![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Se observa de aici ca Iisus nu era de acord cu ce a facut Petru, caci l-a certat, i-a aratat la ce se expune facnd aceasta greseala si a anulat efectul loviturii lui Petru, restaurand lucrurile la starea lor initiala.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Da, fiindcă există o mare probabilitate ca cineva zelos în a apăra pe altul să nu moară în patul lui. Asta însă nu înseamnă că actul de a-L apăra pe Isus cu sabia a fost violență ilegitimă. Deci, părerea mea este că Isus se referă aici la o consecință temporală a scoaterii sabiei și nu la o consecință spirituală (păcat). El nu spune "în iad vor pieri", ci "de sabie vor pieri". Sensul celor spuse (mai evident în "lasă acum !") este că ceea ce urmează să se întâmple (arestarea, patimile și moartea Sa) trebuie să se întâmple și nu că apărarea Sa ar fi un păcat. Părerea mea. De fapt, nu este numai părerea mea.Eu nu-mi amintesc să fi citit vreodată vreo lucrare în care vreun teolog serios să spună că acea încercare de a-L scoate pe Isus din împresurare ar fi păcat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu daca acea incercare de a-l scoate pe Iisus a fost un pacat, cert e ca a fost o greseala, ceva nedorit de Hristos. Persistarea in greseala dupa ce ti s-a spus ca nu e bine se poate numi pacat. Acela a fost un act facut la disperare, iar disperarea vine din necredinta, care este de asemenea ceva nedorit de Dumnezeu, Avand insa in vedere unicitatea si dificultatea incercarilor din zilele acelea, Hristos a avut o mare doza de intelegere fata de ucenicii lui speriati . Si, oricum aceasta nu a fost sigur prima si ultima greseala facuta de ucenicii Lui, insa "dragostea acoperă mulțime de păcate."
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu am inteles care este rolul acestui principiu; in mintea mea el se suprapune indreptatirii mele de a lua anumite decizii, uneori cautand sa vad eu insami doar binele sau cat mai mult bine.
(Este un rationament primitiv, dar asa percep lucrurile. In coada de peste ramane pt. mine si problema eutanasiei in cazul bolnavilor la care nu se mai simte efectul tratamentului. Sau minciuna folosita cu scopul de a proteja pe cel grav bolnav de eventualul soc la aflarea adevarului.) Last edited by carmina; 11.05.2010 at 22:24:46. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Principiul dublului efect ne lămurește imediat că eutanasia este un lucru rău, deoarece încalcă prima regulă. A ucide nu este nici bine și nici moral indiferent, ci este rău.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
egipt.bomba cu efect intarziat.ce urmeaza? | iulyaan | Generalitati | 207 | 01.03.2011 09:18:59 |
Principiul ICONOMIEI - (Drept Canonic) | geo.nektarios | Reguli in Biserica | 10 | 12.03.2009 17:42:48 |
despre principiul fundamental | isihast | Despre Biserica Ortodoxa in general | 2 | 11.10.2008 00:06:22 |
|