![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]()
Desi aparent intrebarea din topic ar avea o tendinta anticrestina sau si mai rau ar fi un fel de provocare diavoleasca de a dovedi ca lumea si deci odata cu ea religia(caci apartine lumii) sunt niste realitati pe care des le percepem nu le putem dovedi totusi ea este extraordinara (intrebarea/provocarea)
Sa te intrebi daca masa pe care pui cana de ceai ce tocmai l-ai baut exista in mod real poate fi o intrebare fara sens. Totusi descoperirile fizicii cuantice ne provoaca la aceiasi intrebare . Astfel din cercetarile facute in profunzimile materiei se poate constata ca soliditatea sa este foarte precara, ca de altfel si aceea a teoriilor care se bazeaza exclusiv pe ea. Daca se tine seama de spatiile imense care exista intre nucleul atomului si electronii ce graviteaza in jurul sau, se poate spune ca materia se reduce la o ultima analiza la putin ceva si foarte mult vid (foarte multe goluri). Impresia de soliditate a materiei se datoreaza vitezei extraordinare a particulelor sale, astfel incat ceea ce credem si pipaim noi nu este decat o iluzie si nu realitatea. Acesta afirmatie a fizicienilor nostri se apropie de milenara conceptie hindusa, potrivit careia intregul univers material este o Maya, o mare iluzie, un spectacol magic. In afara, materia nu apare in campul simturilor decat atunci cand particulele sale intra in contact unele cu altele, iar in acest caz noi le cunoastem sub forma de evenimente; aceste evenimente sunt cele care ne aduc proba existentei materiei. Pana la intrarea lor in contact, particulele care constituie materia, raman complet invizibile omului. Din cauza acestui fapt, nu trebuie sa concepem, spune fizicianul James Jeans, un univers constituit din bucati de materie solida, ci trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca lucrurile nu sunt decat puncte de intalnire, sisteme de evenimente amestecate laolalta. De la acesta conceptie nu mai este de facut decat un pas, pentru a intra in filozofia lui Berkley pentru care lumea exterioara este o creatie a Constiintei Cosmice si nu exista in afara constiintei noastre. Dupa parerea lui Heisemberg, noi nu observam lumea fizica, noi participam la ea. Simturile noastre nu sunt separate de ceea ce exista „in sine”, ci ele sunt in mod intim implicate intr-un proces de feed-back al carei rezultat final este „ in fapt” crearea a ceea ce este „in sin" Conform noii fizici, noi construim lumea mentalizand-o. O mentalizam ca pe ceva misterios, vizibil, omniprezent in spatiu. Fizicianul Harris Walker sugereaza ca particulele elementare se comporta ca si cand ar fi guvernate de o forta organizatoare. Fizica cuantica demonstreaza ca natura este un ansamblu indivizibil, unde totul este in relatie: totalitatea universului este prezenta oricand si oriunde. Departe de a fi necrestine aceste descoperiri sunt cat se poate de crestine relevand adevarul creatiei si al creatorului dar in acelasi timp poate fi o deschidere si spre alte religii (ma refer la marile curente religioase si nu la sectele care se bazeaza pe interpretarea unor texte bibilice etc) Un risc al acestor descoperiri ar fi potentarea omului ca si posibilitate a sa de creatie (ca si cum noi am fi creatorii propriului destin) Implicatiile acestor idei din punct de vedere crestin ortodox pot fi serioase si discutabile |
#72
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PUNCTELE LE-AM PUS ,DAR DC SCRIU CU MAJUSCULE NU SE PREA VAD. |
#73
|
||||
|
||||
![]() Citat:
cU TARANII DC. STAI DE VB NU O SA-TI PARA DELOC RAU SUCCES. |
#74
|
|||
|
|||
![]()
Poate te referi la faptul ca noi nu existam sub forma aceasta,avand in vedere ca percepem existenta in mod subiectiv.Dar inexistenta absoluta iese din discutie.Ceva inexistent nu are capacitatea de a percepe.Probabil ai facut referire la lumea fenomenala,viata ca iluzie,concept tratat de buddhism.Dar noi existam,multumita lui Dumnezeu,iar aceste intrebari nu au nici un rost.Aceste probleme ne depasesc,Iisus ne va deslusi aceasta taina la Judecata de Apoi
|
#75
|
|||
|
|||
![]()
te-as ruga sa imi raspunzi cum cineva poate sa isi perceapa existenta in mod obiectiv ?...eu zic ca nu are cum deci prin urmare orice am face tot subiectivi suntem deci daca ceva este real sau nu depinde de ideile generale ale mai multor subiectivitati acele idei devenind astfel obiective intr-o oarecare masura deci ca rezumat este real cea ce spun majoritatea ce este real aceasta idee nu este completa dar adevarata in cele mai multe cazuri
|
#76
|
|||
|
|||
![]()
Erzbet, cred ca intelegi gresit notiunea de `taran`... Eu zic sa incerci sa vezi un pic mai in fata de lungimea propriului nas...
