Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Rugaciuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.08.2010, 22:03:07
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

S-a spus bine ce s-a spus, dar, daca ne gandim ca atunci cand ne rugam, e bine sa avem in fata si o icoana, care ar trebui sa fie pozitionata la est, este clar ca tot cu fata la est ne rugam.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.08.2010, 13:46:55
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
S-a spus bine ce s-a spus, dar, daca ne gandim ca atunci cand ne rugam, e bine sa avem in fata si o icoana, care ar trebui sa fie pozitionata la est, este clar ca tot cu fata la est ne rugam.
Ca și icoana, rugăciunea spre răsărit este o reminicență păgână pătrunsă în creștinism. Păgânii se rugau spre răsărit la zeul soare:

"Apoi m-a dus în curtea cea dinăuntru a templului Domnului și iată la ușa templului Domnului, între pridvor și jertfelnic, stăteau vreo douăzeci și cinci de oameni cu spatele spre templul Domnului, iar cu fețele spre răsărit și se închinau spre răsărit la soare." (Iezechiel 8,16)

Dumnezeu primește rugăciunea sinceră a copiilor Lui în orice loc și în orice direcție.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.08.2010, 13:53:06
I.Calin's Avatar
I.Calin I.Calin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.08.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ca și icoana, rugăciunea spre răsărit este o reminicență păgână pătrunsă în creștinism. Păgânii se rugau spre răsărit la zeul soare:

"Apoi m-a dus în curtea cea dinăuntru a templului Domnului și iată la ușa templului Domnului, între pridvor și jertfelnic, stăteau vreo douăzeci și cinci de oameni cu spatele spre templul Domnului, iar cu fețele spre răsărit și se închinau spre răsărit la soare." (Iezechiel 8,16)

Dumnezeu primește rugăciunea sinceră a copiilor Lui în orice loc și în orice direcție.
Nu toți păgânii au un zeu soare. Musulmanul crede într-un zeu soare?
Tendința omului de-a se îndrepta către răsărit e totuși, cred, nostalgia începuturilor creației (Edenul și mulțimea binecuvântărilor de acolo) și soarele răsărind marchează un nou început. Dar aceasta e poezie deja și nu un argument. Scuze.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.08.2010, 15:32:24
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de I.Calin Vezi mesajul
Nu toți păgânii au un zeu soare.
Toți păgânii se închină la soare.

Citat:
În prealabil postat de I.Calin Vezi mesajul
Musulmanul crede într-un zeu soare?
Musulmanul ca și evreul (și creștinul) este monoteist și se închină la același Dumnezeu (Allah) al lui Avraam (Ibrahim), Isaac (Yzek) și Iacov (Yakub).

Citat:
În prealabil postat de I.Calin Vezi mesajul
Tendința omului de-a se îndrepta către răsărit e totuși, cred, nostalgia începuturilor creației (Edenul și mulțimea binecuvântărilor de acolo) și soarele răsărind marchează un nou început. Dar aceasta e poezie deja și nu un argument. Scuze.
Ai dreptate, e doar "poezie", adică... Tradiție.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.08.2010, 16:15:46
I.Calin's Avatar
I.Calin I.Calin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.08.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Toți păgânii se închină la soare.

Musulmanul ca și evreul (și creștinul) este monoteist și se închină la același Dumnezeu (Allah) al lui Avraam (Ibrahim), Isaac (Yzek) și Iacov (Yakub).
Eu credeam că, raportat la religia creștină, ceilalți sunt păgâni și islamul nu este o confesiune creștină cu toate că profeții biblici sunt recunoscuți de aceștia.
Și crede-mă, eu nu mă închin la același Dumnezeu ca musulmanii. Hristos e Fiul lui Dumnezeu și totodată, Dumnezeu, în timp ce musulmanii îl admit ca un prooroc printre mulți alții. În rest, cunosc și eu terminologia "Dumnezeu (Allah) al lui Avraam (Ibrahim), Isaac (Yzek) și Iacov (Yakub)".

