![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Deci exista adevaruri partiale in alte religii, dar nu si mintuire?
Corect, pentru ca asa cum si Sf. Petru a spus despre Hristos: “Si intru nimeni altul nu este mantuirea, caci nu este sub cer nici un alt nume, dat intre oameni, in care trebuie sa ne mantuim noi” (Fapte 4:12) Ce crezi despre musulmani si evrei? Nu cred si ei in acelasi Dumnezeu, Dumnezeul lui Avraam, stramosul lor comun? Domnul le-a spus evreilor: “Daca ati fi fiii lui Avraam, ati face faptele lui Avraam” (Ioan 8:39), iar Sf. Pavel a zil si el: “Sa stiti, deci, ca cei ce sunt din credinta, acestia sunt fii ai lui Avraam” (Galateni 3:7). Dumnezeul lui Avraam este Dumnezeul Domnului nostru Iisus Hristos. Avraam isusi a anticipat Venirea lui Hristos in carne: “Avraam, parintele vostru, a fost bucuros sa vada ziua Mea si a vazut-o si s-a bucurat” (Ioan 8:56). Foarte bine, dar evreii si mahomedanii nu cred si ei in Dumnezeul Vechiului Testament, Care este Tatal Domnului nostru Iisus Hristos? Noi credem ca majoritatea teofaniilor din Vechiul Testament au fost in fapt aparitii ale lui Dumnezeu Fiul si nu ale lui Dumnezeu Tatal. Contrar credintei Martorilor lui Iehova, Iehova Vechiului Testament este Hristos insusi. Moise si Ilie s-au aratat impreuna cu Hristos la Schimbarea la Fata ca sa stim ca El a fost Cel care le-a aparut in nor si in foc si in liniste, vocea constiintei, Acela Care este Dumnezeul Legii si al Prorocilor. In orice caz, din moment ce Dumnezeu este o trinitate de Persoane este imposibil sa crezi cu dreptate intr-Una dintre Persoane si nu si in Celelalte pentru ca “Oricine tagaduieste pe Fiul, n'are pe Tatal” (1 Ioan 2:23). Dar mahomedanii nu cred si ei in Hristos in felul lor? Ei cred ca El este un profet care va veni sa judece lumea, dar ei nu cred in Dumnezeirea Sa si nici in Crucea Sa si Inviere – dogma centrala a credintei noastre. Mai mult decit atita, ei cred in profetul mincinos Mahomed care contrazice invataturile lui Hristos in multe aspecte. Daca ar crede cu adevarat in Hristos, atunci n-ar urma invataturile lui Mahomed in loc de cele ale lui Hristos. Dar nu sint evreii poporul ales? Ei au fost poporul ales, dar Dumnezeu i-a respins pentru necredinta lor si i-a imprastiat pe fata intregului pamint si a ales neamurile care au crezut in locul lor. Dar religia Vechiului Testament a fost religia cea adevarata, nu-i asa? Si daca ei practica acea religie nu inseamna ca sint si credinciosi adevarati? Religia Vechiului Testament a fost prevestire adevarata si pregatire pentru primirea Adevarului complet prin Iisus Hristos. Dar odata ce Adevarul s-a relevat in totalitate nu se cuvine sa ne limitam la prevestire. Intr-adevar, a confunda prevestirea cu Adevarul Insusi este o halucinatie grava. In orice caz, evreii nu practica religia Vechiului Testament. Nu mai spune! Bineinteles ca o practica! Odata cu darimarea Templului in 70 A.D evreilor le-a devenit imposibil sa indeplineasca principala porunca a acelei religii, sa se inchine lui Dumnezeu si sa faca sacrificii in Templu de trei ori pe an, la Pasti (sarbatoarea azimilor), Cincizecime (sarbatoarea saptaminilor) si la sarbatoarea corturilor. Si s-a implinit profetia Prorocului Oseea: “zile fara de numar fiii lui Israel vor ramane fara rege, fara capetenie, fara jertfa, fara stalp de aducere aminte, fara efod si fara terafimi” (Oseea 3:4). Si-atunci care este religia lor? In orice caz nu religia Vechiului Testament, ci religia fariseilor pe