Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.06.2010, 21:38:39
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul
Logica de copil. Acest verset nu neaga nici teoria reincarnarii.

In Sfanta Scriptura gasim multe verste care spun ca sufletul moare.

Sufletul care pacatuiește, acela va muri.(Ezechiel 18:20)

O, lasa sufletul meu sa moara cum mor cei drepti, si sfarsitul meu sa fie ca al lor!(Numeri 23:10)
Nu e vorba de reincarnare, ci de faptul ca l-ai folosit ca argument impotriva existentei sufletului dupa moarte, ori daca nu infirma, nu vad de ce l-ai folosi cu acest scop.
Sufletul care pacatuieste, acela va muri. Chiar tu ai spus ca suflet are mai multe intelesuri in Scriptura, printre care si acela de om. Deci nimic neadevarat. Omul chiar moare.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.06.2010, 19:42:34
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Nu e vorba de reincarnare, ci de faptul ca l-ai folosit ca argument impotriva existentei sufletului dupa moarte, ori daca nu infirma, nu vad de ce l-ai folosi cu acest scop.
Gresit. Am folosit acel verset (Eclesiastul 9:10) pentru a arata exact ce se spune (fara comentarii), adica lipsa de constienta si intelepciune a mortului.

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Sufletul care pacatuieste, acela va muri. Chiar tu ai spus ca suflet are mai multe intelesuri in Scriptura, printre care si acela de om. Deci nimic neadevarat. Omul chiar moare.
Decat sa va chinuiti cu tot felul de incalcituri, nu ar fi mai bine sa veniti cu cel putin un verset care spune ca "sufletul este nemuritor"? Atunci, eu voi fi nevoit sa recunosc ca aveti dreptate si, am incheiat discutia.

P.S. Eu v-am adus versete care spun clar ca "sufletul este muritor". Daca nu va convin exemplele aduse, mai vin si cu altele (care sa cuprinda si alte intelesuri ale cuvantului "suflet"). Dar, sa nu-mi cereti sa va arat, cu Sfanta Scriptura, ce se intampla cu acea inventie care se desprinde de trup si traieste in continuare in mod constient si simtitor. Despre asa ceva nu pomeneste Sfanta Scriptura (doar filozofia si religiile pagane).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.06.2010, 20:10:43
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul
Gresit. Am folosit acel verset (Eclesiastul 9:10) pentru a arata exact ce se spune (fara comentarii), adica lipsa de constienta si intelepciune a mortului.
Postul 63 va ofera destule versete (primul e interpretabil). V-am spus ca mortul e intr-adevar lipsit de intelepciune, pentru ca Duhul din om si suflarea Celui Atotputernic dau intelepciunea. Si Mantuitorul s-a dus sa binevesteasca duhurilor tinute in inchisoare. Care e rostul unei binevestirii cuiva care nu aude, nu pricepe, nu simte?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.06.2010, 20:26:52
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Postul 63 va ofera destule versete (primul e interpretabil).
Postul 63 este pli de versete care nu spun deloc ceea ce ati vrea dvs. sa spuna. Le putem lua pe rand (nu pe toate odata). Alegeti dvs. primul verset.


Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Si Mantuitorul s-a dus sa binevesteasca duhurilor tinute in inchisoare. Care e rostul unei binevestirii cuiva care nu aude, nu pricepe, nu simte?
Cititi Sfanta Scriptura. Faceti referire la un pasaj in care se vorbeste despre Duhul prin care Mantuitorul a propovaduit in zilele lui Noe. "Cu care S-a coborât si a propovãduit si duhurilor tinute în închisoare,Care fuseserã neascultãtoare altãdatã, când îndelunga-rãbdare a lui Dumnezeu astepta, în zilele lui Noe, si se pregãtea corabia în care putine suflete, adicã opt, s-au mântuit prin apã."(1 Petru 3:19,20)

De ce, toti care vor sa demonstreze teoria sufletului nemuritor, evita sa ia in considerare si parte cu "zilele lui Noe"?