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ai dreptate, e doar "poezie", adică... Tradiție.
Am o sumedenie de poezii creștine neoprotestante consemnate în caietele copilăriei mele. Să înțeleg că sunt tradiție?

Și ca să ne înțelegem, fără supărare, am folosit termenul de poezie pentru a numi orice metaforă care nu poate fi argument. Un argument ca să fie denumit astfel trebuie să aibă o bază sau un temei (premise) și o teză (concluzie) de demonstrat, toate clare, raționale și verificabile, iar metafora (poezia) nu poate fi verificată, arta în general este o formă de cunoaștere în mare parte subiectivă.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.08.2010, 16:30:43
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de I.Calin Vezi mesajul
Eu credeam că, raportat la religia creștină, ceilalți sunt păgâni și islamul nu este o confesiune creștină cu toate că profeții biblici sunt recunoscuți de aceștia.
Și crede-mă, eu nu mă închin la același Dumnezeu ca musulmanii. Hristos e Fiul lui Dumnezeu și totodată, Dumnezeu, în timp ce musulmanii îl admit ca un prooroc printre mulți alții. În rest, cunosc și eu terminologia "Dumnezeu (Allah) al lui Avraam (Ibrahim), Isaac (Yzek) și Iacov (Yakub)".
Ne pierdem în termeni. Cert este că atât musulmanul cât și evreul sunt monoteiști, deci nu sunt politeisti și în consecință nu pot fi numiți idolatri. Dacă evreii se închină la același Dumnezeu ca și noi, poți spune că și musulmanii se închină la același Dumnezeu. Desigur au o cunoaștere incompletă a lui Dumnezeu, plus elemente străine adevărului biblic.

Citat:
În prealabil postat de I.Calin Vezi mesajul
Am o sumedenie de poezii creștine neoprotestante consemnate în caietele copilăriei mele. Să înțeleg că sunt tradiție?

Și ca să ne înțelegem, fără supărare, am folosit termenul de poezie pentru a numi orice metaforă care nu poate fi argument. Un argument ca să fie denumit astfel trebuie să aibă o bază sau un temei (premise) și o teză (concluzie) de demonstrat, toate clare, raționale și verificabile, iar metafora (poezia) nu poate fi verificată, arta în general este o formă de cunoaștere în mare parte subiectivă.
Admit că ai dreptate.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.08.2010, 16:50:11
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ne pierdem în termeni. Cert este că atât musulmanul cât și evreul sunt monoteiști, deci nu sunt politeisti și în consecință nu pot fi numiți idolatri. Dacă evreii se închină la același Dumnezeu ca și noi, poți spune că și musulmanii se închină la același Dumnezeu. Desigur au o cunoaștere incompletă a lui Dumnezeu, plus elemente străine adevărului biblic.

Admit că ai dreptate.
Am mai postat observatia lui Mircea Eliade care spune ca nu putem spune ca exista aceeasi divinitate, dar poarta nume diferite. Ideea de divinitate este prezenta in toate religiile dar identitatea divinitatii nu este aceeasi. Aceste trei mari religii personaliste au si aspecte comune dar si deosebiri. In abstract putem vorbi despre acelasi Dumnezeu al Vechiului Testament dar in realitate???
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.08.2010, 17:04:28
I.Calin's Avatar
I.Calin I.Calin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.08.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ne pierdem în termeni. Cert este că atât musulmanul cât și evreul sunt monoteiști, deci nu sunt politeisti și în consecință nu pot fi numiți idolatri. Dacă evreii se închină la același Dumnezeu ca și noi, poți spune că și musulmanii se închină la același Dumnezeu. Desigur au o cunoaștere incompletă a lui Dumnezeu, plus elemente străine adevărului biblic.
Dumnezeul meu este cel mărturisit de Sf. Ioan în Evanghelia sa:

„La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul. Și Cuvântul S-a făcut trup și S-a sălășluit între noi și am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har și de adevăr.” (Evanghelia după Ioan, I, 1 și 14)