care Hristos a respins-o ca fiind numai “traditii ale oamenilor”. Legatura acesteia cu Vechiul Testament este lipsita de consistenta. Cartea lor Sfinta nu este cu adevarat Sfintele Scripturi ale Vechiului Testament, ci Talmudul, o colectie de invataturi de-ale fariseilor. Si ce sustin acele invataturi? Ura dusa in extrem fata de Hristos si crestini. Nu nu mai ca Talmudul neaga Dumnezeirea si Invierea lui Hristos, dar il prezinta ca pe un vrajitor si bastard, fiul unui soldat roman cu numele Panthera si al unei femei necurate. Mai mult decit atita, pretind un standard dublu de moralitate, unul fata de evrei si unul complet diferit fata de goyim, neamurile, carora nici macar nu li se recunoste demnitatea de fiinte umane complete. Dar asta nu inseamna antisemitism? Antisemitismul ca ura fata de toti evreii este fara indoiala contrar Evangheliei crestine. Crestinii nu pot fi de acord cu cruzimile perpetrate impotriva lor (nu vorbesc despre discriminare impotriva invataturii lor, ci despre violenta fizica indreptata impotriva persoanelor lor) de-a lungul secolelor. Dar admitind asta nu inseamna ca crestinii trebuie sa participe la campania de spalare de creiere pe care evreii continua sa o desfasoare de aproape un secol atit in domeniile religioase, cit si in cele seculare. Asa cum Scripturile arata cit se poate de clar, evreii l-au omorit pe Hristos, patindu-se astfel cu singele Lui, si ei, si copiii lor. Nici ura lor fata de Hristos si crestini nu s-a domolit de-a lungul secolelor – antisemitismul este in mare masura o reactie a crestinilor si a neamurilor fata de invatatura anti-neamuri propovaduita de Talmud care aproba tot soiul de ticalosii impotriva neamurilor, incusiv crima si camataria. In mod constant traditia Bisericii cu privire la Antihrist a fost ca acela va fi un evreu care va stapini din Ierusalim intr-un stat Israel reinstaurat… Dar nu trebuie noi sa-i iubim pe evrei, chiar daca sint dusmanii nostri? Ba da, trebuie sa ne iubim vrajmasii si sa ne rugam pentru ei, asa cum Hristos a poruncit. Trebuie sa ne rugam in mod deosebit ca ei sa se converteasca si sa se intoarca la Hristos, asa cum Sf. Pavel a prorocit ca se va intimpla in vremurile de pe urma. “Caci daca inlaturarea lor a adus impacarea lumii, ce va fi primirea lor la loc, daca nu o inviere din morti?” (Romani 11:15) Ce spui are sens, dar am o obiectie fundamentala la tot ce ai zis. Si care ar fi aceea? Sustii ca ce mi-ai spus este Ortodoxia, dar eu stiu ca nu este deloc asa. Ce vrei sa spui? Ierarhii tai participa la miscarea ecumenista care este bazata pe principii complet opuse Ortodoxiei pe care o propovaduiesti Sa stii ca ierarhii mei nu participa la miscarea ecumenista. Totusi, supozitia ta este legitima pentru ca acele organizatii largi si patriarhate care sint asociate in mintea lumii cu Ortodoxia, cum ar fi Patriarhia Ecumenica, Patriarhia Moscovei, Patriarhia Sirba, [Patriarhia Romana - nota trad.] etc partipa la miscarea ecumenista, dar noi nu sintem in comuniune cu ei pentru ca aceia au tradat Ortodoxia. Cum poti sa spui ca liderii Ortodoxiei au tradat Ortodoxia? E ca si cum ai spune ca Papa a tradat Catolicismul! Si chiar l-a tradat! Papa a fost acela care in a doua jumatate a secolului al XI-lea a tradat Catolicismul Ortodox si Biserica Catolica Ortodoxa transformind-o – sau, mai degraba, acea parte a ei care i s-a supus – in ceva complet diferit: Biserica romano - (pseudo-) catolica. In secolul al XX-lea, in mod similar, liderii Bisericilor