Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.08.2010, 09:44:38
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de 52ZIZO Vezi mesajul
ms pt raspuns, astept sa-mi scrii cum vezi tu botezul dar ma intereseaza mult de tot sa faci referire la citatul acestui Sfant Parinte. Ma intereseaza mult cum crezi tu ca vedea EL botezul de s-a exprimat in acel mod. Daca ai si alte texte de ale lui, mai clare despre botez, cand o sa ai timp trimite-mi. multumesc, Violeta
Violeta, Sfantul Ignatie si Sfintii Parinti, se adresau in primul rand calugarilor, sau celor care doreau sa se calugareasca. Ca sa intelegem concret contextul cuvintelor spuse. Acum incoace , in anii de pe urma au inceput si mirenii sa citeasca Sfintii Parinti. Crede-ma ca parintii nostri si bunicii nostri nu au citit Sfintii Parinti. Pe vremuri acestea erau accesibile doar calugarilor sau publicului avizat. De abia acum in ultimii 20 ani au inceput sa se publice carti cu Vietile Sfintilor sau texte din cugetarile Sfintilor Parinti. Iar Sfintii Parinti stiau ca in primul rand se adreseaza calugarilor. Dupa cum se stie in manastire are loc un fel de al doilea botez al omului care vrea sa intre in calugarie. In special pentru acestia Sfantul Ignatie a spus `` Cei ce au crezut în Dumnezeu, care au lepadat viata pacatoasa pentru a intra în împartasire cu Dumnezeu, intra în aceasta împartasire prin mijlocirea tainei crestinesti începatoare: Sfântul Botez. ``
Violeta, un copil nu leapada viata pacatoasa, el abia s-a nascut si nu are pacate facute de el ca sa le lepede. Din aceste cuvinte ``care au lepadat viata pacatoasa`` se intelege clar ca facea referire la cei care intra in calugarie.

citeste aici predica Parintelui Cleopa la calugaria parintilor Damaschin si Vitalie
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou7.htm
Crede-ma ca parintele Cleopa a fost un duhovnic exceptional. Sora mea l-a cunoscut, a stat de vorba cu el.

