruncilor prin intermediul parintilor si nasilor? Intreb asta, deoarece Sfintii Apostoli nu pomenesc nimic despre asa ceva (nu am gasit nimic despre botezul copiilor, despre nasi, etc, in epistolele lor).
Pentru mai multe detalii întreabă un preot adevărat (îl poți găsi în zona dumitale cu ajutorul lui Dumnezeu).
Aici, pe forum, doar discutăm, mai mult sau mai puțin amical. Din punctul meu de vedere pot să vă spun că particip cu bucurie ca naș la încreștinarea prin botez a unui prunc. Pe parcursul creșterii finului, ori de câte ori am ocazia îi dau sfaturi bune de a merge pa calea credinței. Nu am pătruns prea mult în adâncul Sfintelor Taine deoarece nu sunt teolog (am altă ocupație - vezi nume utilizator). Fac tot posibilul să fac fapte bune, deși sunt conștient pe de altă parte că nimic bun n-am făcut înaintea bunului Dumnezeu.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.08.2010, 12:28:03
samson samson is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.08.2010
Mesaje: 72
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Au fost botezați ca și creștini pentru că toți trebuie să mergem spre mântuire. Nu avem cum să știm dacă respectivul va fi un sfânt sau un depravat. Dar dacă moare prematur, avem siguranța că va fi primit în împărăția cerurilor.
Gresesti, spre mantuire nu mergi doar daca esti botezat. Sunt cazuri de musulmani, budisti etc care s-au increzut in Hristos, devenind crestini, si asta inainte sa fie botezati. Din ce spui tu daca cineva nu e botezat atunci nu poate sa se pocaiasca niciodata, abia dupa ce se boteaza.
Daca cel care se boteaza va fi un depravat atunci de ce s-a botezat?Cu ce l-a ajutat?
Din perspectiva asta botezul devine ceva de genu "il botezam si poate ca va deveni un crestin adevarat". Acest lucru nu se regaseste nicaieri in invataturile Domnului Iisus sau a apostolilor.

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Prin Taina Sfântului Botez este spălat păcatul strămoșesc al protopărinților noștri Adam și Eva.
Pruncul nu e vinovat de pacatul lui Adam. Pruncul va mosteni natura pacatoasa, dar vina pacatului nu.


Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Părinții, nașii și preotul își fac datoria de a încreștina noul venit.
Tot ei încearcă să-l țină pe respectivul pe calea cea bună (ca naș de botez, cel puțin am încercat prin sfaturi, exemple, trăire să-mi indrum finii spre calea cea bună). Dacă respectivul botezat nu va vrea nicicum să primească la el Cuvântul lui Dumnezeu, nu-l putem forța, dar știm că noi ne-am făcut datoria.
Pai revin cu intrebarea, la ce i-a folosit ca a fost botezat?La nimic. Dar oamenii considera ca daca au fost botezati gata, sunt crestini si Dumnezeu e obligat sa ii primeasca in Cer.

Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Cât despre a fi botezat vs. a trăi în păcat, mulți nu conștientizează asta. Toți păcătuim, însă ne-a fost lăsată Taina Sfintei Spovedanii și Taina Sfintei Împărtășanii pentru curățarea păcatelor, cu condiția de a lăsa păcatele și de a face fapte bune în loc
Un crestin constientizeaza daca pacatuieste. Duhul Sfant e cel care il atentioneaza. Daca cineva zice ca e crestin dar nu are nici o problema in a trai in pacat atunci se minte singur.
Multi fac spovedania ca un ritual,"ca asa trebuie", nu o fac ca regret pentru pacatele comise
.
Citat:
În prealabil postat de Paduraru Vezi mesajul
Poate să se fi lăsat de păcat la data la care noi "l-am judeca". Corect, sunt destui care se pocăiesc doar la suprafață.
Atunci sa se boteze dupa ce s-a lasat de pacat da nu inainte.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.08.2010, 12:38:44
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
Pruncul nu e vinovat de pacatul lui Adam. Pruncul va mosteni natura pacatoasa, dar vina pacatului nu
Multumesc pentru ilustrarea unei consecinte a netransmisibilitatii credintei si a celor ce deriva din ea (asumptia fundamentala a protestantismului). Nici ca putea ilustrare mai buna a ceea ce deriva din aceasta teza.

