![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Imi place sa cred ca dupa participarea la Sfanta Liturghie, fiecare dintre noi, intr-o masura mai mare sau mai mica, plecam mai indreptati la casele noastre.
Plecam purtand inlauntrul noastru, daca nu Trupul si Sangele Domnului, macar Chipul Sau dumnezeiesc din icoana si Cuvantul Sau cel Sfant din Evanghelie. Mai purtam tainic in inimile noastre chipurile celor pe care i-am intalnit in biserica, de care nu ne-am apropiat numai la nivel fizic, situandu-ne in vecinatatea lor, ci ne-am apropiat duhovniceste in rugaciunea comuna. Am chemat astfel impreuna numele Tatalui Ceresc, "cu o gura si cu un duh". |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dupa Sfanta Liturghie? Pai cam depinde unde ma prinde timpul. In mod obisnuit merg la biserica de la cealalta periferie a orasului, iar parintele-duhovnic are un har cu totul deosebit. Dar nu este deloc de neglijat harul tanarului dascal, care are o voce ce-ti ajunge direct la inima. Uneori, la anumite momente, am nevoie de... servetele. Probabil sunt eu ceva mai sensibil, desi mi s-a parut ca am mai zarit pe ici - pe colo cate o lacrima la coada ochiului.
Mi-e drag sa merg la biserica si realizez ca am pierdut enorm de mult prin faptul ca nu m-am apropiat de ea atunci cand cineva foarte drag sufletului meu, incerca cu toata fiinta ei sa-mi deschida ochii. Eram orb si surd, eram tanar zburdalnic, eram cu totul aerian! Daca se intampla sa fiu in alta parte, (la o manastire sau la biserica in alta localitate) incerc sa gasesc sensuri noi, invataminte noi, dar in general simt pace in suflet si nu altceva. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Depinde.
In general ma simt bine sufleteste, dar sunt obosita si flamanda. La noi este mai departe biserica si daca mai este si pomenire sau altele dupa slujba, se face tarziu. Se aduna cam 4-5 ore slujba si inca drumul... Daca este bine si pasnic, atunci ma simt bine. Daca sunt probleme la strana (cam des) si/sau cu preotul, pot ajunge si terminata acasa. De aia spun: conteaza si preotul, comunitatea, nu numai slujba ca atare.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cand ma duceam dupa perioade mai lungi la slujba duminicala,aveam stari de rau,de sfarseala,de abia ma puteam tine pe picioare,parca nu-mi ajungea aerul,in fine,era o stare foarte rea...
Dar cu toate acestea,am fost asiduua,am inceput sa ma duc in fiecare duminica(poate cu mici exceptii)si nu-mi venea sa cred cum ma simteam dupa un timp: pur si simplu in timpul slujbei ma simteam dematerializata,usoara-mai precis nu aveam constiinta propriei greutati trupesti-si daca stau sa ma gandesc la acel sentiment sau stare,nu o am alt undeva decat in biserica! Credeti ca putem sa avem o experienta deosebita in biserica,de exemplu sa simti ca te atinge cineva pe umar,fara ca sa fie nimeni langa tine?E bine, e rau?
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. Last edited by Yasmina; 02.08.2010 at 21:27:26. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
[... ] E ispita
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Daca mi se intampla sa lipsesc de la Sfanta Liturghie, in timpul respectiv nimic nu-mi reuseste.
Prezenta si participarea la Sfanta Liturghie imi da sansa sa fiu mai aproape de Dumnezeu- stiu ca toti cei prezenti au ganduri frumoase, fetele lor sunt luminate,nimeni nu gandeste raul,ma intorc acasa cu o pace interioara care se revarsa peste intreaga saptamana, asteptand sa vina Duminica urmatoare.Este mai mult decat atat...inexprimabil...
