![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sufletul care pacatuieste, acela va muri. Chiar tu ai spus ca suflet are mai multe intelesuri in Scriptura, printre care si acela de om. Deci nimic neadevarat. Omul chiar moare. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
P.S. Eu v-am adus versete care spun clar ca "sufletul este muritor". Daca nu va convin exemplele aduse, mai vin si cu altele (care sa cuprinda si alte intelesuri ale cuvantului "suflet"). Dar, sa nu-mi cereti sa va arat, cu Sfanta Scriptura, ce se intampla cu acea inventie care se desprinde de trup si traieste in continuare in mod constient si simtitor. Despre asa ceva nu pomeneste Sfanta Scriptura (doar filozofia si religiile pagane). |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Postul 63 va ofera destule versete (primul e interpretabil). V-am spus ca mortul e intr-adevar lipsit de intelepciune, pentru ca Duhul din om si suflarea Celui Atotputernic dau intelepciunea. Si Mantuitorul s-a dus sa binevesteasca duhurilor tinute in inchisoare. Care e rostul unei binevestirii cuiva care nu aude, nu pricepe, nu simte?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Postul 63 este pli de versete care nu spun deloc ceea ce ati vrea dvs. sa spuna. Le putem lua pe rand (nu pe toate odata). Alegeti dvs. primul verset.
Citat:
De ce, toti care vor sa demonstreze teoria sufletului nemuritor, evita sa ia in considerare si parte cu "zilele lui Noe"? P.S. Astept un singur verset care sa spuna ca "sufletul este nemuritor". De asemenea, astept sa aduceti in discutie orice verset din faimoasa postare 63. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
P.S.: Nu vreti sa intelegeti ca prin moarte definitiva se pierde totul din om. Am fost creati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu. Dumnezeu moare vreodata? Ma cutremur numai cand aud numele lui Nietsche... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Incalcita e intelegerea dvs. legata de Sf. Scriptura. Ce ma aburiti aici ca nu ati folosit versetul ala ca sa demonstrati lipsa de existenta a sufletului dupa moarte, ca de fapt l-ati folosit sa aratati ca omul dupa ce moare nu mai e nimic de capul lui si de ce-a fost odinioara pana la inviere..ete fleosc. Aceeasi Marie cu alta palarie. Nu stiu cine pe cine incalceste..
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pentru mine, intelegerea legata de Sfanta Scriptura (referitor la subiectul mortii) este foarte simpla si clara.
1. Omul moare (ma refer la moartea intaia care nu este o pedeapsa a pacatului ci o consecinta a vietii noastre pacatoase, in care totul se degradeaza si piere). 2. Urmeaza invierea (la intoarcerea Domnului Iisus Hristos). 3. Apoi, rasplata: viata vesnica impreuna cu Domnul sau pieirea vesnica (moartea a doua - conform Sfintei Scripturi). Mai cunoasteti si alte etape? Daca da, inseamna ca intelegerea incalcita este le dvs. si nu este conforma cu Sfanta Scriptura. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PS: E conforma si cu Sfanta Scriptura cat se poate de explicit, daca ne gandim numai la ultimele doua aspecte; ca sa nu mai pomenesc de cele enuntate de Danut. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfintii Parinti aveau pareri diferite referitor la ceea ce se intampla intre momentul mortii si cel al invierii. Unii Sfinti Parinti, din primele veacuri, neatinsi de cultura pagana, credeau exact ce spune Sfanta Scriptura si contraziceau invataturile straine. Spre exemplu, iata ce spune si Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80. "Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini". Ce ziceti? Credeti ca Sfantul Iustin Martirul a avut o credinta drapta? Citat:
Cred ca acum lucrurile sunt limpezi (daca-i dam crezare Sfantului Apostol Pavel, in toate). Banuiesc ca nu mai credeti, ca Sfantul Apostol avea nadejdea ca-si va lasa hoitul, si fantoma lui (de om mort) o va lua la deal sa se intalneasca cu Mantuitorul. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cam aceasta e filosofia Sfantului referitoare la suflet rezumata in cateva cuvinte. Intarita de: a zis Sfântului Iustin eparhul: "Voi credeți, că dacă veți fi omorâți va veți sui la ceruri, și veți lua vreun bine?" Iar el zise: "Nu ni se pare, ci suntem adeveriți, cum că îndată ne vor primi bune răsplătiri și desfătată primire". Și așa li s-au tăiat capetele. . Nu stiu ce sa zic..Sfântul Iustin Martirul și Filosoful s-a născut către anul 114 în Sichem, un vechi oraș al Samariei, din părinți greci păgâni. ILogosul are rolul principal in actul creatiei, al pregatirii umanitatii pentru mantuire si al mantuirii propriu-zise. Epitetul de "Prim nascut" pe care-l da Fiului, arata rolul de instrument pe care Acesta il are in lucrarea creatiei, a carei cauza este Tatal. Sf. Justin este subordinatianist. Fiul este Primul nascut al Tatalui, dar si Unul nascut. El e adorat in al doilea rand: El e prima putere dupa Tatal. Tatal L-a nascut inaintea tuturor creaturilor, in vederea aducerii acestora la existenta. Logosul are deci un inceput, care precede cu putin pe acela al lumii. Dintre cate stiu, Dumnezeu este Unul în ființă, întreit în ipostas, unit inseparabil, cosubstanțial, coegal și coetern. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Semnele mortii | Ionut27 | Generalitati | 9 | 14.10.2013 18:34:53 |
Anuntul mortii | Ioan-Victor | Generalitati | 16 | 26.09.2010 07:24:20 |
Inaintea mortii | mara2008 | Generalitati | 9 | 25.08.2008 12:23:15 |
inaintea mortii! | vanesa | Intamplari adevarate | 17 | 30.10.2006 09:11:14 |
|