Citat:
În prealabil postat de danyel
Tu ai spus ca erai un ortodox practicant si ne-ai apostrofat cand ti-am demonstrat ca nu era asa, apoi ai revenit si ai spus ca erai un ortodox care cauta sa inteleaga dar nu avea intelegerea deplina, deci mizeria din inima mea o arat sau minciuna dumitale? analizeaza putin
|
la mine nu a fost minciuna, ti-am spus adevarul. a mai fost un topic deschis dar vad ca l-a sters adminul in care o tipa ortodoxa punea intrebari, si acelasi stil de raspunsuri a primit, adica acuze din partea unui user care se considera prea sfant.
Citat:
În prealabil postat de danyel
ortodox practicant e cel care intelege invatatura ortodoxa, rolul bisericii si are cunostinte despre scrierile Sf Parinti nu cel care rezuma ortodoxia la aprinderea lumanarilor si inchinatu la moaste
|
vrei sa spui ca nu cunosc invatatura ortodoxa legata de pomeni si botez? o cunosc f bine, si nu e conform cu Sf Scriptura.
Inchinatu la moaste face parte din invatatura ortodoxa.
Vad ca nu ai zis nimic de Sf Scriptura ceea ce denota ca nu pui un f mare accent pe ea. Un om care nu cunoaste scrierile Sf Parinti dar care cunoaste Sf Scriptura poate fi un f bun crestin, contrar cu ceea ce crezi tu. Invers e mult mai greu.
Citat:
În prealabil postat de danyel
Ai considerat anumite invataturi incorecte? poi cum se poate pronunta cineva asupra unui subiect pe care nu-l cunoaste? cu ce autoritate contesti dumneata invatatura ortodoxa? sau ar trebui sa credem ca priceperea dumitale in interpretarea teologica o depaseste pe cea a sfintilor parinti si pe cea a tuturor teologilor ortodocsi?
|
Cum sa nu cunosc? ti-am explicat despre ce vorbesc si tu spui ca nu cunosc. Este sau nu invatatura despre pomeni o invatatura prin care se prezinta posibilitatea omului sa fie mantuit dupa moarte pe baza milosteniei facuta de urmasi? Este sau nu?
Cu autoritatea Sf Scripturi contest acele invataturi, si nu mai imi vantura aceesi placa "cu ai tu intelepciune sa interpretezi" ca nu stii tu daca mi-a dat sau nu Dumnezeu intelepciune. Arata-mi la Sf Polycarp unde spune despre pomeni , sau botezul la prunci. Nu ai sa gasesti ca atunci nici macar nu erau aceste invataturi introduse.
Citat:
În prealabil postat de danyel
revi cu aceleasi stereotipuri, pomeni, botez, etc fara sa cunosti decat opinia neo-protestanta, dar vezi tu, nu toti avem interpretarea legalista a voastra, unii au o viziune mai larga a mantuirii ca restaurare a fiintei umane, care are mai multe etape, incepand cu botezul
|
Nu sunt stereotipuri ci invataturi ortodoxe. Viziunea aia mai larga care o ai tu asupra mantuirii nu se regaseste in Sf Scriptura asa ca nu condamna pe ceilalti ca nu cred. Din contra, invatatura Sf Scripturi exprima clar ca omul poate fi mantuit doar prin pocainta, ceea ce se intampla in timpul vietii si nu dupa moarte.
Daca botezul ar fi inceputul restaurarii de ce e plina ma tara de curvari betivi hoti? Ca majoritatea is botezati deci pe drumul restaurarii. Tu nu vezi ca realitatea va contrazice teoriile?
Citat:
În prealabil postat de danyel
Voi priviti totul legalist si sunteti mantuiti imediat dupa botez, sfintenia si urcarea duhovniceasca la neo-protestanti are un rol decorativ , avand in vedere ca individul a fost mantuit odata cu exprimarea credintei in Iisus, deci fie ca face ceva sa urce fie ca nu, e tot una deoarece plata a fost facuta, si mantuirea a fost acordata, ori noi credem ca trebuie ceva mai mult de atat
|
nu are deloc un rol decorativ sfintirea, asta e impresia ta, asa si eu as putea sa te acuz acum ca arunci cu minciuni si vorbesti in necunostinta de cauza.
Sfintirea e un proces care dureaza toata viata, un crestin autentic isi doreste sfintirea , nu gata a fost mantuit si nu mai trebuie sa lupte impotriva pacatului. Motivatia luptei impotriva pacatului nu este "ca sa fiu mantuit" ci lupt impotriva pacatului pentru ca am fost mantuit. Ceea ce e o diferenta. Daca cineva afirma ca a fost mantuit dar nu lupta impotriva pacatului inseamna ca nu a fost mantuit.
Tu se pare ca nu intelegi ca prin credinta in IIsus omul se schimba, e nascut din nou. E o noua viata, si omul va trai pentru Dumnezeu cu ajutorul lui Dumnezeu.
Citat:
În prealabil postat de danyel
Eu am cochetat si cu baptistii si cu penticostalii si chiar credeam ca au dreptate pentru ca la acea vreme nu cunosteam ortodoxia si credeam despre ortodocsi asa cum ni se spunea in adunare ca sunt niste idolatrii nemantuiti
apoi timp de peste 3 ani cat am umblat pe la neo-protestanti nu am auzit niciodata o rugaciune prin care sa se ceara iertare de pacate, in toate rugaciunile se multumea lui Dumnezeu pentru ca au fost mantuiti si se cerea ca ortodocsii sa vina la mantuire,
|
Eu am fost la biserica in cj f des, in special la Iris(si Manastur dar mai rar), si deseori se vorbeste despre pacat si despre necesitatea marturisirii pacatelor inaintea Domnului. Nici un pastor nu invata ca ai fost mantuit si nu mai e nevoie sa ceri iertare pentru pacate. As fi curios sa stiu unde ai intalnit invatatura asta. in Iris in nici un caz.