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mi-am adus aminte de un amanunt.In timpul Sfintei Liturghii mi se par ca toate chipurile oamenilor sunt mai frumoase,au o anumita stralucire.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Drama Religiozitatii
Un prieten al României, un ortodox scânteietor prin libertate, Klaus Keneth, scria în cea mai recentă carte a sa, «Călător pe pământ[ ]românesc. Convorbiri. File de Jurnal» (Agnos, 2010), o mărturie[/] ]care, personal, mi-a confirmat presupunerile din practica liturgică și pastorală, de zi cu zi: „Cunosc destul de bine lumea și cred acum că românii sunt cel mai evlavios popor de pe pământ, asemănător ]hindușilor, care nu văd nici o diferență între bisericesc și lumesc. Fie ]ca Dumnezeu să apere această credință și să o întărească. Fie ca ]El să preschimbe superstițiile în credință ortodoxă. Fie ca El să îi ]scoată, în timpul Liturghiei, pe oameni, din timp și spațiu, în așa fel ]încât niciunul dintre ei să nu se uite la ceas atunci când slujba durează[ mai mult de trei ore. Romano-catolicii se uită la ceas după primele 30 de minute, întrebându-se: Da’ oare cât mai durează? Nu, aici, la []Liturghie, mă simt bine și liber, mă simt acasă, iar inima mea tânjește plină de bucurie spre momentul împărtășirii. Fără aceasta, restul nu ar fi decât «spectacol mort»! Dar nu, așa ceva nu s-ar potrivi României, ]credința moartă nu e credință ortodoxă! Simt adânc în mine că aparțin și eu acestui loc, că, într-un anumit fel, sunt și eu român, că sunt una []cu ei și că fac parte din poporul lor. E un lucru pe care nu mi-l poate []lua nimeni. Aceasta este Ortodoxia! Un asemenea final minunat nu ]aș fi meritat, însă Dumnezeu e, pur și simplu, DRAGOSTE, și încununează =totul prin prezența la împărtășanie. Dumnezeu să binecuvânteze[ ]România!” (Op. cit, p. 215). La vremea de demisie din Neam și la însingurarea de care avem parte ca popor, la vremurile trecute de pace fost-am integrați, ]la vremea de criză de-acum ne vom dezintegra, un astfel de ]mesaj nu doar ne onorează, ci ne și obligă. Convertirea religiozității noastre în credință, a reflexelor tradiționaliste în gesturi legate de Împărăția Cerului, la disciplinarea pietismelor ieftine în emoții ziditoare de Liturghie – căci vai, cum se mai laudă câte un slujitor cu lipsa de emoție la Liturghie –, toate acestea și multe, multe altele ne obligă la reacție pastorală. Este tot mai clar că trebuie să reînnoim Duhul predicii, să dezvoltăm o cateheză coerentă, ]legată de cunoașterea lui Dumnezeu, dar și de deprinderea unui [comportament mistic lipsit de misticisme absurde. Că nu mai []avem voie să cultivăm în popor atitudini ambigue, comportamentul []mărturiei noastre. Că nu putem restaura nădejdea și credința []unui popor fără a ne revizui comportamentul liturgic, fără a-i dărui[] []o Liturghie autentică, adică Dumnezeiască. Că nu-i vom recupera[] []iubirea, atinsă ici-colo de reacția credincioșilor la mediocritățile []noastre, la jumătățile noastre de trăiri, până nu ne vom pune cu []totul în slujba lui Dumnezeu.[/COLOR] []Religiozitatea fadă, legată doar de arivism și manipularea []necazului oamenilor din jur, trebuie amendată. Neîncetat. Credința ]înseamnă conținut mărturisitor, fidelitate și dinamism patristic, refuzarea []speculării dramei din jur. Hristos Domnul cere fiecăruia dintre []noi să luăm cu asalt Împărăția. Nu pentru că este greu de cucerit, []ci pentru că moleșeala dată de automulțumire și religiozitate fadă []ucide Duhul acesteia, rănește sensul adânc al prezenței noastre în []Hristos și în Biserică. Împovărați și obosiți, oamenii s-au plecat în []Spovedanii și intimitatea slujbelor. Dacă n-au ieșit odihniți din acest ]exercițiu duhovnicesc este vina noastră, a celor care n-am explicat ]și trăit odihna în Hristos ca una activă, dinamică, aducătoare de[ ]pace de Sus. Dacă ne mai ține Dumnezeu pentru ceva, îndrăznesc să cred că nu pentru atitudinile noastre religioase, ci pentru cele de ]credință, nu pentru speranțele noastre materialiste, ci pentru ]nădejdea Învierii, nu pentru falsele noastre relații de dragoste socială, ]ci pentru iubirile pe care nu le trădăm, dintre care cea dintâi este ]către El, Hristos-Dumnezeu. România este în criză de Românie. Biserica are obligația, poruncită ]de Însuși Domnul, de a nu se depărta de popor, de a mângâia ]poporul, dar și de a-l crește pentru mântuire. Când lumea întreagă ]geme de durerea șomajului, Biserica ne dă de lucru tuturor. La ]sufletul nostru și la cel al aproapelui, în taina Ortodoxiei. Iar plata []lucrării nu se vede doar dincolo de porțile Cerului, ci și aici, pe ]pământ. Unde Liturghia ne dăruiește Darul Învierii. Par prof Constantin Necula
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) Last edited by danyel; 15.09.2010 at 19:49:09. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
mai tot timpul trist..
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfanta Liturghie | danyel | Sfanta Liturghie | 81 | 02.11.2015 16:22:22 |
Sfanta Liturghie | alecsandru | Sfanta Liturghie | 26 | 05.02.2013 21:41:47 |
Cate slujbe speciale se pot face dupa Sf.Liturghie? | sophia | Sfanta Liturghie | 6 | 16.10.2011 23:49:19 |
Liturghia de dupa liturghie | Marius22 | Sfanta Liturghie | 23 | 07.06.2011 09:23:18 |
|