Acum hai sa facem o incursiune in istorie si sa vedem. Dupa cum stim , incontestabil, istoria si traditia unui popor iti spune multe despre acel popor. Fara traditie si istorie poporul nu exista. Tu te-ai nascut in casa tatalui tau. Si fara voie anumite lucruri sunt facute de tine pentru ca asa ai invatat de la mama si tata ta. Iar mama si tata ta au invatat la randul lor de la parintii lor. Astea sunt traditiile. Sunt cele mai vii mosteniri, pentru ca sunt transmise de la o generatie la alta, multe raman neschimbate de veacuri si diferentiaza un popor de altul. Traiesti in Japonia. Imposibil sa nu fi vazut traditii japoneze, care ii face atat de diferiti de noi. Ai vazut cultura lor, mentalitatea lor, si toate au radacini adanci in traditie. Nu poti contesta istoria si traditia unui popor pentru ca prin asta exista personalitatea acelui popor. Asa este si in crestinism. Crestinismul dainuieste de 2010 ani de la Hristos incoace. Istoria dar si traditia ne spune multe despre crestinism. Amintesteti de lectiile de istorie unde obligatoriu aveai capitol referitor la traditii si obiceiuri. Primul prunc botezat, atestat in istorie, a fost in anul 200 dupa Hristos deci acum 1810 ani. Arheologia a descoperit , asa numitele Marturii de botez. Cruciulite diferite cu un snurulet care erau legate la manuta copiilor. Deci exista dovezi ca botezul pruncilor era facut imediat dupa Hristos. daca primul prunc botezat atestat istoric a fost in anul 200 asta nu inseamna ca fix in anul 200 a aparut obiceiul botezului la prunci. Cu siguranta ca asta sa intamplat cu ceva timp inainte imediat dupa Hristos.
Acum sa vedem de ce oamenii inca de la Hristos acum 2000 ani au decis sa boteze pruncii.
Daca probabil ai citit despre mai multe religii atunci ai vazut ca toate pecetluiesc apartenenta prin botez. Ba mai mult aceasta practica s-a extins si la grupuri de alta factura (francmasoneria de exemplu). Deci necesitatea botezului este recunoscuta de toata lumea. Dar sa vedem in crestinism ce inseamna. Omul cand se naste in trup, poarta in el doua pacate: pacatul stramosesc pe care unii il contesta si pacatul trupesc al parintilor sai. Sa vedem primul: pacatul stramosesc: este pacatul savarsit de Adam si Eva prin neascultare de Dumnezeu si gustarea din fructul oprit. Oricat l-ar contesta unii el exista in Biblie, si este un pacat. Pacat care i-a costat mult pe proto-parintii nostrii Adam si Eva. Al doilea pacat este cel al parintilor care au zamislit acel prunc. Caci zice psalmistul: intru faradelegi m-a zamislit si in pacate m-a facut maica mea. Deci cele doua pacate exista clar in trupul celui nou nascut. Este bine sa lasam copilul sa creasca cu cele doua pacate nesterse prin Botez? Daca se intampla ceva brusc cu copilul si moare , se mantuie el daca are aceste doua pacate? Oare el nu are dreptul la mantuire? Acestea au fost intrebarile pe care oamenii si le-au pus atunci cand au decis sa boteze copiii de prunci. Nu are nici o legatura cu invatarea credintei, asta o va face mai tarziu: va invata, va intelege, si va practica. Dar botezul este altceva: este stergerea celor doua pacate si intrarea in viata a copilului, crestin, curat si fara de pacat. Din aceasta cauza omenirea s-a grabit sa isi boteze pruncii, sa ii stie crestinati si intrati in viata fara de pacat. pentru ca le vrea binele si ii vrea ocrotiti. Apoi el incepe sa pacatuiasca incet incet. Nu are nici 6 luni cand apare notiunea de negatie, care este tot neascultare, la inceput de parinte. Tu ii dai cu lingurita mancare si el intoarce capul si nu vrea. La un an stie sa minta. Ai facut asta copile? si el spune nuuu. inconstient dar deja incepe sa pacatuiasca.