Evreii și musulmanii nu acceptă Dumnezeul meu, adică Dumnezeul - Tatăl de o ființă cu Fiul și cu Sfântul Duh.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.08.2010, 18:15:00
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Sfantul Vasile cel Mare marturisea ca "din cele nescrise din obice*iuri", am invatat "a ne intoarce spre rasarit la rugaciune...", a rosti "cu*vintele invocarii la sfintirea painii Euharistiei si a potirului binecuvantarii", si a zice rugaciunea cand "binecuvantam apa Botezului si unt*delemnul hrismei, si chiar pe cel ce se boteaza...". Acelasi Sfant Pa*rinte adeverea ca, intrucat "nu ne sunt suficiente cele mentionate de Apostol sau de Evanghelie..., rostim si alte - rugaciuni - primite din invatatura nescrisa, si inainte si in urma, adica in timpul Sfintei Litur*ghii, ca unele ce au mare putere in privinta Tainelor". Asadar, insesi rugaciunile rostite de preotul liturghisitor in taina ne-au fost predani*site din traditia nescrisa a Apostolilor. Una din aceste rugaciuni, primi*te din invatatura nescrisa, este si aceea care se rosteste pentru invoca*rea Duhului Sfant la prefacerea Sfintelor daruri. Intemeindu-se pe Sfanta Traditie apostolica, aceasta rugaciune epicletica a fost inserata in ran*duiala Liturghiei ortodoxe de Parintii Bisericii din secolul al IV-lea.


Dupa marturia aceluiasi parinte, "...din predanisirea tacita si taini*ca", Biserica primara a primit si rugaciunile de lepadare "cele cate sunt la botez...".


In temeiul acesta al predanisirii celor nescrise, care "pentru multi se face usor de dispretuit in urma obiceiului", "toti privim catre rasarit la rugaciuni; dar putini stiu ca prin aceasta cautam patria noastra cea de la inceput, raiul, pe care Dumnezeu l-a sadit in Eden catre rasarit. Si drepti stand - marturisea Sfantul Vasile cel Mare - facem rugaciunile intr-una a sambetei, dar motivul nu-l stim toti; caci facem aceasta... ca unii care inviind impreuna cu Hristos si fiind datori a nazui spre cele de sus, in ziua invierii ne aducem aminte prin starea de la rugaciune de harul cel dat noua...". Asadar, "este necesar - preciza acelasi Sfant Parinte, in anul 375 - ca Biserica sa invete pe fiii sai ca in aceasta zi - adica Duminica - stand sa plineasca rugaciunile, ca prin neincetata aducere aminte de viata cea fara de sfarsit sa nu ne lenevim in privinta merindelor pentru acea mutare de dincolo". Si in ziua Cincizecimii, "randuielile Bisericii ne-au invatat sa preferam felul de a sta drept la rugaciuni, spre a ne aduce lamurit aminte ca oarecum sa ne stramutam mintea noastra de la cele prezente la cele viitoare".

http://www.crestinortodox.ro/liturgi...une-70624.html.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.08.2010, 18:18:33
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ca și icoana, rugăciunea spre răsărit este o reminicență păgână pătrunsă în creștinism. Păgânii se rugau spre răsărit la zeul soare:

"Apoi m-a dus în curtea cea dinăuntru a templului Domnului și iată la ușa templului Domnului, între pridvor și jertfelnic, stăteau vreo douăzeci și cinci de oameni cu spatele spre templul Domnului, iar cu fețele spre răsărit și se închinau spre răsărit la soare." (Iezechiel 8,16)

Dumnezeu primește rugăciunea sinceră a copiilor Lui în orice loc și în orice direcție.

Domnule, eu am spus cum se face in Biserica Ortodoxa si punct. Noi, in Biserica Ortodoxa, ne rugam cu fata spre altar, care altar e pozitionat spre rasarit. Dumneata te rogi unde vrei si cum vrei, in legea dumitale.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
Răspunde