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul
Multi fac spovedania ca un ritual,"ca asa trebuie", nu o fac ca regret pentru pacatele comise
Ce stii tu despre inima omului care se spovedeste?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.08.2010, 12:45:16
mihai07
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de samson Vezi mesajul


Atunci sa se boteze dupa ce s-a lasat de pacat da nu inainte.
si ai impresia ca protestantii care se boteaza la maturitate se si lasa de pacate?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 30.08.2010, 12:46:26
Scotianul
Guest
 
Mesaje: n/a
Post Pt dl.Licorcrist

Pentru dvs,in calitate de critic al protestantismului in general si al calvinismului(?) in particular,acesta carte s-ar putea sa fie de un real interes.Se numeste ,,The other side of Calvinism"
http://www.vancepublications.com/exc...0calvinism.htm
Cuprinsul cartii(aruncati-va o privire)contine:
http://www.vancepublications.com/calvinism%20toc.htm
Mi-se pare suficient de obiectiva.Scuze pentru scurta mea interventie.

PS>scurta intrebare protestanta>cum se impaca ideea dvs ,,Au decretat(nn.protestantii) ca sufletul "doarme" cu ,,The Westminster Confession of Faith",Chapter XXXII ,,Of the State of Men after Death, and of the Resurrection of the Dead"unde sta scris(citez):

,,The bodies of men, after death, return to dust, and see corruption:[1] but their souls, which neither die nor sleep, having an immortal subsistence, immediately return to God who gave them"


Multumesc frumos pentru clarificari

Last edited by Scotianul; 30.08.2010 at 12:54:55.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 30.08.2010, 12:58:30
Paduraru's Avatar
Paduraru Paduraru is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.11.2009
Locație: Munții Suhardului - Bucovina - România
Religia: Ortodox
Mesaje: 112
Implicit Pt. Samson

Pentru mai multe lămuriri, este bine să vorbiți cu un preot adevărat. Discuțiile noastre par că nu ajung la un numitor comun. Recunosc faptul că sunt slab pregătit pentru discuțiile teologice. Știu sigur faptul că simt o liniște sufletească atunci când intru în contact cu Sfintele Taine. Că unii le iau doar ca pe niște ritualuri - vor da socoteală. Despre Taina Sfântului Botez, le mulțumesc sincer părinților, preotului paroh și nașilor pentru că s-au îngrijit pentru mine. Oricum, discuțiile despre acest subiect par interminabile ...
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.08.2010, 13:48:35
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Scotianul, nu am spus despre calvinisti ca ei cred ca sufletul "doarme". Cind am spus ca "au decretat ca sufletul doarme" nu am avut in vedere calvinistii.

problema e simpla: in interiorul protestantismului au inceut sa apara interpretari divergente si ei intre ei nu cad de acord asupra unor teze. Adventistii sustin un fel de "somn" al sufletului (nu intru in detalii). calvinistii au alta parere.

Nu e obligatoriu ca toate cultele protestante si Np sa traga aceleasi concluzii din teza initiala a netransmisibilitatii credintei. Toti o impartasesc, dar nu toti o aplica la fel, nu o actualizeaza in acelasi mod.

Ceea ce impartasesc ei in comun este teza netransmisibilitatii credintei, insa modul cum interpreteaza fiecare anumite puncte din doctrina difera.

Pentru ortodocsi si catolic, ce spune un sinod protestant e nerelevant, cita vreme nu sunt examinatele asumptiile fundamentale in lumina carora sunt afirmate teze despre credinta la cel sinod protestannt.

Last edited by licorcrist; 30.08.2010 at 14:04:19.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34