![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Aproape toate bisericile protestante se boteaza doar la maturitate. Se vede din pasajele Nt ca nu stiu care a crezut in Iisus si s-a botezat. O simpla discutie un simplu dialog si persoana in cauza a crezut si s-a botezat. De ce? deoarece ca si taierea imprejur botezul era obligatoriu! Cat putea sa invete acea persoana intr-un simplu dialog despre toata credinta crestina? Apoi capul familiei a inteles rolul botezului si si-a botezat toata casa. Luat ad litera Nt, toata casa nu continea si copii? Sau nu exista posibilitatea aceasta? Copii de 1,2 5 sau n ani? De ce nu a spus toata casa in afara de copii? Apoi e greu de crezut ca aceasta practica nu este adevarata in contextul istoric deoarece ea nu a fost subminata decat in ultimele secole! Mai degraba varianta bisericii apostolice ramane valabila mai ales ca nu stim cand un copil intelege sau nu si mai ales cand vedem ca aceasta practica a fost de la inceput si mai ales ca cel care s-a botezat s-a botezat dupa o convorbire scurta in care nu putea sa-si faca o prea mare idee despre crestinism! Dar botezul era obligatoriu si asa cum ne spune si Iisus care ne spune ca viata noastra e un abur asa au inteles si paganii ca trebuie sa se botezeze imediat! E adevarat ca la un moment dat biserica i-a pus pe cei noi veniti ca inainte de botez sa invete mai mult despre legile crestine dar la fel de adevarat este ca pana la urma daca cineva(un catahumen) nu se boteaza dar crede in Iisus el va fi mantuit prin pronia Domnului!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eu sunt sigur ca nu mai sunteti ortodoxa de mult timp! Cautati doar o biserica nu stiu cum cu ideii protestante. Va duceti la biserica? Se vede din vorbirea dumneavoastra ca continuati discutia cu acei oameni care au ca meserie amagirea! Se vede din raspunsul si din modul cum ganditi: ati cerut doar asa ca sa vedeti daca mint? Deja dusmanul nostru pune stapanire asupra dumneavoastra crezand ca cei de aici va vor rau asa cum fac si iehovistii care discutand cu ei si vazand ca nu au dreptate trec la insinuari sau se simt descriminati!
repet: Botezul copiilor nu avea cum sa apara in toata biserica deoarece oamenii bisericii s-ar fi opus apoi nu ar fi existat astfel de lagaturi ca toti crestinii deodata sa auda de o practica noua! Aceasta practica ar fi aparut intr-un loc apoi in altul etc etc. Atunci nu existau mobile! Apoi biserica este condusa de Domul Iisus si nu poate gresi!Ea este permaneta si nu poate fi biruita! Oare de ce spune Nt ca toata casa daca casa ar fi putut contine si copii? Nu vrea sa ne spuna Nt ca "toata casa" inseamna defapt curatirea acelei casei prin botezarea tuturor membrilor ei sau alungarea celor care nu doreau acest lucru? Apoi o dam inainte cu ce intelegea bebelusul...dar ce intelegea evreul bebelus cand era taiat imprejur? Nu era obligat fara sa poata sa-si spuna opinia? Nu vedem ca toate lucrurile din Vt au ramas in umbra si sunt schimbate de legea noua? Taierea a fost inlocuita de botez, sabatul cu Duminica , sinagoga cu biserica, preotii leviti cu preotimea universala, jertfele animalelor cu jerfa lui Iisus? deci taierea a fost inlocuita de botez asa cum templele pagane au devenit crestine! Pai nu spune ca piatra aceea din Daniel va sfarama toate imparatiile? Nu a distrus crestinismul paganismul din primele veacuri si nu numai? Nu se vorbeste in Nt despre rusalii sarbatoare pagana care devine sarbatoare crestina? Last edited by bairstow; 18.08.2010 at 13:10:27. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deoarece în Biblie nu se găsește nici un text care să raporteze vreun botez infantil, unii se referă la cele cinci cazuri din Noul Testament când este vorba de „toată casa" unor convertiți la creștinism, afirmându-se că în aceste cazuri putea fi vorba și despre copii aflați în acele familii. Să vedem situațiile concrete: 1. Corneliu. Îngerul i-a spus sutașului că „vei fi mântuit tu, și casa ta" Fapte 11,14. În timpul vorbirii lui Petru, Duhul Sfânt S-a pogorât „peste toți cei ce ascultau Cuvântul" (10,44). Petru, văzând fenomenul miraculos, „a poruncit să fie botezați... cei care au primit Duhul Sfânt" (10,48.47). Unui exeget nu-i pot scăpa aceste amănunte semnificative: au fost botezați toți care au primit Duhul Sfânt. Duhul Sfânt S-a pogorât asupra celor ce ascultau Cuvântul. Chiar dacă ar fi fost de față și pruncii cu mamele lor, cine ar putea admite că acești prunci „au ascultat Cuvântul"? Pentru că a asculta Cuvântul presupune dorința de înțelegere și colaborarea facultăților intelectuale. Cine ar putea admite așa ceva în cazul pruncilor, fiind ei chiar și niște genii? 2. Lidia „a fost botezată ea și casa ei" (Fapte 16,15). Înainte Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (v. 13). Lidiei „Domnul i-a deschis inima ca să ia aminte la cele ce spunea Pavel" (v. 14). Se adeveresc și în acest caz cuvintele lui Tertullian că „vestireaCuvântului precede botezul", adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta fi valabil în cazul unor prunci? Apoi când Pavel a ieșit din temniță, a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații „din casa ei". Probabil frații erau îngrijorați dincauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel? 3.Temnicerul din Filipi „a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" (v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34). Ar fi prea de tot să presupunem că și prunciis-au bucurat că ei înșiși au crezut în Dumnezeu. 