Ortodoxe oficiale au tradat Ortodoxia transformind-o in altceva, in “Ortodoxie Lumeasca” sau “Ortodoxie Ecumenista”. Gindeste-te ca asa cum “nu cel ce se arata pe din afara e iudeu” (Romani 2:28), ci doar acela care apartine “Israelului lui Dumnezeu” (Galateni 6:16), adica Bisericii lui Hristos, tot asa nici cel care se arata pe din afara e ortodox, ci numai acela care marturiseste Ortodoxia in cuvint si fapta. Din fericire, exista crestini ortodocsi care sint intr-adevar asa, si nu numai in aparenta, si care s-au separat de apostazia celor multi. Acestia, oricit de putini ar fi sau vor ramine, alcatuiesc acea Biserica pe care portile iadului nu o vor cuceri (Matei 16:18) si sint cei despre care Domnul Bisericii a spus: “Nu te teme, turma mica, pentru ca Tatal vostru a binevoit sa va dea voua imparatia” (Luca 12:32). Ma bucur sa aud asta. Cuvintele tale m-au convins, dar incepusem sa cred ca nimeni nu mai practica acel adevar in care m-ai facut sa cred. Bine ai venit la Credinta lui Hristos, frate! Si sa nu-ti fie frica: oricit de mica s-ar face Biserica pe pamint, Biserica din Ceruri creste tot mai mult si pina la sfirsitul Lumii pentru ca “22. v-ati apropiat de muntele Sion si de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc si de zeci de mii de ingeri, in adunare sarbatoreasca, 23. Si de Biserica celor intai nascuti, care sunt scrisi in ceruri si de Dumnezeu, Judecatorul tuturor, si de duhurile dreptilor celor desavarsiti, 24. Si de Iisus, Mijlocitorul noului testament, si de sangele stropirii care graieste mai bine decat al lui Abel…” (Evrei 12). |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Voi sinteti putini,nu turma mica! Curios,dar si tu ai luat pauza exact ca Danion Vasile,aproape 2 luni si ceva,si in aceeasi perioada,oricum,le vede Dumnezeu pe toate.
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Si chiar daca am fi pacatosi în multe, totusi suntem ortodocsi si madulare ale Bisericii Universale, îndepartându-ne de orice erezie si urmând oricarui Sinod recunoscut ca ecumenic sau local. Si nu numai acestora, ci si hotarârilor pe care le-au luat si le-au propovaduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desavârsit, ci pe jumatate, cel care crede ca are dreapta credinta, dar nu se alatura dumnezeiestilor Canoane." (Migne, PG Epistola II, 81).Iar tu te alaturi “Dumnezeiestilor Canoane” numai dupa ce le-au “indreptat” fara nici un fel de frica de Dumnezeu “sfintii” Stilului Nou care va tin de ieniceri la eretici, caci toti aceia or fi fost si sint prea ocupati cu facutul de dragoste fara discernamint ca sa mai stie si de anatemele Bisericii: "Toți cei ce afară de predaniile Bisericii și de învățăturile Sfinților și întrutot Cinstiților Părinților noștri, au născocit ceva, sau vor născoci după hotărârea noastră aceasta, fie ANATEMA!”De aceea schimba si adauga la predanie in legea lor zicindu-va sa stati si sa va rugati in parasinagogile ereticilor, sa-i certati, dar sa-i si ascultati si sa va impartasiti cu ereticii pentru ca inca n-a venit ceasul despartirii, fiindca, vezi Doamne, “Sf. Ilie nu s-a aratat inca pe pamint”, “nu i-a condamnat inca vreun sinod ecumenic de eretici” sau “pentru ca inca ereticii nu s-au cuminicat cu ceialalti eretici”! Ma apuca risul si plinsul pentru ca Sfintii Parintii sint in consens deplin atunci cind vorbesc despre eretici si indatoririle dreptcredinciosului: “Se cuvine sa ne îngradim pe noi însine si sa ne separam de episcopii care, în chip vadit, staruie