![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Rădăcinile religiei mele sunt iudaice. În același Dumnezeu al lui Abraham, Isac și Iacob în care a crezut David, a crezut și Petru și credem și noi. Aceeași logică pe care o avea circumcizia copiilor o are, astăzi, botezul copiilor. Așa cum Iosif și Maria nu au așteptat ca "Fiul să crească în har și înțelepciune" și să "aleagă în mod liber" credința, ci L-au dus la templu de mic copil ca să fie tăiat împrejur, tot așa facem și noi, astăzi, cu copiii noștri.
Noi credem că realitatea celor nevăzute este obiectivă, nu subiectivă. Nu este chestie de alegere. Așa după cum adevărul obiectiv că e mai bine să vorbești decât să fii mut ne împinge să-i învățăm pe copiii noștri să vorbească înainte de vârsta maturei judecăți, tot așa adevărul obiectiv că există un singur Dumnezeu în trei persoane și că, în afara legăturii cu Biserica Lui nu există salvare, ne împinge să ne botezăm copiii. De fapt, e foarte simplu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cand un copilas se nastea moasa il spala, il curata de sange si il ajuta ca sa
primeasca oxigenul respiratiei. Botezul face acelasi lucru dar nu pentru trup, ci pentru suflet. Il spala, il curata de pacatul stramosesc si-i da oxigenul sufletesc, Duhul, pentru noul mod de "respiratie" intru Hristos. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21). Întreb și eu așa... într-o doară: La un prunc ce cuget? Ce cuget bun? Și ce deschidere a cugetului? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
"Raspunsu-i-a Iisus si i-a zis: "Adevar, adevar iti spun: De nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada imparatia lui Dumnezeu".
Iisus i-a raspuns: "Adevar, adevar iti spun, de nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu. Ce este nascut din trup, trup este; si ce este nascut din Duh, duh este. Nu te mira ca ti-am zis: Trebuie sa va nasteti de sus. Vantul sufla unde vrea si tu ii auzi glasul, dar nu stii de unde vine si nici unde se duce. Asa este cu tot cel ce e nascut din Duhul"(cap.3 vers 3-8). Asta ar fi raspunsul Domnului catre toti ce nu vor sa se botezeze.Asa ca nu-L puteti sa-L negati pe Domnul Iisus Hristos,caci El a spus toate acestea,dar daca vreti sa nu-L credeti atunci e problema voastra.Domnul Dumnezeu impreuna cu Sfintii Sai sa va ajute in continuare si sa va lumineze.Este valabil pentru toti cei care vor sa si boteze copii,si cei care nu vor.Aceste vorbe sunt spuse de Mantuitorul nu de voi penticostalilor si nici de oameni simpli ci de Imparatul nostru.
__________________
"Cand e vorba de lucruri trecatoare si pamantesti, suntem sarguitori si ravnitori, dar cand putem agonisi atat de usor pe cele netrecatoare si vesnice, noi intarziem si trandavim."Sfantul Ioan Gura de Aur Last edited by vidoveczandrei; 14.08.2010 at 15:38:29. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Bine spus! Nu știu dacă voluntar ori involuntar... Pruncii nu vor să se boteze, sau nu pot? Tâlharul de pe cruce care s-a pocăit și a crezut în Hristos, nu a vrut să se boteze sau nu a putut? Și totuși a fost mântuit, a spus-o Hristos Însuși. Pentru că a crezut și s-a pocăit. Adică exact pașii dinainte de botez de care aminteam mai adineaori. Și care nu pot fi urmați de un bebeluș...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"13. Si aduceau la El copii, ca sa-Si puna mainile peste ei, dar ucenicii certau pe cei ce-i aduceau. 14. Iar Iisus, vazand, S-a mahnit si le-a zis: Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, caci a unora ca acestia este imparatia lui Dumnezeu. 15. Adevarat zic voua: Cine nu va primi imparatia lui Dumnezeu ca un copil nu va intra in ea. 16. Si, luandu-i in brate, i-a binecuvantat, punandu-Si mainile peste ei." Ioan, 3: "5. Iisus a raspuns: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu." Citatele de mai sus nu sunt argumente irefutabile cum ca altfel nu se poate, ci sunt argumente ca grija pentru copii e justificata biblic. 