Tu stii de la mama ta , de la bunica ta, de la cunostiinte si prieteni, din propria experienta ca laptele este bun copilului mic pentru a creste in primele luni de viata. Nu ii dai lapte ca nu stii daca el e constient ca e bun? astepti sa creasca sa constientizeze el ca laptele e bun? Contesti ce a invatat mama ta, bunica ta, oamenii dinaintea ta cand au spus laptele e bun? Asa si cu botezul. Oare sa contestam noi tot ce au invatat inaintasii nostrii? oare daca am face asa omenirea ar mai fi evoluat?
Eu Violeta, am facut o analiza a botezului, am stat sa pun in balanta argumentele pro si contra botezarii pruncilor si am ajuns la concluzia ca nu mi-as lasa copiii nebotezati pana la varsta adulta pentru nimic in lume oricat de mult ar spune unul sau altul din nu stiu ce secta ca nu e bine. Nu pot sa dau la o parte experienta omenirii de 2000 de ani si sa iau de buna ce zice un om sau altul acum in ultima suta de ani.
Nu stiu daca ai vazut cazul de la Maternitatea Giulesti de ieri. Acei copilasi , din vina omului, (si spun asta pentru ca am auzit ieri o replica a unei cunostiinte de a mele: ``asa a vrut Dumnezeu``, nu exista, din vina omului) deci din vina omului sufera. 4 au murit si 7 sunt in stare grava. Ce se intampla cu copilasii morti daca nu au fost botezati? se mantuie ei daca au murit cu cele doua pacate nesterse prin botez? Stii cine poarta pacatul mortii lor? Fals cand spunem asa a vrut Dumnezeu. NU. Cel care a facut greseala la maternitate, la reteaua electrica, la faptul ca nu a fost nimeni in salon cand a izbugnit incendiul, etc acela va raspunde in fata lui Dumnezeu. Si cu siguranta ca Dumnezeu stie cine. Deci dupa tine,pe cei 7 copilasi care se zbat sa traiasca acum, ar trebui sa ii boteze? sau nu? sa ii lasam cu cele doua pacate in ei? sa creasca pacatosi din start?
Tu ce zici? Cum simti tu ca trebuie facut?
Sfanta Scriptura a fost scrisa in vremurile acelea. Iarasi sa nu uitam contextul. Crestinismul era la inceput, normal ca se adresau in special adultilor, dar nu spune nicaieri ca e interzis botezarea pruncilor. Ba din contra in unele locuri specifica a fost botezat cutare si toata casa lui. Toata casa lui, se subantelege cine. Oare sa credem ca in casa lor nu erau copiii? Daca nu spune nimic, intelegem prin toata casa lui , toate sufletele de orice varsta ar fi ele. Existau atunci multe case fara copii? Sa nu uitam ca pe vremea aceea nu existau mijloacele contraceptive de astazi, atunci nu faceau copii doar cei cu probleme medicale. In rest in toate casele existau copii.
Eu zic sa nu ne mai lasam amagatiti de interpretari voit gresite de unii sau altii ci sa analizam corect si impartial adevarul.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.08.2010, 12:22:09
52ZIZO 52ZIZO is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.06.2010
Locație: Japonia
Religia: Ortodox
Mesaje: 165
Implicit multumesc