în greseala privitor la cele ce tin de credinta si de adevar, asadar se vadesc a fi eretici sau nedrepti." (Sf. Nicodim Aghioritul)Pe linga faptul ca esti intr-o Biserica care rescrie Ortodoxia promovind de jure si de facto, pina la nivel de parohie, ecumenismul (erezie recunoscuta chiar si de voi, rezistentii “ortodocsi” inchipuiti), mai tii si de un sinod care se afla sub anatema infricosatoare pusa de sinodul pan-ortodox (cu putere de sinod ecumenic) de la 1583 si neridicata de nimeni vreodata, sinod care sta si impotriva propriilor decizii si care a marturisit serghianismul (prin supunere neconditionata fata de regimul bolsevico – satanic), erezie de care nu s-a pocait si a ramas intinat pina astazi. Cu ce drept vii tu sa judeci care este turma lui Hristos?! Citat:
Last edited by orthodoxia.i.thanatos; 22.06.2010 at 02:51:05. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca cel mai apropiat de cyborg,este credinciosul supercorect,care arata ca un om,are insa inima de plastic iar in loc de cap,un computer generator de litere,mereu aceleasi.Chiar si miscarile ii devin sacadate.Din punct de vedere religios este un calendarist in proportie de 99.99%.
Pentru ca iti doresc tot binele,si imi pare rau de tine...uite un link: http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...nii/#more-7825 La subsolul lui gasesti multe alte linkuri utile...daca le citesti,putem continua discutia. PS:este din cuviosul Serafim Rose,din biserica ta ( si a noastra ),pe care il cinstim mai mult noi decit voi,valabil si pentru alti sfinti.
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Imi pare sincer rau pentru tine findca acuma inteleg ca Dumnezeu ti-a adormit mintea si ti-a impietrit inima de nu mai vezi decit litere fara sens in invatatura Sfintilor Parinti.
Nu ma intereseaza scrierile niciunui “sfint” al Stilului Nou, n-ai decit sa-i discuti cu fratii tai ortodocsi reformati de la razbointrucuvant sau cu cine ti-o mai impartasi ideile novatoare in ortodoxie. Daca vrei intr-adevar sa porti un dialog cu mine, atunci rezuma-te la invatatura Sfintilor Parinti. Ortodoxia este suficient de bogata ca sa-ti poti gasi (daca exista) argumente in viata Bisericii de pina la 1924. Seraphim Rose nu este sfint, iar parerile lui nu obliga pe nimeni la nimic (nu cred ca acelasi lucru poate fi spus si despre Ioan Gura de Aur, Maxim Marturisitorul, Marcu al Efesului sau Nicodim Aghioritul). Ortodoxia se bazeaza intotdeauna numai pe consensul Parintilor Bisericii. Intelege odata ca pozitia ROCOR, caruia Seraphim Rose i-a apartinut pina la sfirsitul vietii, a fost in concordanta cu cea a Sfintilor Parinti si in ceea ce priveste erezia si atitudinea fata de eretici, perfect canonica, citeodata mai blinda, altadata mai aspra, dupa cum au bineconsiderat ierarhii vremii. ROCOR este cea care anatemizat in 1983 ecumenismul, ecumenistii si pe toti cei in comuniune cu ei. P.S. Cum adica “din biserica ta (si a noastra)”? Parca te dadeai antiecumenist. Fii, domnule, consecvent daca vrei sa ai credibilitate! