![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Biserica Catolică este Biserica ce păstrează neștirbită credința Sfinților Părinți. Noi vă punem la dispoziție trei sfinți părinți, cel mai cunoscut fiind Sf Ciril al Alexandriei, care spun lămurit că Duhul Sfânt purcede de la Tatăl ȘI de la Fiul. Plus un și mai mare număr care spun că Duhul Sfânt purcede de la Tatăl PRIN Fiul.
Acuma, în contrapartidă, aveți un singur caz de Sfânt Părinte al Bisericii Nedespărțite care să susțină că Duhul Sfânt purcede NUMAI de la Tatăl ? Dacă nu aveți, discutăm discuții. Ca de obicei. Ca atunci când, pe alt topic, cineva caută disperat să demonstreze doct că "Iisus" scris cu doi de i este vreo formă străveche românească. Să lăsăm documentele să vorbească în locul patimilor noastre !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 15.06.2010 at 19:03:19. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oricum evanghelia dupa Ioan spune foarte clar ca Duhul purcede de la Tatal, iar acesta este cuvantul revelat al lui Dumnezeu, pe cand un om, chiar si sfant parinte mai poate sa greseasca pentru ca nu este infailibil. Pe de alta parte Biserica Ortodoxa crede ca Duhul Sfant care ne-a fost dat sa ne calauzeasca la tot adevarul, nu ne-a revelat si filioque; acest adaos este considerat erezie, el contrazice Sfanta Scriptura. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
"Caci asa a lamurit Insusi Fiul Cel Unul-nascut al Tatalui ca este intru toate de-o-cinstire si de-o-fiinta si ca sade pe acelasi tron impreuna cu Tatal si cu Duhul de-o-fiinta cu El, spunand asa: "Eu si Tatal una suntem" (Ioan 10,30). Si iarasi, intrebat fiind despre Duhul, aratand faptul ca este fara deosebire din fiinta aceea, a spus asa: "Duhul Adevarului, Care de la Tatal purcede" (Ioan 15,26). Caci asa cum apa raului purcede dintr-un ochi de apa sau dintr-un izvor, asa si Dumnezeu Duhul purcede din Dumnezeu Tatal, de aceea si spune: "Duh este Dumnezeu si cei ce se inchina Lui trebuie sa I se inchine in duh si adevar" (Ioan 4,24). Deci daca Tatal este Duh, si Fiul Cel Nascut din El este Duh, iar aceasta aratand-o Pavel spunea: "Iar Duh este Domnul" (2 Co 3,17) - caci desi a luat trup l-a facut pe acesta duhovnicesc indumnezeindu-l - , Duh este si Duhul Sfant, pentru ca purcede din Tatal si ni se da noua, celor nevrednici, prin Fiul nu ca Unul trimis sau impartit fara sa vrea aceasta, ci ca Unul Care implineste prin Unul din Treime, adica prin Fiul, cele voite de catre Tatal."
Sursa: Sfantul Simeon Noul Teolog - Scrieri I: Discursuri teologice si etice, Editura Deisis, 2001, pag. 96 (in traducerea diac. Ioan I. Ica jr.), Discursul 3 teologic Last edited by ivo_faith; 15.06.2010 at 20:19:48. Motiv: corectare |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Cat priveste patimile, Latinii au demonstrat de prea multe ori in istorie ca sunt mult mai impatimiti decat Biserica Ortodoxa Catholica, si in special de patima puterii, a hegemoniei si a cenzurii! De sute de ani tot incearca papalistii sa puna mana pe Ortodoxie, insa se pare ca Dumnezeu nu prea ii lasa sa se atinga de unsii Lui; cand sa puna mana pe ei, hop mai ridica Dumnezeu unul sau cativa sfinti si le pune piedica papalistilor.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pana atunci ti-am aratat un citat din Sfantul Simeon Noul Teolog, sfant al Bisericii Ortodoxe, si care este credinta lui cu privire la purcederea Duhului Sfant: si anume, perfect evanghelica ! Oricum, iti mai spun, si chiar daca ar fi unul sau doi sfinti parinti care sa fi facut afirmatii eretice din cine stie ce motive, Sfanta Biserica in intregul ei, nu a acceptat dogma filioque niciodata, iar Simbolul de credinta a Sinoadelor Ecumenice dovedeste foarte clar acest lucru. Credinta noastra este aceeasi de la inceput, chiar daca pe parcurs este posibil ca unii dintre Parintii Bisericii sa fi facut afirmatii nefondate. Last edited by ivo_faith; 15.06.2010 at 21:15:50. Motiv: corectare |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(Comorile Sfintei Treimi, teza 34, A.D. 424) Desigur, Sfinții Părinți care afirmă purcederea Duhului Sfânt de la Tatăl și de la Fiul sunt mai mulți. Am dat doar un exemplu. Valabil și pentru primatul petrin și alte "controverse". Citat:
Iată schema circulară ortodoxă: -De unde cunoaștem adevărurile de credință ? De la Sfinții Părinți -Dar iată ce spun exact Sfinții Părinți: (urmează indiferent ce exemplu). Da, fiindcă și Sfinții Părinți pot greși: nu sunt infailibili. -De unde știm când Sfinții Părinți au greșit ? De la Sfânta Biserică, cea care păstrează adevărurile de credință. -Pe ce se bazează Sfânta Biserică, cea care păstrează adevărurile de credință ? Pe Sfinții Părinți. și cercul s-a închis.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Intr-o formulare mai simplista:
1. Sfintii Parinti au intotdeauna dreptate, mai ales atunci cand combat doctrinele papistase; 2. Cand Sfintii Parinti confirma dostrinele papistase, nici o problema, pot si ei gresi, ca doar nu sunt infailibili, cum se cred papistasii. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate ne spuneti despre ce sfinti e vorba, care au sustinut ca Duhul Sfant purcede si de la Fiul, ca pana acum nu am gasit in postarile Dv. asa ceva. Sfintii pe care i-ati numit anterior, au afirmat contrariul: Sf. Grigorie Palama, Sf. Fotie. Dealtfel s-au adus citate din Sf. Parinti, dar vad ca preferati sa ramaneti la parerea BC: precum ca "Spiritul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul". Daca argumentele din Sf. Parinti nu va spun nimic, atunci la ce bun sa mai discutam?!? Sunt intr-adevar unii useri, care acorda Sf. Parinti o valoare relativa; aceasta este insa parerea lor, nu a Bisericii Ortodoxe. Ceea ce intra in invatatura Bisericii nu se mai poate pune sub semnul intrebarii. Iar credinta ortodoxa este cu adevarat nestirbita si neadaugata. |
|