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Violeta, Sfantul Ignatie si Sfintii Parinti, se adresau in primul rand calugarilor, sau celor care doreau sa se calugareasca.
am citit din fuga, intru in graba astazi pe net din pacate. Voi reveni a ceea ce mi-ai scris acum cu siguranta si inca de multe ori. Pentru ca vreau sa inteleg. Mai intai trebuie sa ma conving ca Sfintii Parinti nu se adresau tuturor persoanelor. O sa continui sa citesc scrierile lor chiar daca tu zici ca se adresau celor ce vor sa se calugareasca si asta nu se refera la mine :)
Te rog, daca ai timp cauta "DUBII!!! botezul in Catehismul Crestin Ortodox", e intrebarea mea despre botez. Vei gasi clar acolo care sunt intrebarile mele despre aces subiect si care sunt textele biblice care m-au condus la aceasta idee ca botezul nu se practica la nou nascuti. O sa revin pe site imediat ce voi avea posibilitatea.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.08.2010, 15:35:46
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de 52ZIZO Vezi mesajul
am citit din fuga, intru in graba astazi pe net din pacate. Voi reveni a ceea ce mi-ai scris acum cu siguranta si inca de multe ori. Pentru ca vreau sa inteleg. Mai intai trebuie sa ma conving ca Sfintii Parinti nu se adresau tuturor persoanelor. O sa continui sa citesc scrierile lor chiar daca tu zici ca se adresau celor ce vor sa se calugareasca si asta nu se refera la mine :)
Te rog, daca ai timp cauta "DUBII!!! botezul in Catehismul Crestin Ortodox", e intrebarea mea despre botez. Vei gasi clar acolo care sunt intrebarile mele despre aces subiect si care sunt textele biblice care m-au condus la aceasta idee ca botezul nu se practica la nou nascuti. O sa revin pe site imediat ce voi avea posibilitatea.
Violeta fii atenta bine la cele spuse de mine. Am spus: se adresau in primul rand calugarilor. Asta nu inseamna : se adresau doar calugarilor. Oricine vrea sa citeasca si sa inteleaga poate sa o faca. Te rog, inca odata, curata-ti mintea si inima de vorbele altor sectari, care au obiceiul de a rastalmaci totul, si mai ales Biblia. Ei au darul de a lucra mintea omului si al face sa gandeasca doar cum vor ei. Sfintii Parinti nu sunt egoisti. Oricine poate sa beneficieze de invataturile lor. Eu am vrut sa iti explic un context dat. Intreaba bunica ta si mama ta daca a citit Sfintii Parinti si daca a avut in casa acum 50 ani o carte din scrierile Sfintilor Parinti. Si vei intelege de ce am spus ca se adreseau in primul rand calugarilor. In primul rand lor si in al doilea rand tuturor care vor sa isi indrepte viata pe cararea cea buna.
Am sa caut ceea ce mi-ai zis si am sa revin cu ceea ce eu inteleg. Dar dupa mine, cele doua pacate , avute la nastere, ar trebui sterse prin botez atunci cand pruncul se naste, nu vad rostul de a tine copilul nebotezat, necrestinat, pana la varsta adulta, cand oricum se va boteza. Se stie ca un pacat atrage dupa sine altul. te nasti in pacat, cresti in pacat si mai adaugi si tu alte pacate de-a lungul vietii pana reusesti tu sa intelegi ceva ce e clar si de netagaduit. oare ce se va intampla cu sufletul acela? dar daca moare subit printr-un concurs de imprejurari? ce se intampla cu sufletul lui pacatos? Pacatos prin nastere, pacatos prin fapte? nefiind botezat? se va mantui el? Nu spune in Biblie sa fim pregatiti in orice ceas? Cum e pregatit copilul meu daca nu e botezat? si ce piatra grea de moara atarna de gatul meu, parintele, stiind ca eu de buna voie nu l-am botezat? Te-ai pus vreodata in sufletul unui om caruia i-a murit copilul? ce se intampla daca nu e botezat copilul ce moare? ce are pe suflet parintele stiind ca copilul lui nu se va mantui? ca doar zice in Biblie ca fara botez nu exista mantuire.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.08.2010, 15:55:28
52ZIZO 52ZIZO is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.06.2010
Locație: Japonia
Religia: Ortodox
Mesaje: 165
Implicit ai dreptate,

