![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() Citat:
"Prin urmare, credința este din auzire, iar auzirea prin cuvântul lui Hristos." (Rom.10,17) Citat:
Citat:
"Că iată întru fărădelegi m-am zămislit și în păcate m-a născut maica mea." (Ps. 50,6) Nu ne naștem creștini, ci devenim creștini prin actul credinței și al botezului. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
La botez nu se folosește agheasmă (apă sfințită)? Amară ironia când bebelușul primește și numele de botez Grigore... |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
|||||
|
|||||
![]()
Asta am spus și eu.
Asta n-am spus. Decizia pentru botez vine prin credință. Decizie și credință lipsă la un prunc de câteva zile. O dată trebuie lămurit, o dată nu trebuie: hotărâți-vă . Citat:
Citat:
![]() Citat:
O dată ne naștem creștini, o dată nu. Hotărâți-vă și în privința aceasta. Citat:
Citat:
Să fie sănătos și... vigilent. Însă botezul infantil se face tot după principiul "Vrei-nu vrei, bea Grigore agheasmă!" Bâldâbâc! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Botezul nu trebuie lamurit. Este spus clar in Biblie, fara el nu primesti Imparatia lui Dumnezeu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Psalmii lui David sunt cu mult inaintea venirii lui Iisus si deci implicit al Botezului. Versetul respectiv se refera clar la pacatul facut de Eva in momentul cand a ascultat de sarpe - la pacatul stramosesc. Nu putea sa se refere la botez pentru ca nici nu exista notiunea de botez atunci. Nu ne nastem crestini, dar purtam in noi, la nastere, asa cum zice mai sus Psalmistul, pacatul stramosesc. De aceea botezam copiii ca sa indepartam: faradelegea si pacatele in care m-a nascut maica mea. Prin asta copiii nostri devin crestini, iar mai tarziu, cand incep sa priceapa invata si adevarata credinta. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
agheasma vine de la grecescul αγιος - aghios care inseamna sfant, sfintit. Termenul grecesc: αγιασμα - aghiasma - inseamna lucrarea de sfintire a apei, si fireste rezultatul acestei lucrari, apa sfintita. In neo-greaca αγιασμα - inseamna apa sfintita si αγιασμος - inseamna lucrarea de sfintire a apei. Scriptura spune "că pământul s-a închegat, la cuvântul Domnului, din apă și prin apă" (II Petru, 3, 5). Tot cu ajutorul apei "și prin apă", care e și materia Tainei botezului, Dumnezeu a creat din nou lumea, care s-a regenerat, s-a născut de sus, din nou, "din apă și din Duh" (Ioan, 3, 5). Așadar apa, ca element fundamental al Creației, fiindcă se folosește la spălarea și curățirea fizică a trupului uman sau a celorlalte corpuri materiale, este asociată și lucrării de curățire spirituală, de spălare a urmelor lăsate de păcatele și fărădelegile oamenilor. Lucrarea aceasta se face în primul rând prin apa Botezului, și apoi prin aghiazmă. Ioan 3,5: Iisus i-a raspuns: Adevarat , adevarat iti spun ca, daca nu se naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu. Temeiul scripturistic al aghiazmei se află în însăși pericopa Evangheliei care se citește la sfeștanie (Ioan, 5, 1-4). Aici se amintește de vindecarea slăbănogului care zăcea de 38 de ani, așteptând la scăldătoarea Vitezda tulburarea apei de îngerul Domnului care cobora o dată în an ; acolo l-a găsit Mântuitorul Hristos și l-a tămăduit. Lucrarea pe care o făcea îngerul atunci o face de atunci încoace necontenit harul Domnului, prin apa sfințită de preoții Bisericii, ori de câte ori este nevoie, după invocarea Duhului Sfânt asupra ei. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ai analiza pasajul mai atent ai vedea ca nu se refera nicidecum la botez. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|