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Omule,daca un Sfint Parinte spune cuvintul jertfa,de exemplu...viata acestui cuvint este jertfirea sfintului ( prin rugaciune de o viata,sau privatiuni de tot felul,sau asceza,sau mucenicie )...dar acelasi cuvint,jertfa...in gurile voastre,ale calendaristilor...ar insemna sa omori citeva sute de eretici.Voi folositi cuvintele sfintilor pe rol de gloante de mitraliere... Ti-am mai spus cindva,citeste epistolele Sfintului Apostol Pavel din Sfinta Scriptura,sa vezi cum se adreseaza ereticilor...asa i-a si adus pe multi la dreapa credinta ( ca toti apostolii de altfel )...urmeaza lui Dumnezeu,care atunci cind evreii au vrut sa o omoare cu pietre pe femeia adultera ( conform canoanelor din acea vreme )...ce le raspunde ?...cel fara de pacat sa ridice primul piatra...si au plecat cu totii.Poate ca voi calendaristii,daca ati fi trait in acea perioada,chiar ati fi omorit-o pe biata femeie,ca deh,litera Scripturii plus lipsa pacatelor personale...la fel si cu sabatul,mai mult ca sigur ca nu l-ati fi recunoscut pe Iisus Hristos ca Dumnezeu,deh...tot dupa litere,precum evreii farisei. Haide sa vedem viata unor cuvinte ale sfintilor,si inainte de 1924,sper sa nu explodezi: ....citat..... 1. Scrii că: „De unde a cules (părintele Epifanie) informația că în subiectele dogmatice avem perioade de așteptare și că nu începem imediat să reacționăm împotrivă, ci mai amânăm îndepărtarea ereticilor prin caterisire?” (pag. 3). Mai jos scrii arătând prin multe „dovezi” că în privința dogmelor niciodată nu se îngăduie iconomia și sfârșești: „Biserica noastră niciodată nu a îngăduit iconomia în domeniul dogmelor și al credinței ortodoxe” (pag. 4).Încurci cumplit lucrurile, iubitule. Una este adoptarea de către Biserică, de dragul iconomiei, a unei oarecare învățături străine și includerea ei în dogmele Bisericii ca adevăr și cu totul altceva este îngăduința arătată față de persoane rău slăvitoare și care învață învățături străine. Primul lucru este de neconceput și niciodată nu s-a petrecut și nici nu se va petrece, pentru că Biserica este „stâlp și temelie a adevărului“, nu vistierie de rătăciri și de erezii. Al doilea lucru însă, adică îngăduința arătată față de persoane rău slăvitoare, s-a făcut de multe ori. Întrebi de unde am cules informația? Din Istoria Bisericească, prea iubitule. Cerceteaz-o cu atenție și vei vedea dacă Biserica cunoaște sau nu „perioade de așteptare“. Sunt în afara adevărului cele scrise în epistola mea că Biserica, folosind iconomia, i-a suferit veacuri întregi pe rău slăvitorii latini? Au existat chiar cazuri în care îngăduința nu a fost temporară, ci permanentă. Biserica, părinte Teodorite, este împărăția harului, nu tribunal corecțional, nici Curte marțială. Ca atare, ea privește foarte departe și cercetează mulți factori înainte de a hotărî. Vrei un exemplu? Nu știi cazul Fericitului Augustin? Învățătura lui despre „predestinația absolută” este pe de-a-ntregul rău slăvitoare, iar aceasta nu este singura lui greșeală. Și cu toate acestea Biserica, luând în considerare mulți factori, niciodată nu l-a condamnat, deși au trecut de atunci cincisprezece veacuri. Dacă ai fi trăit atunci și ai fi văzut îngăduința Bisericii față de învățăturile greșite ale lui Augustin, ai fi renegat-o și ai fi ieșit din ea. Astăzi vei găsi și vei înșira multe îndreptățiri pentru această poziție a Bisericii, dar să fi trăit atunci… Vrei să afli și un alt caz minunat de iconomie pe care îl citează Sfântul Atanasie cel Mare în epistola sa către Rufinian? Ascultă și te înfricoșează de nespusa îndelungă răbdare și îngăduință a ei. După încetarea silniciei ariene s-au întrunit multe sinoade de episcopi ortodocși, înaintea acestora s-au prezentat episcopi și clerici acuzați, care mai înainte se alipiseră de erezia lui Arie. Unii dintre ei și-au dezvinovățit purtarea zicând: „Noi nu am fost de același cuget cu Arie. Nu! Ci ne-am gândit că dacă