|
#77
|
|||
|
|||
![]()
Asta in primul rand... In al doilea rand, superioritatea ta intelectuala ce se opune `ignorantei` acestor `viermi` numiti de tine `tarani` ar trebui sa reiasa tocmai din capacitatea de a aprecia medii culturale, sociale si economice diferite. Imi este sila de oameni care uita de unde au plecat si care se cred filosofi inca dinainte de a se naste.
Superioritatea unui `intelectual` asa cum te vezi tu consta tocmai intr-o astfel de deschidere si de putere de apreciere a unor valori diferite de ale tale. Altfel, nu te deosebesti cu nimic de `ignorantii` si `incultii` pe care ii subestimezi cu atata nerusinare. |
#78
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#79
|
|||
|
|||
![]()
Nu reprezint justetea pe acest forum,dar cred ca ati incalcat una din regulile acestui forum.Daca nu am dreptate imi cer scuze,nu vreau sa ma bag unde nu imi fierbe oala,dar este pacat sa ne raspundem cu replici rautacioase si acide,in loc sa invatam ceva unul de la altul.Nu uitati ca exista alte forme de a discuta in contradictoriu,nu in acest mod necivilizat si necrestin.Imi cer scuze inca o data ca m-am bagat,dar consider ca oricine ar fi trebuit sa va spuna asta
|
#80
|
|||
|
|||
![]()
Dragii mei, cititi va rog cu atentie ce am spus si faceti deosebirea dintre "tarani" si "taranoi". Am zis de rebuturile societatii refernidu-ma la TARANOI nu la TARANI. este o mare deosebire. Si nu, nu uit de unde am plecat, tocmai pentru ca ma bucur ca am ajuns unde am ajuns, am evoluat. Nu imi este nici sila nici scarba de tarani, pur si simplu nu ma incanta ideea unei dezbateri filozofice cu ei pentru ca nu am cu cine, sunt oameni simpli si spunanad asta nu ii jignesc, cum m-ati jignit voi pe mine uitand limitele bunului simt. Daca la mine se numeste nerusinare pentru ca mi-am expus o parere pe care nu ati perceput-o corect, raspunsurile voastre denota ipocrezie, si precum a zis Vlad87, cred ca s-a intrecut masura.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Gandire intunecata | aldea-daniela | Generalitati | 34 | 28.07.2011 12:42:32 |
Marea provocare | OmuBun | Teologie si Stiinta | 2 | 18.02.2011 23:03:22 |
subiect de GANDIRE | moro.d | Despre Biserica Ortodoxa in general | 62 | 04.06.2009 11:29:10 |
VRAJITORIA!!! ADEVAR SAU PROVOCARE | sergiub | Preotul | 9 | 29.05.2008 22:28:25 |
|