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Violeta fii atenta bine la cele spuse de mine. Am spus: se adresau in primul rand calugarilor. Asta nu inseamna : se adresau doar calugarilor. Oricine vrea sa citeasca si sa inteleaga poate sa o faca.
eram in mare graba cand am citit mesajul tau.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.08.2010, 16:02:00
52ZIZO 52ZIZO is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.06.2010
Locație: Japonia
Religia: Ortodox
Mesaje: 165
Thumbs down Sfantul Ignatie afirma ca

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Dar dupa mine, cele doua pacate , avute la nastere, ar trebui sterse prin botez atunci cand pruncul se naste, nu vad rostul de a tine copilul nebotezat, necrestinat, pana la varsta adulta, cand oricum se va boteza. Se stie ca un pacat atrage dupa sine altul. te nasti in pacat, cresti in pacat si mai adaugi si tu alte pacate de-a lungul vietii pana reusesti tu sa intelegi ceva ce e clar si de netagaduit. oare ce se va intampla cu sufletul acela? dar daca moare subit printr-un concurs de imprejurari? ce se intampla cu sufletul lui pacatos? Pacatos prin nastere, pacatos prin fapte? nefiind botezat? se va mantui el? Nu spune in Biblie sa fim pregatiti in orice ceas? Cum e pregatit copilul meu daca nu e botezat? si ce piatra grea de moara atarna de gatul meu, parintele, stiind ca eu de buna voie nu l-am botezat? Te-ai pus vreodata in sufletul unui om caruia i-a murit copilul? ce se intampla daca nu e botezat copilul ce moare? ce are pe suflet parintele stiind ca copilul lui nu se va mantui? ca doar zice in Biblie ca fara botez nu exista mantuire.
"Cei ce au crezut în Dumnezeu, care au lepadat viata pacatoasa intra în împartasire cu Dumnezeu prin Taina Sfantului Botez" este ceea ce a scris Sfantul Parinte.

Mai sus ai scris ceea ce crezi TU despre botez dar ma intereseaza mult de tot sa faci referire la citatul acestui Sfant Parinte. Cum crezi tu ca vedea EL botezul de s-a exprimat in acel mod? Mai ai alte citate deale sale despre botez?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.08.2010, 16:07:04
52ZIZO 52ZIZO is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.06.2010
Locație: Japonia
Religia: Ortodox
Mesaje: 165
Implicit nici acum nu are

[quote=dobrin7m;279167]Intreaba bunica ta si mama ta daca a citit Sfintii Parinti si daca a avut in casa acum 50 ani o carte din scrierile Sfintilor Parinti. [/QUOTE
bunici nu mai am de mult iar parintii mei nu au carti deale Sfintilor Parinti, nu au avut niciodata, cred ca acum intelegi si tu de ce nu cunosc Traditia. Pt ca nu m-au invatat de nimic despre aceasta tot timpul cat am fost langa ei. Preotul din bise nu vorbea despre traditie, ca doar mergeam si eu in Biserica si as fi auzit?!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.08.2010, 09:17:02
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