vom sta împotrivă, vom fi surghiuniți, iar pe scaunele noastre vor veni alții, cu adevărat arieni, care ar fi adus nenorociri Bisericii. De aceea am hotărât să primim erezia și să ne fățărnicim că și noi cugetăm cele ale lui Arie până ce se va depărta primejdia“.Cu adevărat, o uriașă iconomie, iubite părinte Teodorite. Ascultă însă și continuarea. Sinoadele, folosind iconomia, nu au dezaprobat această uriașă iconomie. Iar acei episcopi care nu au fost conducători în erezie, ci numai au semnat o mărturisire eretică, nu numai că au fost primiți iarăși în sânul Bisericii, ci chiar au fost așezați în episcopii. Unele ca acestea au săvârșit Sinoadele, părinte Teodorite. Sfântul Atanasie cel Mare este de acord cu acestea și le adoptă, îndemnând pe fiul duhovnicesc și împreună-slujitorul său Rufinian ca să le primească și el și să pună în aplicare cele hotărâte, fără a învinui Sinoadele de prea multă îngăduință. Îl îndeamnă de asemenea să facă cunoscute hotărârile clerului și poporului de sub povățuirea sa, așa încât și ei să afle cum stau lucrurile și să nu arunce împotriva lui (a lui Rufinian) acuzații cum că ar fi prea îngăduitor cu ereticii. (Precum vezi, frații tăi superzeloți și superortodocși nu au lipsit din nici o epocă…) Dar iată textul: „…Când a încetat silnicia ce se făcuse, s-a adunat sobor, de față fiind episcopi și din alte părți. S-a făcut, așadar, sobor și de către episcopii care locuiau în Ellada, precum și de cei care locuiau în Spania și în Galia. Iar lucrul acesta a plăcut (părinților sobornicești) pretutindeni, ca și aici: ca acei întâi-stătători ai necredinței care s-au pocăit să fie iertați, dar să nu li se dea loc de clerici, iar celor ce nu au fost fruntași în erezie, ci au fost trași cu sila, s-a hotărât să li se dea iertare și să aibă și loc de clerici, mai ales că s-au dezvinovățit în chip vrednic de crezare, și soborul a fost de părere că purtarea lor s-a întemeiat pe oarecare iconomie, deoarece aceia au dat încredințare că nu căzuseră în păgânătate, ci, ca nu cumva să fie numiți alții, care să strice Bisericile, au ales să se plece în fața silei și să poarte povara decât să piară noroadele. Și spunând acestea, ni s-a părut că vorbele lor sunt vrednice de crezare, pentru că și Aaron, fratele lui Moise, în pustie a îngăduit călcarea de lege a poporului, ca nu cumva, întorcându-se în Egipt, să rămână în idolatrie. Și, într-adevăr, la arătare bun temei avea: că rămânând poporul în pustie era cu putință să înceteze cu necredința, în timp ce întorcându-se în Egipt și-ar fi ațâțat și mărit necredința. Din această pricină a fost cu putință să se ierte și ceea ce s-a făcut de către cler. Și s-a dat iertare celor care au fost înșelați și au suferit silnicie. Acestea le spun Evlaviei Tale deoarece am îndrăznire să cred că cele care s-au hotărât le va primi sufletul tău cel iubitor de Dumnezeu și nu va osândi cumpătarea cu care au hotărât pedepsele cei ce au făcut soborul în acest fel. Fă să se citească acestea clericilor și poporului care se află sub cârmuirea ta, ca astfel și ei să cunoască și să nu te clevetească că te porți așa față de aceia” (V.E.P.E.S., vol. 55, pp. 86-87)... Hei,mai traiesti...aloooo ? Uite si aici,la intrebari stiliste naive,ce raspuns primesc: http://strajeriiortodoxiei.blogspot....ive-arhim.html PS.arata-mi canonul prin care Iisus Hristos Dumnezeu a fost ierarhul vostru,imediat dupa anul 1924...si ai sa vezi atunci unde a fost ( si unde nu a fost ) si este Biserica.....canonul am zis.