1 Petru 3: "18. Pentru ca si Hristos a suferit odata moartea pentru pacatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepti, ca sa ne aduca pe noi la Dumnezeu, omorat fiind cu trupul, dar viu facut cu duhul, 19. Cu care S-a coborat si a propovaduit si duhurilor tinute in inchisoare, 20. Care fusesera neascultatoare altadata, cand indelunga-rabdare a lui Dumnezeu astepta, in zilele lui Noe, si se pregatea corabia in care putine suflete, adica opt, s-au mantuit prin apa. 21. Iar aceasta mantuire prin apa inchipuia botezul, care va mantuieste astazi si pe voi, nu ca stergere a necuratiei trupului, ci ca deschiderea cugetului bun catre Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos," ATENTIE! Aici e vorba de o paralela intre ceea ce insemna mantuire inainte si dupa Inviere. Jertfele de dinainte de Intrupare nu mantuiau cu adevarat, ci se faceau doar pentru curatarea trupului. Petru spune aici ca botezul cu apa si Duh nu se opreste doar la curatarea trupului, ci ajuta si la deschiderea cugetului bun catre Dumnezeu. E adevarat ca pruncul nu are inca deschis cugetul, dar Duhul il va ajuta atunci cand va fi cazul. Sigur ca revine si parintilor spirituali si celor naturali responsabilitatea educarii copilului in conformitate cu valorile crestine. E si un risc aicea: acela de a face botezul doar de forma ca mai apoi copilul sa fie lasat la voia intamplarii. Duhul va ramane atunci un timp dar, nepus in lucru, probabil ca va alege sa plece. Insa nu se poate argumenta ca e interzis botezul copiilor. "Mieluseii" nu gandesc precum "oile"! Au uneori nastrusnicia de a rasturna sistariul cu lapte! Vor "manca" atunci mai putin "lapte"! Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Botezul limitat la adolescenți și adulți, la neoprotestanți, este urmarea rejecției dogmei păcatului ancestral. Că așa fel rânduite sunt dogmele credinței, încât una dacă iei, se prăbușește tot eșafodajul.
Neexistând pentru rătăciți păcatul ancestral, dispare și necesitatea botezului pentru mântuire. De fapt, dispare cu totul necesitatea Răscumpărării, încât te întrebi: pentru ce cred protestanții că S-a întrupat Dumnezeu ? Culmea este că toate acestea (necesitatea botezului, păcatul ancestral, misiunea salvifică a lui Cristos) nu este absolut necesar a fi susținute cu argumente patristice și magisteriale, ci sunt suficiente cele scrise în Biblie, carte despre care acești oameni care își spun creștini susțin că reprezintă singura lor bază de credință. O singură fântână a adevărului au, și pe aceea o otrăvesc.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
[SIZE=2][SIZE=2]"Un altul, al doilea înger, venea în urma lui zicând: 'A căzut, a căzut marele Babilon, care a adăpat toate națiunile cu vinul de mânie al desfrânării sale'" (Apoc.14,8 versiunea catolică) [/SIZE][/SIZE] |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Fiul nu va purta nedreptatea tatalui, si tatal nu va purta nedreptatea fiului. Celui drept i se va socoti dreptatea sa, iar celui rau, rautatea sa." (Iezechiel 18 : 20) Din spusele tale , daca pacatul original ar fi asupra mea ar insemna ca trebuie sa platesc pentru pacatul lui Adam. Dar Biblia spune ca NU, ci fiecare va plati pentru pacatul lui. Alt pasaj: "In zilele acelea nu vor mai zice : Parintii mei au mancat agurida si copiilor li s-au strepezit dintii, Ci fiecare va muri pentru faradelegea sa; cine va manca agurida, aceluia i se vor strepezi dintii." (Ieremia 31 : 29-30) La fel, Dumnezeu e clar in ceea ce spune, fiecare va fi pedepsit pentru faradelegea lui. O sa te intreb ceva, e un pasaj in Facerea care demonteaza complet dogma pacatului ancestral. "Dupa aceea a zis Domnul Dumnezeul lui Noe : Intra in corabie, tu si toata casa ta, caci in neamul acesta numai pe tine te-am vazut drept inaintea Mea." (Facerea 7 : 1) Intrebarea e urmatoarea: cum putea fi Noe drept inaintea lui Dumnezeu de vreme ce, conform spuselor tale, avea pacatul ancestral in el, era vinovat de pacat? Cum poate spune Dumnezeu unui om care e vinovat de pacat ca e drept inaintea Lui? Citat:
Dumnezeu s-a intrupat pentru a plati pentru pacatele noastre si astfel sa ne impace cu Dumnezeu. Citat:
Biblia se argumenteaza prin ea insasi si este suficienta pentru a oferi invatatura care duce la desavarsire: "Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos spre învățătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înțelepțirea cea întru dreptate, Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit, bine pregătit pentru orice lucru bun." |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|