[quote=52ZIZO;279185]
Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Intreaba bunica ta si mama ta daca a citit Sfintii Parinti si daca a avut in casa acum 50 ani o carte din scrierile Sfintilor Parinti. [/QUOTE
bunici nu mai am de mult iar parintii mei nu au carti deale Sfintilor Parinti, nu au avut niciodata, cred ca acum intelegi si tu de ce nu cunosc Traditia. Pt ca nu m-au invatat de nimic despre aceasta tot timpul cat am fost langa ei. Preotul din bise nu vorbea despre traditie, ca doar mergeam si eu in Biserica si as fi auzit?!
Cum puteau parintii tai, sau bunicii tai sa te invete ceva ce nici ei nu au auzit? Dar sunt ei oare vinovati? Vezi de ce spun ca intru inceput Sfintii Parinti erau cititi doar de calugari sau de cei avizati? Doar in ultimii 20 ani au inceput sa tipareasca scrierile pentru publicul larg. Scrierile lor, le gaseai doar in bibliotecile manastiresti. Acesta este motivul pentru care logica spune ca se adresau in primul rand calugarilor si in al doilea rand celorlalti. Asta nu inseamna ca nu poti sa citesti sau ca nu ai voie. Sa nu interpretam gresit nimic si nici sa nu pornim cu idei preconcepute, induse de cineva. Acum 20 ani am primit un volum din Filocalia si a fost atunci pentru mine ca o revelatie. Eu zic ca nu are rost sa te cramponezi in aprofundarea intelegerii credintei in acest subiect botezul. Te-a botezat parintele tau cand ai fost mica si nu stiai. Foarte bine. Daca simti ca tu nu esti crestina, ca locul tau e alaturi de alta religie mare , necrestina, fioarte bine. Du-te la ei daca asa simti. Dar eu iti spun ca daca Dumnezeu a vrut sa te nasti in sanul unei familii crestine, atunci apartii neamului crestin. Altfel vei fi o dezradacinata, nu iti vei gasi locul in sanul altui neam. Nu juca sah intre crestini, ca il inseli pe insusi Dumnezeu. Dar oare secta asta crestina e buna? dar oare secta asta crestina e mai buna? Nu e bine. Cauta radacina, citeste si vezi, cea care s-a pastrat de la Hristos incoace neschimbata, aceea e adevarata. In anul 200 cand e datat istoric primul botez de prunc nu exista nici protestantism, nici baptism, nici penticostalii, nici neoprotestantii, nimic. Existau doar crestini. Dupa marea schisma din anul 1054 cand crestinismul s-a scindat, cei care au dorit sa pastreze neschimbata credinta au fost ortodocsii, insusi numele orto-dox spune asta. vechea invatatura. Ceilalti, care au dorit modificari in sanul bisericii au devenit catolici. Acum sa privim in istorie si sa vedem ca noua ramura catolica s-a scindat repetat, s-a faramitat in mii de secte. A ramas din ea ramura veche catolica si restul: zeci de secte. Cei care au ramas cu vechea traditie mostenita de la Hristos, ortodocsii, s-au pastrat pana astazi intacti. Nu s-a desprins nici o ramura , nici o faramita. Acum, pe langa aceste biserici, catolici cu faramitele si ortodocsii, apare un nou fenomen. Din vointa unor oameni, care au gasit chichite Bibliei, pe tema acestora, (ca de exemplu botezarea pruncilor) au infiintat noi culte si au pornit lupta pentru a converti cat mai multi oameni dintre catolici, ortodocsi, si sectele desprinse din catolicism. Pot ei sa spuna ca sunt adevaratii? Ei care s-au format acum in anii de pe urma prin amagirea crestinilor catolici sau ortodocsi pot fi ei Biserica lui Hristos? Insasi baza infintarii lor este o rastalmacire a Bibliei, si stii bine ca nu avem voie sa schimbam cu nimic Biblia.
Inainte de a purcede la citirea Bibliei si a Sfintilor Parinti, tu trebuie neaparat sa studiezi Istoria religiilor. Sa vezi care din care se trage, care , cum s-a format si de ce, sa vezi ca exista elemente importante care se regasesc la toate religiile (de exemplu trinitatea din ortodoxie se regaseste in forma de trinitate si la hindusi, si la budisti si la musulmani) si sa vezi ca multele secte aparute acum in anii de pe urma nu isi gasesc radacini in istoria veche a religiilor. De abia dupa ce vei fi studiat toate acestea poti sa vezi unde se gaseste ortodoxia , si unde se gasesc ceilalti pe axa religiei. Vei vedea atunci cu alti ochi totul.
Fiecare mare biserica, sau religie, si acum ma refer la tot, hindusi, budisti, musulmani, crestini, s-au dezvoltat diferit in miile de ani de cand e omul pe pamant, dar au in esenta aceeasi baza. Credinta intr-un zeu suprem, Chrisna, Budha, Alah , Dumnezeu. In ceea ce priveste religiile politeiste, sa nu uitam ca si pe teritoriul tarii noastre, in vremea geto-daca exista. Geto-dacii credeau in mai multi zei. Pe glob , in unele teritorii a ramas aceasta credinta sa se dezvolte in continuare. Civilizatia japoneza este una dintre ele. Conditiile geografice in primul rand a facut ca , crestinismul de exemplu sa patrunda tarziu acolo.
Dar hai ca asta este alt subiect. In esenta vreau sa spun ca nu merita sa te cramponezi de subiecte ca botezul ca sa poti sa vezi exact unde e locul tau in credinta. ortdocsii boteaza si copii si adulti, nu numai copii. Oricine din alte religia care se regaseste in religia ortodoxa poate sa se boteze.
Si in final vreau sa iti spun o fraza care vine din filozofia hindusa, referitor la religie. Nu porni pe drumul cunoasterii singur fara mentor ca risti sa te pierzi pe drum.
Este drumul atat de greu si de intortocheat incat iti risti mantuirea.
daca vrei sa studiezi ortodoxia fa-o alaturi de un duhovnic, de un mentor ortodox.
Daca vrei sa studiezi catolicismul fa-o alaturi de un mentor catolic.
Nu poate un protestant sa te invete ce e ortodoxia , dupa cum nici un ortodox ce este budismul. In primul rand ca nu sunt obiectivi. Fiecare isi sustin cauza proprie.

