![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ca sa fiu consecvent cu ceea ce afirmati cand ma trimiteti sa studiez dogmele religiei crestine pentru a avea dreptul sa le critic, ar fi cel mai cinstit sa citesc dogmele tuturor religiilor dintotdeauna ca sa fiu sigur ca nu ratez religia cea adevarata. Apropo, va dati seama cat de norocosi sunteti ca sunteti nascuti marea majoritate in religia adevarata? Daca Doamne fereste va nasteati in Iran? Va dati seama ca acum nu erati crestini?
Sau daca va nasteati acum 2500 de ani in India si erati budisti? Din nou era un mare ghinion. Dar asa ati avut noroc :) Inca o chestiune, astept inca destul de curios sa vad cine va solicita banarea mea. Poate ma si informeaza ca si data trecuta :) Last edited by Zarathustra_revenind; 15.06.2010 at 17:01:00. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ceea ce v-am sugerat sa cititi nu este dogma. Tocmai pentru a putea purta o discutie ca intre oameni cu un minimum de bagaj intelectual v-am sugerat sa cititi. In lipsa unei minime disponibilitati de va informa este absurda pretentia dumneavoastra ca noi sa suplinim aceasta disponibilitate. Citat:
Citat:
Si dumneavoastra aveti norocul sa aveti la dispozitie invataturile lui Cristos si ale bisericii Sale, dar refuzati sa intrati in apa pe criteriul "it's too good to be true". Ei bine, eu am spus "it's too good to not be true". |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Va prefaceti ca nu sesizati ironia cu acel noroc. In ceea ce priveste cunostiintele mele de dogmatica as vrea sa intelegeti ca eu nu critic o dogma anume, si pot sa cunosc, pot sa nu cunosc mai mult sau mai putin diverse dogme. Eu critic validitatea conceptiului de dogma in primul rand.Mai simplu zis, de ce credeti ca daca as cunoaste cat mai in amanunt despre conceptiile crestine privind iadul de exemplu, care in Pelerinul Rus si in romanele lui Dostoievski este privit ca o stare de indepartare de Dumnezeu, stare combatuta in Pelerinul rus prin aceea rugaciune a inimii rostita neancetat conform cu indemnul lui Hristos.
Iar Dostoievski pare sa vada Iadul ca fiind inchis pe dinauntru de catre cei care urandu-l pe Dumnezeu nu vor sa ii primeasca iubirea nici dupa moarte. Asa, si ce demonstreaza toate acestea? Imi veti spune cel mai probabil ceva de genul ca asta nu e teologie adevarata, ca nu am inteles, ca nu am trait etc. Am trait destule as spune. Nu cunosc totul, dar nu cred ca sunt nici total pe dinafara astfel incat sa refuzati orice dialog pe motiv ca nu as stii nimic despre crestinism. Tocmai ca stiu cate ceva, si asta e defapt problema, ceea ce stiu nu este un raspuns pentru intrebarile ce mi le pun, si din discutiile de pana acum nu imi prea oferiti raspunsuri. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ca inseamna, dpdv al crestinismului, o dogma ? Daca se poate raspunde fara sa recurgi la wiki as fi recunoscator. Spune ce stii tu ca este o dogma. Presupun ca trebuie sa ai o definitie destul de clara, din moment "ce pui la indoiala insasi validitatea conceptului", corect ?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Pai prin dogma inteleg un fel de adevar de credinta, de regula revelat de autoritatea divina si luat ca atare sau interpretat, dar in nici un caz pus in discutie in vederea unei eventuale respingeri.
Prin dogma inteleg de pilda dogma Trinitatii sau dogma invierii lui Isus sau dogma crearii omului de catre Dumnezeu in gradina edenului si asa mai departe. Si o resping din simplul motiv ca nu consider ca revelatia ar fi o baza pentru stabilirea adevarului, ci mai curand obervarea realitatii. Consider ca atunci cand nu stim un lucru e bine sa recunoastem ca nu il stim nu sa facem speculatii fara acoperire. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Acum am uitat sa precizez, e vorba de o presupusa autoritate divina, tocmai acesta este punctul care nu imi place, cum stim ca un om e inspirat de divinitate sau doar nebun si are halucinatii?
Si dogmele mai concret probabil se stabilesc prin sinoadele bisericesti, dar presupun ca acestea se considera a fi sub inspiratie divina :) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
1. Nici 1 la suta din adevarurile stiintifice pe care le acceptam in mod curent nu sunt bazate pe "observarea realitatii", daca prin aceasta intelegeti perceptia. 2. Revelatia nu o acceptati, pentru ca nu ati experimentat-o. Nu ati experimentat-o, pentru ca, probabil, nu ati cautat-o, si la fel de probabil nu ati fost deschis catre posibilitatea experimentarii ei. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si apoi, unei o persoane care nu a gustat niciodata ceva acru, care nu stie ce inseamna acru cum i-as putea explica ce gust are o lamaie? La fel e si cu Dumnezeu. Daca cineva nu L-a cunoscut, nu am cum sa ii explic.
__________________
Pedepseste-ne Doamne in viata aceasta si nu in cea viitoare. * |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Apelul la autoritate. "Batalia" CU (utilizand) Sfintii (ca arme... nu ca exemplu!). | Eugen7 | Dogmatica | 1 | 02.11.2012 18:23:33 |
| Dincolo de ratiune | OmuBun | Teologie si Stiinta | 51 | 02.08.2010 00:52:48 |
| Ratiune si Treime | naephius | Teologie si Stiinta | 36 | 29.07.2009 19:47:30 |
|
|