4.Crisp, fruntașul sinagogii din Corint, „a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați" (Fapte 18,8). Dacă pruncii din casa lui Crisp au avut capacitatea să creadă și ei, atunci, probabil, nu au putut fi exceptați nici de la botez. Dar în caz contrar?... 5.Ștefana. Pavel recunoaște că „da, am mai botezat și casa lui Ștefana" (1 Cor. 1,16). Numai că la sfârșitul epistolei scrie despre cei botezați: „casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților" (1 Cor. 16,15). Dacă se presupune că în casa lui Ștefana au fost botezați și pruncii, atunci în ce fel s-au putut pune ei cu totul în slujba sfinților? Ce fel de prunci puteau să fie cei care puteau face un serviciu folositor membrilor majori ai comunității? Dupa cum vedeti, daca luati Sfanta Scriptura in totalitate (nu doar pe ciupite sau in functie de ce va sugereaza altii) ajungeti la intelesul corect. Acolo unde se vorbeste despre "toata casa" sau "toti ai lui" , se face referire la persoane mature, capabile de ascultare, discernamant, credinta, decizie si marturisire (lucruri necesare, care preced un botez crestin). P.S. Daca va este greu sa intelegeti cum poate fi compusa "toata casa" din oameni maturi, va dau un exemplu personal: in "casa mea" cel mai mic are 22 de ani. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vasinec vad ca inghiti tot cea ce ti se spune. Dai copy -paste... Dar nu ar fi logic ca se poate ca daca o persoana se duce pe camp si aude vestea buna sa isi boteze toata familia daca acest lucru e valabil? Cum iti explici tu ca aceasta practica a fost aparuta in toata biserica creestina si nimeni nu a reclamat-o pana cand nu s-au trezit niste destepti de anabaptisti dupa mai mult de 1000 de ani?
Dau si eu un copy -paste :) Necesitatea botezării pruncilor reiese din următoarele cuvinte ale Domnului: Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. Deoarece în persoana primului om Adam fiecare om( toți- deci și pruncii) au păcătuit și sunt vinovațiîn fața lui Dumnezeu, pruncul care moare nebotezat , din nepăsarea părinților săi, poate fi lipsit de împărăția lui Dumnezeu. P.S apoi de unde stim noi cand suntem maturi mai omule? Ca poti fi matur si la 10 ani si poti sa nu fi matur la 50! Si un copil crede in Iisus si poate are cunostinte mai temeinice decat atati convertiti din Nt! Niciodata insa nu s-a pus aceasta problema (varsta)in crestinism deoarece ea nu a existat asa cum nu a existat nici rapirea inainte de necaz, batul in loc de cruce etc etc Asa ca lasa-ne cu explicatiile de 2 bani ca nu sunteti in stare sa scoateti o carte teologica fara sa o modificati in 10 ani! |
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
A persista intr-o minciuna nu este un argument pentru ca minciuna sa devina adevar. Citat:
Pruncii nu mostenesc nici un pacat. Mostenesc natura pacatoasa. Domnul Iisus Hristos spune, facand referire la niste copilasi nebotezati, ca "cei ca ei vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu" (Matei cap.10). Citat:
Puteti fi putin mai explicit. Last edited by vasinec77; 23.08.2010 at 22:55:54. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
sunt in totul de acord!! bairstow doar agresiune verbala e capabil sa dea afara din el.
Citat:
e dura afirmatia dumneavoastra dar desi imi vine greu sa spun.... cred ca e adevarata!!! multe explicatii i-am cerut si eu dar nu a fost capabil sa-mi dea. Doar m-a acuzat ca nu-s ortodoxa si atat. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bebelusul lui Vasinec, poate primi botezul, caci el este lipsit de pacate. Are doar unul singur: pe cel adamic, cu care sa nascut, caci acest pacat tine de specie si tocmai pe acesta il va indeparta prin Taina botezului. Fara pacate fiind, copilasul va primi Duhul Sfant, precum si inger pazitor, de care oricine are nevoie, cu atat mai mult un copilas.
Mi se pare incredibil, ca un crestin isi va lipsi copilul de inger pazitor pe motiv de varsta si intelegere. Dar ce stim noi despre cat intelege copilul mic? Intelege mai mult decat ne imaginam, mai ales ca nici nu se naste tabula rassa. Fac o mica paranteza: nepotelul meu de 2 ani, cand vine in vizita ia toate icoanele din casa, care sunt la nivelul lui si le poate ajunge, si le saruta. Dupa ce a facut in mai multe randuri asa, am inceput sa-l invat sa faca si cruce. Acum mai intai face cruce, evident, asa cum poate el, si apoi saruta icoanele. Nu i-a aratat nimeni ca trebuie sarutate icoanele. Cum de i-a venit ideea?!? Este botezat. Constiinta ce este? legea lui Dumnezeu. Putem oare spune despre un copil ca este om fara constiinta? Nu. Stim doar ca pentru a invata anumite lucruri e nevoie de timp; dar constiinta nu se invata, ci o are. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Crestin sau Ortodox | catehumen | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 109 | 20.01.2014 12:21:02 |
pomelnice pe crestin ortodox | steliana-steli | Generalitati | 1 | 22.12.2011 18:49:45 |
Catehismul ortodox - audio | strajeru | Generalitati | 0 | 03.08.2011 03:48:32 |
Reactia familiei adventiste la botezul ortodox al sotului | elenavioletacocos | Secte si culte | 0 | 27.10.2009 09:24:06 |
|