Last edited by dobrin7m; 19.08.2010 at 09:30:03.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.08.2010, 09:45:39
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

ZIZO ai citit predica Parintelui Cleopa? linkul dat de mine intr-un post mai sus al meu?
Am vazut ca ai dubii in legatura cu botezul, legat de nasi si de ce zic ei la botez. Citeste predica Parintelui Cleopa. Mai cu seama asta:

``Oare copilul stie că-l botezi atunci? Sau are el credintă? Nu. Dar Biserica, când a pus botezul pruncilor, n-a pus-o fără de temei. Că Scriptura spune: În baza a doi sau a trei martori se reazemă tot adevărul (Matei 18, 16). Care sunt martorii nostri la botez? Întâi este preotul care ne-a botezat; al doilea este nasul de botez si-al treilea sunt părintii copilului``

``Vezi? Pentru aceste două păcate mari copilul este lipsit cu totul de Împărătia Cerurilor până la botez. Este carne si sânge. Ce zice dumnezeiescul Evanghelist Ioan? Zice asa: Ce se naste din trup, trup este. Ce se naste din Duh, duh este. Biserica este mama noastră spirituală, care ne-a născut pe noi la Botez din apă si din duh, si acest botez a cerut Mântuitorul de la toată lumea.

Când a venit Nicodim la El noaptea, unul din învătatii iudeilor, si Îl întreba: "Ce să fac ca să mă mântuiesc?", Mântuitorul i-a spus: De nu se va naste cineva din nou, nu poate să se mântuiască. Si atunci, acela fiind destul de mare bărbat si învătat în legea iudaică, L-a întrebat: Cum poate omul să se nască din nou? Să intre în pântecele maicii lui, din nou, bătrân? Si-i zice Mântuitorul: Tu esti învătătorul lui Israel, si aceasta nu stii? De nu se va naste cineva din apă si din duh, nu poate să intre în Împărătia Cerurilor! De aceea s-a pus botezul si al pruncilor si al bătrânilor, să se nască din apă si din duh. Altfel nu pot intra în Împărătia Cerurilor.

Aceasta am spus-o pentru voi, credinciosii, care sunteti veniti la praznicul Bunei Vestiri, fiindcă si voi cu totii aveti făgăduintă înfricosată de la Sfântul Botez; iar ce ati văzut în seara aceasta este al doilea botez, care îl iau călugării, după ce fac atâta ascultare în mănăstire si tăierea voii. Ei depun din nou jurământul si se nasc din nou, se îmbracă cu Hristos din nou si până la moarte vor duce crucea spirituală a lui Hristos, adică toate necazurile, toate supărările, toate durerile pentru dragostea lui Iisus Hristos.``

``Si dacă citesti ceva în Scriptură cu luare aminte, si dacă diavolul te duce la îndoială, si ti s-ar părea că ar fi ceva nedrept, nu căuta să iscodesti mai departe, că asa s-au rătăcit sectarii. S-a umplut lumea de secte. Numai în Europa sunt câteva sute de secte. De aceea, că au luat Biblia după capul lor. Nebuni! Dacă eu nu stiu să înot, de ce să mă bag într-o apă adâncă, într-o mare? Este de vină marea sau apa adâncă? Un râu care curge repede este de vină, dacă eu, ca un nebun, m-am aruncat într-însul fără să stiu a înota? Asa pătesc toti sectarii si toti crestinii cei neiscusiti care se bagă în Sfânta Scriptură cu întelegerea lor.

Nu-i de vină Scriptura că s-au înecat atâtia nebuni si atâtea secte s-au făcut! Nebuni sunt cei care iscodesc Scriptura mai presus de puterea lor. Auzi ce spune Sfântul Grigore de Nyssa: "Nu spargeti oasele Scripturii, având dintii întelegerii de lapte". Ca si cum i-ai da unui copil de clasa I lectii de universitate. Asa-i si cu Sfânta Scriptură. Nu te băga! Sunt locuri foarte adânci. Si cei mai mari din sfinti au ocolit locurile cele grele, pentru că este întelepciunea lui Dumnezeu.

Sfânta Scriptură este o fântână fără fund. Dar eu, dacă mi-e sete, si mă duc tare însetat la o fântână, beau toată fântâna? Ori mă dau cu capul jos în fântână ca să beau apă? Nu! Scot întâi cu ciutura si din ciutură iau cu cana si din cană iau cu paharul si beau si mă răcoresc. Si fântâna rămâne curată si eu m-am răcorit. Asa-i Sfânta Scriptură. Unde nu întelegi, du-te si întreabă preotul: "Uite, părinte, am găsit în Scriptură asa, si parcă ceva-i rătăcit, ceva nedrept", că preotul a învătat teologie, si îndată te îndreaptă. Că zic Sfintii Părinti: "Cine vrea să se mântuiască, cu întrebarea să călătorească". Sfatul bun te va păzi si cugetul drept te va apăra. Si frate pe frate ajutorându-se si sfătuindu-se, sunt ca o cetate bine întemeiată si ca o împărătie nebiruită.

Nu te băga în Scriptură dacă nu cunosti adânci-mea ei. Si dacă vrăjmasul te duce la îndoială: "Măi, parcă ar fi aici ceva nedrept!", tu zi asa: "Eu sunt prost si nu înteleg! Soarele luminează, dar nu lumi-nează pentru cei orbi care nu văd. Eu sunt orb cu mintea!" Că asa fiecare se luminează din Scriptură, pe măsura curătiei mintii si a inimii lui.