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici Last edited by sherlock_holmes; 23.06.2010 at 07:34:07. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De la a da impartasanie ocazional (in trecut) si ortodocsilor lumesti (cei din bisericile ecumeniste) si pina la a fi in comuniune cu bisericile eretice este un drum lung pe care n-am auzit sa-l fi facut cineva vreodata. Iar daca te referi la Sf. Ioan Iacob Hozevitul, citeste-i viata (nu cea cenzurata de greci si de romani) si o sa vezi ca a fost pina la moarte un apartor al dreptei credinte, motiv pentru care a parasit Romania si, mai tirziu, si misiunea romanesca din Palestina. De asemenea, in 1948 a refuzat sa faca parastas dupa Patriarhul Nicodim din cauza ca acela a persecutat stilistii in Romania. Si fiindca tot discutam de Sfintele Canoane, iata ce are de spus si acest sfint cu privire la ele si la cei cu care presupui ca s-ar fi aflat in comuniune: “Iar câtiva dintre slujitorii Sfântului Altar din ziua de azi defaima aceste Sfinte Canoane, numindu-le bariere ruginite. Canoanele sunt insuflate de Duhul Sfânt prin Sf. Apostoli si prin Sf. Parinti ai celor sapte Sfinte Soboare ecumenice si ei zic: 'Canoanele, de multa vechime pe care o au, au ruginit.' Nu zic ca ei de multa grasime si nefrica de Dumnezeu li s-a întunecat mintea si au napârlit, cazându-le si parul si barba si mustata, facându-se ca femeile. Cum e chipul Domnului si al Sfintilor si cum e chipul lor? De aceea, Sfintele Canoane ale Sfintilor ei le calca în picioare, dar predica sus si tare ca sunt ortodocsi." |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
“Nu dati cele sfinte cainilor, nici nu aruncati margaritarele voastre inaintea porcilor, ca nu cumva sa le calce in picioare si, intorcandu-se, sa va sfasie pe voi.” (Matei 7, 6)Si, ca sa n-o mai lungesc, iti fac aici un rezumat al termenilor in care numai Sf. Ioan Gura de Aur face referire la eretici in scrierile sale:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu vrea ca toti oamenii sa se mintuiasca, de aceea te asigur ca Biserica va face mare pogoramint aratindu-va dragoste si sintem indreptatiti si sa credem ca Dumnezeu va fi indurator fata de voi. Nu mai ramine decit sa va pocaiti si sa cereti sa va intoarceti inapoi la Biserica lui Hristos. “Cereti si vi se va da; cautati si veti afla; bateti si vi se va deschide”! (Matei 7:7) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Crestin sau Ortodox | catehumen | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 109 | 20.01.2014 12:21:02 |
Casatoria intre o musulmanca si un crestin ortodox | Shalom | Nunta | 37 | 06.12.2012 13:34:40 |
cantece crestin-ortodoxe in araba si aramaica | alexandra28again | Muzica Bisericeasca | 1 | 10.07.2008 12:34:00 |
|