P.S. Astept un singur verset care sa spuna ca "sufletul este nemuritor". De asemenea, astept sa aduceti in discutie orice verset din faimoasa postare 63.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.06.2010, 20:43:04
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul
Cu care S-a coborât si a propovãduit si duhurilor tinute în închisoare,Care fuseserã neascultãtoare altãdatã, când îndelunga-rãbdare a lui Dumnezeu astepta, în zilele lui Noe, si se pregãtea corabia în care putine suflete, adicã opt, s-au mântuit prin apã."(1 Petru 3:19,20)

De ce, toti care vor sa demonstreze teoria sufletului nemuritor, evita sa ia in considerare si parte cu "zilele lui Noe"?
Si daca erau in zilele lui Noe, ce daca? Erau morti, erau duhuri, intelegeau.. Doar opt s-au mantuit pentru ca 8 au fost fost ascultatori si 8 au fost botezati, in urma ascultarii lor. Dar de binevestit, nu a binevestit doar la 8 duhuri. Si chiar daca le-a propovaduit numai celor 8 duhuri care erau botezate, noi nu suntem botezati? Ba da.

P.S.: Nu vreti sa intelegeti ca prin moarte definitiva se pierde totul din om. Am fost creati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu. Dumnezeu moare vreodata? Ma cutremur numai cand aud numele lui Nietsche...
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.06.2010, 20:18:04
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul


Decat sa va chinuiti cu tot felul de incalcituri..
Incalcita e intelegerea dvs. legata de Sf. Scriptura. Ce ma aburiti aici ca nu ati folosit versetul ala ca sa demonstrati lipsa de existenta a sufletului dupa moarte, ca de fapt l-ati folosit sa aratati ca omul dupa ce moare nu mai e nimic de capul lui si de ce-a fost odinioara pana la inviere..ete fleosc. Aceeasi Marie cu alta palarie. Nu stiu cine pe cine incalceste..
Reply With Quote
  #7  
Vechi 17.06.2010, 20:58:09
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Incalcita e intelegerea dvs. legata de Sf. Scriptura.
Pentru mine, intelegerea legata de Sfanta Scriptura (referitor la subiectul mortii) este foarte simpla si clara.
1. Omul moare (ma refer la moartea intaia care nu este o pedeapsa a pacatului ci o consecinta a vietii noastre pacatoase, in care totul se degradeaza si piere).
2. Urmeaza invierea (la intoarcerea Domnului Iisus Hristos).
3. Apoi, rasplata: viata vesnica impreuna cu Domnul sau pieirea vesnica (moartea a doua - conform Sfintei Scripturi).

Mai cunoasteti si alte etape? Daca da, inseamna ca intelegerea incalcita este le dvs. si nu este conforma cu Sfanta Scriptura.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.06.2010, 21:09:45
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul

Mai cunoasteti si alte etape? Daca da, inseamna ca intelegerea incalcita este le dvs. si nu este conforma cu Sfanta Scriptura.
Nu o fi conforma cu Sfanta Scriptura in mod explicit, dar conforma cu Sfanta Traditie sigur este. Sfanta Traditie lasata mostenire Bisericii de la Hristos incoace de catre Sfintii Parinti si urmasii acestora, oameni prin gura carora Duhul vorbea. Le-a spus Iisus Apostolilor : 13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi și cele viitoare vă va vesti. . Sau indrazniti sa spuneti ca in mintea lor era o nebuloasa amestecand cultulrile pagane cu Ortodoxia (ca pana la Schisma, o singura religie a fost, si anume Ortodoxia)? De ce Petre vorbeste de cort si de lepadarea cortului? De ce Pavel spune ca vrea sa se desparta de trup sa petreaca cu Hristos? De pagani ce-or fi fost si ei, daca e sa ne luam dupa spusele dvs. ( asta asa..ca ajung eu sa-L fac pe Mantuitorul mincinos).

PS: E conforma si cu Sfanta Scriptura cat se poate de explicit, daca ne gandim numai la ultimele doua aspecte; ca sa nu mai pomenesc de cele enuntate de Danut.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 17.06.2010, 21:28:26
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Nu o fi conforma cu Sfanta Scriptura in mod explicit, dar conforma cu Sfanta Traditie sigur este. Sfanta Traditie lasata mostenire Bisericii de la Hristos incoace de catre Sfintii Parinti si urmasii acestora, oameni prin gura carora Duhul vorbea. Sau indrazniti sa spuneti ca in mintea lor era o nebuloasa amestecand cultulrile pagane cu Ortodoxia (ca pana la Schisma, o singura religie a fost, si anume Ortodoxia)?
In teologia unor Sfinti Parinti a existat un amestec intre "culturile pagane" si crestinism (nu ortodoxie - ortodoxia este unul din rezultatele acestui amestec).

Sfintii Parinti aveau pareri diferite referitor la ceea ce se intampla intre momentul mortii si cel al invierii. Unii Sfinti Parinti, din primele veacuri, neatinsi de cultura pagana, credeau exact ce spune Sfanta Scriptura si contraziceau invataturile straine. Spre exemplu, iata ce spune si Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".