Iată, dacă am sta mâine cu totii în fata soarelui, si ar fi soarele la amiază, si unu-i cu un ochi, altu-i cu amândoi, altul este miop, altul zăreste numai oleacă cu amândoi ochii, fiecare se împărtăseste din lumina soarelui după măsura puterii lui cea văzătoare. La fel si cu mintea. După măsura în care ne-am curătit mintea si inima, putem întelege Scriptura. Că de aici s-au făcut atâtea nenumărate secte si neghine ale satanei si strică toată întelegerea Scripturii cu mintile lor stricate si nebune. S-au băgat în Scriptură si n-au avut povătuitor, ca să le-o tâlcuiască si să o înteleagă.

Apoi, dacă diavolul îti zice tie: "Este ceva ne-drept în Scriptură", spune-i si tu cuvintele Scripturii. Ce zice Duhul Sfânt? Credincios este Domnul întru toate cuvintele Sale si cuvios întru toate lucrurile Sale. Si iar zice: Cuvintele Domnului, cuvinte curate, argint cu foc lămurit, ispitit si curătit de sapte ori.

Unde să-mi mai rămână mie îndoială, când cu-vintele Domnului sunt cuvinte curate, argint cu foc lămurit si ispitit si curătit de sapte ori.``

Vezi de ce zic ca fara mentor te ratacesti rau de tot?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.08.2010, 18:07:43
52ZIZO 52ZIZO is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.06.2010
Locație: Japonia
Religia: Ortodox
Mesaje: 165
Implicit am inceput sa citesc Cleopa

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
ZIZO ai citit predica Parintelui Cleopa? linkul dat de mine intr-un post mai sus al meu?
am inceput sa citesc predica Parintelui Cleopa la calugaria a doua persoane. Citez:

"Da. Toti suntem ostasi ai lui Iisus Hristos, si bărbati si femei; toti care am luat dumnezeiescul Botez, că de atunci ne-am lepădat de satana si de toate lucrurile lui, cum spune, si am făgăduit să urmăm lui Iisus Hristos, si nu numai să urmăm Lui, ci si să ne îmbrăcăm cu Hristos. Auzi ce spune: Câti în Hristos v-ati botezat, în Hristos v-ati si îmbrăcat. Aliluia!"

tin sa subliniez ca eu NU am fagaduit la botez sa urmez pe Iisus Hristos asa cum sta scris in acest citat. De ce a scris asa? E posibil ca sa fi fost imbracata in Hristos dar de fagaduit nu am fagaduit NIMIC.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 23.08.2010, 18:21:16
52ZIZO 52ZIZO is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.06.2010
Locație: Japonia
Religia: Ortodox
Mesaje: 165
Implicit predica Parintelui Cleopa

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
ZIZO ai citit predica Parintelui Cleopa? l
Citez: "Deci nici noi să nu uităm făgăduintele noastre, nici voi să nu uitati ce ati făgăduit la Botez când ati zis: "Mă lepăd de satana si de toate lucrurile lui", când a zis nasul pentru voi Crezul. "
In aceasta fraza, Cleopa se adreseaza celor doi botezati spre calugarie? Sa inteleg ca la al doilea botez se zice "Mă lepăd de satana si de toate lucrurile lui" ? Crezul cine il zice, tot nasul??? cine a fagaduit ca se leapada si cine a zis crezul?

Sau Cleopa se adreseaza tuturor si avem toti aceasta datorie de a fagadui ca ne lepadam chiar daca nasii au spus Crezul pentru noi?!

Draga dobrin7m, te rog sa fii rabdatoare cu mine asa cum ii place lui Dumnezeu si sa imi raspunzi la fiecare mesaj in parte. Sa nu faci, te rog, un singur mesaj pentru toate intrebarile mele.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
minunat Anna Alte Religii 14 07.11.2017 18:59:48
toti sfintii florin112 Sfinti Parinti (Patrologie) 8 10.01.2013 18:47:12
Fără dragoste, viața nu are sens! - Un text minunat laurastifter Generalitati 7 27.07.2011 22:09:55
Viața copilului pusă pe cântar: site-ul care lasă cititorii să voteze pentru o viață colaps Generalitati 24 23.11.2010 22:27:05
COPIL SALVAT MINUNAT DE UN CALUGAR Iustin44 Intamplari adevarate 5 13.04.2008 23:13:31