Ce ziceti? Credeti ca Sfantul Iustin Martirul a avut o credinta drapta?

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
De ce Petre vorbeste de cort si de lepadarea cortului? De ce Pavel spune ca vrea sa se desparta de trup sa petreaca cu Hristos? De pagani ce-or fi fost si ei, daca e sa ne luam dupa spusele dvs. ( asta asa..ca ajung eu sa-L fac pe Mantuitorul mincinos).
Unul si acelasi Sfant Apostol vorbea si despre "lepadarea cortului" si despre "despartirea de trup" (care, de fapt, inseamna acelasi lucru). Este vorba despre Sfantul Apostol Pavel (vedeti 2 Corinteni cap. 5). Acelasi Sfant Apostol avea credinta ca la revenirea Domnului si invierea mortilor, toti vor scapa de trupul (cortul) acesta plin de putrezire si vor primi unul de neputrezire: "Deodatã, într-o clipealã de ochi la trâmbita cea de apoi. Cãci trâmbita va suna si mortii vor învia nestricãciosi, iar noi ne vom schimba. Cãci trebuie ca acest trup stricãcios sã se îmbrace în nestricãciune si acest (trup) muritor sã se îmbrace în nemurire."(1 Corinteni 15:52,53)

Cred ca acum lucrurile sunt limpezi (daca-i dam crezare Sfantului Apostol Pavel, in toate). Banuiesc ca nu mai credeti, ca Sfantul Apostol avea nadejdea ca-si va lasa hoitul, si fantoma lui (de om mort) o va lua la deal sa se intalneasca cu Mantuitorul.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 17.06.2010, 22:18:06
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul

Sfantul Iustin Martirul[/u], in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".

Ce ziceti? Credeti ca Sfantul Iustin Martirul a avut o credinta drapta?
"Sufletul omenesc - are oarecare corporalitate. Dar el nu e nemuritor prin firea sa pentru ca ar insemna ca e necreat. Dumnezeu singur este necreat si fara principiu. Daca sufletul ar fi nemuritor prin sine, el ar fi o parte din Ratiunea suverana. Ar insemna sa se suprime diferenta intre creatura si Creator. Sufletul este creat si deci muritor prin firea sa. Dar Dumnezeu poate face sufletul nemuritor pentru ca acesta sa primeasca recompensa sau pedeapsa eterna. Sufletul are viata nu prin sine, ci prin participarea la izvorul vietii, care e Dumnezeu. Dupa moarte, sufletele oamenesti, cu exceptia acelora ale martirilor, merg la iad unde stau pana la sfarsitul lumii. "

Cam aceasta e filosofia Sfantului referitoare la suflet rezumata in cateva cuvinte. Intarita de: a zis Sfântului Iustin eparhul: "Voi credeți, că dacă veți fi omorâți va veți sui la ceruri, și veți lua vreun bine?" Iar el zise: "Nu ni se pare, ci suntem adeveriți, cum că îndată ne vor primi bune răsplătiri și desfătată primire". Și așa li s-au tăiat capetele. .

Nu stiu ce sa zic..Sfântul Iustin Martirul și Filosoful s-a născut către anul 114 în Sichem, un vechi oraș al Samariei, din părinți greci păgâni.

ILogosul are rolul principal in actul creatiei, al pregatirii umanitatii pentru mantuire si al mantuirii propriu-zise. Epitetul de "Prim nascut" pe care-l da Fiului, arata rolul de instrument pe care Acesta il are in lucrarea creatiei, a carei cauza este Tatal. Sf. Justin este subordinatianist. Fiul este Primul nascut al Tatalui, dar si Unul nascut. El e adorat in al doilea rand: El e prima putere dupa Tatal. Tatal L-a nascut inaintea tuturor creaturilor, in vederea aducerii acestora la existenta. Logosul are deci un inceput, care precede cu putin pe acela al lumii.
Dintre cate stiu, Dumnezeu este Unul în ființă, întreit în ipostas, unit inseparabil, cosubstanțial, coegal și coetern.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre vorbirea cu mortii strajeru Secte si culte 2 09.04.2018 22:32:16
Semnele mortii Ionut27 Generalitati 9 14.10.2013 18:34:53
Anuntul mortii Ioan-Victor Generalitati 16 26.09.2010 07:24:20
Inaintea mortii mara2008 Generalitati 9 25.08.2008 12:23:15
inaintea mortii! vanesa Intamplari adevarate 17 30.10.2006 09:11:14